abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2011 @ 09:11:41 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97828963
Alhoewel ik de grap wel kan waarderen zit je toch fout TS. Jij bent akkoord gegaan met de prijs die hij noemde en zo ben je dus een leveringsovereenkomst aangegaan. Als hij het aan zou vechten, wat voor dit bedrag niet bepaald echt te doen is, trek jij aan kortste eind.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_97829134
Wat een sneue aktie!
Omdat jou iets niet bevalt moet iemand anders maar voor boeten....
Als je dan een boze email krijgt en dan doet alsof het zijn eigen fout is....
Je kan zulke biedingen gewoon negeren.

En nu sneu gaan doen dat je word bedreigt terwijl je het zelf uitlokt.

Maar je weet wel dat je die laptop wel aan hem moet leveren aangezien JIJ akkoord bent gegaan?

[ Bericht 15% gewijzigd door KLap op 07-06-2011 09:27:30 ]
pi_97830245
YOU DUN GOOFED BOY!!

I BACKTRACED YOU!
pi_97830443
Als die Niek slim is, doet hij aangifte van misleiding.

En ik zal je nog iets zeggen:
Op het moment dat jij akkoord gegaan ben met zijn bod, is de overeenkomst gesloten. Jij bent dus verplicht om te leveren. Dus nu is het aan jou om ergens een soortgelijke laptop te vinden die je aan hem kan verkopen.
Plus de benzinekosten vergoeden die hij gemaakt heeft.

Heb wel eens op tv zoiets gezien, bij de rijdende rechter ofzo, iemand die iets te koop had aangeboden, mensen hadden een aanhanger gehuurd, waren gekomen, en toen had die persoon het inmiddels al verkocht aan een ander (voor een hogere prijs).
Maar mooi dat ze dus de gemaakte kosten moesten vergoeden.

Hij kan er toch niks aan doen? Marktplaats is tweedehands handjeklap. Dus als iemand een vraagprijs heeft, moet je die nooit betalen. Je gaat altijd onderhandelen en een lager bod plaatsen.
Jij vraagt 300, hij 150. Waarschijnlijk probeert hij om rond de 225 uit te komen. Terecht.
En dan laat jij die jongen helemaal een paar honderd kilometer rijden?
Oplichter dat je bent!
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_97832769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:17 schreef Walter81 het volgende:

Op het moment dat jij akkoord gegaan ben met zijn bod, is de overeenkomst gesloten. Jij bent dus verplicht om te leveren. Dus nu is het aan jou om ergens een soortgelijke laptop te vinden die je aan hem kan verkopen.

Heb wel eens op tv zoiets gezien, bij de rijdende rechter ofzo, iemand die iets te koop had aangeboden, mensen hadden een aanhanger gehuurd, waren gekomen, en toen had die persoon het inmiddels al verkocht aan een ander (voor een hogere prijs).

Hij kan er toch niks aan doen? Marktplaats is tweedehands handjeklap. Dus als iemand een vraagprijs heeft, moet je die nooit betalen. Je gaat altijd onderhandelen en een lager bod plaatsen.
Jij vraagt 300, hij 150. Waarschijnlijk probeert hij om rond de 225 uit te komen. Terecht.
Oplichter dat je bent!
Laat ze lekker boeven vangen i.p.v kwajonges boetes geven.
pi_97833633
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:39 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Laat ze lekker boeven vangen i.p.v kwajonges boetes geven.
Als je er zo over denkt zouden ze TS moeten vangen, want hij is een boef.
Akkoord gaan met een koop, terwijl hij hem niet wil verkopen voor die prijs.
Dan ook nog heel ergens ander heen sturen.

Dan hier nog sneu doen dat hij worde bedreigt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:33:45 #157
78498 classpc
I don't like change
pi_97834303
quote:

Oplichter dat je bent!
Het ligt er maar net aan in wat voor woorden de TS heeft laten weten dat hij de laptop wou verkopen aan desbetreffende persoon.

"Dan mag je hem komen ophalen" vind ik bijvoorbeeld een onduidelijke zin. Het is niet duidelijk of je hier überhaupt een overeenkomst bereikt hebt. In zo'n geval zou ik het nog wel aan de rechter willen overlaten of je überhaupt een bindende overeenkomst hebt.

En een eenzijdige overeenkomst is geen overeenkomst. Dus als de TS niet duidelijk heeft laten weten dat hij het product aan desbetreffende persoon wou verkopen, dan heeft die persoon überhaupt geen poot om op te staan.

Daarnaast verkoop je bij Marktplaats niks. Het is puur een advertentie waar je op kunt bieden. Het hoogste bod hebben is geen garantie dat je het product ook daadwerkelijk van jou is.

Mocht de TS zo dom geweest zijn om die persoon daadwerkelijk te vertellen dat hij de laptop aan hem verkoopt, dan zie ik het somber voor de TS in. In dat geval heeft Walter81 wel een punt.

Maar dan nog ben ik benieuwd of de politie überhaupt iets met een dergelijke aangifte van misleiding gaat doen. Waarschijnlijk niet, die hebben wel wat beters te doen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_97834544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:33 schreef classpc het volgende:

[..]

Daarnaast verkoop je bij Marktplaats niks. Het is puur een advertentie waar je op kunt bieden. Het hoogste bod hebben is geen garantie dat je het product ook daadwerkelijk van jou is.
Dat klopt. Marktplaats brengt alleen mensen in contact, dit in tegenstelling tot een veilingsite, waar , wanneer TS geen minimumbod zou instellen, en er is 1 bieder van 5,-, hij verplicht is te leveren voor de geboden 5,-.

Marktplaats brengt in contact. De koper doet een bod, en TS zegt dat hij hem voor dat geld mag komen halen. Hieruit blijkt dus dat hij akkoord gaat.
Het afwijzen van een bod zou er meer uitzien als : "nee sorry dat vind ik te weinig".
Maar dat is hier niet gebeurd. Hij heeft zelfs een adres gegeven, waaruit je zeker kan opmaken dat hij wil verkopen. Anders geef je immers niet je adres.

TS is dus de klos en ik hoop dat Niek aangifte doet tegen hem, en melding doet van misleiding bij Marktplaats.
TS is immers een internetoplichter.
[ afbeelding ]
pi_97834607
Haha, altijd die josties die denken dat ze met een IP iets kunnen doen, zoals het woonadres achterhalen. Misschien als je bij de service-provider werkt, ja. :')
Ron Paul 2012
pi_97834667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:45 schreef Supersoep het volgende:
Haha, altijd die josties die denken dat ze met een IP iets kunnen doen, zoals het woonadres achterhalen. Misschien als je bij de service-provider werkt, ja. :')
Je kan wel de regio terugvinden waar iemand z'n aansluiting zit. Is niet nauwkeurig, maar het verschil Enschede - Vlissingen is nog wel te zien.
[ afbeelding ]
pi_97834942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:47 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Je kan wel de regio terugvinden waar iemand z'n aansluiting zit. Is niet nauwkeurig, maar het verschil Enschede - Vlissingen is nog wel te zien.

"I got this guy's creditcard info... lul."
"Not sure how you managed to pull that off, but okay."
"His IP, dude. I got his IP."

Zulke ''hackers'' heb je overal. Alleen daarom al is TS z'n actie een ware bazenactie.
Ron Paul 2012
pi_97834948
quote:

Oplichter dat je bent!
Wat een gelul. Niks, maar dan ook niks op Marktplaats is bindend. Het is een gentlemen's agreement, niks meer, niks minder.

Dat iemand op TV de kosten moest vergoeden, lijkt me meer een pleister op de wond, maar wettelijk gezien is hij tot he-le-maal niks verplicht.

Jij bent een oplichter met je valse info.
You've been driving by yourself all these years. You've never competed with anyone. Remember, don't pay attention to the competition itself. Ignore other racers. The one you need to beat is yourself.
pi_97835514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:56 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:

[..]

Wat een gelul. Niks, maar dan ook niks op Marktplaats is bindend. Het is een gentlemen's agreement, niks meer, niks minder.

Dat iemand op TV de kosten moest vergoeden, lijkt me meer een pleister op de wond, maar wettelijk gezien is hij tot he-le-maal niks verplicht.

Marktplaats is niet bindend maar wel als je hem verteld dat hij hem mag ophalen voor dat bedrag.
Ze hebben mail contact gehad.
Ze hadden dus een akkoord bereikt.
pi_97835874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:14 schreef KLap het volgende:

[..]

Marktplaats is niet bindend maar wel als je hem verteld dat hij hem mag ophalen voor dat bedrag.
Ze hebben mail contact gehad.
Ze hadden dus een akkoord bereikt.
De politie zal je vertellen dat het een civiele zaak is.
pi_97836037
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De politie zal je vertellen dat het een civiele zaak is.
Ja, en?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:33:21 #166
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_97836149
:')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:59:26 #167
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_97837217
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:42 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dat klopt. Marktplaats brengt alleen mensen in contact, dit in tegenstelling tot een veilingsite, waar , wanneer TS geen minimumbod zou instellen, en er is 1 bieder van 5,-, hij verplicht is te leveren voor de geboden 5,-.

Marktplaats brengt in contact. De koper doet een bod, en TS zegt dat hij hem voor dat geld mag komen halen. Hieruit blijkt dus dat hij akkoord gaat.
Het afwijzen van een bod zou er meer uitzien als : "nee sorry dat vind ik te weinig".
Maar dat is hier niet gebeurd. Hij heeft zelfs een adres gegeven, waaruit je zeker kan opmaken dat hij wil verkopen. Anders geef je immers niet je adres.

TS is dus de klos en ik hoop dat Niek aangifte doet tegen hem, en melding doet van misleiding bij Marktplaats.
_O- _O- :W
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_97837219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:30 schreef KLap het volgende:

[..]

Ja, en?
Gaat een dure grap worden om je gelijk te halen.
pi_97837744
Absoluut, maar TS blijft zelf fout.
pi_97837813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:12 schreef KLap het volgende:
Absoluut, maar TS blijft zelf fout.
Als het toevallig zoontje van een advocaat is dan gaat TS nat.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:21:41 #171
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_97838117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:42 schreef Walter81 het volgende:

[..]

QFT.

iedereen die regelmatig op marktplaats verkoopt krijgt wel eens het heen en weer van de koopjesjagers, maar er is niets illegaals, of zelfs maar immoreels aan. dat kutgeintje van TS aan de andere kant, is beide.

daarnaast vind ik en bod van 150 euro op een vraagprijs van 300 euro niet eens zo raar. tuurlijk, ik zou zelf iets hoger insteken, maar ik kan me prima voorstellen dat je met een dergelijk bod er best eens uit zou kunnen komen (225 ofzo.)
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:29:59 #172
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_97838471
TS, mail je dit topic even naar die kerel? Dit kan leuk worden!
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_97843237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:56 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:

[..]

Afspraken zijn wel bindend. En als ze via de mail gaan, heeft de koper ze nog op papier staan ook.
quote:
Overeenkomst, ook mondeling, is bindend. En hij heeft de koper kosten laten maken, dus moet hij minstens deze vergoeden.
quote:
Als je niet weet hoe het zit, schrijf dan niks. Mijn info is volledig correct.
[ afbeelding ]
pi_97844280
Het volledige verhaal incl beslissing en beargumentatie van wat in De Rijdende Rechter geweest is, is te vinden op de volgende link: http://www.eerstehulpbijr(...)eenmaalandermaal.doc

Hier ging het over stoelen.
Korte samenvatting: Marktplaats brengt enkel mensen in contact, maar er is een overeenkomst gesloten over de prijs. Goederen kunnen niet meer geleverd worden, dus blijft het bij schadevergoeding. In genoemd voorbeeld was dat regelen van kinderopvang. In dit topic dus de reiskosten. En schadevergoeding.
[ afbeelding ]
pi_97847113
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:54 schreef Shinji-Ono het volgende:
Ik doe te veel moeite voor een troll...

Mocht TS toch angst hebben kan meneer hier zien waar zijn IP Adress naar toe leid.

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
88.159.117.190 IP address location & more:
My IP address [?]: 88.159.117.190 [Whois] [Reverse IP]
My IP country code: NL
My IP address country: ip address flag Netherlands
My IP address state: Noord-Brabant
My IP address city: Veldhoven
My IP address latitude: 51.4167
My IP address longitude: 5.4167
My ISP [?]: Edutel BV
My Proxy: None / Highly Anonymous
Organization: Edutel Internet
Local time in Netherlands: 2011-06-07 17:59

More about my IP and my system:
My Speed: Cable/DSL [Speedtest]
My Browser [?]: Default Browser 0
My Operating System [?]: unknown
Referer: http://forum.fok.nl
Lookup forum.fok.nl

Klopt redelyk
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')