Kijk, daar kan de VVD het mee eens zijn.quote:'SGP zeer vrouwvriendelijk'
DEN HAAG - ''De SGP is de meest vrouwvriendelijke partij van Nederland.'' Dat zegt Elbert Dijkgraaf, Kamerlid voor die partij, zaterdag in de NRC.
''Waar hebben vrouwen in deze samenleving heel veel last van? De seksualisering van de samenleving. De vrouw die wordt weggezet als lustobject. Als je naar al die reclames kijkt, denk ik: dat is toch onbestaanbaar in een land dat zegt vrouwen geheel tot hun recht te laten komen?'', aldus de parlementariër.
''Ook strijdt de SGP voor uitstapprogramma's voor prostituees. Bovendien vragen wij: moet het fiscale stelsel vrouwen de arbeidsmarkt op dwingen? De seculiere meerderheid zegt 'ja'. Wij zeggen 'nee'. Hier in de Kamer wordt tegen mij gezegd: jij wilt met fiscale maatregelen vrouwen thuis houden. Maar dat is niet waar. Als het effe kan, moet de overheid de keuzes van mensen respecteren.''
Bron: nu.nl
Ik vind ook dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien wanneer ik m'n vriendin wil onderdrukken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:24 schreef GSbrder het volgende:
Vrolijk stukje van de SGP trouwens.
[..]
Kijk, daar kan de VVD het mee eens zijn.
Is niet sociaal-liberaal, maar wel liberaal
Ach, wat is vrijheid?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien wanneer ik m'n vriendin wil onderdrukken.
Ik vind dat ook wel frappant; christenen die ineens uit eigenbelang liberale dingen gaan zeggen. Niks op tegen uiteraard, maar ik geloof dat ze niet een dergelijk argument zouden gebruiken als er een fiscaal voordeeltje zou kleven aan een kostwinnersmodel.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:24 schreef GSbrder het volgende:
Vrolijk stukje van de SGP trouwens.
[..]
Kijk, daar kan de VVD het mee eens zijn.
Is niet sociaal-liberaal, maar wel liberaal
Ha, hier ga je even de mist in.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel frappant; christenen die ineens uit eigenbelang liberale dingen gaan zeggen. Niks op tegen uiteraard, maar ik geloof dat ze niet een dergelijk argument zouden gebruiken als er een fiscaal voordeeltje zou kleven aan een kostwinnersmodel.
Probleem is dat elke zogenaamd liberale partij voor fiscale voordelen voor hun core-achterban is.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel frappant; christenen die ineens uit eigenbelang liberale dingen gaan zeggen. Niks op tegen uiteraard, maar ik geloof dat ze niet een dergelijk argument zouden gebruiken als er een fiscaal voordeeltje zou kleven aan een kostwinnersmodel.
quote:Een onverwacht verbond van SGP, D66 en CDA in de Tweede Kamer wil wat aan die scheefgroei doen.
Hoezo precies? Denk jij dat de SGP dan nog hetzelfde zou zeggen? Dat de overheid 'de keuzes van mensen moet respecteren'?quote:
Oh dat is het absoluut. Als het echter aan de SGP ligt, dan krijgen vrouwen die tweede optie überhaupt niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, wat is vrijheid?
De vrijheid een traditionele rolverdeling te bezigen is dezelfde vrijheid als een moderne dinky te zijn.
De SGP heeft het voortouw genomen in de stap naar een leefvormneutrale IB.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo precies? Denk jij dat de SGP dan nog hetzelfde zou zeggen? Dat de overheid 'de keuzes van mensen moet respecteren'?
Ach, de keuzes van mensen worden al sinds jaar en dag beinvloed door regeringen en politieke partijen. Dat zit in ze, in het politieke activisme van elke achterban. Het wil de keuzes van mensen linksom of rechtsom beinvloeden.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo precies? Denk jij dat de SGP dan nog hetzelfde zou zeggen? Dat de overheid 'de keuzes van mensen moet respecteren'?
Ik denk dat ze de veronderstelling dat te kunnen beinvloeden wel enigszins hebben laten varenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat is het absoluut. Als het echter aan de SGP ligt, dan krijgen vrouwen die tweede optie überhaupt niet.
Dat wist ik al (had je artikel al eens gelezen een tijd terug), maar dat is puur een stapje dichterbij het kostwinnersmodel. Ik juich het alleen maar toe hoor, dus ik werk graag samen met de SGP. Maar uiteindelijk zijn ze helemaal niet voor die leefvormneutrale IB en ik wel.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
De SGP heeft het voortouw genomen in de stap naar een leefvormneutrale IB.
Coalities komen en gaanquote:Op zondag 5 juni 2011 18:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat wist ik al (had je artikel al eens gelezen een tijd terug), maar dat is puur een stapje dichterbij het kostwinnersmodel. Ik juich het alleen maar toe hoor, dus ik werk graag samen met de SGP. Maar uiteindelijk zijn ze helemaal niet voor die leefvormneutrale IB en ik wel.
Hoe zie jij een leefvormneutrale IB eigenlijk voor je?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat wist ik al (had je artikel al eens gelezen een tijd terug), maar dat is puur een stapje dichterbij het kostwinnersmodel. Ik juich het alleen maar toe hoor, dus ik werk graag samen met de SGP. Maar uiteindelijk zijn ze helemaal niet voor die leefvormneutrale IB en ik wel.
Zoals Dijkgraaf het in jouw door aangehaalde artikel al formuleert:quote:Op zondag 5 juni 2011 18:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe zie jij een leefvormneutrale IB eigenlijk voor je?
Beetje een herhaling dit, maar goed.quote:'Een belastingstelsel moet neutraal zijn, en niet sturen op welke leefvorm mensen kiezen', zegt het Kamerlid Elbert Dijkgraaf van de SGP
Wettechnisch gezien zou het moeten kunnen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:40 schreef GSbrder het volgende:
Wat is neutraliteit in de IB?
IB is nooit neutraal
Uhu, maar een vlaktaks gaat er nooit komen en kijken naar gezinsinkomen betekent dat men met de schijven moet gaan rommelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zoals Dijkgraaf het in jouw door aangehaalde artikel al formuleert:
[..]
Beetje een herhaling dit, maar goed.
Ook in al haar complexe deelgebieden?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wettechnisch gezien zou het moeten kunnen.
Vlaktaks heeft toch juist meer te maken met de herverdeling van inkomsten i.p.v. de leefvormneutraliteit?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, maar een vlaktaks gaat er nooit komen en kijken naar gezinsinkomen betekent dat men met de schijven moet gaan rommelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |