quote:
In principe maakt het niet uit waar het gat zit, via leidingen kun je dat naar het gat toebrengen.
Sterker nog, een gat precies onder het gat in de douchebak zal ervoor zorgen dat de douchebak veel hoger gemonteerd moet worden, de uitloop zit aan de zijkant van de sifon, een gat vlak bij het gat in je douchebak is dan ook beter dan eronder.
Dit is dus niet fout, en zie je na afwerking ook niets van terug.
quote:
Sorry hoor, maar met stukken uit de tegels verwachtte ik dat je hiermee bedoelde stukjes uit de tegels die midden op de muur zitten.
Hier zie ik echter alleen dat er stukjes uit zijn bij de snijranden van de tegels op de hoeken, waar later nog een kitrand in moet.
Dit zie ik dan ook niet als een gebrek
quote:
Intusssen heb ik een grote plas water in de gang en nog eentje in de wc op de verdieping eronder gevonden. Er is geen kimband gebruikt om de leidingen en afvoer. Daar zit behoorlijk wat ruimte tusssen vloer en afvoer en leidingen, vandaar dat het water ook beneden aankwam. De tegels liggen al wel op de vloer, dus eigenlijk onmogelijk zonder slopen dit te herstellen.
Geen kimband gebruiken is tot nu toe de tweede tekortkoming die ik zie met alle gevolgen van dien.
De eerste was dat ze het rechtstreeks op hout doen.
Buiten de vorige tekortkomingen.
quote:
Mijn vraag aan jullie:
De man van het bedrijf beweert dat kimband om naden te dichten rond afvoeren en leidingen niet nodig is.
Het band wordt vaker achterwege gelaten, wel raden ze aan om er wat pasta rond te smeren, dus wat kimband betreft liegt hij niet, alleen vergeet hij het van de pasta wel even te vermelden.
In mijn badkamer had de aannemer toentertijd de gehele vloer ingesmeerd met pasta en daarover de cementdeklaag gelegd, kwam ik achter tijdens de badkamer verbouwing, de stukken die ik daar moest slopen heb ik dan ook eerst weer keurig aangeheeld voordat ik verder ging.
quote:
Ikzelf vind van wel, en denk dat dit toch duidelijk is geworden omdat het water nu beneden in de gang en wc ligt.
Ja en nee, op de foto's is ook te zien dat er nog niet gekit is, en dat moet natuurlijk wel.
Kimband is nu ook weer niet zo heilig dat je nooit lekkage kunt krijgen, zeker niet als je niet alles pakt.
quote:
Is het gebruikelijk om ook kimband om leidingen en afvoeren te leggen?
Band niet, pasta wel.
[ Bericht 2% gewijzigd door klipper op 13-06-2011 10:56:59 ]