Same here, snap 't ook niet precies.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik snap helemaal niets van dit verhaal... Hij koopt iets, brengt het terug, verkoopt het ondertussen door aan een ander, wtf?!
Ik zou zeggen: verdiep je in spamfilters, auto-delete al z'n mail, en klaar.
ja, zoiets is het wel. Hij is zonder mijn toestemming gaan lobbyen voor die gitaar, heeft er een hogere prijs voor gevraagd dan die gitaar initieel waard is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik snap helemaal niets van dit verhaal... Hij koopt iets, brengt het terug, verkoopt het ondertussen door aan een ander, wtf?!
Ik zou zeggen: verdiep je in spamfilters, auto-delete al z'n mail, en klaar.
Nee, sorry. Het was een beetje onduidelijk. Ik had die 15 euro wel terug willen geven (courtesy, hoeft niet, want garantie tot aan de deur) (toch).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef tre het volgende:
[..]
Same here, snap 't ook niet precies.
Gitaar verkocht, toen 85 euro terugbetaald en gitaar weer teruggekregen? En dan verkoopt hij 'm, dat gaat niet door (logischerwijs) en daarop geef je ook de resterende 15 euro terug?
Mail deleten lijkt me tot daar aan toe trouwens maar bedreigingen zou ik toch wel serieus nemen..
Het is mij totaal niet duidelijk wie die gitaar nu heeft, maar waarom zou hij hem niet mogen doorverkopen voor een hogere prijs?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef knokkels het volgende:
Hij is zonder mijn toestemming gaan lobbyen voor die gitaar, heeft er een hogere prijs voor gevraagd dan die gitaar initieel waard is.
Gewoon negeren, als je niet reageert houdt het vanzelf op.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef knokkels het volgende:
En ja, heb wel gedacht aan spamfilters hoor, maar het leek me sowieso handig om zoveel mogelijk mails van hem te verzamelen voor een bewijslast.
Welke overdracht?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef knokkels het volgende:
Verder zou ik wel willen weten of die overdracht echt zo lang moet duren.
smaad, dat woord zocht ikquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:49 schreef Chef_M het volgende:
Ik snap er ook geen snars van, maar aanklagen voor stalken gaat niet voor een paar telefoons en mails. Als hij je zwartmaakt kan je wel aangifte doen van smaad o.i.d.
Waar komt het bedrag van 85 euro vandaan?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:54 schreef knokkels het volgende:
hoeft niet, want garantie tot aan de deur) (toch).
Daar komt die koper vanzelf achter? Als die geen gitaar krijgt geeft hij ook geen geld af, lijkt me?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:54 schreef knokkels het volgende:
Dus hij heeft die koper gewoon gebakken lucht verkocht.
Omdat: 1 -quote:Het is mij totaal niet duidelijk wie die gitaar nu heeft, maar waarom zou hij hem niet mogen doorverkopen voor een hogere prijs?
Ik reageer inderdaad helemaal niet meer op hem.quote:Gewoon negeren, als je niet reageert houdt het vanzelf op.
Politie IJmond-Noord zou de zaak overdragen aan Politie Den Helder.quote:Welke overdracht?
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:56 schreef cricket het volgende:
[..]
Waar komt het bedrag van 85 euro vandaan?
[..]
Daar komt die koper vanzelf achter? Als die geen gitaar krijgt geeft hij ook geen geld af, lijkt me?
Daty geld had die koper al betaald aan de "tussenpersoon". TS schrijft dat de koper het geld voor vrijdag terug wilde en anders aangifte zou doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:56 schreef cricket het volgende:
[..]
Waar komt het bedrag van 85 euro vandaan?
[..]
Daar komt die koper vanzelf achter? Als die geen gitaar krijgt geeft hij ook geen geld af, lijkt me?
Jij onderhandelt met hem en komt uit op 100 euro. Wat hij daarna met die gitaar doet gaat jou verder niets aan. Dat hij hem verkoopt voordat hij hem heeft is alleen een probleem tussen hem en de persoon aan wie hij het doorverkoopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:01 schreef knokkels het volgende:
Omdat: 1 -
hij hem verkocht boven de standaard winkelverkoopprijs
hij daarover met mij niet had overlegd
omdat hij de gitaar niet eens in bezit had
omdat hij mij wilde afschepen met 100 euro van die 260 euro
Ik had hem 100 euro gevraagd, 85 euro teruggegeven omdat ik op dat moment vrij krap zat.quote:Waar komt het bedrag van 85 euro vandaan?
Die man heeft dus per direct 260 gestort aan die gitaargast(die de boel aan het bedonderen is dus.quote:Daar komt die koper vanzelf achter? Als die geen gitaar krijgt geeft hij ook geen geld af, lijkt me?
zou ie zo gek zijnquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:54 schreef diomedes het volgende:
Verkoop die vent die gitaar gewoon nog een keer voor nog eens 100 euro. Bel die andere klant op en zeg dat die hem nooit moet kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
Kan zijn, maar daar heb jij niet zoveel mee te maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:04 schreef knokkels het volgende:
Die man heeft dus per direct 260 gestort aan die gitaargast(die de boel aan het bedonderen is dus.
Het ging om het verschil tussen 85 en 100, maar dat gaf TS inmiddels al aan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:03 schreef Gravedigger het volgende:
Daty geld had die koper al betaald aan de "tussenpersoon". TS schrijft dat de koper het geld voor vrijdag terug wilde en anders aangifte zou doen.
Hij verkocht hem voor mij. Alleen daar was hij zelf niet echt heel erg duidelijk in.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:03 schreef cricket het volgende:
[..]
Jij onderhandelt met hem en komt uit op 100 euro. Wat hij daarna met die gitaar doet gaat jou verder niets aan. Dat hij hem verkoopt voordat hij hem heeft is alleen een probleem tussen hem en de persoon aan wie hij het doorverkoopt.
Jij ook nietquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:06 schreef knokkels het volgende:
Hij verkocht hem voor mij. Alleen daar was hij zelf niet echt heel erg duidelijk in.
Wel als hij mijn gitaar aan het verkopen is, die dus niet van hem is. En mij vervolgens wil afschepen met 100 euro.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:05 schreef cricket het volgende:
[..]
Kan zijn, maar daar heb jij niet zoveel mee te maken.
Hoeft niet, maar als zijn uitleg ook zo verwarrend is kan ik me voorstellen dat de politie andere dingen belangrijker vindt. In de praktijk kan het nog wel veel langer duren, of ze hebben zelf al besloten om er niets mee te doen omdat ze er niets in zien.quote:
lol, truequote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:10 schreef cricket het volgende:
[..]
Jij ook nietMaar dan nog blijft het zijn probleem als hij een beetje gaat zitten bemiddelen.
Of het een goed business model is kun je je afvragen in zulke gevallen, maar het alvast zoeken van een koper voor producten die je nog niet hebt wordt wel vaker gedaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:11 schreef knokkels het volgende:
[..]
Wel als hij mijn gitaar aan het verkopen is, die dus niet van hem is. En mij vervolgens wil afschepen met 100 euro.
Hij heeft hem zelf teruggebracht naar mij toe. Dat hij die 15 euro's niet heeft teruggekregen, en wmb ook niet terugkrijgt, heeft hij aan zichzelf te danken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |