Dit dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij hadden we dit seizoen best moeite om europese laagvliegers als NEC en Ado te verslaan, dus meedoen in de subtop van Europa gaat echt niet zomaar gebeuren.
Zolang je niet 5 wedstrijden vantevoren kampioen bent en 100+ goals maakt, ben je er nog lang niet.
Inderdaad, Ajax bij de top van Europa is gewoon onmogelijk, maar het moet imo toch wel mogelijk zijn om structureel bij de sub-top (top 20) te horen. Natuurlijk heeft de Engelse subtop nog steeds een betere begroting dan een Ajax of PSV, maar de salarissen en transferprijzen liggen daar ook hoger. Wat Ajax wilt is een goede jeugdopleiding zodat ze voor lage salarissen alsnog met goede spelers kunnen spelen. Hierdoor is het imo wel mogelijk om om de paar jaar bij die laatste 16 van de CL te horen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je zegt sowieso. Maar de Serie A is momenteel niet echt...super, die hele competitie zakt in. Juventus is echt niet meer goed, AS Roma ook niet meer. Villareal, Valencia, Atletico en Sevilla zou je ook wel kunnen hebben. Misschien niet nu nee, maar ik ziet ook als een nieuwe start voor Ajax. En in duitsland valt het echt reuze mee, je hebt Bayern en voor de rest is het allemaal sub-top. Engeland zitten de topclubs ja, Arsenal, Man United, Chelsea en City. Die zul je niet zo snel verslaan, maar Liverpool en tottenham wel. Tottenham had een opleving met Bale...maar die opleving duurde ook niet lang. En liverpool ...tja..als ze 11 nieuwe spelers kopen volgend jaar doen ze weer mee. Maar gaat lastig worden als je al een schuld hebt.
5 wedstrijden van te voren kampioen is onzin, dat heeft gewoon met de sterkte van de top 3 te maken. En Inter en Milan hadden het ook moeilijk tegen ploegen onderuit de serie A, in England hebben een paar ploegen uit de top 5 verloren van degradant Blackpool. Bayern heeft ook een kutseizoen gehad. Alleen Spanje is een uitzondering.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij hadden we dit seizoen best moeite om europese laagvliegers als NEC en Ado te verslaan, dus meedoen in de subtop van Europa gaat echt niet zomaar gebeuren.
Zolang je niet 5 wedstrijden vantevoren kampioen bent en 100+ goals maakt, ben je er nog lang niet.
Hopelijk niet, ik heb liever ook een sterke (sub)top in Nederlandquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef Catch22- het volgende:
Ja maar ik heb het niet over momenteel. En we hadden ook een kut elftal, niet in vorm, te jong etc. Maar ik heb het erover dat het de komende jaren wel kan veranderen, op voorwaarde dat Ajax (en PSV) gewoon de eredivisie gaan overheersen.quote:
Ben ik met je eens, maar als je de financiele problemen bij de ander potentiele toppers met uitzondering van Twente ziet dan is het beter dit niveau ver te ontstijgen zodat je je kan meten met de beteren in Europaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Hopelijk niet, ik heb liever ook een sterke (sub)top in Nederland
Ja. Ik hoop ook gewoon weer dat Ajax (en PSV) gewoon dominant worden en veel beter zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar als je de financiele problemen bij de ander potentiele toppers met uitzondering van Twente ziet dan is het beter dit niveau ver te ontstijgen zodat je je kan meten met de beteren in Europa
PSV niet Ajax wel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop ook gewoon weer dat Ajax (en PSV) gewoon dominant worden en veel beter zijn dan de rest.
Ja, maar het is beter op europees niveau als er gewoon 2 goede clubs zijn die punten halenquote:
Twente dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar het is beter op europees niveau als er gewoon 2 goede clubs zijn die punten halen
Ik heb liever PSV dan Twente. Ik moet Twente nietquote:
Het liefst vecht ik met Feyenoord om de titel want van hun winnen we toch 99 van de 100 en dat was ook de traditiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb liever PSV dan Twente. Ik moet Twente nietPSV ook niet, maar wel minder erg.
quote:Jol mag 'één of twee' versterkingen halen bij nieuwe werkgever
Dinsdag, 7 juni 2011 om 16:36
Ajax is op zoek naar een oplossing voor Mounir El Hamdaoui en hoopt dat Martin Jol zijn oude aankoop nog niet vergeten is. De oefenmeester tekende dinsdag een tweejarig contract bij Fulham, waar ruimte is voor ‘één of twee’ versterkingen. “Waar mogelijk zullen we ons versterken met goede spelers”, zei Jol tijdens zijn eerste interview als opvolger van Mark Hughes bij Fulham.
Jol nam in november afscheid van Ajax en in de media verschenen er destijds berichten dat hij El Hamdaoui zou willen meenemen naar zijn volgende club. Jol wist gedurende het seizoen echter geen nieuwe werkgever te vinden, maar gaat nu weer aan de slag bij Fulham. Ajax wil naar verluidt ongeveer 4,5 miljoen euro vangen voor El Hamdaoui, die net als Jol al eens werkzaam was bij Fulhams stadsgenoot Tottenham Hotspur.
“Ik had ook de mogelijkheid om naar andere landen te gaan, maar ik wachtte op een aanbieding van een Engelse club”, zei Jol. “Het gaat te ver om te zeggen dat ik de ploeg al erg goed ken, maar ik keek graag naar de wedstrijden van Fulham en vooral naar bijvoorbeeld Moussa Dembélé, die ik nu al een tijdje ken. Uit mijn tijd bij Tottenham ken ik Simon Davies, Danny Murphy en Stephen Kelly nog: dit zijn zeer goede professionals.”
Ik heb liever gewoon Feyenoord terug. Een aantal supporters van hun zijn echt debiel. Maar het zijn tenminste echte supporters, in tegenstelling tot bijvoorbeeld PSV, dat zijn successupporters pur sang. Met een paar uitzonderingen dan. En tussen Ajax en Feyenoord is tenminste echte rivaliteit, niet van die gemaakte zoals bij FCT.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop ook gewoon weer dat Ajax (en PSV) gewoon dominant worden en veel beter zijn dan de rest.
Voor mijn part wordt het Groningen of Heerenveen, die hebben ook hun zaakjes in orde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar het is beter op europees niveau als er gewoon 2 goede clubs zijn die punten halen
Twente zou wel tof zijn als nieuwe rivaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:56 schreef Burrito het volgende:
Feyenoord is natuurlijk de echte klassieker maar ik heb wel genoeg van dat eeuwige gezeik met retarted supporters. Liever Twente nu als rivaal..die zullen ook retards hebben maar de haat is minder. PSV heeft een paar goede jaren gehad (met mazzel ook) dat is nu denk ik voorlopig wel voorbij gelukkig.
Groningenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Voor mijn part wordt het Groningen of Heerenveen, die hebben ook hun zaakjes in orde.
RKC degradeert volgend jaar net zo hard weerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:18 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Wat spelen we hier, "kies de nieuwe rivaal van Ajax?"
Euh... RKC!![]()
De kampioenswedstrijd van 2016 zullen ze in Amsterdam niet licht vergeten, moehahahaha...
2016, niet 2012...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
RKC degradeert volgend jaar net zo hard weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |