abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98241248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef Murmeli het volgende:

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
Dat scheelt dan weer ^O^ .

Op vakantie is het ook minder erg op chaotisch te zijn lijkt me zo, verder ben ik voornamelijk jaloers want ik wil ook vakantie :+
pi_98246396
Helpt bij jullie de medicatie tegen uitsteldrang? Heb Concerta geslikt en slik nu dexamfetemine maar behalve minder eetlust en iets rustiger merk ik weinig positiefs in de vorm van minder snel afgeleid of langere concentratie, jammer!
pi_98251832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Helpt bij jullie de medicatie tegen uitsteldrang? Heb Concerta geslikt en slik nu dexamfetemine maar behalve minder eetlust en iets rustiger merk ik weinig positiefs in de vorm van minder snel afgeleid of langere concentratie, jammer!
Uitsteldrang is iets heuuuuuuuuuuuuuuuul anders dan concentratie. Nu kunnen de add / adhd symptomen voor een leek wel overkomen als iemand die lui is en nooit wat uitvreet en weet ik veel wat.. maar nu moet je niet denken dat OMDAT je add / adhd hebt die problemen puur en alleen daardoor komen en de medicatie alles dus even voor je op zou lossen.. Niet het geval!! (of bij sommige van jullie wel?...)

Ik ben buiten mn add om ook gewoon een luie donder en het kost me nog steeds erg veel moeite om ergens aan te beginnen, of om dingen niet uit te stellen. Wat ik echter wel merk met mn medicatie (concerta) is dat als ik dan ergens aan begin ik daar langer mijn aandacht bij kan houden. Het lukt me langzamerhand steeds vaker om iets af te maken of om een projectje in de banen te leiden precies (of ongeveer) zoals ik het vooraf gepland heb.
Daardoor krijg ik ook steeds meer het idee dat het nut heeft om ergens aan te beginnen. Simpelweg omdat het afmaken van dingen steeds regelmatiger gebeurt en ik dus ook de beloning van het afmaken steeds vaker ervaar. Voorheen had ik meer het kutgevoel van ik kan het wel maar ik doe het gewoon niet (of half)... Dus waarom zou ik er in hemelsnaam aan beginnen?
Het zou wat zijn als daar een pilletje voor bestond :P

Ik zie de uitsteldrang (mijne althans) dan ook meer als symptoom van slechte concentratie. Omdat mijn concentratie beter is als ik medicatie gebruik hoop ik dus ook dat mijn drang om dingen uit te stellen uiteindelijk minder wordt.
Daarbij is er natuurlijk ook nog een stukje persoonlijkheid.. Bijvoorbeeld: Misschien boeit het je geen ene reet dat je huis of kamer een teringzooi is. Het is dus voornamelijk een teringzooi omdat het je niet boeit. Niet omdat je de concentratie mist om het op te ruimen. Voordeel is wel dat je het geluk hebt dat je stiekem je add / adhd er de schuld van kan geven :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Fes1-2 op 16-06-2011 15:51:40 ]
pi_98252197
Uitsteldrang heeft natuurlijk wel met concentratie te maken. Als ik de concentratie wat langer kan vast houdem hoef ik school niet steeds uit te stellen :)

Ondervind momenteel last van mijn ADD/ADHD icm mijn opleiding zonder structuur, grrrr echt totaal de verkeerde opleiding gekozen maar gelukkig is het einde in zicht en ook geen medicatie meer.
pi_98255600
Als jij ergens mee stopt omdat jij je niet kunt concentreren is dat iets heel anders dan uitstellen hoor...
Uitstellen is ergens zo vaak mogelijk niet aan beginnen. (is dit er een voor een tegeltje?)
pi_98256192
Natuurlijk is het wat anders maar ze liggen toch in elkaars verlengde.
Als je je concentratie goed vast houd dan hoef je het ook niet zoveel/vaak iets uit te stellen.

Zijn hier mensen die een hele vrije baan of studie hebben? zo ja hoe gaan jullie hiermee om?

Doe zelf de studie Small business en tijdens de studie krijg je geen college en er zijn geen vaste toets momenten. Je moet de punten halen dmv projecten uit te voeren. Je mag dit zelf in plannen en je moet ook zelf de boeken uitkiezen. Gevolg dik een jaar vertraging maar ik mag gelukkig bijna afstuderen.

Vrij lastig als je ADHD en ADD hebt maar ik wist dit nog niet vanzelf toen ik de opleiding begon. Wist wel dat ik redelijk druk was maar niet dat het zo mijn school zou beïnvloeden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:28:00 #107
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98259260
Ik heb een vrije baan, maar dit pakt juist goed uit. Knallen op de hyperfocus (als in 3 dagen werk verzetten in 1 middag), maar dan niet meteen paniek als er een dag niets uitkomt.

Ik heb hierover ook goed overlegt met mijn manager. :) De ene dag ben ik vroeg, de andere laat, de andere niet, als ik maar een beetje communiceer :)

Ik had in vorige werk juist gezeik (waar altijd op een bepaalde tijd komen belangrijk was)

Tuurlijk heb ik ook deadlines en afspraken met andere mensen, maar dan is er druk en lukt dat ook wel ;)
pi_98259357
dextroamfetamine meenemen naar Engeland was één grote hel!!

moest helemaal van groningen naar Den Haag reizen voor zo'n verklaring
alles geregeld etc
( reiste via duitsland)
schengenverklaring
nietschengenverklaring
doktersverklaring in het engels en duits

en nogsteeds in engeland bij de douane aangehouden omdat ze het wilden controleren ...

kortom kijk heel erg uit met je medicijnen ..

oh en mijn psych heeft gebeld voor een nieuwe afspraak, alleen niet over mijn lege dex voorraad gehad, toch maar even huisartenspost bellen ofzo??

:)
oh en ik hou van de hyperfocus :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:31:49 #109
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98259393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:30 schreef dan13lv het volgende:
oh en ik hou van de hyperfocus :)
Ik ook:) Vind het alleen heel jammer dat ik het niet op afroep aan en uit kan zetten :)
pi_98259545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:31 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik ook:) Vind het alleen heel jammer dat ik het niet op afroep aan en uit kan zetten :)
ik kan het een beetje richten, vooral met muziek dan ga ik zo op in de muziek dat ik in de hyperfocus beland ..

kortom het is wel aan en uit te zetten maar supermoeilijk :Y
pi_98260930
mmm echt er wordt meer geroddeld over me door oud collegas en collegas dan dat ik wist.
Vandaag dus zegt er eentje dat je ADHD hebt komt vaak naar voren als ik met andere mensen spreek.
Dus ik oja hoezo en waarom dan?
Hij: Omdat je je nooit bij het onderwerp van gesprek kan houden!

( hetgeen niet waar is maar goed)

Sinds men weet van mijn diagnose doet men ineens er moeilijk over.

Zo van neem je op tijd je meds dan ben je tenminste normaal hanteerbaar.

Trouwens vandaag heb ik wel 2 uur rond gestuiterd op het werk.
Zegt de collega die me ook aansprak over mijn ADHD dus ow als je straks gegeten hebt wordt het vast minder.
Waarop iemand met ADD zei dat werkt zo niet laat hem maar lekker stuiteren :)
pi_98260988
*O* eindelijk heb ik een beetje trek nu snel iets koken.
pi_98262596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:07 schreef Dropkogel het volgende:
mmm echt er wordt meer geroddeld over me door oud collegas en collegas dan dat ik wist.
Vandaag dus zegt er eentje dat je ADHD hebt komt vaak naar voren als ik met andere mensen spreek.
Dus ik oja hoezo en waarom dan?
Hij: Omdat je je nooit bij het onderwerp van gesprek kan houden!

( hetgeen niet waar is maar goed)

Sinds men weet van mijn diagnose doet men ineens er moeilijk over.

Zo van neem je op tijd je meds dan ben je tenminste normaal hanteerbaar.

Trouwens vandaag heb ik wel 2 uur rond gestuiterd op het werk.
Zegt de collega die me ook aansprak over mijn ADHD dus ow als je straks gegeten hebt wordt het vast minder.
Waarop iemand met ADD zei dat werkt zo niet laat hem maar lekker stuiteren :)
bij mij reageren ze altijd van
oh heb je adhd? echt?

dan is het ineens een probleem ..
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:05:03 #114
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98263601
Ik ben altijd een voorstander van gewoon over alles praten. Maar het is een moeizaam en teleurstellend proces :P
pi_98266524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef dan13lv het volgende:

[..]

bij mij reageren ze altijd van
oh heb je adhd? echt?

dan is het ineens een probleem ..
Ergens vaag toch want als iemand je goed kent was het allang opgevallen diagnose of niet.
Vaak denk ik dan ik laat die mensen lekker kletsen :6
pi_98268053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ergens vaag toch want als iemand je goed kent was het allang opgevallen diagnose of niet.
Vaak denk ik dan ik laat die mensen lekker kletsen :6
ja inderdaad, mensen die me erg goed kennen weten het ook wel en die hebben er geen problemen mee, maar bijvoorbeeld een nieuwe klas is altijd wel spannend "die eerste indruk" ...
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:31:50 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98268402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:25 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Met een Schengenverklaring kom je al een heel eind! Moet je naar je arts en VWS sturen, mail VWS dat het spoed is (ik kreeg m in 3 dagen terug) stempel van hen erop en je heb praktisch alle toestemming die je nodig hebt.

Weet je zeker dat je niet ook naar de maleisische Ambassade moet?
vws kan ik in een half uur regelen, kwestie van langsfietsen in de lunchpauze. maar dan ook nog dat andere ministerie, en inderdaad ook de ambassade, dat vind ik gewoon teveel moeite. dus ik laat het wel gaan...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98276411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef stoeltafel het volgende:
Natuurlijk is het wat anders maar ze liggen toch in elkaars verlengde.
Als je je concentratie goed vast houd dan hoef je het ook niet zoveel/vaak iets uit te stellen.

Zijn hier mensen die een hele vrije baan of studie hebben? zo ja hoe gaan jullie hiermee om?

Doe zelf de studie Small business en tijdens de studie krijg je geen college en er zijn geen vaste toets momenten. Je moet de punten halen dmv projecten uit te voeren. Je mag dit zelf in plannen en je moet ook zelf de boeken uitkiezen. Gevolg dik een jaar vertraging maar ik mag gelukkig bijna afstuderen.

Vrij lastig als je ADHD en ADD hebt maar ik wist dit nog niet vanzelf toen ik de opleiding begon. Wist wel dat ik redelijk druk was maar niet dat het zo mijn school zou beïnvloeden.
Ik ben gestopt met sbrm na een paar maanden :p ben nu ondernemer. Geloof jij het haha. Kom er nog wel op terug moet nu slapen... Wekker gaat om kwart over 5 :(
pi_98278982
Ben ook al ondernemer en gelukkig bijna klaar maar deze opleiding had ik nooit moeten kiezen!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:05:54 #120
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98292182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

vws kan ik in een half uur regelen, kwestie van langsfietsen in de lunchpauze. maar dan ook nog dat andere ministerie, en inderdaad ook de ambassade, dat vind ik gewoon teveel moeite. dus ik laat het wel gaan...
neem het anders gewoon mee, met een medicijnpaspoort, en als t niet okee is voor de douane flikker je ze weg.. Simpel zat. :P
pi_98299411
Soms kan een douane of een agent echt moeilijk doen hoor.
Een tijdje geleden ging ik een halve dag naar Antwerpen en ik had 5 tabletten Ritalin bij me begon meneer de agent moeilijk te doen.
Pas nadat hij mn psychiater had gesproken mocht ik doorgaan met pillen met de waarschuwing dat ik de volgende keer een verklaring mee moest hebben.

Maar de hoeveelheid slaapmedicatie die we bij ons hadden daar had hij beter iets van kunnen zeggen....dat was zeker niet gezond te noemen.

Trouwens zo druk als ik gisteren was zo sloom voel ik me vandaag bah.
pi_98301776
Vandaag weer nieuwe behandeling opgestart: heb binnenkort groepsgesprekken over medicatie. Wil niet structureel aan de ritalin want hou niet van die zooi in mijn lichaam. Neem het incidenteel, wanneer ik moet leren voor tentamens en voor het maken van een tentamen en heb zelf het gevoel dat dat wel voldoende is.
Daarnaast heb ik moeite met mijn slaapritme, ik slaap pas erg laat en sta dus ook vrij laat op, iemand tips hiervoor?
pi_98318094
Weet iemand iets van Aderrall af? Het is een mix van 4 soorten amfetaminen tegen ADHD/ADD in amerika wordt het zo te lezen vaak uitgeschreven. Maar hoe het zit in Nederland...?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:15:51 #124
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98318962
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:05 schreef TheaTraal het volgende:
Vandaag weer nieuwe behandeling opgestart: heb binnenkort groepsgesprekken over medicatie. Wil niet structureel aan de ritalin want hou niet van die zooi in mijn lichaam. Neem het incidenteel, wanneer ik moet leren voor tentamens en voor het maken van een tentamen en heb zelf het gevoel dat dat wel voldoende is.
Daarnaast heb ik moeite met mijn slaapritme, ik slaap pas erg laat en sta dus ook vrij laat op, iemand tips hiervoor?
Wat is precies het doel van die groepsgesprekken?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:30:46 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98319712
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:57 schreef Dropkogel het volgende:
Soms kan een douane of een agent echt moeilijk doen hoor.
Een tijdje geleden ging ik een halve dag naar Antwerpen en ik had 5 tabletten Ritalin bij me begon meneer de agent moeilijk te doen.
Pas nadat hij mn psychiater had gesproken mocht ik doorgaan met pillen met de waarschuwing dat ik de volgende keer een verklaring mee moest hebben.

Maar de hoeveelheid slaapmedicatie die we bij ons hadden daar had hij beter iets van kunnen zeggen....dat was zeker niet gezond te noemen.

Trouwens zo druk als ik gisteren was zo sloom voel ik me vandaag bah.
precies! binnen europa zou ik de gok nog wel wagen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ze in maleisie gaan reageren, dus gewoon geen dope mee.
is goed voor me ;-)
pi_98327755
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:15 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Wat is precies het doel van die groepsgesprekken?
Voor mij om dan te kijken of die medicatie wel verstandig is of niet.
Degene met wie ik het intake had probeerde me over te halen maar dat is makkelijk praten.
Ik leef al heel lang zonder dat ik wist dat ik ADHD heb en heb er ook niet veel last van. Dus in die praatgroep zitten er mensen die wel en geen medicatie gebruiken en zal ik kijken wat mijn keuze zal worden.
Misschien ga ik het alsnog een maand proberen en zie ik het verschil maar tot op heden heb ik er tegenzin in.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:51:42 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98328318
Oja, medicatie.... zal die eens innemen.... :(

Ik word gek van mezelf! Dat samenwonen was bagger, maar alleen wonen is nog erger. Kom niet op tijd mn nest in, kom er niet op tijd uit, vergeet doorlopend mn dope :( zo irritant!
(en ex komt ook zn nest niet in, die mailde me net dat ie er om half6 in lag vannacht)
t is geen reden om hem terug te willen ofzo, maar pfff.... ik had niet verwacht dat ik zó erg zou terugvallen in oud gedrag :( :(
goffer -O-
kut
pi_98329443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

precies! binnen europa zou ik de gok nog wel wagen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ze in maleisie gaan reageren, dus gewoon geen dope mee.
is goed voor me ;-)
Dan wens ik je een vrolijke tijd zonder dope :)
En natuurlijk een fijne vakantie alvast.
pi_98329566
@ Murmeli zet anders de wekker van je telefoon dan vergeet je de dope ook niet.

Over het slapen betreft is wel herkenbaar.
Ik heb dan wel geen partner momenteel maar merk dat het moeilijker is een gewone () nacht te maken sinds ik alleen woon.

trouwens ga ik wel om 23.00 naar bed maar als ik niet kan slapen ga ik er om 1.00 weer uit en luister muziek tot een uurtje of 3 daarna ga ik weer slapen.
En dan staat de wekker ongeveer om 6.45 haha.

Dus als een redelijk verrot propje kom ik uit bed en dat zeker 4x per week.

Het slapen gaat trouwens pas beter sinds ik geen frustratie meer heb over het niet slapen....maar das makkelijk lullen ik weet dat dit niet iedereen lukt zonder er frustratie over te hebben.
pi_98329593
En echt wat ben ik lui ik moet ergens heen waar ik binnen 15 min ben en nog ben ik niet weg geen zin dus.
pi_98336126
aaarrgh ik kan hier zooo boos om worden,
ik heb vanaf 27 juni toetsweek, alleen kan ik geen dextroamfetamine meer krijgen omdat mijn behandelend psych de behandeling heeft stopgezet, ook echt zonder reden ofzo ...
en de afspraak is vrijdag pas :(
ik had dr gister ook nog gebeld en toen was het van vrijdag ja jaja

nu blijf ik dus gvd weer zitten omdat ik me niet kan concentreren :( echt te kutt

ik moest het even kwijt :(
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:29:29 #132
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_98337351
Tijd geleden gediagnosticeerd met ADD, waarschijnlijk binnenkort aan medicatie (ben nu al vergeten wat het was, volgensmij Dexto nog wat ... , of concerta) iedergeval geen ritalin.

Sta ook enige tijd op de wachtlijst voor de praatgroep (wat me erg leuk lijkt) , want het eigenlijk zijn medicijnen mijn laatste keuze, omdat ik al Astma-medicatie (en vaak bloedarmoede) heb. ;(

wat zijn jullie ervaringen met deze medicijnen, en werden jullie een soort van verslaafd hieraan? ?? :)
pi_98337917
dextroamfetamine is voor mij verslavend ( zie mijn bovenstaande post )
rittalin werkte niet zogeod bij mij
strattera ( atomoxetine) is neit verslavend en werkt bij mij redelijk ..
pi_98347896
er is ooit bij mij ook ADD vastgesteld....(paar jaar terug) maar visolie van de hema was genoeg om iig het concentreren wat te helpen.
dat gebruik ik nu niet meer maar heb af en toe nog wel eens een "snap-to-reality" momentje.
  zondag 19 juni 2011 @ 01:42:02 #135
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98359259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:41 schreef Dropkogel het volgende:
@ Murmeli zet anders de wekker van je telefoon dan vergeet je de dope ook niet.

Over het slapen betreft is wel herkenbaar.
Ik heb dan wel geen partner momenteel maar merk dat het moeilijker is een gewone () nacht te maken sinds ik alleen woon.

trouwens ga ik wel om 23.00 naar bed maar als ik niet kan slapen ga ik er om 1.00 weer uit en luister muziek tot een uurtje of 3 daarna ga ik weer slapen.
En dan staat de wekker ongeveer om 6.45 haha.

Dus als een redelijk verrot propje kom ik uit bed en dat zeker 4x per week.

Het slapen gaat trouwens pas beter sinds ik geen frustratie meer heb over het niet slapen....maar das makkelijk lullen ik weet dat dit niet iedereen lukt zonder er frustratie over te hebben.
Ja, ik zou weer gewoon op vaste tijden moeten gaan slapen en dan in t weekend mn wekker zetten voor de dope. en die dan ook naast mn bed zetten met een glas. Maar ik kan mn dope steeds niet vinden, ga te laat naar bed, ik maak er echt een tyfuszooi van :(
Precies wat jij zegt: geen partner meer en moeilijker regelmatig leven.
ex heeft er ook last van. die mailde mij dat ook vandaag nog. T is geen reden om terug te gaan bij elkaar, maar pfff.... die regelmaat mis ik wel.
aan de andere kant: heb net wel een supergezellig feestje gehad, iets teveel gezopen alleen (3 wijn is voor mij al teveel, voel me echt zwaar aangeschoten en zit nu wat water te tanken wat me niet smaakt :r )

Als ik eenmaal lig slaap ik wel, want als ik niet kan slapen gooi ik er een halve ritalin in en dan ben ik zo weg (en als mn concerta nog werkt dan ben ik hoe dan ook snel weg, meestal binnen een kwartier en soms een half uurtje)

niet frusti raken over niet kunnen slapen heb ik ook wel aardig geleerd. Zoveel slapeloze nachten gehad, je leert genieten van het gewoon rustig liggen, de stilte om je heen, het lekkere warme en zachte bed.... mjam!

En ik slaap naar mijn gevoel ook beter sinds ik wat vitamine D aanvulling slik. Daar bleek ik een tekort aan te hebben. daarom was ik oververmoeid. nu nergens meer last van *O* en dus beter slapen, minder last van mn spieren, etc.... *O* woeiiii!!!!
pi_98363737
Wat een paar vitamine dan al niet kan schelen.

Echt gisteravond werd ik vanzelf moe dat heb ik nu haast nooit.
Gevolg was dat het bed al lekker lag om 22:15 ofzo.
Radio aan en een beetje naar buiten kijken tot het te donker werd.
En vanmorgen was ik een keer uitgeslapen om half 8 *O*

O ja eindelijk heb ik een begin gemaakt met ramen zemen....nu de buitenkant nog.
Alhoewel de ramen nu vanzelf nat worden :Y
  zondag 19 juni 2011 @ 11:08:20 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98363875
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:00 schreef Dropkogel het volgende:
Wat een paar vitamine dan al niet kan schelen.

Echt gisteravond werd ik vanzelf moe dat heb ik nu haast nooit.
Gevolg was dat het bed al lekker lag om 22:15 ofzo.
Radio aan en een beetje naar buiten kijken tot het te donker werd.
En vanmorgen was ik een keer uitgeslapen om half 8 *O*

O ja eindelijk heb ik een begin gemaakt met ramen zemen....nu de buitenkant nog.
Alhoewel de ramen nu vanzelf nat worden :Y
handig, wisser eroverheen en klaar is kees!
pi_98364022
Zo hard regent het nu ook weer niet zo te zien.

c_/ tijd.
  zondag 19 juni 2011 @ 11:53:36 #139
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98364938
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:15 schreef Dropkogel het volgende:
Zo hard regent het nu ook weer niet zo te zien.

c_/ tijd.
-O-
hier wel hoor! ;-)
theetijd inderdaad. en ontbijttijd :D

koffiedrink-ze!
pi_98405984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:29 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

wat zijn jullie ervaringen met deze medicijnen, en werden jullie een soort van verslaafd hieraan? ?? :)
Ik gebruik Concerta, en verslaafd ben ik niet. Het is wel zo dat ik een verschil merk als ik m'n medicatie nog niet heb ingenomen, maar dat zijn dan kenmerken die ik voor de medicatie had (onrustig e.d) en geen 'afkickverschijnselen'.
pi_98412758
tjonge jonge wat tenenkrommend weer.
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!
zij : maar ik ging pas 2 uur in slaap vallen.
Toen irriteerde ik me nog meer en zei zo van 1 nacht ga je echt niet dood hoor.

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.
Zegt ze trots als ik snoep eet heb ik ook adhd.
niet veel later je went er vanzelf aan!

Ja natuurlijk betweter!
  maandag 20 juni 2011 @ 17:58:41 #142
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98421164
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Dropkogel het volgende:
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.

Ja natuurlijk betweter!
Geforceerd grappige personen :@
pi_98422570
quote:

Ja natuurlijk betweter!
Zo iemand zou je toch de zak door haar strot heen rammen.... >:)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98431356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:12 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik gebruik Concerta, en verslaafd ben ik niet. Het is wel zo dat ik een verschil merk als ik m'n medicatie nog niet heb ingenomen, maar dat zijn dan kenmerken die ik voor de medicatie had (onrustig e.d) en geen 'afkickverschijnselen'.
Ik heb ook concerta en soms voor s'avonds / weekend een normale ritalin.. Maar gewoon OMDAT het een stripje is heb ik wel is de neiging (het gevoel!!!) dat ik dat hele stripje op wil eten :P

quote:

Ja natuurlijk betweter!
Zeikwijven :{ (niets tegen vrouwen hier hoor... maar dit lijkt me we zo'n typetje)
pi_98450139
Dag Murmeli. Veel plezier in Maleisie! :W
pi_98451238
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb ook concerta en soms voor s'avonds / weekend een normale ritalin.. Maar gewoon OMDAT het een stripje is heb ik wel is de neiging (het gevoel!!!) dat ik dat hele stripje op wil eten :P

Die heb ik ook als backup, maar nooit de neiging om een hele strip er doorheen te jagen. Wel merk ik daarbij veel meer als het uitgewerkt is, dan voel ik me soms wel nogal 'Need...more...medssss....' :')
pi_98455319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:48 schreef Horchata het volgende:

[..]

Die heb ik ook als backup, maar nooit de neiging om een hele strip er doorheen te jagen. Wel merk ik daarbij veel meer als het uitgewerkt is, dan voel ik me soms wel nogal 'Need...more...medssss....' :')
Inderdaad! Ik jaag er geen hele strip doorheen maar dat gevoel van hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm zal ik nou nog een pilletje nemen is wel aanwezig :P Ik doe dat dus niet dus kan ook niet echt stellen dat ik verslaafd ben
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:52:32 #148
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98455687
jaa soms word ik zo heerlijk actief van de ritalin en ben ik zo goed bezig met dingen afmaken en dan denk ik echt *** het is al 4u geweest ik mag niet meer.. Maar wat voor effect zal het op mijn slapen hebben, zal ik het uittesten etc :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:26:53 #149
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98456912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:58 schreef seasushi het volgende:
Dag Murmeli. Veel plezier in Maleisie! :W
Senks *O*
pi_98464485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
jaa soms word ik zo heerlijk actief van de ritalin en ben ik zo goed bezig met dingen afmaken en dan denk ik echt *** het is al 4u geweest ik mag niet meer.. Maar wat voor effect zal het op mijn slapen hebben, zal ik het uittesten etc :p
Dat heb ik wel uitgetest :) voor mij werkte het goed.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:00:40 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98476914
Ik heb vanmiddag heel erg boos enzo gedaan tegen een mevrouw van de DHL. eigenlijk zelfs tegen 2 mevrouwen van de DHL....
en ik heb gezegd dat de koerier duidelijk te dom is om te poepen ;)

En dan was ik echt nog beschaafd...

Ik voelde me meer in de stemming voor smijten met dodelijke ziektes en veel gvd en dan af te sluiten met: weet je wat: stop dat pakketje maar in je hol!
maar dat heb ik niet gedaan. goed he?
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:00 #152
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98498386
Goed hoor Murmeli, ik ben trots op je ;)

vandaag 12 uur 2de gesprek :)
pi_98499157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:00 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb vanmiddag heel erg boos enzo gedaan tegen een mevrouw van de DHL. eigenlijk zelfs tegen 2 mevrouwen van de DHL....
en ik heb gezegd dat de koerier duidelijk te dom is om te poepen ;)

En dan was ik echt nog beschaafd...

Ik voelde me meer in de stemming voor smijten met dodelijke ziektes en veel gvd en dan af te sluiten met: weet je wat: stop dat pakketje maar in je hol!
maar dat heb ik niet gedaan. goed he?
Doe je netjes. Ik hou me altijd heel erg in als ik boos dreig te worden. Het gebeurt bijna nooit dat ik écht boos word, maar als dat zo is heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien enzo :D . Het is al weer een aantal jaar gelden dat het zover gekomen is, gelukkig ben ik niet zo snel boos.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:11 schreef DuracellPower het volgende:
vandaag 12 uur 2de gesprek :)
Wat voor gesprek is het, diagnose o.i.d?
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:11:03 #154
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499561
2de intake gesprek
pi_98499595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:11 schreef DuracellPower het volgende:
2de intake gesprek
Succes alvast! :)

De hoeveelheid gesprekken vooraf was ik al bijna weer vergeten :')
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:15:08 #156
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499674
tnxs! de 3de staat ook al gepland ;)
pi_98499720
Haha, gezellig :p

Ik ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden, heel vermoeiend. Binnenkort m'n rijlessen ook maar weer eens oppakken, want dat wordt onderhand ook wel weer eens tijd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:20:17 #158
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499788
ik heb rijlessen 6 x opnieuw op gepakt in zo een 4 jaar tijd ;)
pi_98500175
Nou, ik kom ook maar eens mee babbelen hiero.
Ben ongeveer een jaar geleden begonnen met diagnostisch onderzoek.
Daar kwam rond eind november uit dat ik geen ADD had. Gezien mijn "turbulente jeugd" (zoals ze dat noemden) kreeg ik wel sinds maart therapie en daarnaast was ik al sinds december bezig met een coach.
Vorige maand vertelde mijn psych me dat ze toch vond dat ik meer tests moest doen omdat ik niet genoeg vooruitgang maakte met m'n therapie en de dingen die ik vertelde deden haar zo sterk denken aan iemand met ADD dat ze toch twijfelde aan de vorige uitslag.
Donderdag uitslag gehad: Toch wel ADD.
Morgen beginnen we met psycho-educatie.

oh en ik heb trouwens afgelopen maandag m'n rijbewijs gehaald (één van m'n doelen met mn coach).
Ik was 2 jaar geleden ooit begonnen, maar dat stagneerde op het leren van de theorie.
Vond het wel goed van mezelf: rijbewijs gehaald, doel gehaald en voor het eerst sinds de basisschool iets helemaal afgemaakt. *O*
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:29:05 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98503782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:53 schreef Horchata het volgende:

[..]

Doe je netjes. Ik hou me altijd heel erg in als ik boos dreig te worden. Het gebeurt bijna nooit dat ik écht boos word, maar als dat zo is heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien enzo :D . Het is al weer een aantal jaar gelden dat het zover gekomen is, gelukkig ben ik niet zo snel boos.

[..]

Wat voor gesprek is het, diagnose o.i.d?
Ik ben heel snel geïrriteerd. Echt boos ben ik niet snel. Maar gisteren gingen ze gewoon te ver en dan word ik echt kwaad.

Nu ook opgefokt (klein beetje). Concerta mocht niet mee, dus mijn eigen karakter komt weer boven. :r
Maar goed, vakantie moet Chill genoeg zijn om geen last van mezelf te krijgen.

Over anderhalf uur stijg ik op :)
pi_98503940
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:31 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo iemand zou je toch de zak door haar strot heen rammen.... >:)
haha ja haast wel.
pi_98504031
@ Murmeli goede reis alvast.
pi_98504123
Echt vandaag ben ik mijn agenda weer kwijt dus ik bel naar de poli van het ziekenhuis zegt ze waarom bel je?
Ik ja ik wil graag weten hoe laat mijn afspraken morgen zijn.
Ja maar daar hoef je toch niet voor te bellen?
Jawel ik ben mijn agenda kwijt!

Echt sommige mensen :P
pi_98504218
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ben heel snel geïrriteerd. Echt boos ben ik niet snel. Maar gisteren gingen ze gewoon te ver en dan word ik echt kwaad.

Dat snel geïrriteerde ken ik ook wel, haha.
Goede reis / fijne vakantie alvast! :)
pi_98505096
update
Ik ben nu ruim 1,5 week bezig met methylfenidaat 30 mg per dag.
Nu 2 keer verschrikkelijke hartkloppingen gehad en duizelig.
Ik werd er bang van dus dat is niet zo lekker.
Psych gebeld en mag niet verhogen zaterdag en nog 4 weken op deze dosering blijven, nog even overlegd om te halveren maar we weten niet of het door d emethyl komt of door enorme stress hier afgelopen weekend.
Vandaag dus weer de normale 30 mg en als het nu weer gebeurt halveren en dat 4 weken aankijken dan naar 30 mg en vanuit daar weer omhoog.
Iemand die dit herkent?
Wegens tijdgebrek kan ik even niet inhoudelijk op anderen ingaan, sorry!
pi_98505181
Fokking hell..

Ik had vandaag mijn eindgesprek van de stage. Nu was ik enorm zenuwachtig..

MAAR HEB HET GEHAALD *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:17 #167
242204 YskaFredriksson
pi_98505705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:05 schreef missyB het volgende:
update
Ik ben nu ruim 1,5 week bezig met methylfenidaat 30 mg per dag.
Nu 2 keer verschrikkelijke hartkloppingen gehad en duizelig.
Ik werd er bang van dus dat is niet zo lekker.
Psych gebeld en mag niet verhogen zaterdag en nog 4 weken op deze dosering blijven, nog even overlegd om te halveren maar we weten niet of het door d emethyl komt of door enorme stress hier afgelopen weekend.
Vandaag dus weer de normale 30 mg en als het nu weer gebeurt halveren en dat 4 weken aankijken dan naar 30 mg en vanuit daar weer omhoog.
Iemand die dit herkent?
Wegens tijdgebrek kan ik even niet inhoudelijk op anderen ingaan, sorry!
Ik vind jou startdosering sowieso al behoorlijk aan de hoge kant. Die van mij was dan wel extreem laag (5mg) maar ik functioneer zelf prima op 20mg... En jij bent gestart met nog 10mg extra. Vind het heel erg veel.

De hartkloppingen herken ik, daar heb ik ook wel eens last van maar de boel is al meerdere malen gecontroleerd en het gaat ook wel prima. Ik probeer er niet zo op te letten dan merk ik er ook minder van.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98506489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:17 schreef Horchata het volgende:
Haha, gezellig :p

Ik ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden, heel vermoeiend. Binnenkort m'n rijlessen ook maar weer eens oppakken, want dat wordt onderhand ook wel weer eens tijd.
ik heb op mijn 18 de mijn eerste les gehad en ben op mijn 30ste pas geslaagd....
pi_98507425
Nu ik dit allemaal zo lees voel ik me in ieder geval niet meer alleen wat betreft het vertraagde rijbewijs :D

Morgen maar een afspraak maken voor de eerste rijles in 5-6 jaar, ik heb alle vaardigheden destijds gehad dus ik hoop dat ik het weer snel oppik..
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:28 #170
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98509362
Net mijn 2de gesprek gehad.

Ik moest vorige keer een aantal algemene testen meenemen en invullen. Deze gaat ze nog uitgebreid bekijken, maar na een eerste scan had ik wel genoeg punten voor een depressie. Daar schrok ik wel even van :(

Toen is ze een uurtje lang gaan vragen, over vroeger op school, jeugd, relaties werk enz enz. Na deze korte versie van mijn levensverhaal (uur is natuurlijk niet genoeg voor mijn dynamische leven ;)), en een hoop vragen beantwoord te hebben, gaat ze "er van uit" dat ik wel een adhd-er ben, en dat sombere gevoelens (die depressie) een gevolg zijn van het hier mee stoeien.

Nu mag ik maandag alweer komen om de op ADHD gerichte testen te gaan doen..

Ook denkt ze aan mindfullniss, maar wel in combinatie met andere "middelen" (wat ze daar mee bedoelt heb ik even niet gevraagd)

Ook moet ik elke dag 5 minuten "ademen" als huiswerk. (dus proberen niets anders te doen of denken)

Al met al een goed gesprek, wel een emotionele achtbaan, erg geschrokken van het depressie verhaal, maar opgelucht toen ze aan het einde van de rit hardlachend zei: "Ik snap nu wel dat jij en andere mensen denken dat je ADHD heb" Niet dat ik dat graag wil hebben, maar wel een fijnere gedachte dan dat ik al jaren een depressie zou hebben :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:20:14 #171
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98520612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Fokking hell..

Ik had vandaag mijn eindgesprek van de stage. Nu was ik enorm zenuwachtig..

MAAR HEB HET GEHAALD *O*
Gefeliciteerd *O*
quote:
Net mijn 2de gesprek gehad.

Ik moest vorige keer een aantal algemene testen meenemen en invullen. Deze gaat ze nog uitgebreid bekijken, maar na een eerste scan had ik wel genoeg punten voor een depressie. Daar schrok ik wel even van :(

Toen is ze een uurtje lang gaan vragen, over vroeger op school, jeugd, relaties werk enz enz. Na deze korte versie van mijn levensverhaal (uur is natuurlijk niet genoeg voor mijn dynamische leven ;)), en een hoop vragen beantwoord te hebben, gaat ze "er van uit" dat ik wel een adhd-er ben, en dat sombere gevoelens (die depressie) een gevolg zijn van het hier mee stoeien.

Nu mag ik maandag alweer komen om de op ADHD gerichte testen te gaan doen..

Ook denkt ze aan mindfullniss, maar wel in combinatie met andere "middelen" (wat ze daar mee bedoelt heb ik even niet gevraagd)

Ook moet ik elke dag 5 minuten "ademen" als huiswerk. (dus proberen niets anders te doen of denken)

Al met al een goed gesprek, wel een emotionele achtbaan, erg geschrokken van het depressie verhaal, maar opgelucht toen ze aan het einde van de rit hardlachend zei: "Ik snap nu wel dat jij en andere mensen denken dat je ADHD heb" Niet dat ik dat graag wil hebben, maar wel een fijnere gedachte dan dat ik al jaren een depressie zou hebben
Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

Afgelopen drie weken was ik elk weekende weg van huis en mijn slappe ritme is weer helemaal naar de klote. Sinds vrijdag bezig om het weer in gareel te krijgen. Maar is zoveel werk :( Ik heb nu twee stapels droge was op de bank (een van vorige week en een van de week daar voor) een halve wasmand met niet goed gewassen en half nat spul naast de wasmachine en een stapel vieze was naast mijn bureau.
Kan ook maar slecht inslaap komen :'( Gister tot 7:00-8:00 wakker gelegen (steeds half uurtje lezen en dan uur proberen te slapen) en vandaag werd ik wakker op de bank om 15:00. (Weer een gevalletje van wakker worden - wekker uit zetten - in slaap vallen op de bank).

Vergeet al een maand te reageren op twee brieven :r

Het is me iig wel duidelijk dat discipline erg belangrijk is. Alles loopt binnen no time uit de hand bij mij. Gelukkig ben ik nu wel sneller met signaleren dat het fout gaat en dan ook daadwerkelijk ingrijpen. En ik heb net de keuken schoon gemaakt (alleen de vloer nog dwijlen) *O*

En ik heb een gietijzeren wok gevonden (gratis :D)
pi_98528734
Rare vraag: zijn er meer vegetariers onder jullie?
Ik heb soms het idee dat mijn vegetarisch dieet niet helemaal handig is in combinatie met ADHD.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_98530085
Ik heb een rare vraag.

Zit een beetje te denken en ik heb nogal moeite mijn energie juist te verdelen. Zoveel is TE leuk. En ik stort me op die bepaalde dingen en vergeet erbij eigenlijk de rest,

Ik weet dat ik kenmerken heb van ADD, maar ik heb geen zin in testen of labels.

Maar kan je niet gewoon Ritalin proberen, kijken of het effect heeft? Kan je daar makkelijk aan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:00:13 #174
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98530285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:36 schreef Robophatt het volgende:
Ik heb soms het idee dat mijn vegetarisch dieet niet helemaal handig is in combinatie met ADHD.
Sinds ik 10 jaar oud was (kan ook 11 zijn :P ) ben ik vegetariër.

Of het wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet, maar van bekenden en buren heb ik wel positieve verhalen over omega 3 en 6 (volgens mij 9 ook) gehoord met betrekking tot autisme.

Zelf zit ik er ook aan te denken om vis proberen te consumeren. Maar het is nog een proces. Toen ik vis wou gaan kopen kon ik niet eens me zover krijgen om het uit de koeling te pakken.

Wel ga ik proberen zoveel mogelijk producten met toegevoegde omega stoffen (zoals eieren) in mijn voeding te verwerken.

Veganist en vegetarier zijn is mooi, maar je eigen lichaam en gezondheid gaan voor vind ik.

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:01:31 #175
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98530363
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een rare vraag.

Zit een beetje te denken en ik heb nogal moeite mijn energie juist te verdelen. Zoveel is TE leuk. En ik stort me op die bepaalde dingen en vergeet erbij eigenlijk de rest,

Maar kan je niet gewoon Ritalin proberen, kijken of het effect heeft? Kan je daar makkelijk aan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou altijd vrienden kunnen vragen of je een strookje mag. Maar naar de psych gaan is altijd de beste optie denk ik.
pi_98530493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Je zou altijd vrienden kunnen vragen of je een strookje mag. Maar naar de psych gaan is altijd de beste optie denk ik.
Zo erg is het niet. Ik heb er nog niet echt last van en heb daar ook niet echt behoefte aan.

Ik weet wel wat er "mis" is, maar zoek een middel om dat te verhelpen.

Ik vraag wel een keer speed aan een maat. Opdrinken en gaan. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_98530804
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo erg is het niet. Ik heb er nog niet echt last van en heb daar ook niet echt behoefte aan.

Ik weet wel wat er "mis" is, maar zoek een middel om dat te verhelpen.

Ik vraag wel een keer speed aan een maat. Opdrinken en gaan. ;)
Blijf vooral Drugs gebruiken waar het voor bedoeld is (recreatie en vermaak) maar ga het niet op eigen houtje als zelfmedicatie gebruiken..
pi_98531528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

Blijf vooral Drugs gebruiken waar het voor bedoeld is (recreatie en vermaak) maar ga het niet op eigen houtje als zelfmedicatie gebruiken..
Nee, en zeker speed niet.

Nee, maar wil het gewoon es proberen. Kijken of het werkt.

pi_98531872
Mijn
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat speed zeker niet hetzelfde effect heeft als ritalin. Eerder coke. ( om een beetje helder en gestructureerd te worden in mijn hoofd dan he)
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:29:25 #180
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98532229
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind je motivatie nogal vaag.

Waarom denk je dat er wat 'mis' is?
Wat verwacht je dat er veranderd onder invloed van drugs?

Je denkt iig wel al richting de amfetamines, aangezien je hier advies zoekt. Ik weet natuurlijk niet of je ook bij andere topics vraagt.

Ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn. Wat staat je niet aan bij psychiatrische begeleiding met medicatie?

En leg eens uit wat je bedoeld met in hokjes geplaatst worden bedoelt. Het is een bekende uitspraak, maar hoe zie jij het?
pi_98532628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik vind je motivatie nogal vaag.

Waarom denk je dat er wat 'mis' is?
Wat verwacht je dat er veranderd onder invloed van drugs?

Je denkt iig wel al richting de amfetamines, aangezien je hier advies zoekt. Ik weet natuurlijk niet of je ook bij andere topics vraagt.

Ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn. Wat staat je niet aan bij psychiatrische begeleiding met medicatie?

En leg eens uit wat je bedoeld met in hokjes geplaatst worden bedoelt. Het is een bekende uitspraak, maar hoe zie jij het?
Ik heb het niet nodig, naampjes en zo. En ik wil ook geen medicatie. Ik wil kijken of het werkt.

Dat is toch niet zo gek?

woensdag 22 juni 2011 @ 23:00:33 #182
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98534591
Maar dat kan ook in overleg met een psychiater/huisarts. Deze mensen kunnen ook voor kleinere problemen steun bieden. Het betekend niet meteen dat je een psychotisch rand geval bent om informatie en misschien hulp in te winnen bij de dokter.

Ik vind het niet vreemd dat je wilt experimenteren, maar ik ben erg benieuwd wat je achterliggende motivatie is om te kijken of 'het' werkt.

Je hebt het steeds over een vaag probleem (die je misschien wel vaag wilt houden, waarom?) en wilt van hak op de tak zelf experimenteren met medicatie (in de vorm voor voorgeschreven of de soort die recreatief wordt gebruikt).

Je vraag is eigenlijk of je te weten kan komen of er echt wat 'mis' is met de methode zelf experimenteren met medicijnen.
Maar ook mensen met persoonlijke ervaring hebben niet de finesse om zaken als medicatie echt grondig te beoordelen.

Ik heb wel eens aan een vriendin een strookje ritalin gegeven. Ik (en vele anderen :P) hadden al een vermoeden dat ze adhd had. Maar het viel helemaal niet goed bij haar. Later heeft ze wel de diagnose adhd gekregen, maar neemt nu geen medicatie.
Over dit hele proces kan ik maar heel weinig beoordelen. Een dokter of psychiater heeft veel meer kennis betreft dit soort reacties.

Maar waarom wil je weten of 'het' werkt?
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:12:12 #183
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98535435
Owja, nog even tussendoor:

Toen ik de keuken aan het schoonmaken was dacht ik 'laat ik eens de vaatwasser verplaatsen, dat stukje zal de afgelopen 5 jaar ook wel niet gedaan zijn'. Lag er godverdomme twee keutels achter :o
Dus maar handschoenen aangedaan en ze opgepakt. Bij nadere inspectie bleken het walnoten in verregaande staat van verrotting te zijn :')
pi_98542894
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een rare vraag.

SPOILER
Ik zie je ongeveer in elk drugstopic. Zou dat experimenteren niet de reden kunnen zijn waarom je je energie moeilijk kunt verdelen?
Want wat als Ritalin het effect heeft dat je zou willen (ja wat eigenlijk?) Wat kun je dan met deze informatie. Denk je dat dat dan de bevestiging voor jezelf is dat je ADD hebt. Nee dus.
De enige manier om daar achter te komen is om toch met een psychiater te gaan praten. En Wat dan nog als je een stempeltje krijgt. Men kan het echt niet op je voorhoofd zien staan hoor. Het geeft jou alleen maar duidelijkheid over waarom je bent zoals je bent. Daarna kun je nog altijd zien wat je daarmee moet.
Het is ook niet zo dat je daar dan je hele leven op moet aanpassen door gezond te eten drinken slapen geen drugs gebruiken oid. Wellicht is dat verstandiger, maar die keus is aan jou. Door middel van een diagnose kun je die keuze alleen maar bewuster maken
pi_98542958
De meesten die het hebben over stempeltjes, labeltjes en hokjes zijn vaak mensen die er geen hebben.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:21:23 #186
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98543560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

*knip*
Heb een 8-weekse training gedaan, het helpt echt! t is niet zozeer ademhaal-oefeningen, maar focus oefeningen, op jezelf leren focussen waardoor je je even af kan sluiten en tot jezelf kan komen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:32:33 #187
242204 YskaFredriksson
pi_98543756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:36 schreef Robophatt het volgende:
Ik ben ook vegetarier maar ik ondervind geen hinder ofzo? Wat merk jij dan?
pi_98544047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:33 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik zie je ongeveer in elk drugstopic. Zou dat experimenteren niet de reden kunnen zijn waarom je je energie moeilijk kunt verdelen?
Want wat als Ritalin het effect heeft dat je zou willen (ja wat eigenlijk?) Wat kun je dan met deze informatie. Denk je dat dat dan de bevestiging voor jezelf is dat je ADD hebt. Nee dus.
De enige manier om daar achter te komen is om toch met een psychiater te gaan praten. En Wat dan nog als je een stempeltje krijgt. Men kan het echt niet op je voorhoofd zien staan hoor. Het geeft jou alleen maar duidelijkheid over waarom je bent zoals je bent. Daarna kun je nog altijd zien wat je daarmee moet.
Het is ook niet zo dat je daar dan je hele leven op moet aanpassen door gezond te eten drinken slapen geen drugs gebruiken oid. Wellicht is dat verstandiger, maar die keus is aan jou. Door middel van een diagnose kun je die keuze alleen maar bewuster maken
Nee, ik gebruik helemaal niet veel. Heb een interesse in veel dingen.

Maar daarom wil ik het juist niet, heb ik bedacht. Ook speed trekt me niet vanwege de verslavingsgevoeligheid en het is een soort test. Werkt Ritalin -> mis je een stofje -> ADD -> labeltje, etc.

Ik weet dat velen van jullie er baat bij hebben dat het een naam heeft en als je je daar beter bij voelt, prima, maar voor mij hoeft het niet.

Die energie verdelen is gewoon een kwestie van doen en niet zo zeiken. :P

Ik zal af en toe een beetje meelezen hier.

pi_98544494
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik helemaal niet veel. Heb een interesse in veel dingen.

Maar daarom wil ik het juist niet, heb ik bedacht. Ook speed trekt me niet vanwege de verslavingsgevoeligheid en het is een soort test. Werkt Ritalin -> mis je een stofje -> ADD -> labeltje, etc.

Ik weet dat velen van jullie er baat bij hebben dat het een naam heeft en als je je daar beter bij voelt, prima, maar voor mij hoeft het niet.

Die energie verdelen is gewoon een kwestie van doen en niet zo zeiken. :P

Ik zal af en toe een beetje meelezen hier.
Ik zei niet dat je veel gebruikte, maar dat je in veel drugstopics te vinden bent ;)
Als ritalin werkt wil dat niet zeggen dat je ADD hebt.

Maar als jij uiteindelijk weet hoe je je energie goed moet verdelen, laat het me dan even weten. Die kennis kan ik ook wel gebruiken :D
pi_98544639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Sinds ik 10 jaar oud was (kan ook 11 zijn :P ) ben ik vegetariër.

Of het wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet, maar van bekenden en buren heb ik wel positieve verhalen over omega 3 en 6 (volgens mij 9 ook) gehoord met betrekking tot autisme.

Zelf zit ik er ook aan te denken om vis proberen te consumeren. Maar het is nog een proces. Toen ik vis wou gaan kopen kon ik niet eens me zover krijgen om het uit de koeling te pakken.

Wel ga ik proberen zoveel mogelijk producten met toegevoegde omega stoffen (zoals eieren) in mijn voeding te verwerken.

Veganist en vegetarier zijn is mooi, maar je eigen lichaam en gezondheid gaan voor vind ik.

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen.
Ja ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. Heb het er de laatste tijd ook regelmatig met mijn moeder over en zij denkt ook dat het beter is als ik op z'n minst weer vis ga eten. Niet om het minst omdat mijn weerstand gewoon echt waardeloos is :P

Maar ik zocht het een en ander op over voeding die goed is voor ADHD'ers en kwam er toen bij uit dat die omega stoffen nogal belangrijk zijn. Mijn concentratie is gewoon ECHT waardeloos en het lijkt alsmaar erger te worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:32 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik ben ook vegetarier maar ik ondervind geen hinder ofzo? Wat merk jij dan?
Het bovenstaande dus :P
Ik eet wel voldoende vervangende middelen maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal werkt zoals het hoort...
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:36:11 #191
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98546986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:13 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. Heb het er de laatste tijd ook regelmatig met mijn moeder over en zij denkt ook dat het beter is als ik op z'n minst weer vis ga eten. Niet om het minst omdat mijn weerstand gewoon echt waardeloos is :P

Maar ik zocht het een en ander op over voeding die goed is voor ADHD'ers en kwam er toen bij uit dat die omega stoffen nogal belangrijk zijn. Mijn concentratie is gewoon ECHT waardeloos en het lijkt alsmaar erger te worden.

[..]

Het bovenstaande dus :P
Ik eet wel voldoende vervangende middelen maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal werkt zoals het hoort...
Ik zal je pmen als ik een interessant alternatief vind om deze stofjes alsnog te krijgen (in plaats van vis eten)
pi_98549358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik zal je pmen als ik een interessant alternatief vind om deze stofjes alsnog te krijgen (in plaats van vis eten)
Thanks!

Jezus, ik ben mijn portfolio dus bij elkaar aan 't zoeken. Dinsdag intake gesprek op de academie in Tilburg om in het 3e jaar in te kunnen stromen. Echt afschuwelijk, OVERAL heb ik werk liggen en echt alles ligt compleet door elkaar. Het is echt zoooo'n gigantische tyfus bende, niet tekort.
En natuurlijk kan ik mijn beste werken niet vinden :')

Denk dat ik maar een blog aan ga maken om een groot deel digitaal te kunnen laten zien. Dit werkt dus echt niet. Ik zou een foto moeten maken van de zolder waar ik nu bezig ben alles uit te zoeken, echt ernstig :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:44 #193
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98552082
De afgelopen twee weken vergeet ik dus altijd mijn sleutel. Verschrikkelijk. Huisgenoten worden er niet blij van :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:30 #194
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98552445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Afgelopen drie weken was ik elk weekende weg van huis en mijn slappe ritme is weer helemaal naar de klote. Sinds vrijdag bezig om het weer in gareel te krijgen. Maar is zoveel werk :( Ik heb nu twee stapels droge was op de bank (een van vorige week en een van de week daar voor) een halve wasmand met niet goed gewassen en half nat spul naast de wasmachine en een stapel vieze was naast mijn bureau.
Kan ook maar slecht inslaap komen :'( Gister tot 7:00-8:00 wakker gelegen (steeds half uurtje lezen en dan uur proberen te slapen) en vandaag werd ik wakker op de bank om 15:00. (Weer een gevalletje van wakker worden - wekker uit zetten - in slaap vallen op de bank).

Vergeet al een maand te reageren op twee brieven :r

Het is me iig wel duidelijk dat discipline erg belangrijk is. Alles loopt binnen no time uit de hand bij mij. Gelukkig ben ik nu wel sneller met signaleren dat het fout gaat en dan ook daadwerkelijk ingrijpen. En ik heb net de keuken schoon gemaakt (alleen de vloer nog dwijlen) *O*

En ik heb een gietijzeren wok gevonden (gratis :D)
Ik ben ook benieuwd, ik heb er gisteren al niet aan gedacht om het te doen |:( Ik heb nog een was in de machine zitten, die ook al niet meer zo fris zal zijn. o|O
pi_98552705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, ik heb er gisteren al niet aan gedacht om het te doen |:( Ik heb nog een was in de machine zitten, die ook al niet meer zo fris zal zijn. o|O
Fijn. Ook hier een eeuwig ikbenvergetendewaseruittehalenennoustinkthet probleem. En dan nog alle sokken die verdwijnen :(
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:10:32 #196
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98553042
Ik vind het altijd zo zonde dat ik water moet verspillen om een was opnieuw te draaien.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:36:04 #197
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98554167
dat is het ook, maar eigen schuld dikke bult ;)

of jezelf aanleren de zoemer aan te zetten, en meteen reageren.. Mja discipline is niet t sterkste punt :P
pi_98554203
Aanhanger rijbewijs gister gehaald... Morgen de motor :D
Gelukkig niet zo'n zelfde lul als met de rijtest :')

Concerta nemen en goaaaaaaaaaaan met die banaan!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:59:58 #199
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98558365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:37 schreef Fes1-2 het volgende:
Aanhanger rijbewijs gister gehaald... Morgen de motor :D
Gelukkig niet zo'n zelfde lul als met de rijtest :')

Concerta nemen en goaaaaaaaaaaan met die banaan!
Succes.
pi_98562901
hoe is het eigenlijk met relaties als adhd'er
ik heb nu een vriendin alleen die heeft geen adhd, zijn er dingen die jezelf zijn opgevallen tijdens het hebben van een relatie???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')