Wow thanks! Bedankt voor je tijd en moeite.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Een nieuw avontuur:
Ze stopte om het zwembad rond te kijken. Ze zag geen vreemde gezichten. --> dit komt vreemd op mij over. Ze kent dus iedereen die in het zwembad komt?
De derde alinea, het mailcontact, komt vlak over. Maar dat komt natuurlijk ook doordat je aan een woordlimiet zit. In een langer verhaal zou je het wat meer uit kunnen schrijven. Wat zijn de dingen die hij tegen haar zegt dat zij er zo ondersteboven van raakt? Dan komt er meer emotie in het verhaal.
Hetzelfde voor de alinea erna, als het contact verbroken wordt. Weinig emoties, behalve dat ze opgelucht is. Vindt ze het dan niet jammer? Zijn er geen verliefde gevoelens meer?
Maar nogmaals, ik begrijp dat je aan de woordlimiet zit.
De alinea erna, waarin ze de 'dreigmailtjes' krijgt, vind ik best sterk.
Ook het stukje met de telefoontjes. Ik mis alleen een beetje hoe lang het duurde, en hoe lang de periode was dat het gestopt was. Dus de periode dat Karin zich weer veilig begint te voelen.
Dan komt de alinea waarin Casper de bloemen aan zijn moeder geeft. Dit had een mooie openingsalinea kunnen zijn! Je had het levendiger kunnen maken met een dialoog:
(Dit onderstaande is zomaar een voorbeeld in mijn eigen schrijfstijl)
Karin hoorde buiten de rennende jongensvoeten en de enthousiaste stem van Jasper die gedag riep naar zijn vriendje. Even later kwam hij via de achterdeur binnen, een brede glimlach op zijn gezicht en een enorme bos bloemen in zijn handen.
'Voor jou, mam,' zei hij.
Karin verstijfde.
'Hoe kom je daar aan?' vroeg ze terwijl ze probeerde haar stem rustig te laten klinken. Ze dacht dat het was opgehouden, maar nu...
'Gekregen van een meneer,' zei Casper. 'Hij zei dat ik ze aan jou moest geven.'
Ze griste de bos uit Caspers handen. 'Je weet toch dat je nooit dingen aan moet nemen van vreemden!' snauwde ze. Ze had direct spijt toen ze het beteuterde gezicht van haar zoontje zag.
Dan kan ze het kaartje lezen en in spanning zitten, besluiten dat ze gaat zwemmen om te ontspannen en dan het verhaal voor de lezer uit de doeken doen.
Het einde is sterk, de laatste drie woorden kunnen inderdaad beter geschrapt worden, maar dat was al gezegd.
Al met al heb je een goed plot. Niet superorigineel, maar voor iemand die niet eerder heeft geschreven heb je echt wel potentie!
Het bovenstaande is dus allemaal mijn persoonlijke visie, en die hoef je niet te delen.
Ook een vrij nietszeggend argument ditquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef Mainport het volgende:
Wat een slechte argumenten van die users om een hogere woordenlimiet te krijgen; dag- en weekbladen die wedstrijden uitschrijven gaan ook nooit boven de 600 woorden teneinde de leesbaarheid in het oog te houden. Het is ook veel knapper om in weinig woorden iets goeds te schrijven dan in veel.
Jammer dat je zo'n gebrek aan intelligentie hebtquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:30 schreef Mainport het volgende:
Als je er geen verstand van hebt kun je beter je klep dicht houden
En nu is het wel weer klaar. We nemen alle feedback, dus ook die van jou, mee voor volgende wedstrijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:29 schreef Mainport het volgende:
He simpele ziel, ik voeg een waardevolle opmerking toe omdat ik geen zin heb dat de volgende wedstrijd de limiet weer 1000 woorden (of nog hoger) wordt, omdat het de kwaliteit niet ten goede komt en minder leesbaar is met al die inzendingen, en dan kom jij popi lopen doen door het slimste deel uit mijn post onderuit te willen halen. Ga een ander vervelen met je flauwekul
En Bianca's eeuwige drang naar middelmatigheid komt me bijna nog meer de keel uit
Waardevolquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:29 schreef Mainport het volgende:
He simpele ziel, ik voeg een waardevolle opmerking toe omdat ik geen zin heb dat de volgende wedstrijd de limiet weer 1000 woorden (of nog hoger) wordt, omdat het de kwaliteit niet ten goede komt en minder leesbaar is met al die inzendingen, en dan kom jij popi lopen doen door het slimste deel uit mijn post onderuit te willen halen. Ga een ander vervelen met je flauwekul
En Bianca's eeuwige drang naar middelmatigheid komt me bijna nog meer de keel uit
Mocht je er weer niet op gisteravond?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:29 schreef Mainport het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:29 schreef Xessive het volgende:
[..]
Mocht je er weer niet op gisteravond?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |