abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie vrijdag 1 juli 2011 @ 21:38:54 #151
169210 liesje1979
pi_98927106
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:58 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een nieuw avontuur:

Ze stopte om het zwembad rond te kijken. Ze zag geen vreemde gezichten. --> dit komt vreemd op mij over. Ze kent dus iedereen die in het zwembad komt?

De derde alinea, het mailcontact, komt vlak over. Maar dat komt natuurlijk ook doordat je aan een woordlimiet zit. In een langer verhaal zou je het wat meer uit kunnen schrijven. Wat zijn de dingen die hij tegen haar zegt dat zij er zo ondersteboven van raakt? Dan komt er meer emotie in het verhaal.

Hetzelfde voor de alinea erna, als het contact verbroken wordt. Weinig emoties, behalve dat ze opgelucht is. Vindt ze het dan niet jammer? Zijn er geen verliefde gevoelens meer?
Maar nogmaals, ik begrijp dat je aan de woordlimiet zit.
De alinea erna, waarin ze de 'dreigmailtjes' krijgt, vind ik best sterk.
Ook het stukje met de telefoontjes. Ik mis alleen een beetje hoe lang het duurde, en hoe lang de periode was dat het gestopt was. Dus de periode dat Karin zich weer veilig begint te voelen.

Dan komt de alinea waarin Casper de bloemen aan zijn moeder geeft. Dit had een mooie openingsalinea kunnen zijn! Je had het levendiger kunnen maken met een dialoog:

(Dit onderstaande is zomaar een voorbeeld in mijn eigen schrijfstijl)
Karin hoorde buiten de rennende jongensvoeten en de enthousiaste stem van Jasper die gedag riep naar zijn vriendje. Even later kwam hij via de achterdeur binnen, een brede glimlach op zijn gezicht en een enorme bos bloemen in zijn handen.
'Voor jou, mam,' zei hij.
Karin verstijfde.
'Hoe kom je daar aan?' vroeg ze terwijl ze probeerde haar stem rustig te laten klinken. Ze dacht dat het was opgehouden, maar nu...
'Gekregen van een meneer,' zei Casper. 'Hij zei dat ik ze aan jou moest geven.'
Ze griste de bos uit Caspers handen. 'Je weet toch dat je nooit dingen aan moet nemen van vreemden!' snauwde ze. Ze had direct spijt toen ze het beteuterde gezicht van haar zoontje zag.

Dan kan ze het kaartje lezen en in spanning zitten, besluiten dat ze gaat zwemmen om te ontspannen en dan het verhaal voor de lezer uit de doeken doen.

Het einde is sterk, de laatste drie woorden kunnen inderdaad beter geschrapt worden, maar dat was al gezegd.

Al met al heb je een goed plot. Niet superorigineel, maar voor iemand die niet eerder heeft geschreven heb je echt wel potentie!

Het bovenstaande is dus allemaal mijn persoonlijke visie, en die hoef je niet te delen. ;)
Wow thanks! Bedankt voor je tijd en moeite. :*
De tip om dat stuk met die bloemen en Casper als inleiding te gebruiken vond ik echt heel slim, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Ik zat vooral met dat, dat stuk als terugblik en dus in verleden tijd geschreven was, dat ik het moeilijk vond om er echt een gesprek van te maken. Veel pakkender, en door het als inleiding te gebruiken had ik dat opgelost.

Dat ze niemand in het zwembad kende, ik heb uiteindelijk zo'n 200 woorden weggegooid, omdat ik ver over het maximale zat. Dit heb ik gedaan door het steeds opnieuw te lezen en steeds wat dingen weg te gooien. Toen is ook het stukje over dat iedereen elkaar kende in het dorp verdwenen en dat is achteraf niet handig geweest. Dit verklaard ook waarom de badmeester haar bij haar naam riep, in het begin was het nog ons kent ons. Goed punt.

Zelfde geldt inderdaad voor de romance, die had ik in het begin uitgebreider maar heb ik steeds stukjes uit geschrapt.
Nogmaals bedankt, met dit soort feedback kan ik wel wat.
pi_99133881
Hee! Ik had helemaal niet door dat ik bij de winnaars hoorde, nooit verwacht ook, dus in ieder geval bedankt voor het stemmen!!
pi_99802817
Ik zit echt nét in de top 10. Hebben de anderen hun boek al?
Ik reageer nu pas, omdat ik niet meer durfde te kijken :D
  maandag 25 juli 2011 @ 10:38:24 #154
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_99913777
Ik heb m'n boeken ook nog niet, maar ik wacht geduldig af. :)
pi_99964709
Wat een slechte argumenten van die users om een hogere woordenlimiet te krijgen; dag- en weekbladen die wedstrijden uitschrijven gaan ook nooit boven de 600 woorden teneinde de leesbaarheid in het oog te houden. Het is ook veel knapper om in weinig woorden iets goeds te schrijven dan in veel.
Graag op anoniem
pi_99966198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef Mainport het volgende:
Wat een slechte argumenten van die users om een hogere woordenlimiet te krijgen; dag- en weekbladen die wedstrijden uitschrijven gaan ook nooit boven de 600 woorden teneinde de leesbaarheid in het oog te houden. Het is ook veel knapper om in weinig woorden iets goeds te schrijven dan in veel.
Ook een vrij nietszeggend argument dit :)
pi_99967376
Als je er geen verstand van hebt kun je beter je klep dicht houden
Graag op anoniem
pi_99967527
Dat is toch een niet al te aardige opmerking.
pi_99970996
We zitten hier niet op een literair forum, dus het ging erom dat het leuk was om mee te doen en niet om het zo moeilijk mogelijk te maken om een hoogstaand verhaal te schrijven.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_99971744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:30 schreef Mainport het volgende:
Als je er geen verstand van hebt kun je beter je klep dicht houden
Jammer dat je zo'n gebrek aan intelligentie hebt :)
pi_99977327
He simpele ziel, ik voeg een waardevolle opmerking toe omdat ik geen zin heb dat de volgende wedstrijd de limiet weer 1000 woorden (of nog hoger) wordt, omdat het de kwaliteit niet ten goede komt en minder leesbaar is met al die inzendingen, en dan kom jij popi lopen doen door het slimste deel uit mijn post onderuit te willen halen. Ga een ander vervelen met je flauwekul

En Bianca's eeuwige drang naar middelmatigheid komt me bijna nog meer de keel uit
Graag op anoniem
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 21:31:15 #162
42184 crew  DaMart
pi_99977415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:29 schreef Mainport het volgende:
He simpele ziel, ik voeg een waardevolle opmerking toe omdat ik geen zin heb dat de volgende wedstrijd de limiet weer 1000 woorden (of nog hoger) wordt, omdat het de kwaliteit niet ten goede komt en minder leesbaar is met al die inzendingen, en dan kom jij popi lopen doen door het slimste deel uit mijn post onderuit te willen halen. Ga een ander vervelen met je flauwekul

En Bianca's eeuwige drang naar middelmatigheid komt me bijna nog meer de keel uit
En nu is het wel weer klaar. We nemen alle feedback, dus ook die van jou, mee voor volgende wedstrijden.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99977582
Een drang naar middelmatigheid! Ja, die neem ik ook even mee naar achteren. :')
pi_99978802
quote:

Waardevol :')

Even voor de goede orde: je bent zelf behoorlijk simpel als je denkt dat je oneliners op de werkelijkheid slaan. Je roept maar wat raak natuurlijk.

Wel is het inderdaad zo dat een kleiner woordenaantal de leesbaarheid vergroot in een dergelijke wedstrijd, dat is dus een puik argument.
pi_99980743
quote:

Mocht je er weer niet op gisteravond? :')
pi_99980827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:29 schreef Xessive het volgende:

[..]

Mocht je er weer niet op gisteravond? :')
:D _O-
pi_99998609
De boeken zijn binnen! *O*
Zeer veel dank. :)

Ik hoop dat ze heerlijk middelmatig zijn! :D
  One tough cookie woensdag 27 juli 2011 @ 12:19:44 #168
169210 liesje1979
pi_99998670
Die van mij ook, echt net.
Super bedankt, wat zijn ze heerlijk dik trouwens! :D
pi_100029689
Ja die van mij ook! Ik was verbaasd dat ze zo dik zijn.
bedankt!
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 07:18:57 #170
42184 crew  DaMart
pi_100034988
Extra veel leesplezier dus voor jullie, met dikke boeken! *O*.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_100067157
Ik heb ze ook binnen! Thanks!! *O*
pi_100068596
Ik had ze ook gister *O* zwaar zeg :D _O-
♥ scars make us who we are ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')