abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 10:50:50 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97650573
Speciaal omdat een ander topic ontspoorde, ben jij zo iemand die niks lust? Misschien hebben mensen hier tips of recepten voor makkelijk eten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97650669
Wat een boer nait kent, vret die nait.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:59:34 #3
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_97650761
heb daar ook last van
wat is dit
pi_97650780
ben zelf een moeilijke eter die gelukkig op de goede weg is (na je 18e wordt het erg lastig een kindermenu te bestellen in een restaurant kan ik je vertellen :') )

bij mij kwam er pas verbetering toen ik het zelf wilde: iedereen kan me vertellen hoe lekker iets zou zijn en dat ik het eens zou moeten proberen, maar mij lukt het pas als ik uit mezelf in de mindset kom dat ik iets wil proberen.

oftewel:
- als mensen mij 'dwingen' dan vind ik het bij voorbaat al vies, dus vind ik het ook vies als ik het eet en zal ik het ook geen 2e keer proberen
- als ik het uit mezelf probeer dan heb ik een goede kans dat ik het wel lekker (ga) vinden en kan ik het 'leren eten'

bij mij werkt het goedbedoeld pushen om iets te proberen dus averechts en dat vernaggelt juist mijn pogingen steeds meer te leren eten :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_97650782
De tips die al genoemd zijn voor als je geen groente lust:

- Rabarber (crumble (evt. met appel), compote, jam, taart)
- Smoothies en sapjes met groenten (http://thefruitpursuit.com/my-daily-juice/)
- Worteltaart (zoet)
- Pompoentaart (zoet)
- Hartige pompoenquiche, pompoensoep
- Frites van zoete aardappel
- Hapjes proberen van eigengemaakte groentepureetjes ('babyvoeding', http://mens-en-gezondheid(...)groenterecepten.html)
- Soepjes van gepureerde groenten
- Knolselderij-aardappelstamppot
- Indiaas eten met groente (veel kruiden, dus proeft de groenten nauwelijks)
- Tomatensaus (bijv. over de gehaktballetjes)
- "toegankelijke" groenten zoals mais (zoet) en gewone sla (niet hele sterke smaak)

Heb ik iets gemist? :o
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_97650787
Misschien is het handig als mensen opgeven wát ze niet lusten, waarop anderen een gerecht plaatsen. ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_97650804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef Sam-x het volgende:
Misschien is het handig als mensen opgeven wát ze niet lusten, waarop anderen een gerecht plaatsen. ;)
Goed idee!
// wandelende paradox //
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:03:10 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97650836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef Leipo666 het volgende:
ben zelf een moeilijke eter die gelukkig op de goede weg is (na je 18e wordt het erg lastig een kindermenu te bestellen in een restaurant kan ik je vertellen :') )

bij mij kwam er pas verbetering toen ik het zelf wilde: iedereen kan me vertellen hoe lekker iets zou zijn en dat ik het eens zou moeten proberen, maar mij lukt het pas als ik uit mezelf in de mindset kom dat ik iets wil proberen.

oftewel:
- als mensen mij 'dwingen' dan vind ik het bij voorbaat al vies, dus vind ik het ook vies als ik het eet en zal ik het ook geen 2e keer proberen
- als ik het uit mezelf probeer dan heb ik een goede kans dat ik het wel lekker (ga) vinden en kan ik het 'leren eten'

bij mij werkt het goedbedoeld pushen om iets te proberen dus averechts en dat vernaggelt juist mijn pogingen steeds meer te leren eten :)
Dat heb ik ook(gehad)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_97650838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef cinnamon_M het volgende:

- Worteltaart (zoet)
- Pompoentaart (zoet)
- Hapjes proberen van eigengemaakte groentepureetjes ('babyvoeding', http://mens-en-gezondheid(...)groenterecepten.html)
- "toegankelijke" groenten zoals mais (zoet) en gewone sla (niet hele sterke smaak)

nou lust ik wel zo goed als alle groentes, maar van dit lijstje moet ik toch echt gruwelen :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:04:40 #10
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_97650884

:D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_97650886
Wat lust je niet?
Wanneer wil je het gerecht eten? (Ontbijt/middageten/avondeten)
In welke vorm wil je het gerecht eten? (Boterham/pasta/aardappelen etc..)

Zoiets?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:05:03 #12
185423 Gierigesloeber
Maar als ik nou
pi_97650894
Ik ben op dit moment ook een lastige eter :o, 4 verstandskiezen getrokken onder narcose dinsdag, heb dikke kop niet normaal :P
pi_97650969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou lust ik wel zo goed als alle groentes, maar van dit lijstje moet ik toch echt gruwelen :')
Nou, er staan heerlijke dingen tussen vind ik. De gepureerde groente was een suggestie omdat het gaat om iemand die geen enkele groente naar binnen krijgt.
// wandelende paradox //
pi_97651030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef cinnamon_M het volgende:

- Worteltaart (zoet)
- Pompoentaart (zoet)

WTF
Ik vreet bijna alles maar die shit hoef ik niet.
muv mais (niet zoet) en sla en tomatensaus.
pi_97651283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef captainkid het volgende:

[..]

WTF
Ik vreet bijna alles maar die shit hoef ik niet.
muv mais (niet zoet) en sla en tomatensaus.
Ok jongens: kunnen we commentaar even voor ons houden? Dit lijstje is bedoeld voor iemand die groente nooit heeft leren eten, dat is een wat andere situatie. Als jullie nou allemaal roepen dat het je smerig lijkt, help je haar niet echt.

Verder: als je indiaas eten, groentesoep, knolselderij-aardappelstamppot en pompoen al niet lust maak je mij niet wijs dat je bijna alles vreet. Sla eens een kookboek open ofzo.
// wandelende paradox //
pi_97651387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:19 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ok jongens: kunnen we commentaar even voor ons houden? Dit lijstje is bedoeld voor iemand die groente nooit heeft leren eten, dat is een wat andere situatie. Als jullie nou allemaal roepen dat het je smerig lijkt, help je haar niet echt.

Verder: als je indiaas eten, groentesoep, knolselderij-aardappelstamppot en pompoen al niet lust maak je mij niet wijs dat je bijna alles vreet. Sla eens een kookboek open ofzo.
Als iemand groente wil leren eten moet ie gaan wokken en dan beetje ui, paprika en tomaat er door. En zo steeds meer erin gooien en ook andere groenten zoals courgette en prei.

Pastasaus is een aanrader omdat je de groentes bijna niet ziet door de saus.
pi_97651558
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef captainkid het volgende:

[..]

Als iemand groente wil leren eten moet ie gaan wokken en dan beetje ui, paprika en tomaat er door. En zo steeds meer erin gooien en ook andere groenten zoals courgette en prei.

Pastasaus is een aanrader omdat je de groentes bijna niet ziet door de saus.
Dat soort dingen krijgt ze dus (nog) niet weg. Pasta ook niet. Daarom het lijstje: de groenten zijn zoveel mogelijk verstopt, zodat ze iig geen last heeft van de structuur; en zelfs in zoete gerechten zodat het meer op fruit lijkt. Maar ik snap je redenering, en wellicht is dat een volgende stap? Alleen bij wokken zijn de groenten juist heel duidelijk aanwezig. Ik zou dan misschien eerder als volgende stap een stamppot proberen.
// wandelende paradox //
pi_97651587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:31 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Dat soort dingen krijgt ze dus (nog) niet weg. Pasta ook niet. Daarom het lijstje: de groenten zijn zoveel mogelijk verstopt, zodat ze iig geen last heeft van de structuur; en zelfs in zoete gerechten zodat het meer op fruit lijkt. Maar ik snap je redenering, en wellicht is dat een volgende stap?
Ik wist niet dat het over een specifiek persoon ging..
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 11:33:50 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_97651607
Ik lust vooral de "traditionele" groentes niet, bloemkool, spruitjes, witlof, broccoli. En verder groentes die zoet smaken, zoals worteltjes.

Wat ik dan eet is bijvoorbeeld stamppot (gekookte aardappels lust ik ook niet, maar wel in een stamppot), bruine bonen, kapucijners (geen tuinbonen, die vind ik ook vies).

Prei lust ik ook niet, maar wel, zoals hierboven genoemd, gewokt. En sommige groentes smaken beter rauw, dan gekookt, lofsalade lust ik dan weer wel en rauwe worteltjes ook, misschien een tip?

Verder icebergsla, zit wat meer "bite" aan dat normale sla. Verse spinazie gewokt met wat knoflook.

Rabarber is inderdaad ook erg lekker. Postelein, ook een aanrader, maar dat zie ik eigenlijk niet zo vaak meer in de winkel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97651657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:32 schreef captainkid het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het over een specifiek persoon ging..
Ah, sorry voor de onduidelijkheid. Ja, dat was de aanleiding voor dit topic. Ik heb alle tips richting haar even op een rijtje gezet zodat ze die makkelijk terug kan lezen. Maar het is idd erg toegespitst op haar situatie, iemand die gewoon weinig groente lust heeft er denk ik minder baat bij en daar zou ik ook andere adviezen aan geven. Idee van dit topic is geloof ik ook dat we adviezen gaan geven aan mensen die bepaalde specifieke dingen noemen waar ze moeite mee hebben (dus kom maar op moeilijke eters!).
// wandelende paradox //
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 11:37:31 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97651700
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:33 schreef Karina het volgende:
Ik lust vooral de "traditionele" groentes niet, bloemkool, spruitjes, witlof, broccoli. En verder groentes die zoet smaken, zoals worteltjes.

hoe lang kook je ze want de groentes die je noemt (op witlof na) moet je juist niet te lang koken, en moeten nog een beetje bite over hebben in gekookte vorm. (vooral bij spruitjes is te lang koken funest)

Witlof is trouwens ook erg lekker als een salade met appel en rozijn :9
pi_97651735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hoe lang kook je ze want de groentes die je noemt moet je juist niet te lang koken, en moeten nog een beetje bite over hebben in gekookte vorm. (vooral bij spruitjes is te lang koken funest)
en ik vind ze juist doodgekookt het lekkerst :')
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 11:39:10 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97651748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en ik vind ze juist doodgekookt het lekkerst :')
wie zijn ze?
pi_97651777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wie zijn ze?
spruiten, brocolli, wortels, witlof, bloemkool, etc :)

gaan bij mij allemaal minimaal 20 minuten aan de kook
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:40:00 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97651778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wie zijn ze?
Spruiten gok ik zo.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"