Helicopter blijft tot 20.00 vliegen en brandweer blijft iig tot 22.00 blussen (bron: rtvoost)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:26 schreef DJKoster het volgende:
Brand in het Nederlandse deel onder controle, het Duitse deel brandt nog (hevig).
Morgen een kijkje (proberen) te nemen met mijn vader.
quote:Nablussen brand Enschede zaterdag hervat
AMSTERDAM - De brandweer gaat zaterdag vanaf 05.00 uur weer verder met het nablussen van de grote brand in natuurgebied Aamsveen bij Enschede. Ook defensie helpt dan weer mee.
Hoe lang het nablussen nog in beslag zal nemen, is nog onbekend. Dat meldt de brandweer vrijdagavond.
Vrijdag wordt vanwege de veiligheid van de brandweermannen en beperkt zicht tot 22.00 uur nageblust. De blushelikopter van defensie die wordt ingezet, kan tot 20.00 uur helpen met blussen. Nadat het nablussen is gestaakt, houdt de brandweer het terrein in de gaten.
De Nederlandse brandweer heeft vrijdag behalve van defensie ook hulp van de Duitse collega's. Het vuur woedt sinds vrijdagochtend in het heide- en veengebied op de grens van Nederland en Duitsland. Ongeveer honderd hectare zal afbranden, het grootste deel op Nederlands grondgebied.
Ondergronds
Een veenbrand breidt zich vooral ondergronds uit. Hoe diep onder de grond de brand zich bevindt, moet duidelijk worden als de blushelikopter het blussen staakt.
Niemand is gewond geraakt. Uit voorzorg werd een camping met tweehonderd gasten ontruimd. Zij kunnen sinds 18.00 uur terugkeren naar de camping. Vanwege de brand zijn de Aamsveenweg en aansluitende wegen afgesloten.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:51 schreef farscapevr8 het volgende:
ach ze zijn wel wat gewend in enschede
Yepquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:12 schreef Lord Katundro het volgende:
Vanuit het Janninkcomplex was een uurtje geleden nog vrij veel rook te zien.( zuidwestelijke richting).
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:12 schreef Lord Katundro het volgende:
Vanuit het Janninkcomplex was een uurtje geleden nog vrij veel rook te zien.( zuidwestelijke richting).
Was meer zuid-westelijke richting trouwensquote:
Geen idee welke richting precies, ik kijk gewoon recht mijn raam uitquote:
Je kijkt niet toevallig ook over een (kut)parkeerplaats uit?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen idee welke richting precies, ik kijk gewoon recht mijn raam uit
Haha, dan heb je het beter getroffen dan mijquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |