abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:41:28 #1
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97645138
Hallo,

Ik werk in een pizzeria als bezorger. Ik heb nooit een contract moeten ondertekenen behalve het formulier voor de belasting. Mijn salaris krijg ik elke avond contant uitbetaald. Van dat salaris word telkens 5 a 10 euro borg ingehouden totdat er 150 euro borg is opgespaard.

Toen ik daar kwam werken vertelde mijn baas mij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de scooter waar ik op rij die avond. Ik moest voorzichtig rijden en als ik iets kapot maakte moest ik het zelf dus van die borg betalen. Ik vroeg hem natuurlijk hoe dat dan zit als er gewoon slijtage is en het dus niet mijn fout is dat er iets kapot is gegaan. En mij werd verteld dat ik het dan niet hoefde te betalen.

Vandaag kwam ik doodnormaal aanrijden met mijn pizzascooter van die avond en ik zette em op de bokstandaard zoals altijd. Terwijl ik wegliep zag ik dat de scooter scheef inzakte en bijna viel. Ik greep in en pakte de scooter nog net op tijd. Vervolgens heb ik de scooter maar tegen de muur aangezet. En ik heb het toen gelijk gemeld aan mijn baas (die niet blij was).

Het repareren gaat waarschijnlijk een duur grapje worden. De standaard zit vast aan het motorblok. En er is nu dus een stuk van het motorblok afgebrokt. Op de standaard zijn dikke schaven en krassen te zien zonder roest wat er op duid dat er recentelijk iets tegen aan is geknalt. Als het een oude beschadiging was zou het al zijn gaan roesten.

Mijn baas vind dat genoeg bewijs en laat mij nu opdraaien voor de kosten. Maar ik weet zeker dat ik nergens tegen aan ben gekomen met de standaard. Ik weet hoe het klinkt om met de standaard of de uitlaat over de grond te schrapen en ik heb dat de hele avond niet gehoord.

Ik heb al ontslag ingediend maar ik wil mijn borg terug. Bovendien ben ik bang dat het nog meer dan 150 euro gaat kosten... wat kan ik doen?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:44:44 #2
157634 Civilian