abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:41:28 #1
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97645138
Hallo,

Ik werk in een pizzeria als bezorger. Ik heb nooit een contract moeten ondertekenen behalve het formulier voor de belasting. Mijn salaris krijg ik elke avond contant uitbetaald. Van dat salaris word telkens 5 a 10 euro borg ingehouden totdat er 150 euro borg is opgespaard.

Toen ik daar kwam werken vertelde mijn baas mij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de scooter waar ik op rij die avond. Ik moest voorzichtig rijden en als ik iets kapot maakte moest ik het zelf dus van die borg betalen. Ik vroeg hem natuurlijk hoe dat dan zit als er gewoon slijtage is en het dus niet mijn fout is dat er iets kapot is gegaan. En mij werd verteld dat ik het dan niet hoefde te betalen.

Vandaag kwam ik doodnormaal aanrijden met mijn pizzascooter van die avond en ik zette em op de bokstandaard zoals altijd. Terwijl ik wegliep zag ik dat de scooter scheef inzakte en bijna viel. Ik greep in en pakte de scooter nog net op tijd. Vervolgens heb ik de scooter maar tegen de muur aangezet. En ik heb het toen gelijk gemeld aan mijn baas (die niet blij was).

Het repareren gaat waarschijnlijk een duur grapje worden. De standaard zit vast aan het motorblok. En er is nu dus een stuk van het motorblok afgebrokt. Op de standaard zijn dikke schaven en krassen te zien zonder roest wat er op duid dat er recentelijk iets tegen aan is geknalt. Als het een oude beschadiging was zou het al zijn gaan roesten.

Mijn baas vind dat genoeg bewijs en laat mij nu opdraaien voor de kosten. Maar ik weet zeker dat ik nergens tegen aan ben gekomen met de standaard. Ik weet hoe het klinkt om met de standaard of de uitlaat over de grond te schrapen en ik heb dat de hele avond niet gehoord.

Ik heb al ontslag ingediend maar ik wil mijn borg terug. Bovendien ben ik bang dat het nog meer dan 150 euro gaat kosten... wat kan ik doen?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:44:44 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_97645209
Tjah.. opzich is 't vrij simpel. Als je nergens voor getekent hebt, kan hij je ook nergens voor verantwoordelijk stellen. Alleen wel dikke kans dat je die 150,- niet weer terugziet
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:48:15 #3
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97645281
Maar die 150 euro wil ik dus juist terug, is er geen cao of regelgeving mbt dit soort zaken? Ik kan bewijzen dat hij 150 euro borg van mij heeft. Die moet hij gewoon terug geven. Ik heb die standaard niet kapot gemaakt. En die scooter word al 6-7 jaar elke dag gebruikt, dan is het toch logisch dat er soms iets kapot gaat?
pi_97645306
En die gast aangeven voor zwart werken!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:51:30 #5
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_97645368
Geen contract ondertekend, daar gaan de rechten van het pizzawinkeltje.

Gewoon niets meer van je laten horen, behalve een brief waarin je ze vraagt het tot-nu-toe betaalde borg-geld terug te beten. ze zullen zich zelf wel realiseren dat ze je niets kunnen maken. Mochten ze het borg-geld niet binnen 2 weken overmaken, stuur dan een brief in advocaat-stijl met kennis die je van te voren even op internet opdoet, samen met een schadevergoeding van 25% van het borg-bedrag.

Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:
- pizzawinkel laat niets meer van zich horen, borg-geld ben je kwijt
- als pizzawinkel een rechtszaak tegen je aanspant (onwaarschijnlijk, ze hebben geen rechten want geen contract, niemand begint een rechtszaak zonder rechten.)
- je wist pizzawinkel zo goed te overtuigen met je adcocaat-achtige brief dat ze bang het borg geld sturen met een dikke bonus. (resultaat zal afhangen van je skills)

In alle 3 de gevallen hoef je je geen zorgen te maken, je hebt nooit wat ondertekend.
wat is dit
pi_97645500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:41 schreef Dixan het volgende:
Ik werk in een pizzeria als bezorger.


[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 03-06-2011 01:58:42 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:57:40 #7
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97645513
Ze hebben inderdaad geen poot om op te staan. Ik werk daar nog 2 weken (opzegtermijn, niet dat ik me daar aan hoef te houden) Bovendien moet ik ook nog een andere baan vinden. Morgen vertel ik em gewoon dat als ik over 2 weken geen 150 euro krijg bij mijn laatste werkdag dat ik dan mijn rechtsbijstandsverzekering inschakel. Hij zal vast slim genoeg zijn om mij die 150 euro dan gewoon te geven.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:58:00 #8
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97645519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:57 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beetje jammer, zoon groot lelijk hoofd in mijn topic :(

quote:
En die gast aangeven voor zwart werken!
Ik heb wel gewoon een belastingsformulier ingevuld maar mijn uren worden niet eens bijgehouden. Beetje scheef toch? Als het toch al zwart was... waarom dan dat formulier? Of ben ik nou dom?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:23:48 #9
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97646111
quote:
Maar ik weet zeker dat ik nergens tegen aan ben gekomen met de standaard. Ik weet hoe het klinkt om met de standaard of de uitlaat over de grond te schrapen en ik heb dat de hele avond niet gehoord.
Dat is het dus juist. Het hoeft ook niet perse die avond gebeurt te zijn, kan ook een keer vorige week zijn gebeurd. Toen niks gemerkt, en nu heeft die standaart het gewoon begeven. Je had zowieso de hele scooter na moeten kijken voordat je ermee ging werken, zodat je al wist of er ergens slijtage was. Was hij piekfijn in orde, ligt de schuld duidelijk bij jou. Je kan inderdaad besluiten niet te betalen, maar als jij zo'n mondelinge afspraak met hem heb is het wel zo netjes dat jij je er ook aan houdt. Maar niemand heeft bewijs nu van hoe het zit, behalve dat ''jij volledig verantwoordelijk voor die scooter bent.'' ;) Succes verder.
pi_97647248
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:51 schreef Dhaha het volgende:
Geen contract ondertekend, daar gaan de rechten van het pizzawinkeltjebezorgertje.
Ik heb 'm maar even verbeterd.
pi_97647255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:58 schreef Dixan het volgende:
Of ben ik nou dom?
Ja, best wel :')

Je baas mag helemaal geen borg inhouden en mag evenmin de bezorgers op laten draaien voor kosten aan bedrijfsmiddelen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 04:37:13 #12
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97647289
Ik kijk anders eerst wel ff hoe duur het grapje word...
pi_97647321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 04:37 schreef Dixan het volgende:
Ik kijk anders eerst wel ff hoe duur het grapje word...
150 Euro die je kwijt bent en een klote werkgever.
pi_97648667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 04:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb 'm maar even verbeterd.
Ja ik wou zeggen ja. En dan ook nog contant uitbetaald krijgen...Hoe gaat TS bewijzen dat ie in dienst was bij die pizzahut? Wordt lastig denk ik..
pi_97648951
Belastingformulier invullen betekent nog niet dat je baas het opgestuurd heeft. Krijg je wel een jaaropgave en loonstrookjes? Zo niet gok ik dat je zwart werkt als je verder niks op papier hebt.
pi_97648994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 09:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja ik wou zeggen ja. En dan ook nog contant uitbetaald krijgen...Hoe gaat TS bewijzen dat ie in dienst was bij die pizzahut? Wordt lastig denk ik..
Dat kan die dus bewijzen naar eigen zeggen

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:48 schreef Dixan het volgende:
Maar die 150 euro wil ik dus juist terug, is er geen cao of regelgeving mbt dit soort zaken? Ik kan bewijzen dat hij 150 euro borg van mij heeft. Die moet hij gewoon terug geven. Ik heb die standaard niet kapot gemaakt. En die scooter word al 6-7 jaar elke dag gebruikt, dan is het toch logisch dat er soms iets kapot gaat?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:26:10 #17
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97655061
Nou nou, die man is zeker niet de duivel zelf ofzo. Hij maakt maar nauwelijks winst en hij bleef wel gewoon vriendelijk. Ik wil em niet aanklagen ofzo, ik dacht alleen dat hier misschien een wet voor was. Bijvoorbeeld: De werkgever is te alle tijden verantwoordelijk voor het werktuig van de werknemer of zo iets.

Tuurlijk kan ik de belastingdienst etc etc op zijn dak gaan gooien maar dat ga ik niet doen. Die man heeft een vrouw en kinderen en hij is best aardig. Ik wil hem niet ruïneren.

Mijn plan was om hem gewoon te laten zien dat dit tegen de regels is en dan hoopte ik dat hij van gedachte zou veranderen. Maar als er helemaal geen regels zijn wat betreft dit dan houd het op. Zeker nu blijkt dat we allebei geen rechten hebben want geen contract.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:28:43 #18
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97655140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 09:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja ik wou zeggen ja. En dan ook nog contant uitbetaald krijgen...Hoe gaat TS bewijzen dat ie in dienst was bij die pizzahut? Wordt lastig denk ik..
Serieus? Ik heb gewoon een kopie van dat belastingsformelier en genoeg mensen hebben mij daar elke dag pizza zien bezorgen hoor. Mocht het ooit op een rechtzaak eindigen dan is dit zeker niet de issue.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:31:02 #19
335452 cricket
cricket from space
pi_97655201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:26 schreef Dixan het volgende:
Zeker nu blijkt dat we allebei geen rechten hebben want geen contract.
Of er wel of geen contract is, is de vraag. Maar daar ga je geen duidelijk antwoord op krijgen zonder dat hij problemen krijgt wegens het zwartwerken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:53:16 #20
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97658030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:31 schreef cricket het volgende:

[..]

Of er wel of geen contract is, is de vraag. Maar daar ga je geen duidelijk antwoord op krijgen zonder dat hij problemen krijgt wegens het zwartwerken.
Daarom zeg ik, ik wacht het wel af. Ik ga eerst eens aanbieden of ik niet gewoon een zijstandaard mag monteren. Dan zijn er geen arbeidskosten en ben ik best bereid om de kosten van de standaard te betalen. Dan is er ook geen probleem en houden mijn collega's gewoon hun baan.

Maar om de bokstandaard te repareren zou echt duur worden. Want het ophangpunt zit aan het motorblok. Dus is er is eigelijk een stuk van het motorblok afgebrokt.

quote:
Of er wel of geen contract is, is de vraag. Maar daar ga je geen duidelijk antwoord op krijgen zonder dat hij problemen krijgt wegens het zwartwerken.
Dat is niet de vraag. Ik weet dat ik nooit een contract heb ondertekent. Maar ik wil hem inderdaad niet helemaal in de problemen werken ofzo. Gister avond wel maar toen was ik pissig :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Dixan op 03-06-2011 15:02:20 ]
pi_97658781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:53 schreef Dixan het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, ik wacht het wel af. Ik ga eerst eens aanbieden of ik niet gewoon een zijstandaard mag monteren. Dan zijn er geen arbeidskosten en ben ik best bereid om de kosten van de standaard te betalen. Dan is er ook geen probleem en houden mijn collega's gewoon hun baan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:58 schreef Dixan het volgende:
Of ben ik nou dom?
Ehm ... :{w
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:21:27 #22
335452 cricket
cricket from space
pi_97659040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:53 schreef Dixan het volgende:
Dat is niet de vraag. Ik weet dat ik nooit een contract heb ondertekent. Maar ik wil hem inderdaad niet helemaal in de problemen werken ofzo. Gister avond wel maar toen was ik pissig :P
Je hebt werk voor hem verricht en daarvoor salaris ontvangen. Dus er is tussen jullie wel iets van een overeenkomst. Noem het contract, noem het anders, wat je wil. Wat de exacte arbeidsvoorwaarden zijn is vooral waar het om gaat. Dat is voor beide partijen wat lastig hard te maken zo. Maar hij heeft (aangezien loon ook zwart gaat) zeker ook geen verzekering voor dit soort situaties?
pi_97661052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:21 schreef cricket het volgende:
...
Maar hij heeft (aangezien loon ook zwart gaat) zeker ook geen verzekering voor dit soort situaties?
TS krijgt contant uitbetaald, dat wil nog niet zeggen dat het zwart is.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 3 juni 2011 @ 16:50:31 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_97662209
Neem gewoon die scooter mee als borg totdat je het geld hebt gekregen. Je hebt toch niets getekend, dus kan je ook niet als regelmatige bestuurder ervan worden aangemerkt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:07:11 #25
335452 cricket
cricket from space
pi_97662817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

TS krijgt contant uitbetaald, dat wil nog niet zeggen dat het zwart is.
Hoeft niet, maar in een van z'n andere posts zegt hij dat wel.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:15:03 #26
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97675866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Neem gewoon die scooter mee als borg totdat je het geld hebt gekregen. Je hebt toch niets getekend, dus kan je ook niet als regelmatige bestuurder ervan worden aangemerkt.
Ja en dan wordt er morgen aangebeld: "goededag, wij hebben gehoord van meneer X dat zijn scooter door u is ontvreemd, zouden wij even in uw schuurtje mogen kijken?" en ben je alsnog jean du lulle.
We zullen zien, zei de blinde.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:30:30 #27
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97679993
Nou, vandaag even met hem gepraat. Zijn broer heeft het ook bekeken en die is automonteur geweest. Hij zei dat die standaard al eerder kapot was gegaan en dat die toen gelast is. Hij is nu weer op dat zelfde laspunt afgebroken. Dus ik hoef niks te betalen nu. Wel zo eerlijk van hem, ik zei het al, hij is geen slecht persoon ofzo.

Ik heb gelijk mijn ontslag weer ingetrokken op de voorwaarde dat dit soort geintjes zich niet meer voor zouden doen. We hebben nu duidelijke afspraken gemaakt. Alleen als ik de scooter laat vallen of er een ongeluk mee krijg moet ik betalen. Of als hij kan aantonen dat ik onvoorzichtig ben geweest.

Overigens is het niet zwart maar grijs. De details hier van ga ik niet posten ivm gedoe. Het gaat er om dat ik dus gewoon wa verzekerd ben als ik op die scooter zit.

Ik was wel ff geschrokken zeg, ik ga deze maand verhuizen en ik heb dus al kosten genoeg. Een nieuwe baan zoeken en die standaard ook nog eens betalen kon ik er niet nog eens bij hebben.
pi_97684243
T.S. maak je gebruik van een door je werkgever beschikbaar gesteld vervoermiddel en ben jij de enige gebruiker?

Als er meer gebruikers van die scooter zijn kan het wel eens zijn dat de schade door anderen word veroorzaakt ( of materiaalbreuken worden veroorzaakt dat afbreekt als jij op de scooter zit)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_97708026
Het is al opgelost zie ik. Voor de volgende keer, goed te weten: waarschijnlijk verdien je zo weinig dat je in aanmerking komt voor een toevoeging, d.w.z. dat de overheid de rekening van een advocaat voor je betaalt en jij maar ong. 100 euro hoeft te betalen of iets dergelijks (soms ook een stuk daarboven, hangt af van je inkomsten). Je kan dan naar het juridisch loket en die verwijzen je dan naar een advocaat die toevoegingen doet.
Lijkt me ergens wel sterk dat je baas kan bewijzen dat jij die scooter kapot hebt gemaakt trouwens, en als ik het goed begrijp is de pizzeria gewoon de eigenaar van die scooter en hebben zij hun eigen schade maar te dragen, tenzij ze kunnen bewijzen (in de zin van 150 Rv) dat jij iets fout hebt gedaan.
pi_97729590
voor de volgende keer: voordat je vertrekt ff 2 foto'tje maken van het apparaat....gewoon voor de zekerheid...
pi_97730679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:26 schreef Dixan het volgende:
Nou nou, die man is zeker niet de duivel zelf ofzo. Hij maakt maar nauwelijks winst en hij bleef wel gewoon vriendelijk. Ik wil em niet aanklagen ofzo, ik dacht alleen dat hier misschien een wet voor was. Bijvoorbeeld: De werkgever is te alle tijden verantwoordelijk voor het werktuig van de werknemer of zo iets.

Tuurlijk kan ik de belastingdienst etc etc op zijn dak gaan gooien maar dat ga ik niet doen. Die man heeft een vrouw en kinderen en hij is best aardig. Ik wil hem niet ruïneren.

Mijn plan was om hem gewoon te laten zien dat dit tegen de regels is en dan hoopte ik dat hij van gedachte zou veranderen. Maar als er helemaal geen regels zijn wat betreft dit dan houd het op. Zeker nu blijkt dat we allebei geen rechten hebben want geen contract.
Is er ook. Alleen jij bent geen werkenemer ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 15:51:06 #32
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97739494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:30 schreef Dixan het volgende:
Nou, vandaag even met hem gepraat.

We hebben nu duidelijke afspraken gemaakt. Alleen als ik de scooter laat vallen of er een ongeluk mee krijg moet ik betalen. Of als hij kan aantonen dat ik onvoorzichtig ben geweest.

Overigens is het niet zwart maar grijs. De details hier van ga ik niet posten ivm gedoe. Het gaat er om dat ik dus gewoon wa verzekerd ben als ik op die scooter zit.

Ga nog maar eens met 'm praten. Onder werktijd is schade die jij aan/met de scooter veroorzaakt ALTIJD voor zijn rekening (of de verzekering). Dat is gewoon zo bepaald in de wet, kan ie niet van afwijken. Hooguit als je echt moedwillig schade veroorzaakt kan ie het op jouw verhalen.
Ook hoi !
  zondag 5 juni 2011 @ 16:37:46 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97741868
De werkgever kan dit soort zaken niet eens op jouw verhalen, het is namelijk zijn bedrijfsrisico.
Sterker nog, als jij onder werktijd een ongeval (per ongeluk) veroorzaakt, is hij aansprakelijk voor alle kosten.
So we just called him Fred
  zondag 5 juni 2011 @ 16:48:47 #34
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_97742415
En misschien moet je ook maar even kjken of je een contractje op papier kan krijgen.
Da's zeker zo handig als je je in het verkeer begeeft.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:02:41 #35
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97745828
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:48 schreef mrPanerai het volgende:
En misschien moet je ook maar even kjken of je een contractje op papier kan krijgen.
Da's zeker zo handig als je je in het verkeer begeeft.
Vooral wanneer ts echt een keer aan wordt gereden/ding wordt gejat!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 06:37:59 #36
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_103313299
Ja en daarom kick ik dit topic nog maar een keertje.

Ik ben dinsdag overvallen in Rotterdam. De dader deed een valse bestelling en ging voor de deur wachten. Toen ik aankwam vroeg hij vriendelijk of ik zijn bestelling bij me had en trok hij zijn portemonnee. Ik liep naar de achterbak van mijn scooter om de pizza's te pakken en ik krijg een pistool (of in iedergeval een metalen voorwerp, ik heb het niet goed kunnen zien) op mijn hoofd en ik moet alles inleveren.

Politie heeft nog 4 getuigen in de buurt kunnen vinden die de dief later langs hebben zien komen. Kennelijk heeft de dief nog pizza's lopen uitdelen aan wat andere jongens op een pleintje een stuk verder op.

Mijn baas draaide er eerst om heen maar gaf uiteindelijk aan dat ik voor alle kosten zou gaan moeten opdraaien. Ik heb hem nog aangeboden om mijn borg te nemen. Maar dat vond hij niet genoeg. Toen heb ik gezegd dat als we er niet op deze manier uit kunnen komen dan maar op de wettelijke manier.

Vervolgens werd hij heel boos en ik zou nog van zijn advocaten te horen krijgen bla bla bla... En hij zegt dat ik een contract heb getekend waar in staat dat ik allemaal verantwoordelijk ben voor dit soort dingen terwijl dat ook onzin is. Ik heb alleen een belastingformulier ingevuld en de huisregels ondertekend (1ste pizza onder werktijd 3 euro, 5 euro inleveren als je te laat bent etc...)

Dus ik neem compleet terug wat ik eerder over em zei, het is gewoon een vieze gierige man die niet om zijn werknemers geeft. Hij had wel ff tot de dood gevochten met de dief en hij en hij.... wat een klapjosti zeg.

Ik bel morgen gelijk de keuringsdienst van waren voor ze stinkshoarma en ze smerige kutkeuken. Ik ben echt blij dat ik daar weg ben.... ranzige praktijken in de keuken. Mensen van in de 40 die zich kapot werken voor 5 euro per uur. Bovenbuurman met kapot riool.... bah bah bah
  donderdag 20 oktober 2011 @ 06:54:23 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103313346
Wat een eikel
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 06:37 schreef Dixan het volgende:
Ja en daarom kick ik dit topic nog maar een keertje.

Ik ben dinsdag overvallen in Rotterdam. De dader deed een valse bestelling en ging voor de deur wachten. Toen ik aankwam vroeg hij vriendelijk of ik zijn bestelling bij me had en trok hij zijn portemonnee. Ik liep naar de achterbak van mijn scooter om de pizza's te pakken en ik krijg een pistool (of in iedergeval een metalen voorwerp, ik heb het niet goed kunnen zien) op mijn hoofd en ik moet alles inleveren.

Politie heeft nog 4 getuigen in de buurt kunnen vinden die de dief later langs hebben zien komen. Kennelijk heeft de dief nog pizza's lopen uitdelen aan wat andere jongens op een pleintje een stuk verder op.

Mijn baas draaide er eerst om heen maar gaf uiteindelijk aan dat ik voor alle kosten zou gaan moeten opdraaien. Ik heb hem nog aangeboden om mijn borg te nemen. Maar dat vond hij niet genoeg. Toen heb ik gezegd dat als we er niet op deze manier uit kunnen komen dan maar op de wettelijke manier.

Vervolgens werd hij heel boos en ik zou nog van zijn advocaten te horen krijgen bla bla bla... En hij zegt dat ik een contract heb getekend waar in staat dat ik allemaal verantwoordelijk ben voor dit soort dingen terwijl dat ook onzin is. Ik heb alleen een belastingformulier ingevuld en de huisregels ondertekend (1ste pizza onder werktijd 3 euro, 5 euro inleveren als je te laat bent etc...)

Dus ik neem compleet terug wat ik eerder over em zei, het is gewoon een vieze gierige man die niet om zijn werknemers geeft. Hij had wel ff tot de dood gevochten met de dief en hij en hij.... wat een klapjosti zeg.

Ik bel morgen gelijk de keuringsdienst van waren voor ze stinkshoarma en ze smerige kutkeuken. Ik ben echt blij dat ik daar weg ben.... ranzige praktijken in de keuken. Mensen van in de 40 die zich kapot werken voor 5 euro per uur. Bovenbuurman met kapot riool.... bah bah bah
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103313471
Wegwezen daar. En probeer je borg terug te krijgen, al dan niet met chantage (je weet genoeg over het bedrijf om 'm over de kop te laten gaan).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_103313477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 06:37 schreef Dixan het volgende:
Ik ben dinsdag overvallen in Rotterdam
Sjeezus! Heeft je baas überhaupt gevraagd hoe het met je is? :?

Verder, als je er niet uit komt zeg je gewoon dat je het AD anders wel even belt. Is het zo geregeld. ;) Wat een zak hooi zeg, iemand die z'n medewerker eerst niet fatsoenlijk begeleidt als ie overvallen wordt en dan nog voor de kosten op laten draaien ook. :r
pi_103314376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 06:37 schreef Dixan het volgende:
Ja en daarom kick ik dit topic nog maar een keertje.

Ik ben dinsdag overvallen in Rotterdam. De dader deed een valse bestelling en ging voor de deur wachten. Toen ik aankwam vroeg hij vriendelijk of ik zijn bestelling bij me had en trok hij zijn portemonnee. Ik liep naar de achterbak van mijn scooter om de pizza's te pakken en ik krijg een pistool (of in iedergeval een metalen voorwerp, ik heb het niet goed kunnen zien) op mijn hoofd en ik moet alles inleveren.

Politie heeft nog 4 getuigen in de buurt kunnen vinden die de dief later langs hebben zien komen. Kennelijk heeft de dief nog pizza's lopen uitdelen aan wat andere jongens op een pleintje een stuk verder op.

Mijn baas draaide er eerst om heen maar gaf uiteindelijk aan dat ik voor alle kosten zou gaan moeten opdraaien. Ik heb hem nog aangeboden om mijn borg te nemen. Maar dat vond hij niet genoeg. Toen heb ik gezegd dat als we er niet op deze manier uit kunnen komen dan maar op de wettelijke manier.

Vervolgens werd hij heel boos en ik zou nog van zijn advocaten te horen krijgen bla bla bla... En hij zegt dat ik een contract heb getekend waar in staat dat ik allemaal verantwoordelijk ben voor dit soort dingen terwijl dat ook onzin is. Ik heb alleen een belastingformulier ingevuld en de huisregels ondertekend (1ste pizza onder werktijd 3 euro, 5 euro inleveren als je te laat bent etc...)

Dus ik neem compleet terug wat ik eerder over em zei, het is gewoon een vieze gierige man die niet om zijn werknemers geeft. Hij had wel ff tot de dood gevochten met de dief en hij en hij.... wat een klapjosti zeg.

Ik bel morgen gelijk de keuringsdienst van waren voor ze stinkshoarma en ze smerige kutkeuken. Ik ben echt blij dat ik daar weg ben.... ranzige praktijken in de keuken. Mensen van in de 40 die zich kapot werken voor 5 euro per uur. Bovenbuurman met kapot riool.... bah bah bah
Wow, wat een zeldzaam figuur :') Sterkte en zo, en hij kan je echt niks maken. Laat die advocaten maar komen dus.
pi_103318936
Wat een vent joh :') ik zou ontslag nemen en absoluut je borg meenemen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:08:04 #42
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_103319477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 06:37 schreef Dixan het volgende:
en hij en hij.... wat een klapjosti zeg.
_O-

Direct bij een concurrerende pizzaboer aan de slag gaan trouwens.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 12:15:04 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103319737
Dus kort maar krachtig: je hebt opnieuw afspraken gemaakt zonder dat dit ergens op papier staat, zodat je wederom geen enkele poot hebt om op te staan, mocht dit weer voorkomen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103322739
Regel een advocaat en alles zal goed komen
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:49:00 #45
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_103323871
laat ze zaak over de kop gaan, belasting dienst eropaf sturen, keuringsdienst van waarde, jat de scooter. En begin je eigen pizza toko.
pi_103328678
Wat een rotzak zeg,hij heeft sinds de vorige keer niets erbij geleerd zo ga je niet met personeel om,vraag om je borggeld (zal je wel niet krijgen gezien voorgaande) en trek de deur achter je dicht.

Kijk uit naar een nieuwe baan en zorg ervoor dat je deze keer het wel goed regeld (dus op papier etc)

Gaat hij je dreigen met een advokaat dan geef je hem de keuze: opzouten of je gaat zingen (bij belastingen en de keuringsdienst) als hij verstandig is laat hij hjet dan rusten.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 15:51:09 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103329076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:15 schreef JeMoeder het volgende:
Dus kort maar krachtig: je hebt opnieuw afspraken gemaakt zonder dat dit ergens op papier staat, zodat je wederom geen enkele poot hebt om op te staan, mocht dit weer voorkomen.
Dit was nog een reactie van mij op je post in juni.

Kan alleen maar het volgende doen:

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103330057
Goh.. niet wit werken en dan dit soort gedrag van je werkgever (een hond heeft een baas)... niet echt een verrassing hè
pi_103334974
Wat een hoeveelheid onzin heb ik trouwens gezien in dit topic. Eerst maar even wat bull-shit ontkrachten.

Mythe 1) Geen contract=zwart werk
Dat is niet per definitie waar. Er is geen contract of een mondelinge afspraak vereist om een arbeidsovereenkomst hebben. Een gezagsverhouding+terugkerende betaling is genoeg om een arbeidsovereenkomst te hebben met bijbehorende rechten en plichten.

Mythe 2 Een werkgever mag personeel verantwoordelijk houden beschadigen bedrijfsmiddelen
Dit is niet waar, zolang TS niet opzettelijk bedrijfsmiddelen beschadigt is de werkgever verantwoordelijk voor de kosten.

Bewijzen dat je een arbeidsovereenkomst hebt lijkt me redelijk makkelijk. Grote kans dat hij gewoon loonbelasting heeft betaald voor je. Heeft hij dat niet, heb je meer dan genoeg getuigen die kunnen beamen dat jij pizzabezorger voor hem bent geweest.

En vergeet niet, ook als consument kan je gewoon een incassobureau inschakelen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')