Ik dacht door je post dat het schilderwerk vern**kt was... hahaquote:Op zondag 26 juni 2011 15:40 schreef dribbel79 het volgende:
Net lekker lopen kwasten, komt een uur nadat ik klaar ben die kutzon ineens over het huis heen...
Maakt niet veel uit, voor de zon uit of de zon achterna met deze temperaturen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:05 schreef blomke het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf, maar met dit warme weer schilderen, moet je heel rap werken. Voordeel is de snelle droging (is ook nadeel), dat een uur later de zon langs kwam, is niet zo'n punt dan.
Ik heb overigens geleerd (misschien verkeerd?) juist voor de zon uit te werken, i.p.v. er achter aan. Als ergen 8 uur zon staat, wordt het pas 's avonds schilderen......
Wat voor verf heb je gebruikt?quote:Hoe zit het trouwens met deuren? Ik heb gister om 11.00 de voordeur gedaan en deze pas om 22.00 dichtgedaan, en vanmorgen nog plakken he?
Meneer is schilder?quote:Niet dat dat bij deze temperaturen nog iets uit maakt, nu moet je gewoon niet schilderen...
Als je de keuze hebt, voor de zon uitwerken.quote:Dus bij droog weer, 's morgen vroeg beginnen en voor de zon uit schilderen: van oost naar west. Even aangenomen dat de temperaturen < 25 graden zijn.
Sikkens Primer...quote:Op maandag 27 juni 2011 19:51 schreef bobenjanneke het volgende:
Wat voor verf heb je gebruikt?
Heb ik nog noooit meegemaakt.
Had je hem verdunt met terpetine?quote:
Neuh, dat doe ik nooit...daar heb ik iets tegen, geen idee watquote:
Haha, sterker nog, 10 minuten voor ik begin, laat ik het blik schudden bij van Dijk! (en hierna nog ff roeren)...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:23 schreef bobenjanneke het volgende:
Heb je de primer goed opgeroerd met een roerstok?
Anders heb ik geen idee waardoor hij zo lang blijft plakken.
Ik weet niet wat voor verf(speciaal/dump)zaak van Dijk is, maar bel/vraag anders eens bij hun na, wat de droogtijd van primer is bij bepaalde weersomstandigheden?quote:Haha, sterker nog, 10 minuten voor ik begin, laat ik het blik schudden bij van Dijk! (en hierna nog ff roeren)...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |