abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97603851

Het vorige deel: [Gezond Slank] #1493 - Oh crap

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_97603880
Vervelend, MI-tje en Blurred!

Wat vinden jullie?

k vind hem tof! En als het niet in m'n huisje past, kan ie mooi door naar kantoor.
pi_97604117
Al binnenvallend: ik vind hem ook tof! En mooier dan de rode die je eerder plaatste. Heeft wat meer karakter!
pi_97604262
op de valreep nog een lijstje:

O: kwark, bosbessen, frambozen, banaan en havermout
T: boterham pindakaas
L: twee boterhammen pindakaas
T: boterham pindakaas
T: nectarine
D: macaroni met een groenteprutje en ham en kaas
B: tuinhuisje afgeklust, nu begint het leuke werk: verven en inrichten! Heerlijk op een vrije dag voor heel Nederland naar de IKEA ;)
T: wijntjes en chips

Morgen maar even easy on the pindakaas!
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 00:24:32 #5
70532 loveli
N
pi_97606832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Vervelend, MI-tje en Blurred!

Wat vinden jullie? [ afbeelding ]

k vind hem tof! En als het niet in m'n huisje past, kan ie mooi door naar kantoor.
Een projectje van me is het bekleden van eetkamerstoelen in dezelfde stijl, dus ik ben niet objectief. Alleen de bekleding lijkt nepleer en dat kan plakkerig zijn.
crap in = crap out
pi_97607189
Maar, maar, ik heb nog lang geen weekend! Ik moet nog 2 dagen ;(

Leuke stoel trouwens!
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 00:38:27 #7
70532 loveli
N
pi_97607496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:31 schreef Mixende_match het volgende:
Maar, maar, ik heb nog lang geen weekend! Ik moet nog 2 dagen ;(

Leuke stoel trouwens!
Er is vast wel iemand die dat wil compenseren.
crap in = crap out
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:37:18 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97609776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:35 schreef anna82 het volgende:
Al binnenvallend: ik vind hem ook tof! En mooier dan de rode die je eerder plaatste. Heeft wat meer karakter!
Dat.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97609943
Aan mijn 1400 kcal salade :+ mag nog worden toegevoegd: stukje stokbrood met pesto/boter en een schaaltje magere yoghurt.

Misschien neem ik nu de rest van de helft van het brood, wat qua brood op 330 kcals zou komen dan en de boter/pesto weet ik niet :')

Oja en qua S: nog 2 uurtjes gedanst op cola light

Jeetje wat beschaafd O-)
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 01:48:00 #10
70532 loveli
N
pi_97610082
Gezellig, ik ben niet meer alleen ;)
crap in = crap out
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:50:39 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97610141
Hehe, nee inderdaad. Voel me niet zo fijn en om Duvel niet wakker te houden, ff beneden gaan zitten.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97610274
Hee nachtbrakers ;)

Wat zijn jullie plannen met hemelvaart?
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 01:58:51 #13
70532 loveli
N
pi_97610320
Familie + werken. Helaas in die volgorde.
crap in = crap out
pi_97610486
Ik ga slapen :W!!
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 02:14:54 #15
70532 loveli
N
pi_97610600
Night night!

XM (als je er nog bent), what's up?
crap in = crap out
pi_97611166
Wat een nachtbrakers hier zeg! :D
Ik moet zo nog even wat gaan eten. Iemand suggesties?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? donderdag 2 juni 2011 @ 02:51:23 #17
70532 loveli
N
pi_97611236
Goedkoop: chinees buffet op minder gebruikelijke tijdstippen (tot 17 uur 's middags heb ik me laten vertellen).
Gezond: Thais? Geen idee eigenlijk.

Alles naar wens?
crap in = crap out
pi_97611375
Het is hier nu een uur of 8, heb een relaxed hotel gevonden in Springfield ILen vermaak me tot nu toe uitstekend! Het was bijzonder leuk bij mijn oude vriend.

Hier ook alles ok?
Vanwaar het nachtbraken?
Doe wat je niet durft.
pi_97611964
Het is Jambalaya geworden!
Doe wat je niet durft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 05:52:29 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97612008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:14 schreef loveli het volgende:
Night night!

XM (als je er nog bent), what's up?
Ik vermoed spier-/gewrichtsproblematiek in het rib-/longgebied waardoor benauwd. Best irritant.
pi_97612009
Blegh, dat klinkt heel naar XM!
Heb je er al lang last van of is het weer wat nieuws?
Doe wat je niet durft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 06:09:27 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97612013
Heb het af en toe. Blijkbaar zijn er een paar spieren en/of gewrichtjes over de zeik gegaan. Maar het bemoeilijkt ademhalen. Of ik heb al uuuuuuuuuuren een hartaanval, maar dat zal wel niet :').
pi_97612017
Hmmm... En heel rustig heel bewust ademhalen helpt zeker niet? Beetje yoga achtige oefeningen?
Doe wat je niet durft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 06:13:38 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97612020
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 06:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hmmm... En heel rustig heel bewust ademhalen helpt zeker niet? Beetje yoga achtige oefeningen?
Nope. Helaas.

Maaarrr, hoe heb je het daar? Is het leuk?
pi_97612034
Het is hier ontzettend leuk! Was bij een oude vriend op bezoek en dan kom je op de meest vreemde plaatsen terecht. Op een bowlingbaan bij een optreden van een jaren 70 one hit wonder bandje, of rond lunchtijd aan het bier in een kroeg om de europacup finale te kijken en meer van die dingen.

Nu ben ik in Springfield en ga ik morgen wat Lincoln dingen bekijken voordat ik de mississippi ga opzoeken en naar het noorden ga volgen.

Ik heb het wel naar mijn zin hier! :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 06:27:55 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97612038
xm, wat enorm vevelend. Hoe is het nu? Ben op het werk, lekker zonder chefjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97612040
mogge.

Zometeen maar eens een klein rondje hardlopen. Kijken of ik het nog kan :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97612042
Morning :W op naar schiphol, mn lief ophalen. Heb 'm gemist!

XM - sterkte hoor :* klinkt heel naar.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2011 06:31:21 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 06:31:37 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97612043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 06:27 schreef uniekhoorn het volgende:
xm, wat enorm vevelend. Hoe is het nu? Ben op het werk, lekker zonder chefjes
Hetzelfde. Duvel wordt zo opgehaald en dan ga ik proberen of ik nog wat kan slapen. Even aankijken. Als het morgen nog zo erg is, toch maar ff naar de dokter.
pi_97612054
Loopze Sigme!
En werkze Uniek!
Ik maak nog even mijn logje af en dan ga ik net als XM een poging doen tot slapen. :) Alhoewel het mijn eerste poging is. :p
Doe wat je niet durft.
  donderdag 2 juni 2011 @ 06:44:58 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97612058
Hehehe, succes! Het wordt mijn... 4e of 5e poging denk ik :').
  donderdag 2 juni 2011 @ 07:51:18 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612200
Goeiemorgen. Ik heb een raar icoontje rechtsbovenin mn mobiele layout?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 juni 2011 @ 07:51:59 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97612204
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2011 07:51 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen. Ik heb een raar icoontje rechtsbovenin mn mobiele layout?
Ik ook! :?
Your body. Your soul. Your rituals.
  donderdag 2 juni 2011 @ 07:52:29 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612206
En ik droomde dat ik op vakantie was in tsjechië met mn ouders. Gelukkig ben ik nu wakker :')
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 juni 2011 @ 07:57:15 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612220
Meer mensen hebben die kat zie ik in feedback. Bug dus ws. Bleh ik moet opstaan want ik wil op tijd hardlopen maar ik ben nog zo duf.
Niet meer actief op Fok!
pi_97612222
mogguh!

Hopelijk kan je zo nog slapen XM.

Ik heb uitgeslapen :') En we gaan straks lekker naar de sauna *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:16:13 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612292
Jee, ik kán het wel: m'n ontbijt in 5 min naar binnen werken (doe er normaal minstens een kwartier over :')). Nu kan ik om 9:30 lopen. Is nog redelijk vroeg en hopelijk nog niet zo warm! *O*.

En ik ga lekker 5 km doen, want elke keer 8 km willen doen en dan falen is ook niet goed voor de motivatie. Plus: ik heb niet zoveel tijd.
Niet meer actief op Fok!
pi_97612434
Mogge!
Wakker gebeld op je vrije dag :')
Heb dit keer spierpijn van yoga!
Wel zo ff rennen :)

XM, klinkt rot! Pijnstiller?
pi_97612522
5 km | 11 km/u
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97612554
Moe, studeren, werken.

Ik schrok ook al van die stomme kat. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_97612619
mogge!

Hoe is het XM? :*

Waren gisteren om 2 uur thuis: barbecue was leuk O+
Heb op: wat couscoussalade, een half klein filetlapje, een half klein ander lapje, een worst, een stokje sate en een hamburger, paar stokbroodjes en 7 biertjes :')

Straks ga ik hardlopen en studeren, maar eerst even wat luieren nog O+
Ja doei.
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:14:26 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612630
Ik heb ineens geen last meer van blaren nu ik m'n tape anders omwikkel. Eerst werkte ik van de tenen naar de hiel, nu andersom. Raar dat dat het verschil uitmaakt :?.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:15:46 #43
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97612648
Leuk Mo! O+
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_97612660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ineens geen last meer van blaren nu ik m'n tape anders omwikkel. Eerst werkte ik van de tenen naar de hiel, nu andersom. Raar dat dat het verschil uitmaakt :?.
waarom tape je je voeten?
pi_97612702
Hoi. :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:21:23 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97612708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom tape je je voeten?
Omdat ik zonder tape blaren krijg ;). Maar ik kreeg ze dus mét tape ook, alleen (veel) minder dan wanneer ik geen tape gebruikte. En nu dus helemaal niet meer *O*.

Even een halve meloen in partjes gesneden net. Kan ik die meteen naar binnen werken als ik straks terugkom :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_97612767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat ik zonder tape blaren krijg ;). Maar ik kreeg ze dus mét tape ook, alleen (veel) minder dan wanneer ik geen tape gebruikte. En nu dus helemaal niet meer *O*.

Even een halve meloen in partjes gesneden net. Kan ik die meteen naar binnen werken als ik straks terugkom :9.
is dat niet een kwestie van je schoenen goed inlopen? Heb je het de laatste tijd wel eens zonder tape geprobeerd? Lijkt me zo rot om steeds je voeten moeten te tapen...
pi_97612852
Morning!

Hoop dat XM lekker ligt te slapen nu. :*

Lekker, meloenen. Ze doen me altijd aan Martin Bril denken!

Ik ben un peu brakjes van twee glazen wijn. Naast slappe spieren heb ik ook nog eens een ongetrainde lever.
pi_97612876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hardloopsokjes van lidl of aanverwanten :) eerst altijd blaren in mn hardloopschoenen, nu niet meer :)
pi_97612894
ik krijg ook nog blaren op mijn rechtervoet zonder tape met ingelopen schoenen :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')