Nee, lampje hier, lampje daar...en natuurlijk loonkosten.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:11 schreef vannelle het volgende:
Zo'n fikse rekening is vast niet alleen voor de remmen....
APK is een momentopname, en zeker geen garantie dat de auto een heel jaar zo blijft als op dat moment.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:12 schreef starla het volgende:
Checken ze bij apk niet de remblokken? In principe wordt een auto dan veilig gekeurd voor een jaar. Kan het zo zijn dat een week na keuring allemaal 'nieuwe' euvels ontstaan?
APK is GEEN garantie!! leer dat allemaal eens! ah ik was spuit 11quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:12 schreef starla het volgende:
Checken ze bij apk niet de remblokken? In principe wordt een auto dan veilig gekeurd voor een jaar. Kan het zo zijn dat een week na keuring allemaal 'nieuwe' euvels ontstaan?
Ik schreef eerder al dat ik ff niet aan de loonkosten gedacht heb. Mea Culpa.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:28 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, lampje hier, lampje daar...en natuurlijk loonkosten.
Ja, beetje naief denk ik. Op een gegeven moment verdween het geluid ook, maar navenant mijn remblokkenquote:Op woensdag 18 april 2012 15:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik schreef eerder al dat ik ff niet aan de loonkosten gedacht heb. Mea Culpa.
Maar als je na reparatie zeker weet dat het weer veilig is is het het geld toch wel waard vind ik.
Snap alleen niet dat je ondanks alle adviezen er zo lang mee doorgereden hebt.
Whehe, totdat je echt staal op staal hebt. En ik kan je vertellen dat dat best moeilijk remt. Maar niet onmogelijk om alles te remmen op je motor en met terugschakelen. Je gaat er vanzelf heel rustig van rijdenquote:Op woensdag 18 april 2012 17:42 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, beetje naief denk ik. Op een gegeven moment verdween het geluid ook, maar navenant mijn remblokken
En je schijven.....quote:Op woensdag 18 april 2012 17:42 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, beetje naief denk ik. Op een gegeven moment verdween het geluid ook, maar navenant mijn remblokken
Het is natuurlijk nooit slim om met discutabele remmen rond te rijden. Vraag me aan de andere kant af of je veel geld bespaard had als je bij de eerste symptomen al naar de garage was gegaan. Remschijven hebben sowieso niet het eeuwige leven, dus kan best dat ze toen ook al vervangen moesten worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:50 schreef starla het volgende:
[..]
Bumpje.
Starla is niet naar de garage geweest vorig jaar en moet dat bekopen met een hoge rekening. Net voor APK geweest. Remblokken weg, remmen zelf beschadigd. Moeten vervangen worden. Hoeveel het grapje kost...650e.
![]()
Als ie op moment van keuring aan de eisen voldeed is het goed. Dan krijgt de dealer echt geen problemen als paar weken later de remmen versleten zijn. Je kunt ook geen verhaal halen eigenlijk als de keuring goed was. Meer heeft de dealer je niet verkocht, meer hoeft ie ook niet uit te voeren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:42 schreef starla het volgende:
[..]
Hoezo? Ze sturen je met een onveilige auto de weg op? Stel ik kan morgen niet remmen en knal tegen een boom. Laat ik ze de remblokken checken en wat blijkt, totaal versleten. Dan heeft de dealer toch een probleem als ik verhaal ga halen?
Zo ver was ik ook al.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef 2cv het volgende:
Mensen, dit topic is antiek ! Ze heeft het allen omhoog geschopt om te melden dat ze niets aan haar remmen heeft laten doen en dat die nu aan gort zijn.
Omg fail van mezelfquote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef 2cv het volgende:
Mensen, dit topic is antiek ! Ze heeft het allen omhoog geschopt om te melden dat ze niets aan haar remmen heeft laten doen en dat die nu aan gort zijn.
Het is helaas wel een soort van goedkoop=duurkoop/verkeerde bezuiniging idd.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw fail valt niet zo heel erg op naast die van TS.
Serieus? Mijn auto is net goedgekeurd, dus alles is nieuw?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:38 schreef 2cv het volgende:
Nee, TS had een 2e hands auto gekocht en dacht dat de remmen nieuw waren omdat er APK op zat ofzo
Zie PIquote:Op donderdag 26 april 2012 17:17 schreef 2cv het volgende:
Lees dit topic even door. Starla denkt dat als haar auto APK gekeurd is je een bepaalde periode er na (een jaar?) geen problemen kan krijgen ofzo. Tevens houdt ze er interessante theorieën op na waarin je remweg langer wordt naarmate je remblokken verder verslaten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |