abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97939380
Bij de 'normale' zwangerschappen is denk ik te weinig te vertellen ofzo. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me nooit zo had verdiept in de medische molen mbt zwanger worden, maar nu ik er wat van heb gezien kan ik alleen maar zeggen dat ik echt diep respect hebt voor de mensen die dit ondergaan. En des te dankbaarder dat het bij ons eigenlijk zo gemakkelijk ging.

Vooral het PGD verhaal van Guido en Annemieke vind ik bijzonder. Dat er dan van de 9 embryo's maar 3 zijn zonder het 'zieke' gen.
pi_97939577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef octopussy het volgende:
maar nu ik er wat van heb gezien kan ik alleen maar zeggen dat ik echt diep respect hebt voor de mensen die dit ondergaan. En des te dankbaarder dat het bij ons eigenlijk zo gemakkelijk ging.

Vooral het PGD verhaal van Guido en Annemieke vind ik bijzonder. Dat er dan van de 9 embryo's maar 3 zijn zonder het 'zieke' gen.
Ja dat zeker wel! ik wist idd nooit dat er zoveel mis kan gaan ik had eigenlijk nooit bij stil gestaan. Eigenlijk heb ik gerealiseerd wat voor moeite het kan kosten om een kind te krijgen sinds ik hier ben begonnen met lezen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97940484
Waaraan is Vivian overleden trouwens??
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97941369
in zijn blog staat iets over hartaanval en hoge bloedwaarden en een heel stuk over maagverkleining wat uit aflv niet naar voren kwam. Maar hij wacht nog op uitslag geloof ik?

http://babyboom.ncrv.nl/blogs/ons-verhaal-6
pi_97941473
Dankje Jip. Ik had de blog niet gezien! Knap hoe de man het nu met 3 kinderen doet!
pi_97941574
Ja, vind ik ook, respect. Hij heeft het ook heel mooi opgeschreven, maar wat een hel is hij in beland... :'(
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2011 @ 22:40:51 #47
43556 miss_dynastie
pi_97960012
Pfff, had ik nou maar eerst hier gelezen i.p.v. vrolijk te gaan kijken, wat een hoop leed...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:31:56 #48
208890 June.
Seriously?
pi_98017471
Zat trouwens te zappen en kwam dit programma ook tegen. Zie ik ineens de verloskamers van het CWZ waar ik 2 maanden coschappen heb gelopen, best grappig :P . Straks even terugkijken.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:13:58 #49
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_98034431
Volgens mij wordt dit de laatste reeks babyboom, want dit niveau van drama kan niet meer bereikt worden, lijkt me. Natuurlijk, het is triest, maar ik word er wel een beetje moedeloos van.... Elke aflevering overlijdt er wel iemand. Zit ik weer te janken natuurlijk, maar op een of andere manier vallen de positieve verhalen daar toch helemaal bij in het niet... En volgens mij ging het over het krijgen van kinders, niet over al het leed van de wereld.... Beetje sensatiebelust ofzo, en dan Caroline Tensen die alles toch zo goed begrijpt... zucht...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:18:45 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98034637
Ja, dat. Ik kondigde eerder aan niet meer te gaan kijken, kon me toch niet inhouden. Weer allemaal narigheid. Als uitsmijter nog de aankondiging voor de volgende aflevering: een koppel dat hoopt dat hun tweede kind niet ook de dodelijke spierziekte krijgt die hun oudste heeft.
Ik ben er nu echt klaar mee. Dit wil ik niet zien als zwangere. Helemaal niet eigenlijk.
pi_98035961
Ik vind het zo erg dat ze zo dramatisch deden over de bevalling van Sandra. Heel wat mensen zijn van streek, terwijl de afloop (gelukkig!!!) goed is! Maar dat zien we dan volgende week wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_98059481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:18 schreef Aventura het volgende:
Als uitsmijter nog de aankondiging voor de volgende aflevering: een koppel dat hoopt dat hun tweede kind niet ook de dodelijke spierziekte krijgt die hun oudste heeft.
Ik ben er nu echt klaar mee. Dit wil ik niet zien als zwangere. Helemaal niet eigenlijk.
Dit vind ik echt zo erg hè. Dat kún je een kind toch niet aandoen. Toen ik dat schattige jongetje zag zitten spelen en ze vertelden dat hij dus niet oud gaat worden brak mijn hart echt. En dan dacht ik nog nieteens na over de manier waarop hij waarschijnlijk zal overlijden.
En sorry dat ik het zo zeg, maar hoe naief die ouders zijn maakte mij echt woest: "Ja, we gaan ervan uit dat zoiets ouders niet 2 keer overkomt". Sure... droom maar lekker verder.

Het is niet nodig, daarvoor bestaat PGD, dat heeft het andere stel in de aflevering ook gedaan. En ja, dat is niet leuk om te doen, dat heb ik zelf ook ondervonden, maar het kind gaat voor mijn eigen gedoetjes, ik zou het mezelf nooit vergeven als Lisa ziek zou zijn terwijl ik het had kunnen voorkomen. Ik vind het echt ontzettend egoistisch dat ze er met hun volle verstand voor kiezen om een kindje 50% kans op een waarschijnlijk slopende progressieve spierziekte te geven. :(
pi_98059508
Edit: foutje...
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:56:14 #54
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_98213780
Straks weer een aflevering.
pi_98215457
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo erg hè. Dat kún je een kind toch niet aandoen. Toen ik dat schattige jongetje zag zitten spelen en ze vertelden dat hij dus niet oud gaat worden brak mijn hart echt. En dan dacht ik nog nieteens na over de manier waarop hij waarschijnlijk zal overlijden.
En sorry dat ik het zo zeg, maar hoe naief die ouders zijn maakte mij echt woest: "Ja, we gaan ervan uit dat zoiets ouders niet 2 keer overkomt". Sure... droom maar lekker verder.

Het is niet nodig, daarvoor bestaat PGD, dat heeft het andere stel in de aflevering ook gedaan. En ja, dat is niet leuk om te doen, dat heb ik zelf ook ondervonden, maar het kind gaat voor mijn eigen gedoetjes, ik zou het mezelf nooit vergeven als Lisa ziek zou zijn terwijl ik het had kunnen voorkomen. Ik vind het echt ontzettend egoistisch dat ze er met hun volle verstand voor kiezen om een kindje 50% kans op een waarschijnlijk slopende progressieve spierziekte te geven. :(
Ik ben het helemaal met je eens, hoewel ik anderzijds ook begrijp ik waarom mensen 'tegen' PGD zijn. Het idee dat de zieke embryo's nooit geboren zullen worden is voor sommige mensen best moeilijk, het zijn dan nog wel geen baby's maar ze hebben het potentieel om uit te groeien tot een kindje. Ik weet niet of dat bij deze mensen hun motivatie is, maar ik weet dat veel mensen er toch zo tegen aan kijken.

Trouwens, misschien dat ze van hun eerste pas net weten dat hij die ziekte heeft? En dat ze daarom ook bij de 2e geen PGD hebben laten doen, omdat ze het toen nog niet wisten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_98215803
Is natuurlijk mogelijk. In dat geval zal ik het niet veroordelen, maar als ze het van de eerste al wisten en dan gewoon aan een tweede beginnen (zo leek het wel tijdens het filmpje) dan kan ik dat niet begrijpen.

Ik snap ook wel dat mensen tegen IVF/PGD etc. zijn, maar ben ook van mening dat zo'n mening ineens heel snel bij kan draaien zodra het henzelf betreft. Dat zie je zelfs in de serie babyboom al. IVF... nee daar beginnen we niet aan. Ondertussen zitten die mensen (het oude man, jonge vrouw stel) wel in een IVF traject. Ik bedoel maar.
pi_98216958
ze laten wel extra prenatale screening doen hoor, nl. een vlokkentest. vanavond in de uitzending krijgen ze de uitslag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_98217296
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:59 schreef DJMomo het volgende:
ze laten wel extra prenatale screening doen hoor, nl. een vlokkentest. vanavond in de uitzending krijgen ze de uitslag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is niet hetzelfde he.. Bij PGD wordt er alleen een embryo teruggeplaatst die niet ziek is. Bij een vlokkentest is er natuurlijk al een baby ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Is natuurlijk mogelijk. In dat geval zal ik het niet veroordelen, maar als ze het van de eerste al wisten en dan gewoon aan een tweede beginnen (zo leek het wel tijdens het filmpje) dan kan ik dat niet begrijpen.

Ik snap ook wel dat mensen tegen IVF/PGD etc. zijn, maar ben ook van mening dat zo'n mening ineens heel snel bij kan draaien zodra het henzelf betreft. Dat zie je zelfs in de serie babyboom al. IVF... nee daar beginnen we niet aan. Ondertussen zitten die mensen (het oude man, jonge vrouw stel) wel in een IVF traject. Ik bedoel maar.
Ja dat blijkt inderdaad wel! Het is natuurlijk ook heel makkelijk, of juist moeilijk, om een mening over zoiets te hebben terwijl je zelf nooit een dergelijke beslissing hebt moeten maken.
pi_98217382
dat is zo, maar als je besluit bij verkeerde uitslag vlokkentest het embryo weg te laten halen, is het eindresultaat hetzelfde.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_98218309
Nou dat ben ik niet met je eens. Tegen de tijd dat je het "embryo" weg laat halen na een vlokkentest is het een foetus hoor, das heel wat anders dan een embryo van 8 cellen die nog niet in de baarmoeder zit. Het weg laten halen na screening is emotioneel ook wel een heel stuk zwaarder dan het niet terug laten plaatsen van een embryo.
pi_98219273
Die jongen zou zomaar uit New Kidz weggelopen kunnen zijn _O-
pi_98219437
En WAAROM elke aflevering een samenvatting van elk stel van de vorige uitzending. Fucking irritant.
pi_98220652
Toch wel wat jij dacht, NIKKI, dat ze dus spontaan een gezond kindje hopen te krijgen..
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:03:32 #64
208890 June.
Seriously?
pi_98220710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou dat ben ik niet met je eens. Tegen de tijd dat je het "embryo" weg laat halen na een vlokkentest is het een foetus hoor, das heel wat anders dan een embryo van 8 cellen die nog niet in de baarmoeder zit. Het weg laten halen na screening is emotioneel ook wel een heel stuk zwaarder dan het niet terug laten plaatsen van een embryo.
Bovendien is er ook nog kans dat het kind drager is, dus dan zadelen ze het kind met dezelfde problematiek op als dat zij nu hebben..
pi_98221969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:03 schreef June. het volgende:

[..]

Bovendien is er ook nog kans dat het kind drager is, dus dan zadelen ze het kind met dezelfde problematiek op als dat zij nu hebben..
Mwoah alleen als dat kind toevallig ook weer met iemand een kind wilt die drager is.. Dat is een kleine kans denk ik?

[ Bericht 0% gewijzigd door Njosnavelin op 15-06-2011 21:31:17 ]
pi_98222453
Inderdaad, drager zijn is niet echt een probleem.
Maar dat kleine jongetje dat z'n hoofdje al bijna niet meer op kan tillen. :'( :'(

Geneviève en Rikki waren overigens wel weer schattig. Hoe ze dat jasje aan deden. :X O+
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:33:39 #67
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98222647
jemig; ik ben weer helemaal ontdaan, dat kleine mannetje; wat vreselijk dat je weet dat je je kindje gaat verliezen..
en lekker confronterend met een kindje die precies zo oud is. Moet er dan direct aan denken hoe vreselijk, afschuwelijk etc het moet zijn om mijn eigen meisje te moeten missen, en elke dag te weten dat dat gaat gebeuren.
;(
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:34:35 #68
208890 June.
Seriously?
pi_98222706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Mwoah alleen als dat kind toevallig ook weer met iemand een kind wilt die drager is.. Dat is een kleine kans denk ik?
Ja, wat is klein, 1 op de 45 mensen is drager.
pi_98222981
Thank god overigens dat het nieuwe kindje gezond is.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:48:33 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98223691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inderdaad, drager zijn is niet echt een probleem.

Ik vind van wel. Wat June zegt, zit de volgende lichting ook weer met moeilijke keuzes. Het kan zelfs ook nog zo zijn dat je van elkaar niet weet dat je drager bent. Ik ken een stel die beiden drager waren van het Cystic Fibrosisgen, zonder het van elkaar (en overigens ook van zichzelf) te weten. Resultaat, een kind met CF.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 21:55:57 #71
43556 miss_dynastie
pi_98224251
Wat een verschil trouwens in behandeling, tussen Belgie en Nederland. Het leek wel alsof men daar makkelijker is met pijnstilling tijdens de punctie en de terugplaatsing ook met operatiekleding en zo, heel verschil met een van de eerdere afleveringen.
pi_98224710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
ah ja, en een IVF/PGD traject lijkt mij dan weer geen kattepis. het zijn allemaal keuzes die je moet maken he.. loodzware beslissingen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_98225686
Aventura, at least weet dit kindje dat hij drager is/kan zijn. Voor zowel dit kindje als voor de toekomstige partner is het dan een simpele test. De kans dat het kindje een drager tegen het lijf loopt als partner is iets van 2%, valt op zich mee toch?

miss_dynastie, qua pijnmedicatie valt het wel mee hoor. Ik heb tijdens de punctie niets gekregen. Mannen mochten niet bij de punctie zijn, terwijl dat hier vaak wel mag.
Tijdens de terugplaatsing mag de man er wel bij en die moet dan inderdaad in operatiekleding. En na de terugplaatsing moet je nog iets van 1 à 1,5 uur met je benen omhoog in bed blijven.
Tenminste zo ging het in het UZ Brussel. Die dokter met het brilletje overigens. Die is ook mijn gyn geweest daar. Thanks to him hebben wij Lisa. :D
En true, PGD is ook niet "leuk".
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 22:38:18 #74
43556 miss_dynastie
pi_98227219
De kleine van Denise en Peter is geboren, las ik net.
quote:
Vanochtend is de kleine geboren van Denise en Peter. Ze heet Romy en de kleine meid doet het naar omstandigheden goed.

Ze weegt 586 gram en is tussen de 30 en 35 cm.
pi_98482794
Denise en Peter hebben zojuist gewoon weer hun kindje verloren :'( wat vreselijk
pi_98573939
Kijkt niemand meer?
know'm sayin?
word? word.
pi_98573991
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:21 schreef alors het volgende:
Kijkt niemand meer?
Ik wel *O*
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:24:23 #78
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_98574150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik wel *O*
Ik ook! Maar vraag me soms af waarom :@
Oude (on)bekende.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:29:25 #79
57497 happyme28
I'm so happy
pi_98574491
Aflevering van gister vond ik wat minder op een of andere manier. Niet zo'n boeiend nieuw stel en stel uit 2007 dus dat was al de halve uitzending.
pi_98574951
Ik kijk het nu terug, ooh Kitty en Marinjo vond ik echt een verschrikkelijk stel :') effe doorspoelen...
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')