abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97746040
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Het is volgens mij iets wat de schrijvers van nu heel bewust doen.
Omdat voor de vaste cast (met name de jongeren) toch vooral de liefdeslijntjes centraal moeten staan.
Maar waarom? Het is toch niet zo moeilijk om iets spannends te verzinnen? Oké, liefde hoort bij soap, maar het is een onderdeel, géén rode draad. En uit die spannende verhaallijnen kunnen ook genoeg koppels ontstaan, zie bijvoorbeeld Frits en Martine. Ze konden elkaar niet luchten of zien en probeerden elkaar kapot te maken (spannende verhaallijnen gegarandeerd), en in het midden van seizoen 3 sloeg de vonk ineens over (romantiek).

Die verhaallijn rondom "Tineke" is wel interessant, doet me een beetje denken aan Alice de Boer. Maar het moet niet constant gebeuren. De afgelopen jaren ontstonden goede verhaallijnen uit liefdesplotjes (Seizoen 18 met Dian en Bob, Seizoen 19 met Nina en René, Seizoen 20 met Ronja en Arthur), maar ze kunnen gerust een spannende verhaallijn zonder liefdesgedoe verzinnen. Deden de vorige schrijvers ook veelvuldig, dus waarom kunnen deze schrijvers het niet?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 18:14:46 #102
43556 miss_dynastie
pi_97746329
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Alsof een baan bij een toneelgezelschap oid wél zekerheid geeft? Geen enkele baan in het acteursschap geeft zekerheid.
Dat begrijp ik, maar vroeger werden wel vaste contracten uitgedeeld; vandaar dat men toen makkelijker voor een soap leek te kiezen. Dat was een pré, nu is dat niet meer.

quote:
En daarbij kan soap wel goed zijn voor naamsbekendheid, zeker als je een wat minder bekend - maar wel goed - acteur of actrice bent.
Klopt, maar het kan ook in je nadeel werken om als 'soapie' bekend te staan.

quote:
Maar je hebt het alleen over de acteurs, maar de verhaallijnen tellen net zoveel mee. Ik vind de verhaallijn rondom Frederik vele malen interessanter dan een verhaallijn rondom bijv. Danny. Dat is misschien wel net zo vreemd: een langere gastrol heeft vaak een spannendere en interessante verhaallijn, terwijl een vast castlid het met die verhaaltjes moet doen die de schrijvers uit een doktersromannetje hebben gehaald. Terwijl het helemaal niet moeilijk is om een goede, sterke, spannende en interessante verhaallijn te bedenken voor iemand als Danny, Edwin of Sjoerd.
Ja, eh, het is tijd voor nieuwe schrijvers imho. Veel meer woorden kan ik daar nu eenmaal niet aan wijden ;)
pi_97746681
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar vroeger werden wel vaste contracten uitgedeeld; vandaar dat men toen makkelijker voor een soap leek te kiezen. Dat was een pré, nu is dat niet meer.
Nou ja, er werden gewoon jaarcontracten uitgedeeld, net als nu. Alleen is het verschil dat de flexwet toen nog niet bestond ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:40:10 #104
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97747714
Wat me ook opvalt de laatste jaren is dat ze soms best goed een verhaallijn op kunnen bouwen, maar dan het slot...

Het einde van een creep als René Meijer zou spectaculair moeten zijn. Daarom zaten we allemaal te wachten op de wraak van Ludo en dan wordt hij vervolgens gewoon doodgeschoten door "held" Jack. De hele verhaallijn werd goed opgebouwd en dan zo'n slap einde. Zelfde met die Marco. Ik vond het een geweldige twist dat hij de moordenaar bleek te zijn, wordt hij diezelfde aflevering nog doodgeschoten door rechercheur Van Houten...

Slappe hap. Dan heb ik nog liever een matige opbouw en een geweldige climax. Nu was ik steeds teleurgesteld na het slot.

Met Bob Lanschot deden ze dat wel goed, door hem nog 1 keer terug te laten keren in Dians huis.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:55:06 #105
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_97748499
Zo, even wat shorties teruggekeken... En de schellen vielen van mijn ogen... Rik die Charlie weer terug wil? Die verhaallijn is zo tenenkrommend slecht, je zou er haast om gaan huilen...

En Nina is een hysterisch verwend kreng. Maar dat wisten we allemaal al. Ik zou d'r nooit trouwen. Maar goed Noud, zelf weten.... :D
How can I make this topic about me?
pi_97748718
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:

En Nina is een hysterisch verwend kreng. Maar dat wisten we allemaal al. Ik zou d'r nooit trouwen. Maar goed Noud, zelf weten.... :D
Noud heeft kennelijk z'n geheugen terug maar nog niet zijn verstand. ;)
pi_97749259
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:40 schreef Frey het volgende:
Wat me ook opvalt de laatste jaren is dat ze soms best goed een verhaallijn op kunnen bouwen, maar dan het slot...

Het einde van een creep als René Meijer zou spectaculair moeten zijn. Daarom zaten we allemaal te wachten op de wraak van Ludo en dan wordt hij vervolgens gewoon doodgeschoten door "held" Jack. De hele verhaallijn werd goed opgebouwd en dan zo'n slap einde. Zelfde met die Marco. Ik vond het een geweldige twist dat hij de moordenaar bleek te zijn, wordt hij diezelfde aflevering nog doodgeschoten door rechercheur Van Houten...

Slappe hap. Dan heb ik nog liever een matige opbouw en een geweldige climax. Nu was ik steeds teleurgesteld na het slot.

Met Bob Lanschot deden ze dat wel goed, door hem nog 1 keer terug te laten keren in Dians huis.
Dat is inderdaad ook een probleem, ja. Hebben ze een goede, sterke, spannende en interessante verhaallijn, wordt die op een deprimerende wijze afgesloten... ;(

Persoonlijk vond ik de verhaallijn rondom Ronja-Arthur-Marco-Lucas ietwat te lang duren, de twist dat Marco opeens de moordenaar bleek te zijn was ook een beetje vreemd. Alsof de schrijvers niet wisten hoe ze van Arthur af moesten komen en toen opeens dachten: hééé, we hebben Marco nog! Beetje jammer vond ik dat.
pi_97749476
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Zo, even wat shorties teruggekeken... En de schellen vielen van mijn ogen... Rik die Charlie weer terug wil? Die verhaallijn is zo tenenkrommend slecht, je zou er haast om gaan huilen...
Huilen? Ik lach me er kapot om. Hoe kun je een geweldig karakter met 1 verhaallijn grandioos verpesten, het zou bijna uit moeten komen als handboek :D

quote:
Och, gezien Geest Frits nu aan Wiet wijsmaakt dat Noud haar grote liefde is, zie ik die bruiloft niet eens doorgaan óf het huwelijk is binnen een paar maanden naar de knoppen.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:16:14 #109
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97749855
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:10 schreef PeterKelder het volgende:

Huilen? Ik lach me er kapot om. Hoe kun je een geweldig karakter met 1 verhaallijn grandioos verpesten, het zou bijna uit moeten komen als handboek :D
Met een beetje mazzel krijgen we begin volgend jaar ergens de echte Rik te zien. :P
En zijn vader. _O_
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 19:18:39 #110
43556 miss_dynastie
pi_97750012
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nou ja, er werden gewoon jaarcontracten uitgedeeld, net als nu. Alleen is het verschil dat de flexwet toen nog niet bestond ;)
De oudere garde heeft toch bijna allemaal vaste contracten? Lieke en Inge zijn volgens mij de laatste twee met vast contract, daarna is men gaan 'rommelen'.
pi_97750036
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:16 schreef Frey het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel krijgen we begin volgend jaar ergens de echte Rik te zien. :P
En zijn vader. _O_
Oh yeah _O_ Volgens mij had ik er een foto van gezien op het ANP-Archief, waarop Bert hevig bloedend dood op de grond ligt en Rik er naast zit.
pi_97750110
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De oudere garde heeft toch bijna allemaal vaste contracten? Lieke en Inge zijn volgens mij de laatste twee met vast contract, daarna is men gaan 'rommelen'.
Ferri Somogyi heeft ook een vast contract gekregen, vorig seizoen.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:26:21 #113
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97750502
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Oh yeah _O_ Volgens mij had ik er een foto van gezien op het ANP-Archief, waarop Bert hevig bloedend dood op de grond ligt en Rik er naast zit.
Jazeker:
pi_97750654
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef Frey het volgende:

[..]

Jazeker:
[ afbeelding ]
_O_

Dát waren nog eens mooie verhaallijnen, kunnen de huidige schrijvers nog een hoop van leren!
pi_97751084

Harmsen op deze foto _O-
  zondag 5 juni 2011 @ 19:39:08 #116
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97751299
Harmsen _O_
Tot en met zijn laatste aflevering een fantastisch personage.
Wik Jongsma. _O_
pi_97751324

En nog eentje :P _O-
pi_97751424
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:39 schreef Frey het volgende:
Harmsen _O_
Tot en met zijn laatste aflevering een fantastisch personage.
Wik Jongsma. _O_
Ik zit nu weer naar Seizoen 3 te kijken. Gisteren keek ik de aflevering waarin die gasten van Xanadu Huize Harmsen binnendrongen, Harmsen bedreigden in zijn keukentje en Arthurs vinger braken. Vervolgens is Harmsen een compleet ander persoon _O-
  zondag 5 juni 2011 @ 19:45:35 #119
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97751661

Toen konden ze nog echt zomercliffhangers maken. Ook de subcliffs vond ik toen nog geweldig.
pi_97751855
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:45 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]

Toen konden ze nog echt zomercliffhangers maken. Ook de subcliffs vond ik toen nog geweldig.
Dat was echt zo'n mooie cliffhanger. Ze worden neergeschoten, een man overmeesterd Joop Zwartjes, iedereen kijkt geschrokken naar Julian, Robert en Alexandra, een paar seconden stilte en dan gegil, geschreeuw en gekrijs. Zo ontzettend mooi geschreven en uitgevoerd _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door PeterKelder op 05-06-2011 19:56:25 ]
pi_97752453

Wat er allemaal wel niet nodig is bij de zelfmoordpoging van Daniël :D

En zo te zien is die man op de voorgrond de stand-in van Wim Zomer.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:03:15 #122
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_97752614
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:00 schreef PeterKelder het volgende:
[ afbeelding ]

Wat er allemaal wel niet nodig is bij de zelfmoordpoging van Daniël :D

En zo te zien is die man op de voorgrond de stand-in van Wim Zomer.
Ik snap niet echt waarom mensen vaak zo negatief zijn over die zomercliffhanger, want ik vond hem wel vreselijk spannend. Vooral omdat Daniël een van mijn favorieten was. De subcliff was dat Julian met Mira op de proppen kwam. Daar had Robert een jaar eerder een affaire mee en Laura had al ontdekt dat zij de echte moeder van Kim en Julian was. Die koppen van haar en Robert toen ze binnenkwam. :D

Je wilde gewoon weten hoe het verderging.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:06:26 #123
123170 alors
zlata1234
pi_97752808
Die foto's van vroeger O+

Die cliffs waren episch en toen had je ook vaak vrijdag een mini cliff _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_97752892
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:03 schreef Frey het volgende:

[..]

Ik snap niet echt waarom mensen vaak zo negatief zijn over die zomercliffhanger, want ik vond hem wel vreselijk spannend. Vooral omdat Daniël een van mijn favorieten was. De subcliff was dat Julian met Mira op de proppen kwam. Daar had Robert een jaar eerder een affaire mee en Laura had al ontdekt dat zij de echte moeder van Kim en Julian was. Die koppen van haar en Robert toen ze binnenkwam. :D

Je wilde gewoon weten hoe het verderging.
Tja, ik heb geen idee waarom mensen hem niet spannend vinden, want ik vind hem ook geweldig. De scène waarin Dian Ludo komt opzoeken in het ziekenhuis en hij haar kwaad toespreekt met de woorden "En sodemieter nu maar op, voordat je op de Intensive Care belandt" vind ik ook geweldig. En volgens mij werd er toen ook al gestart met de verhaallijn rondom dr. Peer als ik me niet vergis.
pi_97753013
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:06 schreef alors het volgende:
Die foto's van vroeger O+

Die cliffs waren episch en toen had je ook vaak vrijdag een mini cliff _O_
Je kunt ze vinden op het ANP-archief ;)

De cliffs waren inderdaad episch, ja. Sowieso was een 'gewone' cliffhanger aan het einde van een aflevering als sterk om je nieuwsgierig te maken naar het vervolg. Tegenwoordig slaan ze kant noch wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')