Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:45 schreef feesbeeest het volgende:
5euro brutto![]()
Wat voor een pauper ben jij wel niet?
Gemiddelde volwassene verdient 8 tot 9keer zoveel.
Gemiddeld misschien wel ja, modaal is wat anders.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?
Misschien is het gemiddelde wat hoger maar 40-45 euro is toch wel redelijk?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?
Niet echtquote:
Meestal wel, maar vraag het aan het uitzendbureau.quote:- Mag je vakantie nemen tijdens je werk, b.v. een week er tussen uit?
Neequote:- Zo ja, krijg je die week dan ook betaald?
"Sorry, maar ik vind dit niks, salaris wel erg karig."quote:- Als dit werk niet zo'n goed aanbod is, hoe moet ik dan reageren?
Zie je overeenkomst met het uitzendbureau.quote:- Krijg je naast gewoon ''loon'' ook andere dingen, zoals b.v. vakantiegeld?
Dat uitzendbureau pakt alle marge, slaven handel!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Je werkt voor het uitzendbureau, niet voor het metaalbedrijf, dus je salaris is ook volgens de uitzend cao (of dat t bedrag ook klopt weet ik niet, maar dat kun je zelf in de ontvangen cao nakijken) Dus je moet je realiseren dat voor welk bedrijf je ook via dat uitzendbureau gaat werken, je salaris blijft hetzelfde (volgens mij wel erg laag, maar ik heb al een aantal jaren geen ervaring meer met uitzendbureau's)
Nee, ik werd één keer uitgezonden naar een catering via hetzelfde uitzendbureau en toen kreeg ik 9,27 bruto per uur. Was maar 2.5 uur werk, maar goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Je werkt voor het uitzendbureau, niet voor het metaalbedrijf, dus je salaris is ook volgens de uitzend cao (of dat t bedrag ook klopt weet ik niet, maar dat kun je zelf in de ontvangen cao nakijken) Dus je moet je realiseren dat voor welk bedrijf je ook via dat uitzendbureau gaat werken, je salaris blijft hetzelfde (volgens mij wel erg laag, maar ik heb al een aantal jaren geen ervaring meer met uitzendbureau's)
Gastquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Misschien is het gemiddelde wat hoger maar 40-45 euro is toch wel redelijk?
Hmm ik had toch echt veel hoger verwacht. 17,70 is wel erg weinig.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast![]()
Het modale inkomen (bron) in 2011 is 2.315,- per maand. Neem een werkweek van 36 uur x 4= 144. 2546/144= ongeveer 17,70...
Tja.. welkom in de echt wereld.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:53 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Hmm ik had toch echt veel hoger verwacht. 17,70 is wel erg weinig.
Nou, ze mogen je zoveel bieden en dan zitten ze niet onder het mimimum voor jouw leeftijd. Maar las je ervaring hebt dan zou ik je adviseren om meer te vragen. Pak anders de CAO voor uitzendkrachten erbij (kun je op hun site vast wel downloaden).quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:40 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,
ik had bij een uitzendbureau een open sollicitatie ingevuld voor vakantiewerk.
Ik werd net gebeld en ze hebben iets voor mij gevonden. Drie maanden werk bij een magazijn, bij een metaal industrie. Ik ben zelf 18 en krijg daar, als ik het aanneem (moest binnen 1.5 uur reageren) ¤5,- bruto per uur betaald. Ik moet 8 uur per dag werken: van 07:30 tot 16:30, 5 dagen per week.
Ik heb een aantal vragen:
- Is dit goed betaald?
Dat ligt eraan wat het uitzendbureau met je afspreekt. Het kan zijn dat de opdrachtgever dit liever niet wil en dat ze dus bewust mensen zoeken die níet op vakantie gaan. Zou je even moeten navragen.quote:- Mag je vakantie nemen tijdens je werk, b.v. een week er tussen uit?
Alleen als je voldoende vrije uren hebt omgespaard om je vakantie door te kunnen laten betalen.quote:- Zo ja, krijg je die week dan ook betaald?
Subtiel. Als je tegen het uitzendbureau zegt dat je het belachelijk vindt dat je zo weinig betaald krijgt, dan bellen ze je niet weer met zoiets. Zeg dat het niet echt iets voor je is, werken in de metaalindustrie, ofzo.quote:- Als dit werk niet zo'n goed aanbod is, hoe moet ik dan reageren?
8 procent wordt ingehouden van je brutoloon. Wettelijk verplicht.quote:- Krijg je naast gewoon ''loon'' ook andere dingen, zoals b.v. vakantiegeld?
Heb nog 50 minuten om te reageren. Hoop dat jullie kunnen helpen!
Ik nam 36 om extra aan te tonen hoe belachelijk het is om te denken dat 40-45 euro per uur verdienen gemiddeld is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:54 schreef Fes1-2 het volgende:
Is 36 uur werken ineens normaal? Of is dat ambtenaren stylo. De tering wat een tijden.
Het gemiddelde inkomen is dus nog lager dan die 17,70 per uur.quote:Het gemiddelde inkomen in Nederland was volgens het CBS in 2007 echter ¤ 18.600,- , dus maar 62% van het modaal inkomen in dat jaar
Zoveel is dat toch niet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef Scorpie het volgende:
40-45 euro per uur en dan denken dat dat gemiddeld is, dan spoor je niet
14.gif.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
8x 40=320, 320x20= ¤6400bruto.
Kan je nog net huur/vaste lasten/boodschappen van halen. En dan houd je misschien ¤1000over.
Ik weet niet of je kan lezen maar er staat duidelijk 6400bruto.quote:
Gast?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
Kan je nog net huur/vaste lasten/boodschappen van halen. En dan houd je misschien ¤1000over.
Nee, ik ben 16. Maar mijn ouders verdienen dit bedrag ongeveer maar die houden niet zoveel over.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast?![]()
Je hebt echt geen idee he?
Ben je 12 ofzo?
Ja ik kan het lezen, en ik vind je troll actie leuk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kan lezen maar er staat duidelijk 6400bruto.
Ssssssst, laat hem, tis een troll.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast?![]()
Je hebt echt geen idee he?
Ben je 12 ofzo?
Ik denk dat je nog eens goed de salarisstrook van pappa moet bekijken. Of bedoel je van mamma en pappa samen? Toe maar, vraag het maar, run little fellow, you can do it!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:03 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Nee, ik ben 16. Maar mijn ouders verdienen dit bedrag ongeveer maar die houden niet zoveel over.
En er zijn zat mensen die veel meer verdienen.
Zou ik ook gedaan hebben. En het is onzin idd, ik kreeg toen ik 18 was en via het uitzendbureau bij de bibliotheek werkte ook al 9,2 (bruto) per uur. Zelfs voor supermarktwerk kon ik ook rond de 6 zoveel per uur krijgen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
Terug gebeld en geweigerd. Gevraagd om ander werk dan alleen magazijn werk, deden ze wel gewoon normaal over. Maar ze zeide dat er héél weinig bedrijven zijn die ¤5,- bruto per uur betalen aan een 18 jarige en dat dat bedrag eigenlijk best goed betaald is. Geloofde ik geen zak van natuurlijk en zal zelf ook wel, buiten het uitzendbureau, naar werk zoeken.
Slim, zou het alleen doen als je echt geld nodig hebt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
Terug gebeld en geweigerd. Gevraagd om ander werk dan alleen magazijn werk, deden ze wel gewoon normaal over. Maar ze zeide dat er héél weinig bedrijven zijn die ¤5,- bruto per uur betalen aan een 18 jarige en dat dat bedrag eigenlijk best goed betaald is. Geloofde ik geen zak van natuurlijk en zal zelf ook wel, buiten het uitzendbureau, naar werk zoeken.
Inderdaad. Ga zelf zoeken. Bij de post verdiende ik toen ik 16 was al 7 a 8 euro per uur.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
Ja, sorry, ambtenaar hierquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:07 schreef Ordos20 het volgende:
Ik zag hier iemand modaal uitrekenen op basis van een 36-urige werkweek.....
40 uur is de basis.... dus iets van 14,75 o.i.d. is dat (ik verdien net modaal en zit daar op)
Doe normaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed de salarisstrook van pappa moet bekijken. Of bedoel je van mamma en pappa samen? Toe maar, vraag het maar, run little fellow, you can do it!
Gast.. er zijn gezinnen zat die het met 1/3 van dat bedrag wat jouw vader verdient moeten doen. Of met nog minder. Je hebt echt een krom wereldbeeld. Weet je zeker dat je geen 12 bent?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:16 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Doe normaal.
Salarisstrook van mijn vader komt inderdaad overeen met ¤6500 ongeveer. Mijn moeder verdient wat minder.
Maar aan belasting betaalt hij veel
Jaarlijks is ongeveer ¤80.000
55000+ Is 4e schijf dus 52%
Dus ongeveer 12,500 aan belasting over 4e schijf alleen al. maar hij krijgt nog heffingskorting etc.
Dus echt veel houd hij niet over.
¤6400 bruto is behoorlijk veel, hoor. Meer dan 3x modaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
Ja, er zijn ook arme kinderen in afrika die met 1euro per dag moeten leven?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast.. er zijn gezinnen zat die het met 1/3 van dat bedrag wat jouw vader verdient moeten doen. Of met nog minder. Je hebt echt een krom wereldbeeld. Weet je zeker dat je geen 12 bent?
Jij moet ook niet zeuren wanneer Rusland ons nuked, jouw hele familie sterft, je het zelf allemaal maar moet gaan regelen en opeens de kindjes in Afrika het 10x zo beter hebben als jij. O wee als jij dan gaat zeuren om voedsel vrind!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:21 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook arme kinderen in afrika die met 1euro per dag moeten leven?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Die betalen nou eenmaal minder belasting en mogen gratis sporten krijgen een ooievaarspas dus moeten ze niet zeuren.
Gemiddelde fulltime werkweek in Nederland is 38.6 uur (of dat was het in ieder geval vorig jaar). Dat is dan wel alle sectoren, dus inderdaad overheid en bedrijfsleven bij elkaar.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:07 schreef Ordos20 het volgende:
Ik zag hier iemand modaal uitrekenen op basis van een 36-urige werkweek.....
40 uur is de basis.... dus iets van 14,75 o.i.d. is dat (ik verdien net modaal en zit daar op)
We hebben het toch over het gemiddelde inkomen in Nederland?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:21 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook arme kinderen in afrika die met 1euro per dag moeten leven?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Die betalen nou eenmaal minder belasting en mogen gratis sporten krijgen een ooievaarspas dus moeten ze niet zeuren.
En let op de normale werkweek in de branche. Die is namelijk bepalend voor het minimum uurloon.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nou, ze mogen je zoveel bieden en dan zitten ze niet onder het mimimum voor jouw leeftijd. Maar las je ervaring hebt dan zou ik je adviseren om meer te vragen. Pak anders de CAO voor uitzendkrachten erbij (kun je op hun site vast wel downloaden).
Neemt niet weg dat je gewoon vakantierechten opbouwt (in geld) en die kan opnemen.quote:Dat ligt eraan wat het uitzendbureau met je afspreekt. Het kan zijn dat de opdrachtgever dit liever niet wil en dat ze dus bewust mensen zoeken die níet op vakantie gaan. Zou je even moeten navragen.
In de uitzendwereld spaar je dus in geld ipv uren, verder klotp het.quote:Alleen als je voldoende vrije uren hebt omgespaard om je vakantie door te kunnen laten betalen.
Dit dusquote:Subtiel. Als je tegen het uitzendbureau zegt dat je het belachelijk vindt dat je zo weinig betaald krijgt, dan bellen ze je niet weer met zoiets. Zeg dat het niet echt iets voor je is, werken in de metaalindustrie, ofzo.
Wordt niet ingehouden, maar bij opgeteld.quote:8 procent wordt ingehouden van je brutoloon. Wettelijk verplicht.
Ja, ik denk dat het inkomen van "Nederlanders" dicht aan de 40euro per uur is. Allochtonen halen het gemiddelde omlaag.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
We hebben het toch over het gemiddelde inkomen in Nederland?
Daarbij is de ooievaarspas iets van de gemeente wat lang niet iedere gemeente heeft. Maar als je denkt dat het gemiddelde salaris op ongeveer 40-45 euro per uur ligt is er echt iets goed krom in je hoofd.
Lol, denk je serieus dat de gemiddelde Nederlander 40 euro per uur verdiend? Bij dat bedrijf waar ik zou gaan werken, moest ik schroefjes vast draaien. Zo te zien zou jij een van die producten zijn waaraan geschroefd zou moeten worden, want er zit duidelijk iets los in je hersenen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:25 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het inkomen van "Nederlanders" dicht aan de 40euro per uur is. Allochtonen halen het gemiddelde omlaag.
Teringquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:25 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het inkomen van "Nederlanders" dicht aan de 40euro per uur is. Allochtonen halen het gemiddelde omlaag.
Als ik jou zo hoor denk ik dat jij straks het gemiddelde ook lekker omlaag gaat halen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:25 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Je beeld van 'rijk' is compleet krom. Doe je ogen open, kijk om je heen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:29 schreef feesbeeest het volgende:
Ik kan dan gewoon niet begrijpen dat Nederland een "rijk" land is. Als de gemiddelde inwoner 17,70 verdient
Inderdaad, zelfs mensen in de bijstand hebben flatscreen tv's, warm (stromend) water en een dak boven het hoofd, hoe durven mensen in Afrika ons rijk te noemen!!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:29 schreef feesbeeest het volgende:
Ik kan dan gewoon niet begrijpen dat Nederland een "rijk" land is. Als de gemiddelde inwoner 17,70 verdient
Ik zie nergens verpaupering ik zie gezinnen met 2-3auto's. 2 tot 3keer luxe vakanties per jaar. Dure merk kleding.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je beeld van 'rijk' is compleet krom. Doe je ogen open, kijk om je heen.
Toch hebben ze denk ik wel een punt. Uitzendkrachten krijgen eigenlijk altijd het minimumloon (omdat het 9 van de 10 keer dom werk is) en het minimumloon voor 18-jarigen is momenteel ¤648,10 per maand bij een volledige werkweek (bron). Dan kun je zelf wel uitrekenen dat dat nog een stuk minder is dan 5 euro per uurquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
40 euro per uur verwachten en denken dat je dan amper iets over houdt zegt natuurlijk genoeg.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:29 schreef feesbeeest het volgende:
Misschien moet je eens verder kijken dan de straat waarin je woont...quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik zie nergens verpaupering ik zie gezinnen met 2-3auto's. 2 tot 3keer luxe vakanties per jaar. Dure merk kleding.
Doe je oogkleppen eens af.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik zie nergens verpaupering ik zie gezinnen met 2-3auto's. 2 tot 3keer luxe vakanties per jaar. Dure merk kleding.
Vast niet, want er zijn veel gezinnen die bijstand krijgen. In NL kun je met een bijstand net rondkomen (daar is het ook opgericht, mensen met bijstand kunnen geen blouse van ¤100,- kopen, dat geld hebben ze nodig voor voedsel e.d.). Zelf werken mijn beide ouders en verdienen allebei in NL net onder / net boven modaal, normaal dus. Daarnaast heeft mijn vader verschillende dingen lopen in het buitenland, waaronder verhuren van panden, geld geïnvesteerd in goud, pensioenen voor dingen die hij in het verleden heeft gedaan (no NL'ers) en geld van twee winkels. Alles bij elkaar is dat ook nog eens 3.5 a 5x het modaal inkomen van NL per maand (ligt aan de omzet/winsten koersdalingen e.d.). Al dat geld komt naar NL, want we leven hier.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
En schulden van hier tot Tokyoquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Toch klopt het wel dat allochtonen het gemiddelde omlaag halen. De cultuur is veelal wat 'ouderwetser' (nofi) en de vrouw werkt vaak niet of minder maar is thuis bij de kinderen. Dus als je puur naar gezinsinkomen kijkt is de stelling wel juistquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:06 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Vast niet, want er zijn veel gezinnen die bijstand krijgen. In NL kun je met een bijstand net rondkomen (daar is het ook opgericht, mensen met bijstand kunnen geen blouse van ¤100,- kopen, dat geld hebben ze nodig voor voedsel e.d.). Zelf werken mijn beide ouders en verdienen allebei in NL net onder / net boven modaal, normaal dus. Daarnaast heeft mijn vader verschillende dingen lopen in het buitenland, waaronder verhuren van panden, geld geïnvesteerd in goud, pensioenen voor dingen die hij in het verleden heeft gedaan (no NL'ers) en geld van twee winkels. Alles bij elkaar is dat ook nog eens 3.5 a 5x het modaal inkomen van NL per maand (ligt aan de omzet/winsten koersdalingen e.d.). Al dat geld komt naar NL, want we leven hier.
Dit zeg ik omdat je zei ''allochtonen halen het gemiddelde omlaag''. Ouders verdienen sowieso modaal, maar het totaal per maand is een héél stuk meer dan jouw ouders samen verdienen. Dat bevestigd ook nog eens het feit dat jij niet om je heen wilt of kunt kijken. De wereld is echt een stuk groter dan de stad/dorp waar je woont.
Ja, oke. Dat is waar, velen zitten in de bijstand en ik maak die mensen zelf ook belachelijk, ook op school b.v. vinden het mensen maar raar dat een buitenlander haat op bijstand mensen. En niet alleen op bijstand mensen hoor (iedereen die niet werkt, maar het wel kan) ook op fraude plegers e.d. Want iedereen die werkt betaalt voor hen. Waarom zouden mensen hard werken zodat een paar idioten (Turk, Marokkaan, Belg, Duitser, Surinamer, Afghaan of de 45 jarige zoon van boer Hans en boerin Gerda) niets hoeven te doen? Juist. Daarna zijn we hier verre van ouderwets o.i.d. ook kijkend naar het geloof, waar niemand mee bezig is hier. Mijn pa handelde 20 jaar geleden al in Alcohol in Irak en grens van Iran, nu hebben we nog steeds een eigen winkel daarop gericht en heel de familie drinkt best hard. Maar ik begrijp je wel, dat is (helaas) wel het stereotype allochtoon. Misschien komt het omdat de meesten die zich zo gedragen uit een zandbak natuur komen, waar ik vandaan kom, verre van zanderig.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch klopt het wel dat allochtonen het gemiddelde omlaag halen. De cultuur is veelal wat 'ouderwetser' (nofi) en de vrouw werkt vaak niet of minder maar is thuis bij de kinderen. Dus als je puur naar gezinsinkomen kijkt is de stelling wel juist
Je gaat nog zwaar teleurgesteld worden als je straks groot bent en je denkt dat je vanwege je blanke gezichtje ¤40,- per uur kunt verdienen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:25 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Wel logisch he.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:34 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Je gaat nog zwaar teleurgesteld worden als je straks groot bent en je denkt dat je vanwege je blanke gezichtje ¤40,- per uur kunt verdienen.
Vast. Maar niet van 40-45 euro naar een euro of 17. Het zijn er maar iets van 1,5 a 2 miljoen. Dan zouden ze dus in de min moeten verdienen (en niet zo'n beetje ook) om het gemiddelde zo omlaag te trekken. feesbeeest is gewoon niet helemaal lekker bij zijn hoofd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch klopt het wel dat allochtonen het gemiddelde omlaag halen. De cultuur is veelal wat 'ouderwetser' (nofi) en de vrouw werkt vaak niet of minder maar is thuis bij de kinderen. Dus als je puur naar gezinsinkomen kijkt is de stelling wel juist
Nou ja, het is wel erg eentoning werk. 9 uur per dag metaalwerk nog wel, dat 5 dagen per week. Nee, heb netjes geweigerd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:43 schreef Piger het volgende:
5 euro voor een 18jarige is niet zo heel slecht hoor.
Minimumloon is 3,77 euro.
En bij een supermarkt verdien je als simpele vulploegmedewerker echt niet meer. Daarnaast is het vakantiewerk en kunnen ze waarschijnlijk genoeg mensen vinden.
Ja, dat vroeg ik toen, of ze zoiets hadden. Hebben ze alleen regelmatig in een stad dat 7 km verder ligt. Ben 18, maar ben nog bezig voor mijn rijbewijs. Was van plan deze zomer extra veel te sporten, dus elke dag 14 a 16 km zou geen probleem moeten zijn. Dus zei dat dat ook wel oke was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:35 schreef LasTeR het volgende:
Ga in een callcenter werken, verdien je makkelijk ¤10,- p/u als 18-jarige.
Ik denk niet dat je hartje zomer in een fabriek wil gaan staan. In ieder geval niet voor ¤5 bruto.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik toen, of ze zoiets hadden. Hebben ze alleen regelmatig in een stad dat 7 km verder ligt. Ben 18, maar ben nog bezig voor mijn rijbewijs. Was van plan deze zomer extra veel te sporten, dus elke dag 14 a 16 km zou geen probleem moeten zijn. Dus zei dat dat ook wel oke was.
Daarom. En dat ook nog eens 9 uur per dag en in een metaalfabriek, werk zal er niet licht zijn i.i.g.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:38 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hartje zomer in een fabriek wil gaan staan. In ieder geval niet voor ¤5 bruto.
Da's een half uurtje fietsen of zo. Prima te doen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:36 schreef computerprobleem het volgende:
Ja, dat vroeg ik toen, of ze zoiets hadden. Hebben ze alleen regelmatig in een stad dat 7 km verder ligt. Ben 18, maar ben nog bezig voor mijn rijbewijs. Was van plan deze zomer extra veel te sporten, dus elke dag 14 a 16 km zou geen probleem moeten zijn. Dus zei dat dat ook wel oke was.
Ligt eraan of die persoon alleen woont of met zijn tweeën. Dan is ¤250,- wel gemiddeld denk ik, maar voor een gezien ligt dat denk ik wel 2x zo hoog of zo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:41 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Da's een half uurtje fietsen of zo. Prima te doen!
Feesbeest heeft een beetje een beperkt wereldbeeld![]()
Mensen die het raar vinden om 250 euro per maand uit te geven aan boodschappen ook trouwens
Gast. Ben je nou aan het trollen of ben je echt zo dom?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
We horen hem wel huilen als ze hem 1800 euro bruto of minder bij zijn eerste baantje aanbieden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Gast. Ben je nou aan het trollen of ben je echt zo dom?
Dan wil ik wel eens weten waar zij werken. Ik werk ook in de metaalindustrie (nee, niet in de productie) en ik weet dat het salaris van bijvoorbeeld een lasser van die leeftijd 1800 - 1900 euro bruto is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:43 schreef Rijstkoker het volgende:
2 maten van mij werken ook in de metaal industrie en die vangen iets van 2000 per maand netto, ze zijn wel 22 jaar.
Dus de gemiddelde verdient 8,5 * 5 * 8 = 340 euro bruto per dag.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:45 schreef feesbeeest het volgende:
5euro brutto![]()
Wat voor een pauper ben jij wel niet?
Gemiddelde volwassene verdient 8 tot 9keer zoveel.
Gaat jou nog vies tegenvallen verwacht ik zo..quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Misschien is het gemiddelde wat hoger maar 40-45 euro is toch wel redelijk?
Een maandloon delen door vier weken.......quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast![]()
Het modale inkomen (bron) in 2011 is 2.546,- per maand. Neem een werkweek van 36 uur x 4= 144. 2546/144= ongeveer 17,70...
In ieder geval kan dit dan geen baan van 8:00 tot 17:00 zijn, dit zou dan eerder vier of vijf ploegen zijn met de bijbehorende ploegentoeslag en overige toeslagen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 01:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan wil ik wel eens weten waar zij werken. Ik werk ook in de metaalindustrie (nee, niet in de productie) en ik weet dat het salaris van bijvoorbeeld een lasser van die leeftijd 1800 - 1900 euro bruto is.
Valt wel mee hoor in de metaal werken is leuk!quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:40 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Daarom. En dat ook nog eens 9 uur per dag en in een metaalfabriek, werk zal er niet licht zijn i.i.g.
Ja, maar jij hebt een dexter avatar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:14 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor in de metaal werken is leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |