Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:45 schreef feesbeeest het volgende:
5euro brutto![]()
Wat voor een pauper ben jij wel niet?
Gemiddelde volwassene verdient 8 tot 9keer zoveel.
Gemiddeld misschien wel ja, modaal is wat anders.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?
Misschien is het gemiddelde wat hoger maar 40-45 euro is toch wel redelijk?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde volwassene 40-45 euro per uur verdient?
Niet echtquote:
Meestal wel, maar vraag het aan het uitzendbureau.quote:- Mag je vakantie nemen tijdens je werk, b.v. een week er tussen uit?
Neequote:- Zo ja, krijg je die week dan ook betaald?
"Sorry, maar ik vind dit niks, salaris wel erg karig."quote:- Als dit werk niet zo'n goed aanbod is, hoe moet ik dan reageren?
Zie je overeenkomst met het uitzendbureau.quote:- Krijg je naast gewoon ''loon'' ook andere dingen, zoals b.v. vakantiegeld?
Dat uitzendbureau pakt alle marge, slaven handel!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Je werkt voor het uitzendbureau, niet voor het metaalbedrijf, dus je salaris is ook volgens de uitzend cao (of dat t bedrag ook klopt weet ik niet, maar dat kun je zelf in de ontvangen cao nakijken) Dus je moet je realiseren dat voor welk bedrijf je ook via dat uitzendbureau gaat werken, je salaris blijft hetzelfde (volgens mij wel erg laag, maar ik heb al een aantal jaren geen ervaring meer met uitzendbureau's)
Nee, ik werd één keer uitgezonden naar een catering via hetzelfde uitzendbureau en toen kreeg ik 9,27 bruto per uur. Was maar 2.5 uur werk, maar goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Je werkt voor het uitzendbureau, niet voor het metaalbedrijf, dus je salaris is ook volgens de uitzend cao (of dat t bedrag ook klopt weet ik niet, maar dat kun je zelf in de ontvangen cao nakijken) Dus je moet je realiseren dat voor welk bedrijf je ook via dat uitzendbureau gaat werken, je salaris blijft hetzelfde (volgens mij wel erg laag, maar ik heb al een aantal jaren geen ervaring meer met uitzendbureau's)
Gastquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Misschien is het gemiddelde wat hoger maar 40-45 euro is toch wel redelijk?
Hmm ik had toch echt veel hoger verwacht. 17,70 is wel erg weinig.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast![]()
Het modale inkomen (bron) in 2011 is 2.315,- per maand. Neem een werkweek van 36 uur x 4= 144. 2546/144= ongeveer 17,70...
Tja.. welkom in de echt wereld.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:53 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Hmm ik had toch echt veel hoger verwacht. 17,70 is wel erg weinig.
Nou, ze mogen je zoveel bieden en dan zitten ze niet onder het mimimum voor jouw leeftijd. Maar las je ervaring hebt dan zou ik je adviseren om meer te vragen. Pak anders de CAO voor uitzendkrachten erbij (kun je op hun site vast wel downloaden).quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:40 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,
ik had bij een uitzendbureau een open sollicitatie ingevuld voor vakantiewerk.
Ik werd net gebeld en ze hebben iets voor mij gevonden. Drie maanden werk bij een magazijn, bij een metaal industrie. Ik ben zelf 18 en krijg daar, als ik het aanneem (moest binnen 1.5 uur reageren) ¤5,- bruto per uur betaald. Ik moet 8 uur per dag werken: van 07:30 tot 16:30, 5 dagen per week.
Ik heb een aantal vragen:
- Is dit goed betaald?
Dat ligt eraan wat het uitzendbureau met je afspreekt. Het kan zijn dat de opdrachtgever dit liever niet wil en dat ze dus bewust mensen zoeken die níet op vakantie gaan. Zou je even moeten navragen.quote:- Mag je vakantie nemen tijdens je werk, b.v. een week er tussen uit?
Alleen als je voldoende vrije uren hebt omgespaard om je vakantie door te kunnen laten betalen.quote:- Zo ja, krijg je die week dan ook betaald?
Subtiel. Als je tegen het uitzendbureau zegt dat je het belachelijk vindt dat je zo weinig betaald krijgt, dan bellen ze je niet weer met zoiets. Zeg dat het niet echt iets voor je is, werken in de metaalindustrie, ofzo.quote:- Als dit werk niet zo'n goed aanbod is, hoe moet ik dan reageren?
8 procent wordt ingehouden van je brutoloon. Wettelijk verplicht.quote:- Krijg je naast gewoon ''loon'' ook andere dingen, zoals b.v. vakantiegeld?
Heb nog 50 minuten om te reageren. Hoop dat jullie kunnen helpen!
Ik nam 36 om extra aan te tonen hoe belachelijk het is om te denken dat 40-45 euro per uur verdienen gemiddeld is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:54 schreef Fes1-2 het volgende:
Is 36 uur werken ineens normaal? Of is dat ambtenaren stylo. De tering wat een tijden.
Het gemiddelde inkomen is dus nog lager dan die 17,70 per uur.quote:Het gemiddelde inkomen in Nederland was volgens het CBS in 2007 echter ¤ 18.600,- , dus maar 62% van het modaal inkomen in dat jaar
Zoveel is dat toch niet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef Scorpie het volgende:
40-45 euro per uur en dan denken dat dat gemiddeld is, dan spoor je niet
14.gif.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
8x 40=320, 320x20= ¤6400bruto.
Kan je nog net huur/vaste lasten/boodschappen van halen. En dan houd je misschien ¤1000over.
Ik weet niet of je kan lezen maar er staat duidelijk 6400bruto.quote:
Gast?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:00 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch niet?
8x 40=320, 320x20= ¤6400bruto.
Kan je nog net huur/vaste lasten/boodschappen van halen. En dan houd je misschien ¤1000over.
Nee, ik ben 16. Maar mijn ouders verdienen dit bedrag ongeveer maar die houden niet zoveel over.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast?![]()
Je hebt echt geen idee he?
Ben je 12 ofzo?
Ja ik kan het lezen, en ik vind je troll actie leuk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kan lezen maar er staat duidelijk 6400bruto.
Ssssssst, laat hem, tis een troll.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast?![]()
Je hebt echt geen idee he?
Ben je 12 ofzo?
Ik denk dat je nog eens goed de salarisstrook van pappa moet bekijken. Of bedoel je van mamma en pappa samen? Toe maar, vraag het maar, run little fellow, you can do it!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:03 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Nee, ik ben 16. Maar mijn ouders verdienen dit bedrag ongeveer maar die houden niet zoveel over.
En er zijn zat mensen die veel meer verdienen.
Zou ik ook gedaan hebben. En het is onzin idd, ik kreeg toen ik 18 was en via het uitzendbureau bij de bibliotheek werkte ook al 9,2 (bruto) per uur. Zelfs voor supermarktwerk kon ik ook rond de 6 zoveel per uur krijgen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
Terug gebeld en geweigerd. Gevraagd om ander werk dan alleen magazijn werk, deden ze wel gewoon normaal over. Maar ze zeide dat er héél weinig bedrijven zijn die ¤5,- bruto per uur betalen aan een 18 jarige en dat dat bedrag eigenlijk best goed betaald is. Geloofde ik geen zak van natuurlijk en zal zelf ook wel, buiten het uitzendbureau, naar werk zoeken.
Slim, zou het alleen doen als je echt geld nodig hebt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef computerprobleem het volgende:
Terug gebeld en geweigerd. Gevraagd om ander werk dan alleen magazijn werk, deden ze wel gewoon normaal over. Maar ze zeide dat er héél weinig bedrijven zijn die ¤5,- bruto per uur betalen aan een 18 jarige en dat dat bedrag eigenlijk best goed betaald is. Geloofde ik geen zak van natuurlijk en zal zelf ook wel, buiten het uitzendbureau, naar werk zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |