Ik ken anders ook mensen die niet verder zijn gekomen dan de verzekeringsarts.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Omdat ze altijd gaan kijken of je toch nog iets kan doen of betekenen. Dat wat iedereen ook loopt te schreeuwen... Je hoort veel mensen zeggen dat er altijd wel iets is wat je kan doen ongeacht je handicap. Mensen willen over het algemeen ook graag werken, zeker als je al een tijdje niet werkt en weg zit te kwijnen op een laag inkomen (uitzonderingen zijn er ook), en vaak is er ook met wat hulp,aanpassingen,begrip, etc etc.. nog best wel wat mogelijk. En daarom krijg je dus altijd een arbeidsdeskundige om samen te gaan kijken wat er mogelijk is.
Echt waar? Niet dat ik denk dat je liegt, maar ik kan dat dus moeilijk geloven. En was dat voor WAjong of voor WIA/WAO? en hoelang geleden en met wat voor soort handicap? Ik kan mij voorstellen dat ze iemand die volledig verlamd is niet doorsturen naar een arbeidsdeskundige/reintegratietraject.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ken anders ook mensen die niet verder zijn gekomen dan de verzekeringsarts.
Wajong. Eerste keuring & de verplichte herkeuring.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Echt waar? Niet dat ik denk dat je liegt, maar ik kan dat dus moeilijk geloven. En was dat voor WAjong of voor WIA/WAO? en hoelang geleden en met wat voor soort handicap? Ik kan mij voorstellen dat ze iemand die volledig verlamd is niet doorsturen naar een arbeidsdeskundige/reintegratietraject.
Dat moeten dan haast wel best wel zware handicaps zijn omdat er best wel veel mogelijk is met een IRO bij een goede instantiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wajong. Eerste keuring & de verplichte herkeuring.
WIA. Eenmalig gekeurd.
Lichamelijke handicap(s).
juist en dat is denk ik nou juist het hele issue.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nou ja, je hoort dus hele wisselende verhalen.
Dat is waar, waarbij ik soms ook vraagtekens heb. Ik vind het zelf ook belachelijk dat 18 jarige met wat probleempjes maar die wel gewoon op school zitten en normaal functioneren gewoon al een WAjong kunnen krijgen op basis van een diagnose. Ze zijn nog niet eens vastgelopen of kansloos en krijgen toch geld.. Dat mensen, en hier op FOK! zijn veel jongeren die dat om zich heen zien gebeuren, hier pissig om worden kan ik alleen maar toejuichen. Dat is toch van de zotte? Ik heb jaren naast de pot gepiest en pas op mijn 28e/29e op mijn knieen naar de klote naar het UWV gestapt. En ik ben ook echt niet van plan om daar tot mijn 65e in te blijven stinken. Maar ik heb die hulp nu eenmaal nodig en daar heb ik recht op.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nou ja, je hoort dus hele wisselende verhalen.
Helemaal mee eens. Dit moet dus gewoon stoppen want die mensen fuctioneren gewoon nog terwijl ze 't wel bederven voor de rest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:42 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is waar, waarbij ik soms ook vraagtekens heb. Ik vind het zelf ook belachelijk dat 18 jarige met wat probleempjes maar die wel gewoon op school zitten en normaal functioneren gewoon al een WAjong kunnen krijgen op basis van een diagnose. Ze zijn nog niet eens vastgelopen of kansloos en krijgen toch geld. Dat mensen, en hier op FOK! zijn veel jongeren die dat om zich heen zien gebeuren, hier pissig om worden kan ik alleen maar toejuichen. Dat is toch van de zotte?
Dit had mijn verhaal wel kunnen zijn. We zijn van ongeveer dezelfde leeftijd schat ik zo?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:42 schreef Auti het volgende:
Ik heb jaren naast de pot gepiest en pas op mijn 28e/29e op mijn knieen naar de klote naar het UWV gestapt. En ik ben ook echt niet van plan om daar tot mijn 65e in te blijven stinken. Maar ik heb die hulp nu eenmaal nodig en daar heb ik recht op.
Voor mij is 't de wilskracht om gewoon door te gaan, dat die wilskracht sinds pak em beet 2009 weg is, is een heel ander verhaal. Laat ik maar zeggen dat ik toen echt flink genaaid ben en alles wat fout kon gaan, ook fout ging en sindsdien kwakkel ik te veel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:42 schreef Auti het volgende:
Het zijn die rare slechte verhalen en gelijktrekkingen met luie tokkies die de hele dag bier drinken etc wat het allemaal een algemeen slecht beeld geeft.
Alleen al die negatieve stempel maakt dat ik er het liefst zo snel mogelijk weer uit ben.
Voor mij is 't de wilskracht om gewoon door te gaan, dat die wilskracht sinds pak em beet 2009 weg is, is een heel ander verhaal. Laat ik maar zeggen dat ik toen echt flink genaaid ben en alles wat fout kon gaan, ook fout ging en sindsdien kwakkel ik te veel.quote:
Yep, helaas is dit in elk veld wel zo. Tis misschien de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:56 schreef sleppie het volgende:
er blijven toch altijd rotte appels tussen zitten..en dat zal nooit 100% verdwijnen.
Op dit moment loopt echt NIKS lekker. Hulpverlening loopt niet lekker, medicatie loopt niet lekker. 't enige wat nu redelijk lekker loopt is m'n priveleven maar dat wil nog wel eens op en neer gaan in de loop van de maanden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Zo'n dip en tegenslag is klote.. maar ben je nu wel weer actief bezig? Heb je een IRO?
maar je komt er...en das het belangrijkstequote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yep, helaas is dit in elk veld wel zo. Tis misschien de aard van het beestje.
Maar wel goed om te horen dat je 't op zich wel prima voor elkaar hebt(afgezien van het financiele dan).
En sommige posts hier zijn best wel nuttig (zoals die tip voor meditaie), alleen jammer dat ik eerst door zoveel rotzooi heen moet bladeren voor ik bij 't echte leesvoer kom
Ik was daarvan wel overtuigd, maar ik ben nu al een jaar of 5 of 7 echt bezig met mezelf en al is er vooruitgang, er lijkt gewoon geen eind aan te komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:03 schreef sleppie het volgende:
[..]
maar je komt er...en das het belangrijkste
zoals je misschien uit mijn verhaal kon uithalen is dit zeer herkenbaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik was daarvan wel overtuigd, maar ik ben nu al een jaar of 5 of 7 echt bezig met mezelf en al is er vooruitgang, er lijkt gewoon geen eind aan te komen.
Weet 't verder ook niet, maar aan m'n inzet heeft 't nooit gelegen
En je hebt van die mensen die 't als lui-zijn zien (en ook willen zien), maar die weten nou eenmaal niet beter.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:12 schreef sleppie het volgende:
[..]
zoals je misschien uit mijn verhaal kon uithalen is dit zeer herkenbaar.
er lijkt idd geen eind aan te komen.
laat ik het anders zeggen.
je bent op weg en je bent geen opgever.en dat is het belangrijkste.
ik ga soms ook als een achtbaan...ik heb dagen dat het me beter afgaat.
en ik heb slechte dagen en het op dat moment even niet meer zie zitten.
veel mensen zien het dan als opgeven.
ik zie het als een pauze en op kracht zien te komen.
maar hoe moelijker het soms ook kan zijn...ik zal never nooit opgeven.
zo ben ik altijd geweest.
Nee hoor, de beste user heeft een open rug. Dat kun je niet als lui zien. Je wil je wel heel graag wentelen in erkenning he.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En je hebt van die mensen die 't als lui-zijn zien (en ook willen zien), maar die weten nou eenmaal niet beter.
Bedankt voor je post, tis wel herkenning, al zijn onze klachten heel verschillend
Ik heb niks met gedichten....maar ik vind dit gedicht echt HEEL mooi!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:21 schreef sleppie het volgende:
ik weet dat dit niet echt perse bij dit topic hoort, maar ik wil toch eenmalig iets persoonlijks delen(en misschien andere er ook wat aan kunnen hebben) iets wat ik zelf heb gemaakt,en me in slechte tijden heel erg heeft geholpen.
Pijn en verdriet.
Ik heb pijn.
Pijn in mijn hart.
Pijn in mijn ziel.
Pijn wat moeilijk te verbergen is.
Pijn wat moeilijk te verzachten is.
Dagelijks wordt ik gekweld met pijn.
Door de pijn leef ik zo langzamerhand in een wereld die niet bestaat.
Een wereld alleen bestemd voor mij,
Voor mij…..en niemand anders.
Door een verleden vol teleurstellingen en vooral verdriet
Weet ik soms niet meer om te gaan met mensen,
En vooral met mijzelf.
Ik denk dat ik gek wordt.
Ik zie dingen waar ik bang van wordt.
Bang dat mensen boos en teleurgesteld op mij zijn.
Waarom?…….
Is dit allemaal illusie?
Of is dit echt?
Als ik kon lopen was dit misschien niet gebeurd.
Of toch wel?
Ondanks alles probeer ik vechtende te overleven,
Alleen heb ik een verzoek/wens.
Probeer mij te begrijpen,
Maar behandel mij niet anders.
Vind mij niet zielig want dat ben ik niet.
Want tenslotte komt het hier op neer,
Ik ben ook maar een mens zoals jij en ik,
En geen gedrocht.
THE END
dank je...en alsjeblieft goed te horen dat het wel iets met je doet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb niks met gedichten....maar ik vind dit gedicht echt HEEL mooi!
Ben er eigenlijk een beetje stil van, je beschijft ook dingen waar ik zelf nog niet zo over nagedacht heb
Nekschot, kanker, doodgaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:20 schreef Maanvis het volgende:
Kan toekomstig werkgever mijn strafblad zien?
Deze jongen zit in de wajong omdat ie onhandelbaar is. Eigenlijk is het gewoon een kleine crimineel. Wat vinden jullie daarvan?
Nee nee, volgens magnetronkoffie bestaan dat soort mensen niet joh.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:20 schreef Maanvis het volgende:
Kan toekomstig werkgever mijn strafblad zien?
Deze jongen zit in de wajong omdat ie onhandelbaar is. Eigenlijk is het gewoon een kleine crimineel. Wat vinden jullie daarvan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |