abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97565594
Vandaag ben ik toch eens wat dieper na gaan denken over een bepaalde gevoel dat me steeds bekruipt in bepaalde situaties. Ik zat vanavond namelijk op de fiets en reed tussen 22u en 23u (toen het al erg donker werd) door de middle of nowhere naar huis. Als ik dan soms achterom keek en een auto in de verte zag naderen (koplampen) voelde ik me daar erg ongemakkelijk bij.
Ik krijg op zo'n moment dan het gevoel dat ik snel moet doorfietsen of zelfs in de berm moet springen zodat ie me niet ziet (klinkt vrij bizar, en ik doe het natuurlijk niet echt, maar zo'n gevoel bekruipt me dan).

Ik ken dit gevoel uit dromen waarin ik achtervolgd word (die heb ik eens in de zoveel tijd) en ik mezelf dan moet verstoppen en steeds achterom kijk of ik nog gevolgd word.

Maar ik heb het niet alleen als ik achtervolgd word. Ook als ik 's avonds ergens op een klein verlaten treinstation sta en ik zie in de verte de koplampen van een trein aankomen, dan krijg ik wederom een vreemd gevoel. Wederom het gevoel van willen verstoppen.
In alle bovenstaande gevallen ben ik niet echt bang, maar wel ongemakkelijk.

Nou is mijn vraag: zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er een noemer voor dit gedoe?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_97565642
ts is bang in het donker :')
pi_97565701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:34 schreef CarltonBanks het volgende:
ts is bang in het donker :')
Nee, je kunt me op een compleet verlaten plek zetten zonder licht en ik heb nergens last van. Het gaat juist om naderende objecten/personen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_97565708
Ga na waar die dromen vandaan komen en wellicht kan je er dan wat aan doen....
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:36:59 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_97565725
Ik heb het juist andersom. Zelf ben ik bang dat mensen het gevoel krijgen dat ze achtervolgd worden door mij, terwijl ik toevallig steeds dezelfde kant op moet. :')
pi_97565737
Denk je dat mensen tegen je samenspannen en het een groot complot is , dan heb je achtervolgingswaanzin .
Dit klinkt meer als bang in het donker.
pi_97565775
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:36 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Ga na waar die dromen vandaan komen en wellicht kan je er dan wat aan doen....
Droomt niet iedereen wel eens zoiets? Ik hoor zoiets wel vaker...
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:36 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb het juist andersom. Zelf ben ik bang dat mensen het gevoel krijgen dat ze achtervolgd worden door mij, terwijl ik toevallig steeds dezelfde kant op moet. :')
Nee, dat vind ik juist grappig :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:37 schreef formerjellybean het volgende:
Denk je dat mensen tegen je samenspannen en het een groot complot is , dan heb je achtervolgingswaanzin .
Dit klinkt meer als bang in het donker.
Lees m'n vorige bericht... het gaat echt om dat langzaam maar zeker naderende object en het willen ontwijken ervan.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_97565925
Heb je het altijd bij naderende objecten, als het vaak donker is kan je moe zijn gezien het tijdstip. Vaak als je moe bent ( al is het onbewust ) heb je vaker kans op dit soort dingen.

Als ik echt moe ben, dan zie ik altijd vanuit mijn ooghoeken dingen die er helemaal niet zijn. Vaak als ik TV kijk en dus staar naar iets.
Misschien kan dat het zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 23:43:13 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:43:36 #9
165512 MASD
Music is dead.
pi_97565935
Blijf dan ook van de drugs af.
Long live music.
pi_97565988
Dr zitten ook enge mensen in die trein of auto die jou wel eens even een paar klappen willen geven!!
pi_97566073
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:43 schreef Monopoly het volgende:
Heb je het altijd bij naderende objecten, als het vaak donker is kan je moe zijn gezien het tijdstip. Vaak als je moe bent ( al is het onbewust ) heb je vaker kans op dit soort dingen.

Als ik echt moe ben, dan zie ik altijd vanuit mijn ooghoeken dingen die er helemaal niet zijn. Vaak als ik TV kijk en dus staar naar iets.
Misschien kan dat het zijn...
Het zou kunnen hoor, maar ik denk toch dat dit iets anders is, aangezien het hier niet gaat om dingen zien die er niet zijn...
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:44 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Dr zitten ook enge mensen in die trein of auto die jou wel eens even een paar klappen willen geven!!
Daar ben ik nou niet bepaald bang voor... dat is het vreemde nou juist: ik weet niet wat er precies voor zorgt dat ik me ongemakkelijk voel.

Hmm, had eerlijk gezegd gedacht en gehoopt dat er meer mensen waren met dit 'probleem' maar dat valt nog vies tegen :@
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_97566133
Misschien ben je niet bewust bang van het donker, maar volgens mij is het vrij normaal dat als je in het donker alleen fietst, je je ongemakkelijk voelt. Donker is nou eenmaal niet altijd veilig, dat vinden dieren ook. Ik denk echt niet dat het achtervolgingswaanzin is, aangezien het allemaal in het donker gebeurt.

Hoeft niet per definitie iets te zijn waar je bang voor bent, lijkt me.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:50:47 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_97566229
Het gevoel IRL herken ik niet echt, maar die dromen wel. In mijn dromen loop ik vaak door/rond een afgelegen dorp in WW2 tijd en verstop ik me steeds omdat het Nazis zijn die er aan komen. Heel af en toe heb ik 2 seconden lang dit gevoel ook wel eens IRL, totdat ik me weer herinner dat ik wakker ben en niet droom ;) Ik heb het overigens alleen in landelijk gebied, in stedelijk gebied heb ik er geen last van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport dinsdag 31 mei 2011 @ 23:51:39 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97566269
Ik ken het gevoel. Ik werk tot 22u en als ik dan naar huis moet fietsen heb ik nergens last van tot dat er auto's/fietsers naderen. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_97566394
ik heb daar totaal geen last van. ik fiets ook rustig 7 km in het donker zonder licht en zonder straatverlichting (onverstandig, maar soms kon ik niet anders)

ben je dan bang dat ze je kapotrijden ofzo?
pi_97566487
quote:
Donker is nou eenmaal niet altijd veilig, dat vinden dieren ook.
Spreek voor jezelf; ik ben een vosss jeweets :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97566530
Zolang je je zelf realiseert dat dat gevoel nergens op slaat, en dat er niet écht iets gaat gebeuren als die trein of auto langskomt, heb je geen waan.
Een gedachte die ineens ongevraagd in je hoofd opkomt (zoals het idee dat je in de berm moet springen) heet een intrusie, dit zijn ook dingen die iedereen heeft.
Kortom, ik zou me niet druk maken, iedereen heeft wel eens zulke gedachtes/gevoelens, zolang jij er gewoon normaal mee om kunt gaan (geen obsessies/compulsies/etc) heb je geen probleem.
pi_97566680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:57 schreef Merel1808 het volgende:
Zolang je je zelf realiseert dat dat gevoel nergens op slaat, en dat er niet écht iets gaat gebeuren als die trein of auto langskomt, heb je geen waan.
Een gedachte die ineens ongevraagd in je hoofd opkomt (zoals het idee dat je in de berm moet springen) heet een intrusie, dit zijn ook dingen die iedereen heeft.
Kortom, ik zou me niet druk maken, iedereen heeft wel eens zulke gedachtes/gevoelens, zolang jij er gewoon normaal mee om kunt gaan (geen obsessies/compulsies/etc) heb je geen probleem.
Nee ik heb nooit t idee dat ik in de struiken moet springen voor naderende auto's :')
pi_97566710
Ik ben niet bang dat die personen in de trein/auto me iets aan gaan doen. Ik weet ook echt niet waar dat nare gevoel op slaat, maar het is er wel.
Ik maak me er ook niet druk om, maar vroeg me wel af of er mensen wetenw aar het vandaan kan komen en of hier een bepaalde naam voor is.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_97566794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:00 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

Nee ik heb nooit t idee dat ik in de struiken moet springen voor naderende auto's :')
Het gaat niet om dat specifieke idee, maar iedereen heeft wel eens intrusies in het algemeen. Als je bijvoorbeeld op het perron staat en er raast en trein langs, en je denkt heel even 'Ik zou er voor kunnen springen', of als je over een brug rijdt en heel even denkt 'Ik kan er zo vanaf rijden', of als je achter een meisje loopt met een sjaal die er heel zacht uitziet en heel kort denkt 'Ik kan zo even aan haar sjaal voelen', of meer van dat soort gekke gedachtes die ineens ongevraagd in je hoofd opkomen zonder dat je daar iets mee doet.
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2011 @ 00:04:33 #21
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97566925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Het gaat niet om dat specifieke idee, maar iedereen heeft wel eens intrusies in het algemeen. Als je bijvoorbeeld op het perron staat en er raast en trein langs, en je denkt heel even 'Ik zou er voor kunnen springen', of als je over een brug rijdt en heel even denkt 'Ik kan er zo vanaf rijden', of als je achter een meisje loopt met een sjaal die er heel zacht uitziet en heel kort denkt 'Ik kan zo even aan haar sjaal voelen', of meer van dat soort gekke gedachtes die ineens ongevraagd in je hoofd opkomen zonder dat je daar iets mee doet.
Deur van de auto openmaken terwijl je met 130 over de Afsluitdijk raast. :')

Zou ik nooit doen natuurlijk maar dat soort gedachten heb ik wel eens. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_97567092
Ik heb eerlijk gezegd precies hetzelfde.. heel vreemd is het :/
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_97567367
quote:

[..]

Heb dat weleens gehad op een klein perron waar een intercity met grote snelheid doorheen denderde. Heb me toen bewust vast gehouden aan een reiling omdat die gedachte van ik zou ervoor kunnen springen of vallen een beetje bleef hangen.. :{
pi_97567598
quote:

[..]

ik heb dat echt niet :o wat is er mis met me? Wel laatst gehad dat iemand n tas ofzo had waar ik aan wou zitten,maar me net op tijd bedacht... want dat zou wel raar zijn :')

http://mijndroomwereld.com/dromen/koplampen

dit is t enige wat ik kan vinden aan droomverklaringen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')