abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97736889
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef nikk het volgende:
Want de premier van het land uitnodigen is heel erg vreemd natuurlijk. Spijkers op laag water zoeken noemen ze dit.
Net zoals dat martelverhaal uit gebrek aan argumenten erbij halen als het over de Telegraaf gaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97737077
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net zoals dat martelverhaal uit gebrek aan argumenten erbij halen als het over de Telegraaf gaat.
De Telegraaf is een matige krant, maar het is gemakkelijk om het "PvdA pakt de gewone man" als propaganda neer te zetten en tegelijkertijd het martelverhaal te ontkennen.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 14:58:18 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97737194
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat martelverhaal IS een argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:02:22 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97737361
Vrees dat Duke dat niet begrijpt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97737375
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef nikk het volgende:

[..]

De Telegraaf is een matige krant, maar het is gemakkelijk om het "PvdA pakt de gewone man" als propaganda neer te zetten en tegelijkertijd het martelverhaal te ontkennen.
Wie ontkent dat dan? Heb je het artikel in de NRC gelezen? Daarin verwijzen ze ook naar zichzelf als het gaat om als krant ergens 'campagne' voor te voeren.
pi_97737392
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat martelverhaal IS een argument
Een zeer, zeer mager argument.
pi_97737423
Maar Piet, heb je het artikel onderhand al gelezen?
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 15:12:30 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97737798
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een zeer, zeer mager argument.
nou niet echt mager natuurlijk maar dat was het punt niet

het is een heel duidelijk voorbeeld van 'telegraafgedrag' bij andere kranten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 15:12:39 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_97737806
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:31 schreef BeSimple het volgende:
Mensen die de telegraaf lezen :r
Joh, alleen bij de kapper hoor. Die draaien een ómzet, wil je niet weten :D
pi_97737808
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie ontkent dat dan? Heb je het artikel in de NRC gelezen? Daarin verwijzen ze ook naar zichzelf als het gaat om als krant ergens 'campagne' voor te voeren.
Het probleem is dat veel journalisten (en redacties) geen enkele vorm van zelfkritiek kennen. Wel de Telegraaf als propagandakrant neerzetten maar denken dat het AD, Volkskrant of NRC beter zijn. Er is geen enkel verschil. Behalve de toon en zichtbaarheid ervan. Ik weet dan eigenlijk niet wat "slechter" is.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:19:57 #111
45206 Pietverdriet
pi_97738156
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel journalisten (en redacties) geen enkele vorm van zelfkritiek kennen. Wel de Telegraaf als propagandakrant neerzetten maar denken dat het AD, Volkskrant of NRC beter zijn. Er is geen enkel verschil. Behalve de toon en zichtbaarheid ervan. Ik weet dan eigenlijk niet wat "slechter" is.
Gros van de lezers kennen dat ook niet getuige de reacties hier. Lijkt er op dat de verzuiling van NL bij de krantenlezers nog erg sterk is.
Nederlandse krantenland zou erg opknappen bij meer diversie, paar echte tabloids a la News of the World en Bild en een echte kwaliteitskrant zou een verademing zijn. Net zo goed als kettinghonden van journalisten zoals in de UK en intelligentie bij journalisten zoals bij FAZ of NZZ.
Doe mij een 20 Jan Blokkers.
pi_97738569
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

2 opeenvolgende dagen de premier een uur bijna zuivere spreektijd geven zonder veel tegenspraak. Ok dat is dan geen pure propaganda, hoe heet het dan, onzuivere propaganda? Of het misbruiken van de publieke omroep om campagne te voeren?
Jij ziet geen verschil tussen ronduit leugens publiceren en spreektijd geven?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97738651
quote:

[..]

Heb je het artikel gelezen?
pi_97739201
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen?
Wat wil je zeggen? Of anders gezegd, wat moet mij opvallen in het artikel?
  zondag 5 juni 2011 @ 15:53:57 #115
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_97739628
quote:

[..]

Alhoewel ik het in hoofdlijnen met je eens ben, lijkt het mij een onmogelijke taak om een volledig neutrale, ongekleurde krant maken. Al ga je daarmee nog zover, uiteindelijk zul je een selectie moeten maken tussen wat je wel en niet meldt waardoor hoe dan ook een zekere boodschap aan de lezer wordt meegegeven.

Wat dat gebrek aan zelfkritiek betreft, zie ik met name in de NRC en in de Volkskrant met enige regelmaat berichten staan over hun eigen berichtgeving die wellicht niet helemaal goed was. Iets wat ik in de Telegraaf niet zo snel zie gebeuren (alhoewel ik die eerlijk gezegd niet zo heel vaak doorblader, dus ik zou me kunnen vergissen.) De Volkskrant heb ik overigens begin 2009 opgezegd omdat ik de journalistiek te gebrekkig vond.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_97740092
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Alhoewel ik het in hoofdlijnen met je eens ben, lijkt het mij een onmogelijke taak om een volledig neutrale, ongekleurde krant maken. Al ga je daarmee nog zover, uiteindelijk zul je een selectie moeten maken tussen wat je wel en niet meldt waardoor hoe dan ook een zekere boodschap aan de lezer wordt meegegeven.
Daar wil ik ook niet voor pleiten. Ik pleit voor meer besef onder de lezers van kranten. Net zoals men in andere landen beseft dat welke krant ze ook nemen, het altijd gekleurd is.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:14:00 #117
45206 Pietverdriet
pi_97740707
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Daar wil ik ook niet voor pleiten. Ik pleit voor meer besef onder de lezers van kranten. Net zoals men in andere landen beseft dat welke krant ze ook nemen, het altijd gekleurd is.
Het is niet erg dat een krant gekleurd is, als ze daar gewoon voor staan
  maandag 6 juni 2011 @ 20:01:09 #118
45206 Pietverdriet
  maandag 6 juni 2011 @ 21:13:57 #119
45206 Pietverdriet
pi_97807631

Wat? Schrijven we negatief over Biologische boerderijen? STOP DE PERSEN!!
pi_97809447
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]

Wat? Schrijven we negatief over Biologische boerderijen? STOP DE PERSEN!!
Waarschijnlijk omdat ergens halverwege het drukken gebleken is dat de monsters van de betreffende boerderij toch niet besmet bleken te zijn. Beetje jammer dat ze in eerste instantie de biologische boerderij genoemd hebben ondanks dat er (achteraf gezien) onvoldoende bewijs voor was.

Maar halverwege de druk de nog te drukken exemplaren aanpassen, vind ik hoe dan ook beter dan stug door blijven drukken ondanks dat gebleken is dat je (waarschijnlijk) onzin aan het schrijven bent. Eens kijken of er morgen een rectificatie instaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')