Net zoals dat martelverhaal uit gebrek aan argumenten erbij halen als het over de Telegraaf gaat.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef nikk het volgende:
Want de premier van het land uitnodigen is heel erg vreemd natuurlijk. Spijkers op laag water zoeken noemen ze dit.
De Telegraaf is een matige krant, maar het is gemakkelijk om het "PvdA pakt de gewone man" als propaganda neer te zetten en tegelijkertijd het martelverhaal te ontkennen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net zoals dat martelverhaal uit gebrek aan argumenten erbij halen als het over de Telegraaf gaat.
dat martelverhaal IS een argumentquote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net zoals dat martelverhaal uit gebrek aan argumenten erbij halen als het over de Telegraaf gaat.
Wie ontkent dat dan? Heb je het artikel in de NRC gelezen? Daarin verwijzen ze ook naar zichzelf als het gaat om als krant ergens 'campagne' voor te voeren.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef nikk het volgende:
[..]
De Telegraaf is een matige krant, maar het is gemakkelijk om het "PvdA pakt de gewone man" als propaganda neer te zetten en tegelijkertijd het martelverhaal te ontkennen.
nou niet echt mager natuurlijk maar dat was het punt nietquote:
Het probleem is dat veel journalisten (en redacties) geen enkele vorm van zelfkritiek kennen. Wel de Telegraaf als propagandakrant neerzetten maar denken dat het AD, Volkskrant of NRC beter zijn. Er is geen enkel verschil. Behalve de toon en zichtbaarheid ervan. Ik weet dan eigenlijk niet wat "slechter" is.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie ontkent dat dan? Heb je het artikel in de NRC gelezen? Daarin verwijzen ze ook naar zichzelf als het gaat om als krant ergens 'campagne' voor te voeren.
Gros van de lezers kennen dat ook niet getuige de reacties hier. Lijkt er op dat de verzuiling van NL bij de krantenlezers nog erg sterk is.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel journalisten (en redacties) geen enkele vorm van zelfkritiek kennen. Wel de Telegraaf als propagandakrant neerzetten maar denken dat het AD, Volkskrant of NRC beter zijn. Er is geen enkel verschil. Behalve de toon en zichtbaarheid ervan. Ik weet dan eigenlijk niet wat "slechter" is.
Jij ziet geen verschil tussen ronduit leugens publiceren en spreektijd geven?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 opeenvolgende dagen de premier een uur bijna zuivere spreektijd geven zonder veel tegenspraak. Ok dat is dan geen pure propaganda, hoe heet het dan, onzuivere propaganda? Of het misbruiken van de publieke omroep om campagne te voeren?
Heb je het artikel gelezen?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel journalisten (en redacties) geen enkele vorm van zelfkritiek kennen. Wel de Telegraaf als propagandakrant neerzetten maar denken dat het AD, Volkskrant of NRC beter zijn. Er is geen enkel verschil. Behalve de toon en zichtbaarheid ervan. Ik weet dan eigenlijk niet wat "slechter" is.
Alhoewel ik het in hoofdlijnen met je eens ben, lijkt het mij een onmogelijke taak om een volledig neutrale, ongekleurde krant maken. Al ga je daarmee nog zover, uiteindelijk zul je een selectie moeten maken tussen wat je wel en niet meldt waardoor hoe dan ook een zekere boodschap aan de lezer wordt meegegeven.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar wil ik ook niet voor pleiten. Ik pleit voor meer besef onder de lezers van kranten. Net zoals men in andere landen beseft dat welke krant ze ook nemen, het altijd gekleurd is.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Alhoewel ik het in hoofdlijnen met je eens ben, lijkt het mij een onmogelijke taak om een volledig neutrale, ongekleurde krant maken. Al ga je daarmee nog zover, uiteindelijk zul je een selectie moeten maken tussen wat je wel en niet meldt waardoor hoe dan ook een zekere boodschap aan de lezer wordt meegegeven.
Het is niet erg dat een krant gekleurd is, als ze daar gewoon voor staanquote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar wil ik ook niet voor pleiten. Ik pleit voor meer besef onder de lezers van kranten. Net zoals men in andere landen beseft dat welke krant ze ook nemen, het altijd gekleurd is.
Waarschijnlijk omdat ergens halverwege het drukken gebleken is dat de monsters van de betreffende boerderij toch niet besmet bleken te zijn. Beetje jammer dat ze in eerste instantie de biologische boerderij genoemd hebben ondanks dat er (achteraf gezien) onvoldoende bewijs voor was.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Wat? Schrijven we negatief over Biologische boerderijen? STOP DE PERSEN!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |