Heb er zelf ook één, toestenbord leek me handig aangezien ik 'm vooral voor bellen/smsen gebruik en zo nu en dan een mailtje stuur. Maar hoe langer ik 'm heb, hoe meer ik me eraan erger.
![20k2a0g.jpg]()
In die rode cirkel bevindt zich de knop om de toetsen te blokkeren. Ik hou mijn telefoon in mijn broekzak, dus je kunt je bedenken dat ie bij de minste beweging van de toetsenblokkering af is. Gevolg: broekzakbellen. En vaak ook. Ik heb hem dan ook moeten beveiligen met een wachtwoord om niet constant mensen op te bellen zonder dat ik dat wil. Zodra ik mijn telefoon wil gebruiken, moet ik dus eerst op de toetsblokkering drukken, een code van vier tekens invoeren en nog een keer diezelfde code invoeren (vraag me niet waarom, maar de eerste keer dat ik de code invoer wordt ie altijd fout gerekend). Je kan dit volgens mij ook oplossen door een hoesje te gebruiken dat erbij wordt geleverd, maar daarmee wordt dat ding zo groot dat je 'm niet meer fatsoenlijk in je broekzak kunt houden.
Nu dacht ik dat daarmee het probleem opgelost was, maar nee. Blijkbaar kan je vanuit je broekzak dat kleine touchpad bedienen (helemaal in het midden). Daardoor heb ik al meerdere keren 112 gebeld vanuit mijn broekzak. Ik heb al een aantal keer smsjes en telefoontjes gekregen dat ik ermee moet ophouden. Dat is mij alleen gelukt door 'm constant op standby te zetten. Niet handig, omdat je je sms dan niet direct ontvangt.
Verder zijn er erg weinig apps voor een BB, doen een hoop websites het niet, gaat ie bij tijd en wijlen uit zichzelf uit en krijg je constant meldingen over updates die pas verdwijnen als je daadwerkelijk update. Ik kijk uit naar de dag waarop mijn abonnement afloopt.