abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97563097
Goedenavond,
We moeten binnenkort ons huis verkopen helaas.. Dit is niet de beste tijd voor het verkoop (een paar kennisen zijn al jaren bezig met het verkoop van hun woningen).
Bovendien ziet ons huis er niet uit.. ik vrees dat wij niet eens bezoek krijgen als we het op funda zetten.
Ik zie af en toe mooie 3d fotos van toekomstige huisen gemaakt met computer. Deze worden blijkbaar ook voor bestaande woningen gemaakt. Althans ik heb wel een paar op funda gezien: naast de normale fotos staat er nog het huis in 3d maar in zeg maar 'toekomstige situatie'.
Ik zit te denken om zoiets te maken maar met dat floorplanner en scetchup krijg ik het niet voor elkaar. Je, die Scetchup is wel leuk maar dat is niet wat ik wil. Na een paar uur prutsen heb ik opgegeven.
Je hebt ook professionele tekenbureau's die je huis in 3d zetten maar die zijn onbetaalbaar. De ene vroeg 650 en die andere 780, en dat is per plaatje!! Is dat nou echt zo duur?
Er moeten toch tegenwoordig programma's zijn waarmee je het zelf kan maken?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:44:32 #2
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97563211
Kun je niet gewoon je huis wat opruimen?

Als je huis een grote bende is van binnen dan haalt dat kopers nou niet echt snel over om je huis te kopen of zelfs maar te bezichtigen, ook al heb je er mooie sketchup plaatjes bij zitten...
We zullen zien, zei de blinde.
  Donald Duck held dinsdag 31 mei 2011 @ 22:49:20 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_97563465
Ik wilde Sketchup voorstellen, maar dat heb je al geprobeerd dus. Mischien nog even doorzetten, dat programma kan echt enorm veel. Je moet het alleen even onder de knie krijgen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_97564078
Ik ben het met Doodloper heelemaal mee eens. :)
Stel:
Je maak je huis 3d of wat dan ook, met schitterende beelden enzo. Maar je bezoeker wordt toch teleurgesteld door deze misleiding?
Wat die mooie 3d beelden betreft, is het inderdaad een dure grap. Maar geloof me, zelf maken is kansloos.
Een tijdje geleden was ik zelf op zoek naar zo een betaalbare tekenbureau en uiteindelijk heb ik mijn appartement bij deze laten maken:
http://www.3d-plattegrond.nl
Ik weet niet meer precies hoeveel het was maar dat was aanzienelijk goedkoper dan de andere.
Ze doen het ook met bestaande woningen (dus zicht op je kamer of een 3d plattegrond). Van particulieren vragen ze wel voorafbetaling maar ik was zeer tevreden met de kwaliteit en dat was in een paar dagen klaar geloof ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door oorschelp op 01-06-2011 10:36:22 (typefout) ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:22:14 #5
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97567685
3d laten maken kan wel, maar de leek gaat er geen mooi resultaat uit halen.

Opruimen lijkt me dan nog de beste strategy. En voor het geld dat je investeert in 3d visuals zou je ook bij ikea wat basic dingen kunnen kopen om je huis daadwerkelijk op te waarderen (als het echt zo belabberd is als je zegt).

Hoe dan ook, over een maandje zou ik wel goedkoop voor je kunnen 3d-en. 650 per plaatje is duur maar een realistische prijs voor een professioneel bureau dat wit werkt, er komt zeker meer bij kijken dan je denkt.
pi_97575322
Jongens, bedankt voor jullie tips!
Dat opruimen moet natuurlijk zowiezo gebeuren. Maar zonder grote investering lukt het me toch niet heelas. Ik geloof wel dat ik de koper kan overtuigen als ik maar een beetje bezoekers heb.
oorschelp, bedankt voor je linkje. Ik ga ze deze week zeker mailen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:29:20 #7
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_97588045
That's the way the cookie crumbles
pi_97588796
Ik ben prof. 3d visualisator (zie mijn site: www.ferrypasschier.nl)
Wat wil je ervoor betalen? Ik wil best in mijn vrije tijd wat voor je maken, maar niet geheel gratis natuurlijk :)
People assume too much.
pi_97603327
Wat bedoel je met "ons huis ziet er niet uit"?

Is het rommelig, heb je geen mooie inrichting, of is het huis in slechte staat?
Klussen deel 1 en 2
pi_97612197
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:01 schreef oorschelp het volgende:
Ik ben het met Doodloper heelemaal mee eens. :)
Stel:
Je maak je huis 3d of wat dan ook, met schitterende beelden enzo. Maar je bezoeker wordt toch teleurgesteld door deze misleiding?
Wat die mooie 3d beelden betreft, is het inderdaad een dure grap. Maar geloof me, zelf maken is kansloos.
Een tijdje geleden was ik zelf op zoek naar zo een betaalbare tekenbureau en uiteindelijk heb ik mijn appartement bij deze laten maken:
http://www.3d-plattegrond.nl
Ik weet niet meer precies hoeveel het was maar dat was aanzienelijk goedkoper dan de andere.
Ze doen het ook met bestaande woningen (dus zicht op je kamer of een 3d plattegrond). Van particulieren vragen ze wel voorafbetaling maar ik was zeer tevreden met de kwaliteit en dat was in een paar dagen klaar geloof ik.
Sketchup is een vriendelijk en goed 3d tekenprogramma. Om te begrijpen hoe het werkt kijk je op de instructie video's op YouTube. Dit is deel één van meen 43 filmpjes, kost even tijd maar daarna ben je volleerd tekenaar ??

Jeroentje.
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:39:43 #11
182073 invine
blablabla etc.
pi_97617178
Die professionele 3d afbeeldingen worden vooral gemaakt in programma's als 3dsmax of maya 4d.. En dat zijn niet echt makkelijke programma's.. ik vind de prijs dan nog wel meevallen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_97624257
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:39 schreef invine het volgende:
Die professionele 3d afbeeldingen worden vooral gemaakt in programma's als 3dsmax of maya 4d.. En dat zijn niet echt makkelijke programma's.. ik vind de prijs dan nog wel meevallen.
Maya 4d? Dat bestaat niet :P
Vastgoed wordt normaliter gedaan met 3ds max inderdaad.
Sommige bedrijven gebruiken maya, of cinema 4d (daar was je mee in de war gok ik).

Ik doe dit soort dingen dagelijks, dus mocht TS interesse hebben, voor niet zo veel geld wil ik best een avondje aan de slag.
People assume too much.
pi_97625859
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wat bedoel je met "ons huis ziet er niet uit"?

Is het rommelig, heb je geen mooie inrichting, of is het huis in slechte staat?
Dit idd. Een likje verf kan bv al wonderen doen, alles ziet er gelijk een stuk frisser uit. Kleine investering die je ruim terug verdiend
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:57:31 #14
182073 invine
blablabla etc.
pi_97626232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:53 schreef very het volgende:

[..]

Maya 4d? Dat bestaat niet :P
Vastgoed wordt normaliter gedaan met 3ds max inderdaad.
Sommige bedrijven gebruiken maya, of cinema 4d (daar was je mee in de war gok ik).

Ik doe dit soort dingen dagelijks, dus mocht TS interesse hebben, voor niet zo veel geld wil ik best een avondje aan de slag.
Ja maya en cinema 4d bedoelde ik inderdaad.. typte wat te snel ;(
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_97627421
Wij hebben ons huis toch gewoon in een paar maanden tijd verkocht hoor. Kwestie van niet de hoofdprijs vragen. Lijkt me helemaal handig als er nog een hoop aan het huis moet gebeuren.
pi_97627494
TS: de 3d renders worden voornamelijk gemaakt aan de hand van bouwplannen, om geld bij elkaar te krijgen om het echt te laten bouwen.
Niet om een gebouw dat al af is te verkopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:50 schreef very het volgende:
Ik ben prof. 3d visualisator (zie mijn site: www.ferrypasschier.nl)
Wat wil je ervoor betalen? Ik wil best in mijn vrije tijd wat voor je maken, maar niet geheel gratis natuurlijk :)
Mits hij het snel klaar wil hebben kan er ook een samenwerkingsverbond worden gemaakt? ;)

3Ds max is overigens het meest gangbare programma voor architectuur.

Maya gebruiken ze voornamelijk in filmstudio's.

Ferry, mooie portfolio.
Welke render engine is jouw specialiteit?

Nog een vraag, bij die "manhole" die buis, heb je daar geen aa gebruikt, of ben je een prepass vergeten? ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door juxtaposition op 02-06-2011 18:44:30 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:08:30 #17
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_97628571
Inderdaad prima portfolio ja!
Met jou beheersing van software zou je je nog wat meer kunnen verdiepen in artistieke renders, ipv enkel dit soort té gelikte projectontwikkelaarsplaatjes. Al zit in die laatste wel het meeste geld vermoed ik.

Het zou mooi zijn als sketchup en maya/3ds op dezelfde basis zouden werken, dan zou iedereen architectuur in sketchup tekenen en in maya renderen gok ik. Net wat gebruiksvriendelijker. Importeren gaat helaas niet efficient dus nu is het vaak óf het een óf het ander..
pi_97629283
en gelukkig maar, anders kan elke jan lul de business verkloten.

En ik denk dat Very bij een bedrijf als DPI oid werkt, waar hij dus zijn portfolio materiaal ook van heeft?
pi_97634800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:24 schreef juxtaposition het volgende:
en gelukkig maar, anders kan elke jan lul de business verkloten.

En ik denk dat Very bij een bedrijf als DPI oid werkt, waar hij dus zijn portfolio materiaal ook van heeft?
Ik heb inderdaad bij DPI gewerkt, maar werk nu bij De Beeldenfabriek.

Wat betreft je eerdere vraag...ik gebruik eigenlijk altijd Vray.

En die manhole...dat is niet een gebrek aan AA dat je ziet, maar dat zijn van die metalen geribbelde pijpen die extra grip leveren om op te staan ;)
(iets wat lijkt op dit, maar dan anders haha)
De texture die ik daar gebruikt heb is wel wat lowres...maar dit was ook voor een speedmodel challenge, en heb ik in een kwartiertje moeten maken.

@PfenisBaron:
Op zich vind ik dat ook leuk, maar aangezien ik op mijn werk al 40 uur achter dit programma zit (overwerk niet meegerekend), heb ik thuis nooit zo'n zin om wat privespul te maken :p
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')