Het is niet dat ik bang ben om die stap te nemen, ik voel me ongemakkelijk als ik aan het praten ben met een dergelijke chick omdat ik niet weet waar ik het over moet hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar als ik dan stel dat je dus kennelijk bang bent om die stap te nemen kom je met "Je kent me niet"?
Maar dat is toch ook een soort angst? Je bent bang dat het gesprek stilvalt toch?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef incognitoomuch het volgende:
Het is niet dat ik bang ben om die stap te nemen, ik voel me ongemakkelijk als ik aan het praten ben met een dergelijke chick omdat ik niet weet waar ik het over moet hebben.
Schillen?quote:...about that advice? Of ben je me nu aan het schillen?
Ik ben bang dat een gesprek al gelijk een negatieve indruk achterlaat ja. Das iets wat onbewust altijd al in mij heeft gezeten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook een soort angst? Je bent bang dat het gesprek stilvalt toch?
[..]
Schillen?[quote]Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook een soort angst? Je bent bang dat het gesprek stilvalt toch?
[..]
Meteen op de man (vrouw) spelen! Sympathiekquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk dat ik gelijk bedoel en niet gelijkwaardig. Gezien jouw intelligentie heb ik zo m'n twijfels over al die WOers die jij zogenaamd zou kennen.
Ik herken dat zeker hoor. Hoe meer er voor je gevoel vanaf hangt (hoe leuker je iemand vindt dus) hoe meer je er mee bezig bent. Wat je eigenlijk moet doen is gewoon veel oefenen. dat soort gesprekken voeren is niet iets wat je zomaar wel of helemaal niet kan, het is iets waar je gewoon beter van wordt. En dan kun je het best oefenen op meiden die je zelf eigenlijk niet zo interessant vindt. Dus gewoon een praatje gaan maken met die meid die je net niet aantrekkelijk genoeg vindt om mee te zoenen dus. Wat je zo leert is hoe meiden reageren op dingen die je vertelt, en waar je naar kunt vragen om het gesprek op gang te houden. Dan gaat zo'n gesprek met iemand die je wel 'wil' veel makkelijker, bijna automatisch.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik ben bang dat een gesprek al gelijk een negatieve indruk achterlaat ja. Das iets wat onbewust altijd al in mij heeft gezeten.
Niet meteen hoor, Pas als jij laat zien dat je gewoon niet goed leest. Dan ben ik snel klaar met iemand.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:31 schreef rhubarbje het volgende:
Meteen op de man (vrouw) spelen! Sympathiek
Is het niet juist nurture/cultureel bepaald? Volgens mij zijn er ook stammen waarin de vrouwen vroeger het dominante geslacht waren. Ook in de dierenwereld. Of dat zijn dan weer de uitzonderingen op de regel...kan ook. Maar door ons intellect bepalen we nu wel grotendeels zelf hoe we ons ontwikkelen op dat gebied.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:05 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het sowieso voor een deel nature is, daarvoor hoef je alleen naar het verleden, de dierenwereld en de verschillen in bouw tussen man en vrouw te kijken.
Verder vraag ik me af of het überhaupt wel zou werken als de vrouwen net zo op de versiertoer zouden gaan als de mannen, want vooralsnog werkt (en werkte) de huidige methode prima voor de meerderheid.
Je kunt ons natuurlijk niet lukraak gaan vergelijken met willekeurige dieren. Neem maar eens de "Anglerfish" als extreem voorbeeldquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Is het niet juist nurture/cultureel bepaald? Volgens mij zijn er ook stammen waarin de vrouwen vroeger het dominante geslacht waren. Ook in de dierenwereld. Of dat zijn dan weer de uitzonderingen op de regel...kan ook. Maar door ons intellect bepalen we nu wel grotendeels zelf hoe we ons ontwikkelen op dat gebied.
Sowieso gaan vergelijkingen met dieren nu niet echt meer op, daarvoor zijn we veel te complex.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je kunt ons natuurlijk niet lukraak gaan vergelijken met willekeurige dieren. Neem maar eens de "Anglerfish" als extreem voorbeeld
Gaat prima op. Ik vind ons nog steeds een stel onderontwikkelde beesten met een fout ontwerp.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sowieso gaan vergelijkingen met dieren nu niet echt meer op, daarvoor zijn we veel te complex.
In grote lijnen dan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:05 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Gaat prima op. Ik vind ons nog steeds een stel onderontwikkelde beesten met een fout ontwerp.
Heul niet vervelend.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef Supersoep het volgende:
Matriarchaten zijn volgens mij ook enkel veel voorkomend bij insecten, zoals spinnen. Bij dieren valt dat wel mee al zullen er enkele zijn. Maar die moet je niet onderling gaan vergelijken met de mens. Wij zijn nu eenmaal een patriarchale soort, met steeds meer de wens om dingen gelijk te stellen door dat vervelende opkomende feminisme.
Tuurlijk zijn wij niet exact hetzelfde als dieren maar toch denk ik dat het zeker wel in onze natuur ingebakken zit. Ook een goed voorbeeld dat nature zeker belangrijk is, is het verhaal van David Reimer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet juist nurture/cultureel bepaald? Volgens mij zijn er ook stammen waarin de vrouwen vroeger het dominante geslacht waren. Ook in de dierenwereld. Of dat zijn dan weer de uitzonderingen op de regel...kan ook. Maar door ons intellect bepalen we nu wel grotendeels zelf hoe we ons ontwikkelen op dat gebied.
En niet te vergeten dat een culturele norm doorbreken niet 123 gebeurt. Als je tegen de norm ingaat ben je eerst altijd in een minderheid.
Dat heeft niet veel met feminisme te maken per mijn definitie. Dan beperk ik me tot onzinnige voorstellen zoals meer vrouwen in topfuncties, etcetera.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus als het aan jou lag was het enige recht van de vrouw het aanrecht?
Mijn motivatie is simpel; ik wil dat mijn lichaam er goed uitziet, zodat ik me daar niet druk om hoef te maken. Onzekerheden heb ik al genoeg. Een andere motivatie is dat een vriend van mij 160 kilo bankdrukt, en ik met moeite ongeveer de helft daarvan, terwijl we even lang (kort) zijnquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Goed plan, moet ik ook nodig doen. Kan me alleen in m'n eentje te moeilijk motiveren voor fitness. Zondag is de laatste wedstrijd dus ik moet echt wat gaan doen deze zomer anders word ik helemaal een blob.
Dat vind ik ook onzinnig eigenlijk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met feminisme te maken per mijn definitie. Dan beperk ik me tot onzinnige voorstellen zoals meer vrouwen in topfuncties, etcetera.
Ik heb er dan ook absoluut geen problemen mee als mijn vriend altijd voor mij kookt.quote:Mannen zijn sowieso de beste koks dus blijf jij maar weg van het aanrecht!
Vroeger werd dat waarschijnlijk wel als feminisme gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met feminisme te maken per mijn definitie. Dan beperk ik me tot onzinnige voorstellen zoals meer vrouwen in topfuncties, etcetera.
Mij best hoor.quote:Mannen zijn sowieso de beste koks dus blijf jij maar weg van het aanrecht!
Bijna iedere Nederlander lijkt het onzinnig te vinden; en toch wordt dat beleid bij steeds meer bedrijven gevoerd. Iets wat ik niet snap... misschien heeft het wel met de crisis te maken dat bedrijven simpelweg zeer kieskeurig kunnen zijn in wie ze aannemen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:16 schreef moneyfornothing het volgende:
Dat vind ik ook onzinnig eigenlijk.
Als je zeer kieskeurig kan zijn zou je toch juist voor de meest competente persoon gaan ongeacht het geslacht.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Bijna iedere Nederlander lijkt het onzinnig te vinden; en toch wordt dat beleid bij steeds meer bedrijven gevoerd. Iets wat ik niet snap... misschien heeft het wel met de crisis te maken dat bedrijven simpelweg zeer kieskeurig kunnen zijn in wie ze aannemen.
ik herken dit te goedquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mijn vriendje had nog nooit een vriendin gehad toen ik hem leerde kennen
ik heb de subtiele hints geprobeerd maar dat werd niets omdat hij blind daar voor is
hij kan niet flirten en als een meisje hem leuk vind kan ze naakt hier aan bellen en hij snapt het nog niet
dus toen heb ik hem gewoon gevraagd... ik ben geen mila kunis maar ik ben ook niet afzichtelijk dat het anders met mij nooit meer iets was geworden hoor
Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:22 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Als je zeer kieskeurig kan zijn zou je toch juist voor de meest competente persoon gaan ongeacht het geslacht.
Veel vrouwen hebben niet eens de ambitie een topfunctie te vervullen, dus dan zou het logisch moeten zijn dat er minder vrouwen aan de top werken.
Maar wij zullen het nooit snappen vrees ik.
Veel bedrijven hebben gewoon vanuit feministische overwegingen targets waarbij een bepaald procent van het management vrouw moet zijn. Vooral bij de overheid zie je dat veel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef Axel1988 het volgende:
Bijna iedere Nederlander lijkt het onzinnig te vinden; en toch wordt dat beleid bij steeds meer bedrijven gevoerd. Iets wat ik niet snap... misschien heeft het wel met de crisis te maken dat bedrijven simpelweg zeer kieskeurig kunnen zijn in wie ze aannemen.
Er zijn nu quota in verschillende bedrijven. Na economische bubbles worden in bepaalde bedrijven juist voor een vrouw gekozen omdat deze empathisch zijn, minder risico's nemen en de werknemers beter zou kunnen begrijpen/motiveren en activeren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.
Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Veel bedrijven hebben gewoon vanuit feministische overwegingen targets waarbij een bepaald procent van het management vrouw moet zijn. Vooral bij de overheid zie je dat veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
Mij hoor je ook niet klagen hoor, maar mensen moeten wel geschikt zijn voor hun functie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.
Mee eens; maar het blijft discriminerend om op geslacht mensen te werven. Op de verpleegafdeling hebben ze toch ook niet speciale wervingsprogramma's voor meer mannelijke verplegers.. of zie ik dat nou verkeerd? Bij ons heb je echter wel allerlei bedrijven die speciale inhousedays organiseren voor vrouwen en er zijn zelfs al "techniek op hakken"-dagen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.
in bepaalde sectoren heb je meer geluk als man.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:49 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mee eens; maar het blijft discriminerend om op geslacht mensen te werven. Op de verpleegafdeling hebben ze toch ook niet speciale wervingsprogramma's voor meer mannelijke verplegers.. of zie ik dat nou verkeerd? Bij ons heb je echter wel allerlei bedrijven die speciale inhousedays organiseren voor vrouwen en er zijn zelfs al "techniek op hakken"-dagen.
Ja. Dan kunnen ze tenminste zeggen in de jaarverslagen dat ze diversiteit belangrijk vinden (en misschien empowerment van de werknemers)?quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is vast het uitgangspunt, maar mijn tegenwerping is dus dat die quota onzin zijn mede omdát er minder ambitie is bij vrouwen en de 'scheve' verhoudingen mede daardoor niet raar zijn en ik bedoelde dus niet dat de mindere ambitie het uitgangspunt is van die quota.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.
Mee eens... bovendien worden er nog altijd minder vrouwen opgeleid voor topfuncties. Die studies die leiden tot de hogere functies, hebben nog altijd vaak een hoger percentage mannenquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:55 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Dat is vast het uitgangspunt, maar mijn tegenwerping is dus dat die quota onzin zijn mede omdát er minder ambitie is bij vrouwen en de 'scheve' verhoudingen mede daardoor niet raar zijn en ik bedoelde dus niet dat de mindere ambitie het uitgangspunt is van die quota.
En als je 50/50 verhouding van mannen en vrouwen wil dan krijg je dus positieve discriminatie waarbij vrouwen eerder aangenomen worden om die quota te halen, en wordt er voorbij gegaan aan de competentie van eventuele werknemers wat belangrijker zou moeten zijn.
Leuk. Wat voor baan? Ik heb ook een (bij)baan gescoord voor in de zomer vakantie (laatste drie weken). Of ik daar nou zo blij mee moet zijn weet ik niet, haha.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
er zijn genoeg matriarchale samenlevingen (bij mensen)
het is dus allemaal (of iig vooral nurture)
verder heb ik een baan gescoort
wat vast niemand boeit maar ik ben er zo blij mee dat ik het zelfs tegen het kassameisje etc zou willen zeggen
Ik geef les (middelbaar onderwijs)quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:39 schreef Mpj het volgende:
[..]
Leuk. Wat voor baan? Ik heb ook een (bij)baan gescoord voor in de zomer vakantie (laatste drie weken). Of ik daar nou zo blij mee moet zijn weet ik niet, haha.
Noem ze eens als je wil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
er zijn genoeg matriarchale samenlevingen (bij mensen)
het is dus allemaal (of iig vooral nurture)
]dan moet ik even in mijn studieboeken duiken maar ik weet dat ze bestaan in Afrika en in zuid Amerikaquote:Noem ze eens als je wil.
]er is ook een iniutstam ergens in het hoge noorden waarbij iedereen in een setje leeftquote:Maar daaruit valt niet te concluderen dat het (vooral) nurture is lijkt me, en David's verhaal waar ik het eerder over had laat zien dat hij ondanks zijn opvoeding als meisje zich heel sterk een jongen voelde, wat erop wijst dat nature zeker wel belangrijk is bij de vorming van de geslachtsidentiteit.
Gefeliciteerd met je baan trouwens.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:42 schreef rhubarbje het volgende:
Dan ben ik iig de komende tijd niet werkloosen het is prima te combineren met de studie die ik wil gaan doen volgend jaar
tof! goed voor je zelfvertrouwen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:59 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik had ook een paar maanden lang geen bijbaan; morgen begin ik bij mijn nieuwe... kreeg tevens telefoon van een vorige werkgever of ik in de zomer nog wou komen. Zo heb je opeens twee bijbanen
Wat een cocktease.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Super leuke meid van afgelopen weekend waar ik het super goed mee kan vinden blijkt al een soort van vriend te hebben. Ik ken haar al langer en weet dat ze een half jaar lang single is geweest, en voor hoe ver ik wist was dat nog steeds zo. Maar blijkbaar heeft ze sinds kort dus al wat! Zo iets van, ja of ze nou echt een serieuze relatie heeft dat is niet helemaal duidelijk maar daten met andere jongens doet ze in de tussentijd ook niet.![]()
GODDAMMIT, het zal ook een keer meezitten!![]()
Misschien niet zo lekker on topic, maar het moest er even uitEn dit is dan ook gelijk een vervolg op de eerdere reactie in dit topic dat ik eindelijk mogelijk de meeste geweldige meid ooit gevonden had. Nou, gevonden wel ja...
Gevraagd om een date en toen wou ze niet; of in welk perspectief moet ik dit zien?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Super leuke meid van afgelopen weekend waar ik het super goed mee kan vinden blijkt al een soort van vriend te hebben. Ik ken haar al langer en weet dat ze een half jaar lang single is geweest, en voor hoe ver ik wist was dat nog steeds zo. Maar blijkbaar heeft ze sinds kort dus al wat! Zo iets van, ja of ze nou echt een serieuze relatie heeft dat is niet helemaal duidelijk maar daten met andere jongens doet ze in de tussentijd ook niet.![]()
Misschien niet zo lekker on topic, maar het moest er even uitEn dit is dan ook gelijk een vervolg op de eerdere reactie in dit topic dat ik eindelijk mogelijk de meeste geweldige meid ooit gevonden had. Nou, gevonden wel ja...
he vervelendquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:20 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Gevraagd om een date en toen wou ze niet; of in welk perspectief moet ik dit zien?
Mocht je een keer tijd hebben en er aan denken vind ik dat soort dingen wel interessant, maar goed ik ga niet van je vragen ernaar te zoeken tijdens je studiepauze.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
]dan moet ik even in mijn studieboeken duiken maar ik weet dat ze bestaan in Afrika en in zuid Amerika
ook waren ze vroeger (voor de jaartelling) veel voorkomend en ver ontwikkeld
(als je echt wil dat ik het opzoek moet je ff roepen, dan ga ik mijn boekenkast overhoop halen, maar ik had juist even pauze van de studie)
Oh wat apart, nog nooit van zoiets gehoord maar dit werkt dus goed voor ze, of zijn de rolverdelingen sowieso wat anders en is de aanpassing kleiner? Maar daar zijn ze ook nog mee met overleven bezig denk ik, dus dan is het misschien meer een kleine opoffering voor the greater good, en halen ze het niet in hun hoofd er tegenin te gaan? Ik speculeer maar wat maar als zoiets al honderden zo niet duizenden jaren goed gaat kan je ook stellen dat het inmiddels een soort 'nature' voor die stam is geworden om zo te overleven, als je dat soort dingen probeert in het huidige westen werkt het in ieder geval niet om jongens als meisjes op te voeden en andersom.quote:[..]
er is ook een iniutstam ergens in het hoge noorden waarbij iedereen in een setje leeft
dus een man leeft altijd met een vrouw
nou komt dat natuurlijk niet altijd uit (sommige jaren worden meer mannen geboren en andersom) dan worden jongens als meisje opgevoed of andersom tot dat het weer even aantallen zijn
dat werkt voor die samenleving al 100den misschien wel 1000den jaren
die mensen nemen dan gewoon een andere geslachtsidentiteit aan
oh en tnx
Dus in principe ben je afgewezen door die vriend van je en niet door haar? Wanneer zij geen zin in jou heeft, zou ik dat uit haar mond willen horen... Het is natuurlijk aan jou de keus of je het initiatief verder aan haar over laat of niet; zij heeft tot dusver enkel tegen jou gezegd dat ze er dit weekend geen tijd voor heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".
Kwam gisteravond te spraken bij een vriend van me dat ik afgelopen zaterdag de hele tijd met haar aan het lullen was enzo, en dat we het blijkbaar nogal goed konden vinden. Maar hij kent haar al langer en spreekt haar wat meer aangezien hij bij haar op school zit, en die wist dus leuk te melden dat ze sinds kort weer "iets" heeft.
Ze zal het dus wel niet zo "druk" hebben, maar gewoon druk zijn met een anderMaar goed, wie weet, alleen ga ik achter d'r aan als ze al iets heeft. Als ze toch nog zin heeft in een date hoop ik het van haar te horen.
Misschien zei ze niet meteen dat ze een vriend had omdat het pas sinds kort 'iets' is, om met de woorden van die vriend van jou te spreken. Misschien heeft ze nog amper zekerheid dat ze zichzelf zijn vriendin kan noemen en schreeuwt ze het daarom nog niet van de daken?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".
Kwam gisteravond te spraken bij een vriend van me dat ik afgelopen zaterdag de hele tijd met haar aan het lullen was enzo, en dat we het blijkbaar nogal goed konden vinden. Maar hij kent haar al langer en spreekt haar wat meer aangezien hij bij haar op school zit, en die wist dus leuk te melden dat ze sinds kort weer "iets" heeft.
Ze zal het dus wel niet zo "druk" hebben, maar gewoon druk zijn met haar vriend. Waarom ze dat dan niet gewoon zegt, dat weet ik ook niet. Maar goed, ik zie het wel. Vindt het wel echt super jammer en baal er goed van. Maar ik ben niet van plan achter haar aan te gaan als ze al iets heeft. Tuurlijk alles kan kapot, maar ik mag haar dan ook weer te graag om te gaan klote in haar relatie en mogelijk iets om zeep te helpen.
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Leuke meiden kennen nauwelijks een single poging. Sprak er laatst een studiegenoot over die wel veel succes heeft; die begint al te zaaien op het moment dat ze nog in een relatie zitten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?
Niet helemaal netjes, maar ja.... "all is fair in love and war" zegt men wel.
Tja, je hebt mannen in alle soorten en maten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mijn vriendje had nog nooit een vriendin gehad toen ik hem leerde kennen
ik heb de subtiele hints geprobeerd maar dat werd niets omdat hij blind daar voor is
hij kan niet flirten en als een meisje hem leuk vind kan ze naakt hier aan bellen en hij snapt het nog niet
dus toen heb ik hem gewoon gevraagd... ik ben geen mila kunis maar ik ben ook niet afzichtelijk dat het anders met mij nooit meer iets was geworden hoor
Een heel goede vriendin van me is nu een aantal jaar single
Dat vind ze jammer omdat veel mensen in haar omgeving een relatie hebben en ze wil dat ook
Ze is hardstikke lief, aantrekkelijk, hoog opgeleid
dus nu gaat ze op dates, via internet, speeddaten, blind dates...
Soms zit er wat tussen... nog vaker niet
Ze is nog steeds single en niet wanhopig en ze komt (dat weet ik zeker) vanzelf aan de man
maar omdat ze vanuit zichzelf op date gaat is ze niet de moeite? of zijn de mannen waarmee ze date niet de moeite?
Ik snap het niet hoor...
Ik en die vriendin van me lijken me alleen maar voorbeelden van een gezonde, geestelijk normale jonge vrouw
(ipv van die oppervlakkige types die zeker mooier zijn dan zij en ik maar ook een stuk zuurder waar het net over ging)
Wat voor subtiele hints hebben we het hier over?quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb in mijn omgeving voornamelijk HBO of WO opgeleide vrouwen, die zijn allesbehalve 'leeg'. Maar juist die stellen het op prijs als de man het initiatief neemt wat betreft dates en die verwachten ook dat subtiele hints dat ze je leuk vinden wel opgepikt worden.
Ik kan het wel eens voor je opzoekenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:28 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Mocht je een keer tijd hebben en er aan denken vind ik dat soort dingen wel interessant, maar goed ik ga niet van je vragen ernaar te zoeken tijdens je studiepauze.
Maar die oude stammen, waren die vooral op geloof gebaseerd? Ik heb wel eens iets gehoord met hoge priesteressen ofzoiets aan de leiding, maar geen idee of dat net zoiets was.
Qua huidige matriarchale stammen heb ik enkel gehoord dat er geen bekend zijn, en er zijn ook experts die beweren dat er nooit dergelijke ver ontwikkelde samenlevingen bestaan hebben. Dus vandaar dat ik er nieuwsgierig ben naar de stammen waar jij dan van spreekt.
[..]
Oh wat apart, nog nooit van zoiets gehoord maar dit werkt dus goed voor ze, of zijn de rolverdelingen sowieso wat anders en is de aanpassing kleiner? Maar daar zijn ze ook nog mee met overleven bezig denk ik, dus dan is het misschien meer een kleine opoffering voor the greater good, en halen ze het niet in hun hoofd er tegenin te gaan? Ik speculeer maar wat maar als zoiets al honderden zo niet duizenden jaren goed gaat kan je ook stellen dat het inmiddels een soort 'nature' voor die stam is geworden om zo te overleven, als je dat soort dingen probeert in het huidige westen werkt het in ieder geval niet om jongens als meisjes op te voeden en andersom.
Maar goed ik geloof nog steeds dat nature zeker wel een belangrijke rol speelt in de verschillen tussen man en vrouw en de daaruit volgende invullingen van hen in de maatschappij. Sowieso zijn veel dingen niet op enkel nature of nurture te gooien natuurlijk en sluit ik de rol van nurture ook niet uit, maar ik denk niet dat deze heel groot is vergeleken met nature. Zeker tegenwoordig niet in onze samenleving waar de vrouw veel vrijheid heeft.
Als ik eraan denk zal ik het doen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan het wel eens voor je opzoekenhelp me maar herinneren
Wat ik me zo even uit mijn hoofd herinner is dat er niet veel bekend zijn (zeg maar echt bekend) omdat ze vaak erg teruggetrokken leven in moeilijk begaanbare gebieden
een van de grotere en bekendere matriarchale samenlevingen zijn de minangkabau in indonesie (geloof ik)
Ah okay, maar overleven is daar wel belangrijker dan hier, en juist omdat biologische kenmerken niet belangrijk zijn stoot het misschien niemand voor het hoofd omdat er eigenlijk geen verschillen zijn voor hen, het is meer een gewone rolverdeling dan een man/vrouw verdeling denk ik, die ook nog eens traditie is.quote:Met die hoogpriesteres-zooi zit je volgens mij goed ja maar ik weet van die echt heeeel weinig
Ik heb mijn kennis namelijk van het vak culturele antropologie en dat bestond toen natuurlijk nog niet dus komt het daar ook niet aan bod haha
Die iniutmensen hebben juist 2 heel duidelijke rollen daarom bestaan ze ook uit duo's. Alleen ben je uit balans zeg maar. Je hebt die ander nodig om je aan te vullen, om de dagelijkse taken aan te vullen en zo. De een jaagt (ik weet ff niet of dat de man of de vrouw is) de ander bouwt de iglo (ze verplaatsen zich dus die moet telkens opnieuw gebouwd) etc.
Het is daar geen ding zeg maar als je niet word opgevoed aan de hand van je biologische kenmerken dus volgens mij is er daarom ook geen onvrede over
Grenzen moeten er mijn inziens gewoon zijn, we zijn met teveel mensen om zonder dergelijke afscheidingen te leven. Anders zou je anderen teveel in hun vrijheid gaan beperken om zelf maar zoveel mogelijk vrijheid te hebben, en dat werkt ook niet.quote:De vrouw heeft in onze samenleving natuurlijk wel vrijheid, maar vrijheid binnen nog steeds door de samenleving duidelijk afgebakend gebied (net zoals de man dat heeft)
Doordat veel mensen die grenzen niet opzoeken of overschrijden voelt het als vrijheid
even een vergelijking
Je bent misschien wel geen leeuw in een kooi in de dierentuin maar je bent een leeuw in een game reserve in afrika... Groot genoeg om heel comfortabel in te leven misschien zelfs wel zonder ooit een hek tegen te komen, maar die hekken staan er wel....
Hmmm, ja. Gaat wel compleet tegen mijn principes in, maar misschien wel zo slim ja. Volgend weekend nog maar een vragen of ze iets te doen heeft. War is on!!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?
Niet helemaal netjes, maar ja.... "all is fair in love and war" zegt men wel.
ach zo lang je het netjes en subtiel doetquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:39 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Hmmm, ja. Gaat wel compleet tegen mijn principes in, maar misschien wel zo slim ja. Volgend weekend nog maar een vragen of ze iets te doen heeft. War is on!!!
Niet mee eens eerlijk gezegd. De meeste die ik ken hebben na een relatie geen behoefte binnen een week een nieuwe te beginnen, een paar uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:39 schreef Axel1988 het volgende:
Leuke meiden kennen nauwelijks een single poging.
mijn mama zei altijd de liefde van de man gaat door de maag dus misschien als je een taart bakt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
goshh ik heb zo veel over voor een partijtje seksen met een leuke jongen
heb alleen bijna geen doekoe meer
quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
NOOOUU zo ben ik niet. Ik heb nog nooit iemand Gehad hoor jongen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef Mpj het volgende:
Oh dat vind ik zo lelijk, vrouwen die niet alleen kunnen zijn en na één week alweer aan een ander beginnen. Zo was mijn ex ook. Haar excuus was: ''ja, zo vergeet ik jou sneller.'' Uhu
Dat had 'ie niet, ging in op het onderwerp waar we het over hadden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:54 schreef lanterfanteraar het volgende:
NOOOUU zo ben ik niet. Ik heb nog nooit iemand Gehad hoor jongen.
Mocht je het tegen mij hebben.
Soms denk ik echt dat je MLiG bent.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef rhubarbje het volgende:
dat is maar net hoe jij ze ervaart
er zijn nog genoeg grenzen voor vrouwen waar veel vrouwen zich aan ergeren
en waarom zouden die er moeten zijn?
jij zegt omdat mensen niet zonder die afscheidingen kunnen leven maar waarom dan niet?
Het is nog steeds zo dat jongens autotjes voor hun verjaardag krijgen en meisjes poppen
er zijn nog genoeg mensen die zeggen, als een meisje een kiepwagen vraagt, he nee je bent toch geen jongen?
zo worden vrouwen in bepaalde rolpatronen geduwd
het zelfde gaat op voor emoties
vrouwen worden opgevoed met dat het tonen van emoties goed is terwijl dat iets is dat ze belemmert in hoge functies (bijvoorbeeld) vrouwen worden dus door hun opvoeding minder geschikt gemaakt voor bepaalde dingen in onze samenleving (even gechargeerd he)
allemaal nurture
Waarom moeten dat soort dingen bestaan? Wie beperk je in zijn vrijheid als opvoeding echt gelijk zou zijn? en dus kansen ook echt gelijk zouden zijn?
nu verwacht ik heus niet dat de manier waarop mannen en vrouwen worden opgevoed over 5 jaar veranderd maar ik zie ook niet waarom je verschil en de gevolgen daarvan zou ontkennen en deze in stand zou willen houden
Is het zo raar dan, wat ze zegt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Soms denk ik echt dat je MLiG bent.
Ja ik ben ook even heel verbaasd...quote:
Bewijs maar eens dat je het niet bent.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja ik ben ook even heel verbaasd...
wtfquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat je het niet bent.
Zeg je kent mij toch wel een beetjequote:Op woensdag 1 juni 2011 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wtf
Maar oke, moet je een lijst van fokkers die ik ontmoet heb?
Die ken jij zelf ook, je bent vaak genoeg in de R&P SC geweest
waar ik overigens al een jaar of 4/5 post
Want jij betaalt jongens altijd naderhand?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
nee al raadde een vriendin mij vroeger wel aan om een gigolo te hurenquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Want jij betaalt jongens altijd naderhand?
Ik zou het niet weten, maar de lappen tekst die ik niet wil lezen en taalgefaal komen redelijk overeen op het eerste gezicht.quote:
Taalgefaal als er eentje een taalnazi isquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:45 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar de lappen tekst die ik niet wil lezen en taalgefaal komen redelijk overeen op het eerste gezicht.
Ik speel gratis voor gigolo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:44 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
nee al raadde een vriendin mij vroeger wel aan om een gigolo te huren
En waar moet die gigole/date/whatever allemaal aan voldoen? Ik wil weten of ik eventueel ook een kans maak?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
oh jij ziet er nog best oke uit volgens mij
je ogen lijken best bruin op die foto
Te laat gast.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En waar moet die gigole/date/whatever allemaal aan voldoen? Ik wil weten of ik eventueel ook een kans maak?
Ze zijn donkerblauw, dus volgens mij val ik af.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
oh jij ziet er nog best oke uit volgens mij
je ogen lijken best bruin op die foto
Als het niets wordt Lanter stuur je mij dan een PM/DMquote:
nee want er lijkt voldoende compensatie aanwezig te zijn, bijvoorbeeld in de wenkbrauwen ( donkerbruin)quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ze zijn donkerblauw, dus volgens mij val ik af.
En wie is die persoon?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:43 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik heb zojuist bewezen Echt te zijn aan een hoogstaand iemand hier.
Oeh, ik maak nog een kans.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:52 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
nee want er lijkt voldoende compensatie aanwezig te zijn, bijvoorbeeld in de wenkbrauwen ( donkerbruin)
Heh, in dat geval voldoe ik ookquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:52 schreef lanterfanteraar het volgende:
nee want er lijkt voldoende compensatie aanwezig te zijn, bijvoorbeeld in de wenkbrauwen ( donkerbruin)
Huh? Oh oke.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef minnemin het volgende:
beste mensen, ik kom even aankondigen dat ik NU boodschappen ga doen. Eyeliner, lipgloss op, open schoentjes, zonnebril in het haar, en GAAN bij de kassa! Tot straks
quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef minnemin het volgende:
beste mensen, ik kom even aankondigen dat ik NU boodschappen ga doen. Eyeliner, lipgloss op, open schoentjes, zonnebril in het haar, en GAAN bij de kassa! Tot straks
Ik vroeg wat..quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:58 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Huh? Oh oke.
De winkels zijn trouwens toch gesloten nu?
En je verwacht iets bij de kassa? Een flirt?
Waarom zouden de winkels gesloten zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:58 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Huh? Oh oke.
De winkels zijn trouwens toch gesloten nu?
En je verwacht iets bij de kassa? Een flirt?
Twitter is een deur verder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef minnemin het volgende:
Dat kind komt toch nooit buiten, die weet niks van openingstijdenquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Waarom zouden de winkels gesloten zijn?
Morgen een christenlijke feestdagquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hallo het is 19:00 gek!! Om half zes gaan ze dicht...quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ze bedoelde een supermarkt. Bij ons zijn die tot 9 uur open tenminste.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef lanterfanteraar het volgende:
Hallo het is 19:00 gek!! Om half zes gaan ze dicht...
Als het niks is stop je toch gewoon? Ik zou in ieder geval wel even bellen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik had gisteren iets ingevuld om te solliciteren bij een horeca-uitzendbureau. Ik kreeg gisteren een soort automatische mail dat ik hen vandaag kon opbellen.
Ik durfde niet te bellen en ik ging weer twijfelen en aan mijn onhandigheid denken.
Ik zou er wel leuk uitzien als serveerster, maarja ik weet niet..
Gelijk heb je, ik wordt er ook altijd een beetje ontoepasselijk van opzich. M'n computer denkt er exact hetzelfde over, want die is gruwelijk op z'n bek gegaan bij het openen ervan, en is 3 dagen dood geweest. Heb gelijk 7 topics gemistquote:Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef Supersoep het volgende:
Gatverdamme Bruno Mars.
Sinds dat millionaire liedje word ik standaard grieperig als ik zijn stem hoor.
M'n ex, die me eigenlijk heel niet eens verdiendquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |