Op het moment dat TS wist dat IJ de vordering had overgenomen kon ze niet meer betalen aan het originele bedrijf.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:49 schreef roelofjan het volgende:
Gewoon de originele rekening betalen, niet aan Intrum Justitia.
Intrum Justia vervolgens meedelen dat ze dood kunnen vallen met dat kutbedrijf van ze.
De rekening viel net in de bus, dus in theorie zou het wel kunnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:54 schreef roelofjan het volgende:
Tuurlijk wel, gewoon betalen en klaar.
Of denk je dat Intrum Justitia voor dat bedrag naar de kantonrechter stapt?
Het zal me niets verbazen als ze het doen. Iedereen denkt dat je met alsnog betalen er vanaf bent, maar dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:54 schreef roelofjan het volgende:
Tuurlijk wel, gewoon betalen en klaar.
Of denk je dat Intrum Justitia voor dat bedrag naar de kantonrechter stapt?
Precies, daarom betaal ik het maar liever aan Intrum Justitia. Om verdere problemen te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als ze het doen. Iedereen denkt dat je met alsnog betalen er vanaf bent, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Dit dus. Ik zou wel naar een rechtswinkel gaan om uit te laten zoeken of het mag, zo'n overdreven grote verhoging, maar betalen wel via IJ!!! Als je zo'n zaak bij de kantonrechter verliest moet je die naar alle waarschijnlijkheid zelf betalen...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als ze het doen. Iedereen denkt dat je met alsnog betalen er vanaf bent, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Ja, ik ken het.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De rekening viel net in de bus, dus in theorie zou het wel kunnen.
Maar ik las via Google dat er mensen meerdere keren per dag werden gebeld dat ze nog niks hadden overgemaakt en maar bleven dreigen met rechters totdat men ging betalen. Ze bleven maar intimideren. Daar zie ik ze overigens ook nog wel voor aan.
Zo doen ze dat dus. Ze gooien er een flink verhoging op voor administratiekosten etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Precies, daarom betaal ik het maar liever aan Intrum Justitia. Om verdere problemen te voorkomen.
Nee, na die brief is de vordering officiëel van IJ.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:06 schreef Gravedigger het volgende:
IJ moet eerst met een brief komen dat ze de vordering overgenomen hebben> Na ontvangst van die brief heb je meen ik nog 3 dagen de tijd om de vordering te voldoen aan het oorspronkelijke bedrijf.
Er mogen idd 37 Euro kosten(minimum) in rekening gebracht worden. Daarbij zijn ALLE kosten inbegrepen, dus ook voor administratie. Dus gewoon 87 Euro betalen.
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, na die brief is de vordering officiëel van IJ.
Nee, als die verder niet reëel dan breng ik die in mindering op het bedrag.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:13 schreef roelofjan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten
Je bent gek als je die registratiekosten betaald.
Maar er zullen er genoeg zijn die het wel betalen. Is weer pure winst voor dat kutbedrijf.
Hoe kom je daar zo bij?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:06 schreef Gravedigger het volgende:
IJ moet eerst met een brief komen dat ze de vordering overgenomen hebben> Na ontvangst van die brief heb je meen ik nog 3 dagen de tijd om de vordering te voldoen aan het oorspronkelijke bedrijf.
Een cessie van een vordering vindt plaats door levering van de vordering (middels akte) krachtens geldige titel (overeenkomst), en de mededeling (brief) daarvan aan de schuldenaar. Zodra je die brief hebt gekregen en hij je dus heeft bereikt (3:37 BW) is de vordering van Intrum Justitia.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:06 schreef Gravedigger het volgende:
Er mogen idd 37 Euro kosten(minimum) in rekening gebracht worden. Daarbij zijn ALLE kosten inbegrepen, dus ook voor administratie. Dus gewoon 87 Euro betalen.
Als je de hoofdvordering betaalt plus redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, zullen ze denk ik niet zo snel naar de kantonrechter gaan om alleen de overige kosten. Doen ze het wel, heb je dus wel gezeik, want je zult toch echt in het geding moeten verschijnen en zo.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Zo doen ze dat dus. Ze gooien er een flink verhoging op voor administratiekosten etc.
De meesten zullen wel gewoon betalen, iedereen is bang voor "verdere problemen".
Is weer makkelijk verdiend voor Intrum Justitia, 60 euro voor een brief.
Heb 't meegemaakt dat ze 't hebben gedaan, om een hoofdsom van ong. 250 euro. Na 3 jaar intimideren of zo. Hebben ze verloren. Was een zaak in m'n kennissenkring/stieffamilie.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:03 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mijn advocaat stapt Intrum Jusitia trouwens zelden tot nooit naar de rechter, kost ze veel te veel geld.
Waarom zouden ze veel geld uitgeven aan een rechtzaak?
Met eindeloos intimideren, treiteren en stalken verdienen ze al genoeg...
Zie post hierboven omtrent cessie plusquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |