Klopt, er staat allerlei verschillende verhalen op het internet.. Daarom is het ook beter even te bellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat is het nou?
De ene zegt een toename van 40% de andere zegt 30% en nu zegt er zelfs een dat het maar 25% is.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:41 schreef Catch_me het volgende:
Sowieso wie gaat er nou een vermogenstoename doorgeven aan zulke instantiesKost je alleen maar onnodige centen.
Kost je nog meer als je het niet doet en je schade maakt.. (je bent namelijk niet meer verzekerd)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:41 schreef Catch_me het volgende:
Sowieso wie gaat er nou een vermogenstoename doorgeven aan zulke instantiesKost je alleen maar onnodige centen.
En toen zei je 40% en nu 25quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef Catch22- het volgende:
Motorombouw RDW keuringseisen
kwam dit topic ook nog tegen (zelf nog in gepost zelfs!)
boete en dan alsnog het moeten veranderen is nog duurderquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:41 schreef Catch_me het volgende:
Eens maar stel ik heb door aftermarket onderdelen een winst van 25%, dan is er echt geen agent die aan jouw auto ziet dat ie meer vermogen heeft dan op de papieren. Tenzij je er natuurlijk dikke knalpijpen en andere onzin onder legt waardoor je negatief opvalt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:43 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kost je nog meer als je het niet doet en je schade maakt.. (je bent namelijk niet meer verzekerd)
Daarnaast kan je bij een politiecontrole je papieren fijn inleveren, was vorig weekend nog op TV.
Als ik die bedragen zie in dat andere topic die je moet neerleggen voor allemaal onzinnige testjes kunnen ze de dikke vinger krijgenquote:De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00
klopt. Volgens mij is het 40%, maar het lijkt me het handigste als TS het RDW even belt.quote:
maar dat vraagt ts niet... ts heeft een kenteken bewijs zonder ingevulde inhoud en vermogen!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:48 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Eens maar stel ik heb door aftermarket onderdelen een winst van 25%, dan is er echt geen agent die aan jouw auto ziet dat ie meer vermogen heeft dan op de papieren. Tenzij je er natuurlijk dikke knalpijpen en andere onzin onder legt waardoor je negatief opvalt.
[..]
Als ik die bedragen zie in dat andere topic die je moet neerleggen voor allemaal onzinnige testjes kunnen ze de dikke vinger krijgen
De verzekering wilt uiteraard ook graag weten of jij meer pk'tjes heb, zodat ze lekker je premie omhoog kunnen knallen
Het gaat om een auto van 1982. Er staat wel GTI op het kentekenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef T42 het volgende:
ts is het een oudere auto?
vroeger werd alleen de cillinders en brandstof vermeld.
dit is tot midden jare 80 zo geweest (uitzonderingen daargelaten)
zo kan ik dus egelijk een dikke posche motor in me kever leggen uit 74 omdat vermogen en inhoud nooit is vermeld.
toen werd er nog niet gekeken naar de inhoud van de motorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef opa_sigaar het volgende:
[..]
Het gaat om een auto van 1982. Er staat wel GTI op het kenteken
Wat zei de RDW-medewerker waarmee je belde eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef opa_sigaar het volgende:
[..]
Het gaat om een auto van 1982. Er staat wel GTI op het kenteken
cbr?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Wat zei de CBR-medewerker waarmee je belde eigenlijk?
Dat dus, zij weten meer dan jij op jouw kenteken kan zien TS.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Wat zei de RDW-medewerker waarmee je belde eigenlijk?
wat hebben ze dan veranderd? 1.8 8v naar 1.8 16v? dat is geen probleem of ze hebben er een vr6 ofzo ingelegtquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:42 schreef opa_sigaar het volgende:
@T42: Inderdaad een golfje.
Na het verhaal van Ivo heb ik geen trek meer in dit autotje, ik ga morgen voor een andere kijken.
Ze zeiden 30%? Dus bij de RDW kennen ze de eigen regels niet eens?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Dat iets niet op het kentekenbewijs staat, betekent dus niet dat het niet bekend is / is vastgelegd.
Bij vermogenstoename met gebruik van HETZELFDE (type) motorblok hoeft tot 30% toename ten opzichte van de vastgelegde cijfers geen actie worden ondernomen is mij door de RDW verteld.
Ivo is een pennenlikker, gewoon kopen dat dingquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:42 schreef opa_sigaar het volgende:
@T42: Inderdaad een golfje.
Na het verhaal van Ivo heb ik geen trek meer in dit autotje, ik ga morgen voor een andere kijken.
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je op kenteken een Golf 1.3 koopt en de hele auto ziet er uit als een GTI, dan zal meneer de verzekeringsagent echt wel even kijken wat er onder de motorkap gemonteerd zit als het voor de verzekeringsmaatschappij om grote bedragen gaat.
Ik zie niet in waarom je dat risico zou nemen terwijl de keuring nog geen 6 tientjes kost. En indien alles werkelijk netjes en goed gedaan is, hoef je je geen zorgen te maken over afkeur.
Ik weet niet waar jij verzekert bent maar bij was de verzekering met een telefoontje geregeld, ze gaan echt niet naar je auto kijken hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je op kenteken een Golf 1.3 koopt en de hele auto ziet er uit als een GTI, dan zal meneer de verzekeringsagent echt wel even kijken wat er onder de motorkap gemonteerd zit als het voor de verzekeringsmaatschappij om grote bedragen gaat.
Ik zie niet in waarom je dat risico zou nemen terwijl de keuring nog geen 6 tientjes kost. En indien alles werkelijk netjes en goed gedaan is, hoef je je geen zorgen te maken over afkeur.
Typegoedkeuringquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Wanneer de auto niet conform typegoedkeuring is en de boel is niet door de RDW gekeurd en in hun registratie aangepast, dan kun je in geval van een ernstig ongeval wel eens een groot probleem krijgen met de verzekering. Bij een simpel kop-staartje met alleen wat blikschade kom je er wel mee weg, omdat de verzekeringsmaatschappij dan niet echt onderzoek zal doen en komt er alleen een schade-taxateur langs (als de tegenpartij fout zat of als jij all-risk verzekerd bent). Maar als er lichamelijk letsel is stuurt de verzekeringsmaatschappij wel even iemand om te kijken of ze niet onder de vergoeding uit kunnen komen aan de hand van de technische staat van je auto.
En als er ernstig gewonden of doden zijn, dan doet de politie wel zo'n onderzoek (VOA).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |