abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97573056
Voor auto's voor 1998 is slechts een formaliteit.
pi_97576160
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:

Dat iets niet op het kentekenbewijs staat, betekent dus niet dat het niet bekend is / is vastgelegd.
Bij vermogenstoename met gebruik van HETZELFDE (type) motorblok hoeft tot 30% toename ten opzichte van de vastgelegde cijfers geen actie worden ondernomen is mij door de RDW verteld.
Ze zeiden 30%? Dus bij de RDW kennen ze de eigen regels niet eens?
Gek genoeg ben ik totaal niet verbaasd :X
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97577429
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:42 schreef opa_sigaar het volgende:
@T42: Inderdaad een golfje.

Na het verhaal van Ivo heb ik geen trek meer in dit autotje, ik ga morgen voor een andere kijken.
Ivo is een pennenlikker, gewoon kopen dat ding

Een verzekeringsinspecteur kijkt maar heel globaal naar een voertuig na een ongeluk, tenzij er extreme toestanden hebben plaatsgevonden, of het niet origineel lijkt onder de kap, kom je er makkelijk mee weg.

En de politie....

"Ja meneer, mooie amerikaan, maar wat zit er een kleine V8 onder de kap, er kunnen er 3 naast elkaar"

Het is een lijn 6.......ik bedoel maar
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_97760144
Als je op kenteken een Golf 1.3 koopt en de hele auto ziet er uit als een GTI, dan zal meneer de verzekeringsagent echt wel even kijken wat er onder de motorkap gemonteerd zit als het voor de verzekeringsmaatschappij om grote bedragen gaat.

Ik zie niet in waarom je dat risico zou nemen terwijl de keuring nog geen 6 tientjes kost. En indien alles werkelijk netjes en goed gedaan is, hoef je je geen zorgen te maken over afkeur.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:55:25 #30
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97760203
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je op kenteken een Golf 1.3 koopt en de hele auto ziet er uit als een GTI, dan zal meneer de verzekeringsagent echt wel even kijken wat er onder de motorkap gemonteerd zit als het voor de verzekeringsmaatschappij om grote bedragen gaat.

Ik zie niet in waarom je dat risico zou nemen terwijl de keuring nog geen 6 tientjes kost. En indien alles werkelijk netjes en goed gedaan is, hoef je je geen zorgen te maken over afkeur.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:56:49 #31
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97760280
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:

Ik weet niet waar jij verzekert bent maar bij was de verzekering met een telefoontje geregeld, ze gaan echt niet naar je auto kijken hoor :').
  zondag 5 juni 2011 @ 22:48:02 #32
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_97763627
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:

Wanneer de auto niet conform typegoedkeuring is en de boel is niet door de RDW gekeurd en in hun registratie aangepast, dan kun je in geval van een ernstig ongeval wel eens een groot probleem krijgen met de verzekering. Bij een simpel kop-staartje met alleen wat blikschade kom je er wel mee weg, omdat de verzekeringsmaatschappij dan niet echt onderzoek zal doen en komt er alleen een schade-taxateur langs (als de tegenpartij fout zat of als jij all-risk verzekerd bent). Maar als er lichamelijk letsel is stuurt de verzekeringsmaatschappij wel even iemand om te kijken of ze niet onder de vergoeding uit kunnen komen aan de hand van de technische staat van je auto.
En als er ernstig gewonden of doden zijn, dan doet de politie wel zo'n onderzoek (VOA).
Typegoedkeuring :')

Waar heb je deze info vandaan?
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  zondag 5 juni 2011 @ 22:54:10 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97764006
> 40% vermogenstoename of verandering van brandstoftype is omkeuren in Lelystad. kost alles bij elkaar een paar honderd euro, en die keuring is redelijk streng. (geluid, wegligging, remproeven, the works)

Als het vermogen met minder als 40% is toegenomen en er is al een typegoedkeuring voor die carrosserie icm dat motorblok is het een kwestie van een paar tientjes en je kenteken plus de conformiteitspapieren van het ingebouwde motortype opsturen, dan wordt het gewijzigd..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 5 juni 2011 @ 23:24:45 #34
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97765986
En als er geen sprake is van een typegoedkeuring dan is het volgens mij tot 1997 alsnog heel simpel om een ander blok op kenteken te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')