abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97552573
Ik wil hier als laatste nog 1 ding aangeven.
dat ik het persoonlijk erg jammer vind dat er enorm op de man/vrouw gespeeld word.
IN het merendeel van dit topic vind geen discussie plaats maar gaat het om je mening ventileren om je gelijk maar te halen.
Een discussie is op een nette manier van gedachten en meningen wisselen maar nog wel met respect naar elkaar toe.
Voor alle partijen in deze discussie is wat te zeggen, de wajongers zelf hebben punten die belangrijk zijn, de anti wajongers snap ik ook deel in hun frustratie, tis alleen zo jammer dat ik hier lees dat wajongers er gewoon keihard op afgerekend worden zonder dat men weet wat iemand mankeert want als je je hond kan uitlaten kan je immers werken.
T word allemaal zo zwart wit gesteld.
Om dan ook even op topictitel terug te komen:wajong uitkering en eigenwaarde?
nee, want je word er wel zo op afgefikt dat je een wajong hebt dat het beetje eigenwaarde wat je nog iets had helemaal verdwijnt als je constant als parasiet van de samenleving word neergezet.

Fijne discussie en avond verder
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 19:23:37 #227
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97552582
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:14 schreef Mama_Mia het volgende:
Hm, okay. Zowel die advocaat (die zich bezighoudt met rechtzaken omtrent de Wajong) en de persoon van de reīntegratie gaf aan dat dit zo zou blijven. Ik hoop het wel in ieder geval.
quote:
"Wat gebeurt er met de huidige Wajongers en Wsw’ers? UWV gaat - zoals in het regeer- en gedoogakkoord is afgesproken - bekijken wie van de huidige Wajongers over arbeidsvermogen beschikt en wie niet.

De groep Wajongers bestaat op dit moment uit twee groepen, namelijk: Wajongers die een uitkering ontvangen op grond van de „oude‟ Wajong - die gold tot 2010 („oude‟ Wajongers); Wajongers die een uitkering en/of ondersteuning ontvangen op grond van de ‟nieuwe‟ Wajong, (instroom in 2010, 2011 en 2012).

In het regeer- en gedoogakkoord is vastgelegd dat iemand die helemaal niet kan werken vanaf 1 januari 2014 een uitkering van 75% van het WML houdt. Dat geldt zowel voor „oude‟ als „nieuwe‟ Wajongers die nooit in staat zijn tot werken.

Voor jonggehandicapten die wel arbeidsmogelijkheden hebben, verandert de uitkeringssituatie wel. Zij krijgen per 1 januari 2014 een uitkering ter hoogte van 70% WML. Zij zijn immers in staat om met werk een aanvullend inkomen te verdienen.

http://www.rijksoverheid.(...)n-naar-vermogen.html
pi_97552810
Dus als ik het goed begrijp - stel je komt in die veranderde uitkeringssituatie, dan krijg je nog steeds 70% van het WML. Mocht het verder werken nou niet lukken, dan zou je dus gewoon die 70% houden ook als je er niet bij werkt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef missyB het volgende:
dat ik het persoonlijk erg jammer vind dat er enorm op de man/vrouw gespeeld word.
IN het merendeel van dit topic vind geen discussie plaats maar gaat het om je mening ventileren om je gelijk maar te halen.
Een discussie is op een nette manier van gedachten en meningen wisselen maar nog wel met respect naar elkaar toe.
Voor alle partijen in deze discussie is wat te zeggen, de wajongers zelf hebben punten die belangrijk zijn, de anti wajongers snap ik ook deel in hun frustratie, tis alleen zo jammer dat ik hier lees dat wajongers er gewoon keihard op afgerekend worden zonder dat men weet wat iemand mankeert want als je je hond kan uitlaten kan je immers werken.
nee, want je word er wel zo op afgefikt dat je een wajong hebt dat het beetje eigenwaarde wat je nog iets had helemaal verdwijnt als je constant als parasiet van de samenleving word neergezet.

Ik ben het hier wel mee eens, maar ik denk dat je je eigenwaarde niet moet laten afhangen van mensen die de situatie niet kennen. Jij bent degene die het beste kan beoordelen of je terecht of niet in de Wajong zit. Ik zit terecht in de Wajong, klaar. Wat iemand daar dan op een internetforum van vindt kan me werkelijk waar geen reet schelen. De enige reden dat ik hier post is om een beetje van de andere kant te laten zien, en te laten zien dat het niet zo zwart-wit is. Maar wat een tegenstander van de Wajong er van vindt interesseert me weinig.

Overigens, gisteravond voelde ik me heel emotioneel, toen kwam het harder over dan nu.
♥ scars make us who we are ♥
pi_97552836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En hoe wordt men minima? Doordat men afhankelijk is van inkomsten als de bijstand, de wajong, de wij et cetera die onder het minimumloon-niveau liggen.

Ert zijn genoeg werkende minima, de werkende armen, die elke dag keihard werken in laagbetaalde baantjes. Die groep is nog slechter af als de mensen die een uitkering hebben. Die moeten 40 uur werken voor iets meer als de gemiddelde uitkering. Als ik laag betaald werk moest doen dan was mijn keuze snel gemaakt. Dan bleef ik ook lekker thuis.
En ja, ik zou de verzorgingsstaat graag wat willen strippen t.b.v. een belasting verlaging voor die groep. Ik heb namelijk meer respect voor die groep, in veelal eentonige baantjes (daar zou ik ook depressief van worden), dan voor de groep depressievellingen die zichzelf moeten ontdekken :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:35:30 #230
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_97553124
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Voor mensen tot 2011 zelfs. Maar dat neemt niet weg dat je daarvoor nog een herkeuring kan moeten ondergaan waardoor je ermee te maken kan krijgen.
Maak daar maar van: voor mensen tot en met 2011. Deze cohorten worden niet overgeheveld naar de Wet werken naar vermogen. Wel wordt hun uitkering (tegenwoordig spreekt men van inkomensondersteuning) verlaagd van 75 naar 70% wml als blijkt dat zij niet volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 19:40:57 #231
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97553351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:28 schreef Mama_Mia het volgende:
Dus als ik het goed begrijp - stel je komt in die veranderde uitkeringssituatie, dan krijg je nog steeds 70% van het WML. Mocht het verder werken nou niet lukken, dan zou je dus gewoon die 70% houden ook als je er niet bij werkt?
Dat kan ik niet zo snel uit de hoofdlijnen van de notitie halen. :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ert zijn genoeg werkende minima, de werkende armen, die elke dag keihard werken in laagbetaalde baantjes. Die groep is nog slechter af als de mensen die een uitkering hebben. Die moeten 40 uur werken voor iets meer als de gemiddelde uitkering. Als ik laag betaald werk moest doen dan was mijn keuze snel gemaakt. Dan bleef ik ook lekker thuis.
En ja, ik zou de verzorgingsstaat graag wat willen strippen t.b.v. een belasting verlaging voor die groep. Ik heb namelijk meer respect voor die groep, in veelal eentonige baantjes (daar zou ik ook depressief van worden), dan voor de groep depressievellingen die zichzelf moeten ontdekken :')
Hoeveel respect heb jij dan voor mensen die 100% bijstand ontvangen met een arbeidscapaciteit van 100%?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:35 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Maak daar maar van: voor mensen tot en met 2011. Deze cohorten worden niet overgeheveld naar de Wet werken naar vermogen. Wel wordt hun uitkering (tegenwoordig spreekt men van inkomensondersteuning) verlaagd van 75 naar 70% wml als blijkt dat zij niet volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn.
Die worden dus gewoon overgeheveld naar de wwnv. Alleen de partner wordt niet mee berekend qua inkomen.

quote:
Voor alle Wajongers die voor 2012 zijn ingestroomd, blijft geen partner- en middelentoets gelden. Ook niet als zij wel geacht worden te kunnen werken.
In het regeerakkoord was een ingangsdatum van 1 januari 2012 voorzien. Wajongers met arbeidsvermogen die in 2012 instromen in de nieuwe Wajong zullen reeds bij het ontstaan van het recht op uitkering op de hoogte gesteld worden van de tijdelijkheid ervan. Daarmee is deze jaargang te onderscheiden van Wajongers die eerder zijn ingestroomd en dit niet konden voorzien. Personen met arbeidsvermogen die in 2012 in de nieuwe Wajong instromen, zullen daarom met ingang van 1 januari 2014 onder de WWNV gaan vallen.
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 20:45:25 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97556470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat doe jij dus, ik haal dat hele afrika er niet bij
Dat is nou de zoveelste keer dat je betrapt wordt op slecht lezen. Lees terug, en kijk dan eens wie Afrika introduceerde in deze discussie?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 20:48:38 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_97556681
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:03 schreef dawg het volgende:

[..]

jij en scorpie hebben de grootste mond, maar missen de feiten. dat staat best dommig vind ik, derhalve kan ik jullie ook niet echt meer serieus nemen, ik hoop dat anderen dat ook niet meer zullen doen.

~:)
Het interesseert mij geen zier of jij mij serieus neemt of niet. Het interesseert me ook niet of anderen dat wel of niet doen. Als het niet bedoeld is om indruk te maken dan snap ik niet waarom je aan mij moet ventileren of je mij serieus neemt :)
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 20:57:05 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_97557176
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef missyB het volgende:

Ik mag toch hopen dat je eigenwaarde niet afhangt van de manier waarop anderen hun gedachten verwoorden? En dat 'beetje eigenwaarde'? Dat komt zeker ook door anderen, of ligt dat toch echt aan jezelf?

Oke, als we op die toer gaan om andere mensen de schuld te geven van je eigen low self esteem... Zoals ik al eens gemeld heb, ik heb een handicap. Een zichtbare, dus het eerste wat mensen zien die mij zien, is dat. Kom ik binnen op een verjaardag (waar mensen zijn die ik niet ken) dan merk ik dat mensen dat als eerste zien. Kleine kinderen kijken me na. Sommige mensen stoten elkaar aan, en beginnen dan te lachen.

En dat moet ik van invloed laten zijn op mijn eigenwaarde? Kom zeg, ik heb wel wat beters te doen. Het is ook maar hoe je er zelf mee om gaat. Ik heb een 'fuck u all' houding. Die ventileer ik uiteraard niet als zodanig, maar ik heb er lak aan wat mensen van mij vinden gebaseerd op 2 dingen die ik gezegd heb, of alleen maar puur omdat ik nou toevallig anders loop dan anderen.

65/70 jaar geleden zou ik zijn opgesloten en zijn afgemaakt. Geluk voor mij dus dat ik toen niet leefde, maar nu. Mensen hebben over mij (ivm handicap) ook vooroordelen. Lekker be-lang-rijk. Als ik toch elke keer op mn achterste poten moest staan omdat iemand iets vind over mij, al dan niet m.b.t. mijn handicap dan kon ik dat de hele dag doen.

En dan kon ik mezef ook elke avond in slaap huilen want boehoehoe ik ben zo zielig. Nee dus. Het is niet anders, niemand die het voor mij doet, ik zal er toch echt zelf iets van moeten maken. Ik klaag niet, ik dķe. Als ik zou klagen zou de situatie nog precies zo zijn als voor ik ging klagen, dus die energie kan ik beter ergens anders in steken, bijvoorbeeld zo succesvol mogelijk te zijn.
pi_97557912
Denk dat je mijn bericht iets anders opvat.
Maar zoals ik al zei ik discussier niet verder meer mee,praten als brugman om mn gelijk te halen is niet mijn sterkste punt want dat is mijn insteek in een discussie nl niet.
Maar nog even voor jou dan:
Ik ben zeker niet zielig maar ik trek me misschien wel teveel aan wat anderen vinden.
ik vind het wel moeilijk om te lezen als mensen mij hier voor parasiet aanzien.Ook al denk ik anders over mijzelf en weet ik wat ik wel doe en kan.
dan kan je zeggen niet op fok komen of niets van aantrekken whatso ever, kan allemaal.
feit ligt er dat ik het me wel aantrek en daar soms best verdrietig van kan worden.
Nu zal ik ook wel als geitewollensok worden bestempeld(iets wat ik totaal niet ben, en de termen emotioneel helemaal leeg zijn mij dan ook onbekend en gebruik ik dus niet)
Ik geef anderen niet de schuld van mijn low self esteem maar het constante wajong gebash draagt nu niet echt bij aan de feestvreugde hier zeg maar.
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 21:17:50 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_97558386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:09 schreef missyB het volgende:
Denk dat je mijn bericht iets anders opvat.
Maar zoals ik al zei ik discussier niet verder meer mee,praten als brugman om mn gelijk te halen is niet mijn sterkste punt want dat is mijn insteek in een discussie nl niet.
Maar nog even voor jou dan:
Ik ben zeker niet zielig maar ik trek me misschien wel teveel aan wat anderen vinden.
ik vind het wel moeilijk om te lezen als mensen mij hier voor parasiet aanzien.Ook al denk ik anders over mijzelf en weet ik wat ik wel doe en kan.
dan kan je zeggen niet op fok komen of niets van aantrekken whatso ever, kan allemaal.
feit ligt er dat ik het me wel aantrek en daar soms best verdrietig van kan worden.
Nu zal ik ook wel als geitewollensok worden bestempeld(iets wat ik totaal niet ben, en de termen emotioneel helemaal leeg zijn mij dan ook onbekend en gebruik ik dus niet)
Ik geef anderen niet de schuld van mijn low self esteem maar het constante wajong gebash draagt nu niet echt bij aan de feestvreugde hier zeg maar.
Als je je teveel aantrekt wat anderen vinden dan heb je denk ik de situatie waarin je zit nog niet helemaal geaccepteerd? Kan dat kloppen? (geen verwijt, gewoon een vraag). Nee hoor, je kunt prima op Fok! komen, maar op fok komen heel veel mensen, met net zoveel meningen, en als jij je snel aantrekt wat andere mensen over/van/tegen je zeggen, tja, dan heb je hier een probleem.

En dat is dan alleen nogm aar internet. In de echte wereld heb je dat nog veel meer.

Het wajong gebash...ik heb het maar over een hele kleine groep mensen, maar men lijkt daar overheen te lezen. Daarnaast...dit is een discussieforum en...dit is Fok. Tja, als een dergelijk topic wordt geopend...en laten we wel zijn, de topictitel spreekt boekdelen over degene die nummer 1 geopend heeft, dan kun je verwachten dat er ongezouten meningen op tafel komen.

Overigens...gelijk halen is nergens voor nodig. Of je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. Maar als JIJ denkt dat je gelijk hebt, dan is er toch niks aan de hand? :)
pi_97558815
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je je teveel aantrekt wat anderen vinden dan heb je denk ik de situatie waarin je zit nog niet helemaal geaccepteerd? Kan dat kloppen? (geen verwijt, gewoon een vraag). Nee hoor, je kunt prima op Fok! komen, maar op fok komen heel veel mensen, met net zoveel meningen, en als jij je snel aantrekt wat andere mensen over/van/tegen je zeggen, tja, dan heb je hier een probleem.

En dat is dan alleen nogm aar internet. In de echte wereld heb je dat nog veel meer.

Het wajong gebash...ik heb het maar over een hele kleine groep mensen, maar men lijkt daar overheen te lezen. Daarnaast...dit is een discussieforum en...dit is Fok. Tja, als een dergelijk topic wordt geopend...en laten we wel zijn, de topictitel spreekt boekdelen over degene die nummer 1 geopend heeft, dan kun je verwachten dat er ongezouten meningen op tafel komen.

Overigens...gelijk halen is nergens voor nodig. Of je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. Maar als JIJ denkt dat je gelijk hebt, dan is er toch niks aan de hand? :)
dat ongezouten gedoe op fok moet ik blijkbaar nog flink aan wennen, in real life ook hoor.
Ik weet niet of ik de boel geaccepteerd heb zoals het is.
Blijf het moeilijk vinden het gevoel te hebben uitgerangeerd te zijn terwijl dat met wajong niet zo hoeft te zijn maar wel iets waar ik vaak tegen aanloop omdat de praktijk echt anders uitwijst dan hier soms zo simplistisch gesteld word.
wat betreft het gebash:jij zegt het over de kleine groep te hebben maar met jou posten er nog meer mensen en al die reacties bij elkaar zijn voor mij soms hard om te lezen.
het komt bij mij gewoon hops gelijk binnen, anderen fileteren dat denk ik beter ofzo.
En het is niet alleen dit, ik zou gewoon graag eens zien dat mensen eens wat aardiger zouden worden naar elkaar(dit word wel erg geitenwollesokkerig)
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 21:26:49 #238
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97558884
De beste stuurlui staan aan wal.
pi_97559170
Back from work. Bijna een heel topic gemist zie ik. :)

@ Coolguy:

Ik heb je al een paar keer zien zeggen dat je het slechts over een kleine groep hebt, maar desondanks zie ik je wel regelmatig psychische klachten afdoen als welvaartsklachten (en dus neem je die niet serieus).

Daarmee wek je de indruk dat je iedereen met psychische klachten een aansteller vindt of in ieder geval wek je de indruk dat je vindt dat mensen met psychische klachten ten onrechte recht hebben op een Wajong-uitkering of dat het beperkt meekomen op de arbeidsmarkt ook aanstellerij is en dat het een kwestie van inzet is.

Áls dat is wat je vindt, dan doe je een heleboel mensen tekort. Bovendien zou dat een erg bekrompen en wereldvreemd standpunt zijn maar dat terzijde.

Als dat niet is wat je vindt dan kom je duidelijk ongenuanceerder over dan je bedoeling is waarschijnlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 21:57:10 #240
16180 crew  CoolGuy
pi_97560424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Back from work. Bijna een heel topic gemist zie ik. :)

@ Coolguy:

Ik heb je al een paar keer zien zeggen dat je het slechts over een kleine groep hebt, maar desondanks zie ik je wel regelmatig psychische klachten afdoen als welvaartsklachten (en dus neem je die niet serieus).

Daarmee wek je de indruk dat je iedereen met psychische klachten een aansteller vindt of in ieder geval wek je de indruk dat je vindt dat mensen met psychische klachten ten onrechte recht hebben op een Wajong-uitkering of dat het beperkt meekomen op de arbeidsmarkt ook aanstellerij is en dat het een kwestie van inzet is.

Áls dat is wat je vindt, dan doe je een heleboel mensen tekort. Bovendien zou dat een erg bekrompen en wereldvreemd standpunt zijn maar dat terzijde.

Als dat niet is wat je vindt dan kom je duidelijk ongenuanceerder over dan je bedoeling is waarschijnlijk.
Ik ben er absoluut van overtuigd dat er psychische klachten zijn die je af kunt doen als welvaartsklachten. Ik ben er ook van overtuigd dat er mensen zijn die zich aanstellen en een of andere psychische aandoening misbruiken voor eigen gewin.

Er zijn ook mensen die wel degelijk in de shit zitten en NIET kunnen werken. Zonder meer. Daar hoor je mij niks over zeggen.

Wat ik in dit topic zie zijn vooral mensen die een wajong hebben, en zonder weerwoord direct beginnen met zichzelf te verdedigen over waarom ze die dan wel niet hebben. Voor mij hoef je je niet te verdedigen. Als jij die uitkering hebt heb je die. In welke groep jij valt zoals hierboven beschreven weet ik niet.

Ik reageer in dit topic vanwege de mensen, en die mensen zijn er gewoon, daar hoeven we echt niet moeilijk over te doen, die heel dramatisch doen over vanalles dat ze hebben. Die mensen zijn vooral bezig met zichzelf verdedigen over waarom ze een wajong hebben, en waarom het allemaal de schuld is van anderen dat het moeilijker is om werk te krijgen.

Ik snap heus dat dat moeilijker is. Maar die mensen spenderen zoveel tijd aan klagen dat ze niet afvragen wat zij zelf anders kunnen doen. Want nee, het zijn de bedrijven, en de instanties en en en.. en zelf zijn ze alleen maar slachtoffer. Maar dat is nog steeds maar een kleine groep van ALLE mensen die een Wajong hebben.

En nogmaals, ik heb het dus niet over ALLE mensen die een Wajong hebben, maar over een beperkte groep binnen die wajong-mensen. Ik heb al meerdere keren gezegd dat het me niet gaat om ALLE Wajong mensen en dat ik snap dat er mensen zijn die volledig recht hebben op die uitkering.

Dat men dat hier niet wenst te lezen, omdat het beter uitkomt dat ik dat onderscheid niet maak, zodat je zelf ook verontwaardigd kunt reageren omdat je toevallig ook een Wajong hebt, ja, dat is niet mijn probleem.
pi_97562576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is nou de zoveelste keer dat je betrapt wordt op slecht lezen. Lees terug, en kijk dan eens wie Afrika introduceerde in deze discussie?
En al die keren heb ik dat argument ook ontkracht...gek genoeg wordt daar voor ';t gemak maar over heen gelezen.
Jij schreef toch dit?

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:35 schreef CoolGuy het volgende:
De vergelijking gaat er om dat als je hier bij wijze van spreken een keer moe bent en treurig, en je speelt het goed, je een label opgeplakt krijgt en dan ineens krijg je geld toegestopt en werken is dan iets moeilijks wat men 'niet aan kan'.

Dat is allemaal prima, de vergelijking met Afrika wordt gemaakt omdat mensen daar wel op de grond (want geen bank) kunnen gaan zitten en roepen dat het allemaal zo moeilijk is om elke dag water te gaan halen, maar ja, als ze dat niet doen hebben ze de dag erna niks te zuipen, en als dat maar lang genoeg duurt zijn ze dood.

Dus, die mensen moeten wel. Die mensen gaan geen water meer halen (bij wijze van, deze hele post is gechargeerd om iets duidelijk te maken) als ze geen ledematen meer hebben, want dan KUNNEN ze niet meer. Hier gaan mensen niet werken omdat ze 'geen energie meer hebben'.

Snap je het punt?
En mijn punt was dat je aanname niet klopte, onder andere omdat, wanneer je geen energie meer hebt, je inderdaad dus niet kunt werken! :P
Hoe wil je werken zonder energie?

Jouw aanname is dat in afrika mensen niet zeuren en in Nederland wel, omdat ze daar anders dood zullen gaan en hier anders hewoon hun handje op kunnen houden.
Echter, wie zegt dat zulke mensen daadwerkelijk dood zullen gaan? Je roept maar wat, gechargeert of niet, het geeft een foutief en negatief beeld van een arbeidsgehandicapte.

Jij moest toch zo nodig een punt maken van het hele "In afrika gehandicapt = doodgaan, in Nederland = gehandicapt handje ophouden" maken?
Dus, dat doe jij dus :P
Kom aub niet met "je kunt niet lezen", want er zijn anderen hier die aanmerkelijk slechter zijn in "niet kunnen lezen", maar daar kijk je voor het gemak overheen omdat zei het zelfde standpunt aanhouden als jijzelf. :P

En nu we 't over lezen hebben, ik heb nooit beweerd dat jij afrika erbij hebt gehaald, alleen dat ik het er NIET bij haalde. Wie kan hier niet lezen? Pffff.
pi_97563764
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ik in dit topic zie zijn vooral mensen die een wajong hebben, en zonder weerwoord direct beginnen met zichzelf te verdedigen over waarom ze die dan wel niet hebben. Voor mij hoef je je niet te verdedigen. Als jij die uitkering hebt heb je die. In welke groep jij valt zoals hierboven beschreven weet ik niet.
Je zegt dus dat de meerderheid van de wajongers hier zonder weerwoord direct beginnen zichzelf te verdedigen? Als er over ons gezegd wordt dat we fucking halve jankballen met autisme zijn die doet alsof ze zielig zijn en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten, vind CoolGuy dat blijkbaar helemaal geen probleem!
Sterker nog, hij blijft wajong maar linken aan zwak, zielig en aanstellers, met de kanttekening dat er heus wel een paar goeie "echte" wajongers tussen zullen zitten. De waarheid is omgekeerd. Verreweg de meeste wajongers die ik heb gezien zijn geen zeikerds, zielige aanstellers en handjeophouders.
Jouw beschrijving van "groepen wajongers" is al even krom.
"Voor mij hoef je ons niet aan te vallen", ja, dat schiet lekker op!

quote:
Ik reageer in dit topic vanwege de mensen, en die mensen zijn er gewoon, daar hoeven we echt niet moeilijk over te doen, die heel dramatisch doen over vanalles dat ze hebben.
O ja? Wie doet in deze topic dan heel dramatisch over wat ze hebben?
Of klets je maar weer uit je nek?
quote:
Die mensen zijn vooral bezig met zichzelf verdedigen over waarom ze een wajong hebben, en waarom het allemaal de schuld is van anderen dat het moeilijker is om werk te krijgen.
O, dus als een wajonger aangeeft dat hij moeilijker aan 't werk komt omdat de baas liever een gezond iemand heeft, dan is die wajonger maar een leugenaar?
En waarom neem je het woordje "allemaal" hier in de mond?

Iedereen hier weet toch dat mensen die in de wajong zitten, een min of meer permanente makke hebben of hebben gekregen lang voordat ze zich voor 't eerst op de arbeidsmarkt begeven?
Je weet zelf toch ook wel dat iemand die autistisch is niet "altijd" de schuld van zijn slechte functioneren bij de ander zal neerleggen??
Er is niemand hier die beweert dat het allemaal de schuld is van de werkgevers, behalve de wajonghaters zelf!

quote:
Ik snap heus dat dat moeilijker is. Maar die mensen spenderen zoveel tijd aan klagen dat ze niet afvragen wat zij zelf anders kunnen doen.
en die mensen zijn volgens jou het overgrote deel van de wajongers, eigenlijk zou alleen maar een heel klein deel wajong mogen krijgen en de rest, dat zijn zeikerds?

quote:
En nogmaals, ik heb het dus niet over ALLE mensen die een Wajong hebben, maar over een beperkte groep binnen die wajong-mensen. Ik heb al meerdere keren gezegd dat het me niet gaat om ALLE Wajong mensen en dat ik snap dat er mensen zijn die volledig recht hebben op die uitkering.
Je had het eerder anders over dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap dat een werkgever daar niet op kan vertrouwen. Maar die persoon is dus 'te ziek' om te kunnen werken, maar niet ziek genoeg om opgenomen te worden? Daar heb ik moeite mee. Als ik ziek ben, dan doe ik iets om dat op te lossen, maar dan ben ik niet bezig met winkelen of wat dan ook.

Roepen dat ik ziek ben, thuis op de bank zitten en geld vangen voor langere tijd, terwijl ik allerlei dingen wel kan maar in ieder geval niet werken, ja, dat vind ik raar. Als die tijd dat je thuis bent bedoeld is om je 'beter te maken', dan snap ik dat.

Het komt er op neer dat ik denk dat als dat staatsinfuus er niet zou zijn, een groot deel van de Wajong uitkeringsgerechtigden ineens veel meer blijkt te kunnen dan nu, want nu is er immers wel een vangnet.

Als je moet leren vliegen terwijl er een net onder je hangt dan maakt het niet uit of je het probeert. Als het niet lukt wordt je toch opgevangen. Als dat net er niet is val je te pletter als het niet lukt. Ik denk dat er veel meer mensen dan ineens toch kunnen vliegen.
Nu zeg je dat JIJ vind dat het maar om een kleine groep gaat, maar eerder gaf je aan dat zonder wajong een groot deel van de Wajong uitkeringsgerechtigden ineens veel meer blijkt te kunnen dan nu. een groot deel =/ een beperkte groep binnen die wajong-mensen

Bij elke gelegenheid probeer je de lat steeds verder richting het "wajongers zijn eigenlijk niet ziek, maar moeten gewoon een schop onder kun hol hebben", omdat dat is wat je echt vind.
pi_97564072
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben er absoluut van overtuigd dat er psychische klachten zijn die je af kunt doen als welvaartsklachten. Ik ben er ook van overtuigd dat er mensen zijn die zich aanstellen en een of andere psychische aandoening misbruiken voor eigen gewin.
Ik ben ervan overtuigd dat er ergens in Nederland wel iemand is met 12 vingers. Ook ben ik ervan overtuigd dat er kamerplanten bestaan die je maar 1 keer per jaar water hoeft te geven.

Leuk en aardig al die relatief bijna niet voorkomende voorbeelden van jou, maar waarom met voorbeelden komen die dermate zeldzaam zijn dat je het gros van de wajongers daarmee moet gaan vergelijken?

En stel, stel dat het welvaartsklachten zijn (zoals oud worden), wat wil je daar dan mee zeggen? Dat welvaartsklachten wel je eigen schuld zijn?

Wat ik in deze topic zie zijn vooral wajonghaters die niet eens tot de kern kunnen komen, de wajong moet hoe dan ook "hun" zondebok zijn want { vul hier maar je zeldzame gevalletjes in van fraude oid}, dus de wajongers zijn allemaal lui, zielig en moeten gewoon een schop onder hun hol hebben (((((behalve dan die ene enkeling die wel echt ziek is))))).

Punt is:Verreweg de meeste wajongers zitten in de wajong omdat ze serieuze (vaak psychische) problemen hebben, en die problemen zijn in veel gevallen meervoudig, dus niet alleen maar een depressie, maar vaak gaat het om depressie+jeugdtrauma's+aangeboren afweiking ala autisme+angst+gedragsproblemen.

Wajonger wordt je niet als je voor je 18e een depressie had, dat wordt je vaak pas als je meervoudige problematiek hebt.
Gaat de depressie voorbij, dan komen oude gedragsproblemen weer opspelen. Gaat zoiemand in therapie, wordt 'ie halverwege weer psychotisch zodat 'ie halverwege z'n therapie niet kan afmaken.

En mensen die denken dat iemand die depressief/psychotisch/overspannen is nog steeds in staat zou moeten zijn om te schoffelen of plee's te schrobben?
quote:
p.s.:Scorpie's antwoord was:Ja, dat vind ik. En nu?
zijn zelf niet in contact met de realiteit en hebben 't liever over die ene die fraude pleegt.

Maar goed, als iemand dus geboren word in een gebroken gezin, mishandelt wordt, depressieve klachten heeft, ook nog eens autistisch blijkt te zijn EN super chaotisch, waarbij de practische problemen voor het gemak ook maar even in 't midden gelaten worden, dan is zo iemand een fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten.
Hoe zou jij 't vinden als je eerst je ouders verliest, vervolgens een been en terwijl je aan 't revalideren je huis wordt uitgezet en uit je ouderlijke macht gezet wordt (jij kunt niks doen, want je bent gewoon door je nu ex genaaid) en de dag dat je in je tijdelijke woning zit krijg je te horen dat je kanker hebt.
Ben je dan ook maar een zeikerd?
Nee, natuurlijk niet! Maar als iemand psychische klachten heeft, dan moet het gewoon ergens z'n eigen schuld zijn, net zoals er van die halve zolen zijn die denken dat als een meisje dat op straat door 15 jongens wordt verkracht, ook zelf (mede)schuldig zou zijn.

Echt, van de pot gerukt!

[ Bericht 28% gewijzigd door magnetronkoffie op 31-05-2011 23:17:47 ]
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 23:18:10 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_97564840
Jezus tering zeg heej. Oke, jij je zin. Mensen die een Wajong uitkering hebben, hebben dat altijd terecht. Er zijn geen figuren die het wel lekker makkelijk vinden, zo'n uitkering. Die bestaan niet.

En alle mensen die een wajong uitkering hebben, moeten met fluwelen handjes aangepakt worden, want ze zijn allemaal stuk voor stuk echt allemaal heel zielig.

Nu goed? Want at the end of the day, heb je veel tijd gestoken in hier je mening ventileren (dat mag, het is immers een forum) maar, dat heeft uiteindelijk niks verandert aan je situatie. En die situatie is nog steeds dat je wild om je heen slaat omdat er mensen zijn die iets zeggen wat jou niet aan staat, en nog steeds roept dat het oneerlijk is dat je veel moeilijker aan de bak komt.

Dat klopt, dat is oneerlijk, maar dat is wel de realiteit. Deal with it. Of niet, maar met zitten zeuren op een forum win je echt helemaal niets.
pi_97564888
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef CoolGuy het volgende:
Jezus tering zeg heej. Oke, jij je zin. Mensen die een Wajong uitkering hebben, hebben dat altijd terecht.
Ik zeg toch niet altijd?"Je hebt altijd wel van die fraudeurs er tussen zitten, die horen niet in de wajong, die moeten een schop onder hun hol hebben.
pi_97564952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef CoolGuy het volgende:En alle mensen die een wajong uitkering hebben, moeten met fluwelen handjes aangepakt worden, want ze zijn allemaal stuk voor stuk echt allemaal heel zielig.
Leg me geen woorden in de mond.
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 23:21:06 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_97564967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet altijd?"Je hebt altijd wel van die fraudeurs er tussen zitten, die horen niet in de wajong, die moeten een schop onder hun hol hebben.
Dat is wat ik constant al zeg. DIE moeten een schop onder hun hol hebben. Dat zijn de mensen die zonder sociaal vangnet ineens prima blijken te kunnen vliegen, omdat het dan echt moet moet moet. Over die mensen heb ik het.

Niet over de groep die echt in de shit zit.
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 23:22:37 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_97565038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond.
En anders wat?

Nee, ik ruk je woorden uit hun verband. Dat moet jou toch wel bekend voorkomen.
pi_97565097
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef CoolGuy het volgende:
Nu goed? Want at the end of the day, heb je veel tijd gestoken in hier je mening ventileren (dat mag, het is immers een forum) maar, dat heeft uiteindelijk niks verandert aan je situatie. En die situatie is nog steeds dat je wild om je heen slaat omdat er mensen zijn die iets zeggen wat jou niet aan staat, en nog steeds roept dat het oneerlijk is dat je veel moeilijker aan de bak komt.

Dat klopt, dat is oneerlijk, maar dat is wel de realiteit. Deal with it. Of niet, maar met zitten zeuren op een forum win je echt helemaal niets.
Je hebt geen idee waarom ik vandaag thuis ben gebleven jonge...je denkt dat je het weet, want volgens jou zijn alle wajongers met vrije tijd bezig hun tijd te verspillen die ze beter hadden kunnen gebruiken om aan zichzelf te werken om zodoende weer aan de slag te kunnen komen.
pi_97565122
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En anders wat?

Nee, ik ruk je woorden uit hun verband. Dat moet jou toch wel bekend voorkomen.
Ja, want het gebeurt hier wel vaker dat m'n woorden uit hun verband worden gehaald...

En anders krijg je slaag met een paar fluwelen handschoentjes :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')