De link naar de spaartegoeden is een antwoord op het feit dat wij in NL relatief hoge schulden hebben ivm. de hypotheek. Maar deze uitspraak snijdt pas hout als je weet wat het spaarbedrag (aflossingsbedrag) is naast deze schuld, samen met de maandlasten, verzekering, etc.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik begrijp de link naar spaartegoeden dus niet.
Beleggingen en kapitaalverzekeringen kunnen behoorlijk in waarde fluctueren, stel je voor dat we weer eens een flinke dip op de aandelenbeurs krijgen (volgens mij heel binnenkort) dan verdampt er een hoop fictieve waarde.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:35 schreef capricia het volgende:
Ik snap dat gedoe met spaartegoeden niet.
Mensen kunnen er bijv. ook beleggingen of kapitaalverzekeringen tegen over hebben staan. En wellicht zijn er meer opties.
Maar waarom zijn spaartegoeden dan zo belangrijk? Volgens mij hebben de mensen met de meeste schulden het minste spaargeld. Dat anderen een hoop geld hebben zal hun niet helpen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:54 schreef inXs het volgende:
[..]
De link naar de spaartegoeden is een antwoord op het feit dat wij in NL relatief hoge schulden hebben ivm. de hypotheek. Maar deze uitspraak snijdt pas hout als je weet wat het spaarbedrag (aflossingsbedrag) is naast deze schuld, samen met de maandlasten, verzekering, etc.
Nee, als ik een hypotheek heb met daaraan gekoppeld een 50% spaarhypotheek, dan staat mijn schuld voor 100% in dat rijtje, en mijn spaardeel nergens. En dat ik die andere 50% zelf apart zet wordt ook nergens vermeld.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar waarom zijn spaartegoeden dan zo belangrijk? Volgens mij hebben de mensen met de meeste schulden het minste spaargeld. Dat anderen een hoop geld hebben zal hun niet helpen.
Ik stop vandaag nog al mijn vermogen in blikjes sardientjes en WC papierquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:02 schreef BertV het volgende:
Je weet iig dat de maandbedragen op dit moment makkelijk betaald kunnen worden. (anders had de hypotheekbezitter de ruimte niet om ook nog te kunnen sparen)
Verder wat Xeno zegt, hoe veilig is vermogen als het mis gaat?
De strohalm van hypotheekbezitters is, wat ik in mijn omgeving hoor; "als het mis gaat heeft iedereen een probleem".
Positieve gedachte.... vasthouden...![]()
Dat geld moet toch eerst nog gespaard worden? Geen wonder dat het nergens in de boeken staatquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, als ik een hypotheek heb met daaraan gekoppeld een 50% spaarhypotheek, dan staat mijn schuld voor 100% in dat rijtje, en mijn spaardeel nergens. En dat ik die andere 50% zelf apart zet wordt ook nergens vermeld.
Zo krijg je een vertekend beeld.
Daar heb ik teveel geld, en een te klein huis voor...quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik stop vandaag nog al mijn vermogen in blikjes sardientjes en WC papier
Wat gaat er allemaal mis dan en hoe groot is die kans?quote:
Dat heeft wel een heel goede achtergrond. Want geen overheid zal zich permiteren om ettelijke miljoenen mensen te laten verzuipen, en het land in een diepe depressie te jagen. Opnieuw, dat heeft heeft niks met principes te maken, wel met praktische realiteit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:02 schreef BertV het volgende:De strohalm van hypotheekbezitters is, wat ik in mijn omgeving hoor; "als het mis gaat heeft iedereen een probleem".
Positieve gedachte.... vasthouden...![]()
...maar heeft de overheid in een diepe depressie wel het geld om miljoenen mensen niet te laten verzuipen. De kat in het nauw zal eerst de HRA en de hypotheekblaagopvang onder handen nemen voordat het zo ver komt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat heeft wel een heel goede achtergrond. Want geen overheid zal zich permiteren om ettelijke miljoenen mensen te laten verzuipen, en het land in een diepe depressie te jagen. Opnieuw, dat heeft heeft niks met principes te maken, wel met praktische realiteit.
Kop in het zand, wie dan leeft wie dan zorgt, gewoon lenen man!quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:13 schreef Scorpie het volgende:
Ah, de 2012-achtige 'O NOES WE GAAN ALLEMAAL DEAUD" - scenario`s worden alweer uit de kast getrokken, altijd leuk.
Je misleest mijn post. Een overheid die doel bewust miljoenen mensen laat verzuipen creeert daarmee uit wat economische tegenwind een depressie die er niet was en niet hoeft te zijn. Dus je hoeft van de overheid niet te verwachten dat ze opzettelijk de huizenmarkt gaat killen, wel dat als mensen collectief in de problemen komen dat zij die zal ondersteunen om grotere problemen te voorkomen. Vandaar dat 'als het mis gaat heeft iedereen een probleem' wel degelijk een kern van waarheid bevat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef BertV het volgende:
[..]
...maar heeft de overheid in een diepe depressie wel het geld om miljoenen mensen niet te laten verzuipen. De kat in het nauw zal eerst de HRA en de hypotheekblaagopvang onder handen nemen voordat het zo ver komt.
Er ontploft niets, maar vooral starters zijn wel het haasje.
Ik zeg ook niet dat de overheid ooit het risico wil nemen om de hypotheek markt "te killen".quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je misleest mijn post. Een overheid die doel bewust miljoenen mensen laat verzuipen creëert daarmee uit wat economische tegenwind een depressie die er niet was en niet hoeft te zijn. Dus je hoeft van de overheid niet te verwachten dat ze opzettelijk de huizenmarkt gaat killen, wel dat als mensen collectief in de problemen komen dat zij die zal ondersteunen om grotere problemen te voorkomen. Vandaar dat 'als het mis gaat heeft iedereen een probleem' wel degelijk een kern van waarheid bevat.
Lijkt me een volkomen onrealistisch scenario. Als je daarin gelooft moet je bij wijze van spreken simpelweg snel uitloggen en emigreren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de overheid ooit het risico wil nemen om de hypotheek markt "te killen".
Maar op een gegeven moment moet je ergens geld vandaan halen / bezuinigen.
Een bezuinig zoals in Griekenland zou hier een bezuiniging van 80 tot 90 miljard betekenen.
Dan gaan er hier, net als daar, echt heel veel mensen piepen.
s'nachts huil ik mezelf zachtjes in slaap...quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me een volkomen onrealistisch scenario. Als je daarin gelooft moet je bij wijze van spreken simpelweg snel uitloggen en emigreren.
Vergeleek je nu net serieus Griekenland met Nederland?quote:
Word niet alles vergeleken met elkaar? Ken ook iemand die continue Australie erbij haaltquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Vergeleek je nu net serieus Griekenland met Nederland?
Hey, weet je wat nog veel erger is? Als het hier net zo warm zou worden als op Mercurius! Dan gaan we allemaal dood
Nou, de starters die niet genoeg hypotheek kunnen krijgen zonder allerlei foefjes, die zijn het haasje. Maar dat is logisch. Als je niet genoeg verdiend, kun je geen huis kopen. Lijkt me normaal. Een huis kunnen kopen is alleen voorbehouden aan diegenen waarvan het salaris hoog genoeg is. Men kan wel willen dat iedereen dat maar moet kunnen, maar zo werkt het nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef BertV het volgende:
[..]
...maar heeft de overheid in een diepe depressie wel het geld om miljoenen mensen niet te laten verzuipen. De kat in het nauw zal eerst de HRA en de hypotheekblaagopvang onder handen nemen voordat het zo ver komt.
[..]
Kop in het zand, wie dan leeft wie dan zorgt, gewoon lenen man!
Er zullen genoeg mensen eerst langzaam de keel dichtgedrukt worden. De belangen van de machthebbers en rijken om de status quo voor henzelf te behouden zal de voornaamste reden zijn. En we weten allemaal dat als je mensen langzaam uithongert ze zich niet zullen verzetten, dus laat het afknijpen maar beginnenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef BertV het volgende:
Precies... gewoon doorgaan met waar we mee bezig waren en vooral niet vooruit kijken, wie dan leeft... wie dan zorgtquote:Kop in het zand, wie dan leeft wie dan zorgt, gewoon lenen man!
Als huurder kan je daarmee wachten totdat de rellen in de straat uitbrekenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me een volkomen onrealistisch scenario. Als je daarin gelooft moet je bij wijze van spreken simpelweg snel uitloggen en emigreren.
Of India.... and of all places.... Brabantquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:36 schreef antfukker het volgende:
[..]
Word niet alles vergeleken met elkaar? Ken ook iemand die continue Australie erbij haalt
Zoals jij vroeger bedoel je? Opleiding allemaal niet nodig, gewoon doorgaan waar je mee bezig was, en vooral niet vooruit kijken, wie dan leeft, wie dan zorgt.....en dan ben je jaren verder, en dan ineens realiseer je wat de gevolgen zijn van die keuze, en dan ga je moord en brand schreeuwen in plaats van de hand in eigen boezem te steken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:49 schreef xenobinol het volgende:
Precies... gewoon doorgaan met waar we mee bezig waren en vooral niet vooruit kijken, wie dan leeft... wie dan zorgt
Brabant is, behalve met Utopia, natuurlijk nergens mee te vergelijken....quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:51 schreef xenobinol het volgende:
Of India.... and of all places.... Brabant
Zolang een land in de EU zit moet je 'm redden want anders gaan we er allemaal aan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Vergeleek je nu net serieus Griekenland met Nederland?
Hey, weet je wat nog veel erger is? Als het hier net zo warm zou worden als op Mercurius! Dan gaan we allemaal dood
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |