Dan moet de motor harder aan de bak ja.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:20 schreef electronique het volgende:
100 in de 3? dan gaat de auto toch helemaal brommen zegmaar
Kan prima hoor, het grootste minpunt is dat je sneller door je benzine heengaat.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:27 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hij zat richting de 3500-4000 toeren geloof ik en bestuurder had nergens last van..
Toen ik zei dat ik rond de 50km al richting 4e versnelling ga zakte zijn mond open
Nee hoor, da's prima. Alleen met dat nieuwe rijden is het idee dat als je rond de 2500 toeren schakelt, je minder brandstof verspilt, wat weer beter zou zijn voor het milieu. (Tenminste, zoiets dacht ik dat erachter zat.)quote:Op maandag 6 juni 2011 19:34 schreef Mpj het volgende:
Huh. Ik hoor 't altijd als ik naar een andere versnelling moet aan dat gebrom. Fout of zo?
Bij 20km/u naar z'n 2 (Hoewel ik het meestal bij 15 al doe)quote:Op maandag 6 juni 2011 19:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee hoor, da's prima. Alleen met dat nieuwe rijden is het idee dat als je rond de 2500 toeren schakelt, je minder brandstof verspilt, wat weer beter zou zijn voor het milieu. (Tenminste, zoiets dacht ik dat erachter zat.)
Dat zijn in praktijk ongeveer de snelheden, maar de richtlijn is 2000-2500 toeren.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:18 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Bij 20km/u naar z'n 2 (Hoewel ik het meestal bij 15 al doe)
Bij 30km/u naar z'n 3
Bij 50km/u naar z'n 4
Bij 80km/u naar z'n 5
Maar dit zijn slechts richtlijnen. Alles gaat voor schakelen. Als je van rijbaan moet wisselen of invoegen. EERST dat doen en dan schakelen. Al rijd je 80km/u in z'n 2, het is belangrijker dat je eerst je handeling uitvoert en dan pas schakel.
Daarom ook als je invoegt, volledig invoegen in z'n 4 en pas als je op de snelweg bent schakelen naar z'n 5.
Hrm, moet ik eens proberen, bij 30 of 50 al eentje hoger gaan volgens jouw schema.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:18 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Bij 20km/u naar z'n 2 (Hoewel ik het meestal bij 15 al doe)
Bij 30km/u naar z'n 3
Bij 50km/u naar z'n 4
Bij 80km/u naar z'n 5
Maar dit zijn slechts richtlijnen. Alles gaat voor schakelen. Als je van rijbaan moet wisselen of invoegen. EERST dat doen en dan schakelen. Al rijd je 80km/u in z'n 2, het is belangrijker dat je eerst je handeling uitvoert en dan pas schakel.
Daarom ook als je invoegt, volledig invoegen in z'n 4 en pas als je op de snelweg bent schakelen naar z'n 5.
Dat komt door dat verdomde nieuwe rijden waar ik me aan moet houden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:41 schreef SBM22 het volgende:
Vind het wel grappig om te lezen dat jullie hier zo op je toerenteller kijken. Zelf serieus nog nooit gedaan, zelfs niet bij het lessen. Lijkt mij dat je, wanneer je de auto aanvoelt, prima weet wanneer je moet schakelen en wanneer niet. Rij zelf nu al 5 maanden ofzo in een autotje waar niet eens een toerenteller op zit ;-) Heb je helemaal niet nodig dat ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |