Ik rij altijd met de instelling van: Ik kan het prima, ik hoef me niet te bewijzen. We gaan gewoon even een rondje rijden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ff uitjanken. Meer dan een jaar bezig inmiddels, ik kan redelijk rijden, meeste lessen zijn het kleine dingetjes waar je niet op zou zakken en verder niks. Maar!!! (met een hele dikke M plus die drie uitroeptekens ja) zodra het voor het echie is (TTT, proefexamens) dan is het gewoon helemaal niks. En dan echt op het niveau van het enige positieve wat ervan gezegd kan worden is dat ik niemand om zeep heb geholpen. Ik denk alleen maar AAH VERKEERSDEELNEMERS! OVERAL!!! OP MIJN WEG!! (Ter vergelijk: normaal zou ik denken: 'Ach, brommertje van rechts, hij eerst, dan die tientonner die rechtdoorgaat en dan afslaan, eventjes goed kijken, let op die hand, daar zijn we al, klaar'
Ben nooit iemand van de examenvrees of blackouts geweest maar dit lijkt echt nergens op. Heb al valeriaan geprobeerd maar daar werd ik nogal zombie-achtig van, doet geen reet behalve dat ik de hele dag wil maffen.
Het ligt niet aan mijn instructeur want zoals gezegd: ik kan het best behalve als het moet dus hij heeft me alles wel aangeleerd maar ik laat het dan niet zien... Iemand tips? Ervaringen?
Lastig zeg, hoe vaak ben je al al gegaan? Heb je al BNOR gehad? M'n zus had hier ook last van en heeft ook wat gebruikt, daarna wel geslaagd. Zal vragen wat ze heeft gebruikt als je het wil weten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ff uitjanken. Meer dan een jaar bezig inmiddels, ik kan redelijk rijden, meeste lessen zijn het kleine dingetjes waar je niet op zou zakken en verder niks. Maar!!! (met een hele dikke M plus die drie uitroeptekens ja) zodra het voor het echie is (TTT, proefexamens) dan is het gewoon helemaal niks. En dan echt op het niveau van het enige positieve wat ervan gezegd kan worden is dat ik niemand om zeep heb geholpen. Ik denk alleen maar AAH VERKEERSDEELNEMERS! OVERAL!!! OP MIJN WEG!! (Ter vergelijk: normaal zou ik denken: 'Ach, brommertje van rechts, hij eerst, dan die tientonner die rechtdoorgaat en dan afslaan, eventjes goed kijken, let op die hand, daar zijn we al, klaar'
Ben nooit iemand van de examenvrees of blackouts geweest maar dit lijkt echt nergens op. Heb al valeriaan geprobeerd maar daar werd ik nogal zombie-achtig van, doet geen reet behalve dat ik de hele dag wil maffen.
Het ligt niet aan mijn instructeur want zoals gezegd: ik kan het best behalve als het moet dus hij heeft me alles wel aangeleerd maar ik laat het dan niet zien... Iemand tips? Ervaringen?
Ik heb ooit ook zo'n rijinstructeur gehad..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:50 schreef Mpj het volgende:
Heb nu tien rijlessen gehad. Vandaag op de snelweg geweest (niks raars aan eigenlijk) en ga beginnen met leren voor m'n theorie en woensdag een afspraak maken van hoe/wat/wanneer.
Ik ga denk ik ook op zoek naar een andere rijschool aangezien mijn rijinstructeur tegen mij schreeuwt. Het begon ongeveer bij les 4 toen ik tegen een stoep opbotste, vervolgens in les 5 omdat ik niet remde voor een kat en nu om de kleinste dingen, bijv; ik rijd 47/48 i.p.v 50. En het wordt steeds erger plus het werkt alleen maar averechts. Door hem word ik nog onzekerder, zie ik op tegen de lessen en ben ik zenuwachtig waardoor ik dus faal
![]()
Overigens heb ik ook 't gevoel dat ik het nooit ga halen, het lijkt me nu een onmogelijke klus. Maar goddomme, de meest domme en onnozele mensen hebben een rijbewijs!
Ja dat denk ik ook altijdquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:50 schreef Mpj het volgende:
Heb nu tien rijlessen gehad. Vandaag op de snelweg geweest (niks raars aan eigenlijk) en ga beginnen met leren voor m'n theorie en woensdag een afspraak maken van hoe/wat/wanneer.
Ik ga denk ik ook op zoek naar een andere rijschool aangezien mijn rijinstructeur tegen mij schreeuwt. Het begon ongeveer bij les 4 toen ik tegen een stoep opbotste, vervolgens in les 5 omdat ik niet remde voor een kat en nu om de kleinste dingen, bijv; ik rijd 47/48 i.p.v 50. En het wordt steeds erger plus het werkt alleen maar averechts. Door hem word ik nog onzekerder, zie ik op tegen de lessen en ben ik zenuwachtig waardoor ik dus faal
![]()
Overigens heb ik ook 't gevoel dat ik het nooit ga halen, het lijkt me nu een onmogelijke klus. Maar goddomme, de meest domme en onnozele mensen hebben een rijbewijs!
Ging goed gelukkig, moest alleen minder dicht langs andere auto's rijden en iets meer de binnenspiegel gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:02 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik moet over een half uurtje weer, gelukkig maar een uur en een kwartier. Het enige waar wij nu mee bezig zijn is alle drukke/moeilijke kruispunten opzoeken. Over drieënhalve week mag ik op, dus op zich is er nu wel een last van mijn schouders. Eerst móést ik namelijk goed rijden omdat ik wist dat hij mijn examen dan aan zou vragen. Dit is nu gedaan gelukkig, dus puur voorbereiding op het examen.
Moet zeggen dat ik vandaag totaal geen zin heb met dit weer, ben bang dat het niks wordt.
Verjo.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ben net naar de bieb gegaan voor theorieboeken. Ze hadden er stapels. Ze hadden boeken van de ANWB en van een ander bedrijf, iets met een V. Wist niet welke nou het beste was, ben maar voor die van de ANWB gegaan. Heb ook gelijk een oefenboek en een oefen-cdrom gehaald, was er toch
.
Hier hetzelfde verhaal. Ik blijk helaas het "talent" van mijn moeder te hebben geërfd die uiteindelijk op haar 36e de 4e keer toch maar eens slaagde en waar ik niet bij in de auto durfde na een paar ritjes... Maar ik moet dat papiertje goddomme gewoon halen want ik zit echt klem in mijn privésituatie zonder dat kreng, het moet gewoon echt.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:08 schreef LUFC het volgende:
Zijn inderdaad lastige dingen, soort van schaamte omdat het niet goed gaat heb ik ook. Maar uiteindelijk moet je wel omdat je toch je rijbewijs wilt. En bij mij is de wil om het te halen groter dan de schaamte dat je het niet kan. Bij mij wordt het ook een lastig verhaal en ben al zowat ¤ 2.000 kwijt maar ik moet hem gewoon halen, klaar.
Hahahahaha ja maar ook gewoon hier uit de omgeving. Sommige mensen, echt té dom maar toch binnen 20 lessen een rijbewijs. Beschamend vind ik het, voor mezelf..quote:Op zondag 5 juni 2011 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaal. Ik blijk helaas het "talent" van mijn moeder te hebben geërfd die uiteindelijk op haar 36e de 4e keer toch maar eens slaagde en waar ik niet bij in de auto durfde na een paar ritjes... Maar ik moet dat papiertje goddomme gewoon halen want ik zit echt klem in mijn privésituatie zonder dat kreng, het moet gewoon echt.
En dan zie je op tv inderdaad mensen die te dom zijn om hun reet te lokaliseren die zo de weg op kunnen, al sms-end op de snelweg, bellend, spookrijdend, slingerend, scheldend en al...
Vroeger was het trouwens wel makkelijker om een rijbewijs te halen. Ik denk dat een hoop van dat wegtuig het niet zou redden met wat er tegenwoordig gevraagd wordt.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
Hahahahaha ja maar ook gewoon hier uit de omgeving. Sommige mensen, echt té dom maar toch binnen 20 lessen een rijbewijs. Beschamend vind ik het, voor mezelf..
Schrik niet, ik heb al 45 gehad en mijn theorie verloopt op 17 augustus. Nog niet afgereden, ben ik nog niet klaar voor. Het is niet dat ik niet kan rijden, maar ik rijd veel te wisselvallig. Ene keer rijd ik goed, andere keer weer drama. Maar heb besloten om van instructeur te wisselen als mijn lessen bij mijn huidige op zijn, omdat ik constant te horen krijg dat het tussen me oren zit blabla. Dan een soort van spoedcursus in juli en ondertussen al een praktijkexamen aanvragen denk ik. Wordt heel lastig, maar het moet. Ga wel proberen om alvast die bijzondere verrichtingen te doen bij mijn huidige instructeur zodat ik dat niet meer hoef te doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:14 schreef Mpj het volgende:
Ja, precies, goed gezegd. Het is een soort van schaamte.Hoeveel lessen heb jij gehad? Heb je al 'n keer afgereden of niet? Ik heb nu 10 gehad, heb dus nog wel wat te gaan..
Ik schrik nergens van, ik sprak laatst met iemand die 60 lessen nodig had, dus het kan altijd erger. Ik vind het echt rot voor je. Balen, andere instructeur zoeken is best een handig idee en inderdaad een spoedcursus zodat je snel slaagt en je theorie niet verloopt. Hopen dat het lukt, maar eigenlijk moet het wel omdat je nu weet hoe je moet rijden en hoe alles werkt.. Ben je ook zenuwachtig als je moet rijden dan? En is je instructeur verder wel aardig?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:04 schreef LUFC het volgende:
[..]
Schrik niet, ik heb al 45 gehad en mijn theorie verloopt op 17 augustus. Nog niet afgereden, ben ik nog niet klaar voor. Het is niet dat ik niet kan rijden, maar ik rijd veel te wisselvallig. Ene keer rijd ik goed, andere keer weer drama. Maar heb besloten om van instructeur te wisselen als mijn lessen bij mijn huidige op zijn, omdat ik constant te horen krijg dat het tussen me oren zit blabla. Dan een soort van spoedcursus in juli en ondertussen al een praktijkexamen aanvragen denk ik. Wordt heel lastig, maar het moet. Ga wel proberen om alvast die bijzondere verrichtingen te doen bij mijn huidige instructeur zodat ik dat niet meer hoef te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |