abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98816819
Ik ben jaloers op de mensen die geslaagd zijn. Ik wil ook. Maar heb zometeen m'n 13e les, ik ga vanaf deze week twee lessen in de week doen.. en dan ga ik de 18e op vakantie voor drie weken, ben benieuwd of ik daarna nog goed kan rijden.
pi_98825527
Zou ik me niet te druk om maken, bij mij was ik na 3 weken rust zelfs de beste ooit :P.

Vandaag ging wel redelijk, slechts twee bijna-aanrijdingen. Koppeling ging ook redelijk, doe het gewoon rustig aan nu, jammer voor de rest >:). Alleen die tactiek werkt niet als je zo'n voorrangsweg op moet waar iedereen voorbij komt racen, je dan 3 seconden hebt om op te komen en voldoende snelheid te maken. Ging dus fout :@.

Ga me nu ook niet meer druk maken over het aantal lessen, doe het gewoon in mijn eigen tempo.
pi_98827047
Ik had vandaag ook weer rijles. Het ging wel goed (als ik kijk naar bepaalde vorige lessen), alleen volgens mijn rijinstructeur moet ik me meer concentreren (maar dat moet ik áltijd, het lukt me gewoon niet). Ik rem te hard, ik vergeet soms het schakelen in bochten en als ik ergens moet wachten, maar dat is een kwestie van doen en automatisme. En verder had ik één hele domme blunder; ik ging stilstaan op zo'n fietspad/autoweg. :') :')

Ik heb nu 13 lessen gehad en ik heb echt het idee dat ik het NOOIT leer/ga leren.. |:( En dan denk ik weer aan al die domme tokkies op de weg en dan moet 't wel..

Mijn rijinstructeur heeft niet weer tegen mij geschreeuwd (gelukkig - alsof hij meeleest hier :P), alleen soms, als ik een domme fout maak gaat hij zuchten of met zijn ogen rollen. Maar ja.

Morgen weer rijles, hopelijk gaat het beter! En morgen ga ik écht beginnen voor mijn theorie. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:30:33 #254
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98827549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Mpj het volgende:
Ik had vandaag ook weer rijles. Het ging wel goed (als ik kijk naar bepaalde vorige lessen), alleen volgens mijn rijinstructeur moet ik me meer concentreren (maar dat moet ik áltijd, het lukt me gewoon niet). Ik rem te hard, ik vergeet soms het schakelen in bochten en als ik ergens moet wachten, maar dat is een kwestie van doen en automatisme. En verder had ik één hele domme blunder; ik ging stilstaan op zo'n fietspad/autoweg. :') :')

Ik heb nu 13 lessen gehad en ik heb echt het idee dat ik het NOOIT leer/ga leren.. |:( En dan denk ik weer aan al die domme tokkies op de weg en dan moet 't wel..

Mijn rijinstructeur heeft niet weer tegen mij geschreeuwd (gelukkig - alsof hij meeleest hier :P), alleen soms, als ik een domme fout maak gaat hij zuchten of met zijn ogen rollen. Maar ja.

Morgen weer rijles, hopelijk gaat het beter! En morgen ga ik écht beginnen voor mijn theorie. :)
Ik ben vandaag geslaagd, maar mijn instructeur heeft vrijwel nooit gezucht. Je moet gewoon je mond opentrekken als hij dat doet, vergeet niet dat jij uiteindelijk klant (en dus koning) bent. Als mijn instructeur zo achterlijk zou doen had ik al lang gezegd van 'doe jij eens niet zo achterlijk'.

En 13e les is sowieso een dip voor veel mensen rond die tijd. De eisen worden dan ineens een stuk hoger. Over een les of 5/6 gaat het vast beter.
pi_98828216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:30 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik ben vandaag geslaagd, maar mijn instructeur heeft vrijwel nooit gezucht. Je moet gewoon je mond opentrekken als hij dat doet, vergeet niet dat jij uiteindelijk klant (en dus koning) bent. Als mijn instructeur zo achterlijk zou doen had ik al lang gezegd van 'doe jij eens niet zo achterlijk'.

En 13e les is sowieso een dip voor veel mensen rond die tijd. De eisen worden dan ineens een stuk hoger. Over een les of 5/6 gaat het vast beter.
Gefeliciteerd! :)
Ja, ik weet het, en het gekke is, in normale situaties (op straat, school, werk) zou ik ook echt wel mijn mond opentrekken. Sowieso, sterker nog: ik reageer altijd veel te fel op mensen en dat veroorzaakt soms ruzies. Maar tijdens rijles voelt het anders voor mij, ik weet niet. Alsof ik me ineens klein voel, maar eerlijk gezegd durf ik het dus niet. :')

Even een andere vraag; bij de stoplichten enzovoort, ik las net terug dat sommige mensen al gas geven voordat ze koppeling op laten komen? Hoort dat zo, ik laat namelijk de koppeling een beetje los en dan geef ik pas gas (al heb ik altijd het idee dat ik andere mensen ophoud en laat ik de koppeling dan te snel los).
pi_98828893
Klinkt als mijn verhaal :P.

Bedenk ook dat die tokkies soms wel 60 lessen hebben gehad :P. Leg jezelf niet teveel druk op, je moet niet bij les 13 op een bepaald niveau zitten ofzo. Hoe meer ik dat idee in mijn hoofd haal hoe meer spanning ik voel voorafgaand aan de rijles, dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Koppeling kan ik je niet echt adviseren, zijn meerdere opvattingen over wanneer je gas erbij doet, hoeveel, hoe snel, welke auto etc. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik er zelf ook moeite mee. Vraag het ook vooral aan je zuchtende rijinstructeur want mijnes vond het bijv niet goed als ik er gelijk al gas bij doe voor t aangrijpingspunt, tja dan doe je verder ook weinig.
pi_98833336
Als mijn rijinstructeur zo zou zuchten en schreeuwen, zou ik per direct een ander zoeken.

Let wel, jij betaalt goud geld voor die rijlessen. Dan is het echt niet te veel gevraagd om niet constant in de stress te zitten vanwege een of andere rare zeikvent. Overleg het gewoon even met de rijschool, het is echt geen raar verzoek.

Ik zou overigens vandaag rijles 7 hebben, maar aangezien ik me de longen uit het lijf hoest, kon het niet doorgaan. En omdat ik niet tijdig heb afgezegd, mag ik alsnog 25 euro dokken -O-
pi_98833903
Vandaag m'n 5e les gehad, ging wel goed. Flink door de stad gereden. Van alles geprobeerd, inparkeren, kruisingen, stoplichten en rotondes. Kruisingen waar je dus in het midden van de weg kunt blijven staan heb ik moeite mee. Bang dat ik niet snel genoeg wegkom of ik heb een inschattingsfout. Hoewel mijn rij-instructeur ook foutjes maakt. :P
Ik ben vandaag ook voor het eerst de snelweg opgegaan, ging ook goed. Goed met de spiegels gewerkt en inhalen. Alleen ik reed al snel iets te hard, 130. :+

Vrijdag weer les.
pi_98836026
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:02 schreef Kijana het volgende:
Alleen ik reed al snel iets te hard, 130. :+
130 op de teller of ook 'in het echt'? Anders is het gewoon oefenen voor de nieuwe snelheid toch ;)
pi_98842536
Als ik wil inhalen op de snelweg, en dus mijn dode hoek check, gaat mn stuur ook mee! Ik krijg dat niet onder controle. Mijn rij instructeur zegt kwestie van oefenen oefenen oefenen, iemand tips?
pi_98850799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:22 schreef _Twinkle het volgende:
Als ik wil inhalen op de snelweg, en dus mijn dode hoek check, gaat mn stuur ook mee! Ik krijg dat niet onder controle. Mijn rij instructeur zegt kwestie van oefenen oefenen oefenen, iemand tips?
Stuur losser vasthouden.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_98853406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:47 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Stuur losser vasthouden.
Of zelfs even met je linkerhand loslaten of anders beetpakken.
pi_98856249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:47 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Stuur losser vasthouden.
Daar wordt bij mij nu ook steeds op gehamerd. Moet af en toe zonder handen rijden :)
pi_98888459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:45 schreef t.coenraad het volgende:

[..]

130 op de teller of ook 'in het echt'? Anders is het gewoon oefenen voor de nieuwe snelheid toch ;)
Is hetzelfde toch? Maar bij Assen/Groningen komt er geen 130 zone. :P
pi_98890240
Tja, hier is 86 teller werkelijk 80 bijvoorbeeld ;)
pi_98891141
Precies. Als ik met de TomTom rijd en ik rijd op mijn teller 80-82, dan geeft de TomTom aan dat ik 76 rijd..
pi_98918697
Gisteren eerste les gehad :) voor het eerste gestuurd, gas geven, richtingaanwijzers, spiegelinstellingen, etc. geleerd, best veel gereden :) . Dinsdag is de volgende, heb er zin in :P
graag verwijderen
pi_98943185
Gisteren twee uur gereden. Ik rij in Amsterdam, natuurlijk voornamelijk in West rond het CBR. Mijn instructeur vond het leuk om mij te pesten en besloot mij op vrijdagmiddag door het centrum van de stad te sturen om via Zuid naar Diemen te rijden. Met al die fietsers rond het concertgebouw moet je wel goed opletten! Maar hij was heel tevreden over hoe het ging, het ging vooral om het koppelen te oefenen en op te kunnen letten in drukke gebieden. Toen vanaf Diemen via de A10 terug naar West. Na het vast staan in de stad was het een verademing om even flink door te rijden op de ring!

Vanmiddag mijn volgende les waarin we bijzondere verrichtingen gaan doen. Ik heb ook wel een hele fijne instructeur als ik al die verhalen hier hoor.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_98943218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:20 schreef Niles-Crane het volgende:
Gisteren eerste les gehad :) voor het eerste gestuurd, gas geven, richtingaanwijzers, spiegelinstellingen, etc. geleerd, best veel gereden :) . Dinsdag is de volgende, heb er zin in :P
Was je zenuwachtig van tevoren? Ik had dat wel maar toen ik eenmaal aan het rijden was vond ik dat eigenlijk best leuk.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_98971614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:42 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Was je zenuwachtig van tevoren? Ik had dat wel maar toen ik eenmaal aan het rijden was vond ik dat eigenlijk best leuk.
Nee hoor totaal niet, verheugde me er juist op :)
graag verwijderen
pi_98981652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:41 schreef Zolcon het volgende:
Gisteren twee uur gereden. Ik rij in Amsterdam, natuurlijk voornamelijk in West rond het CBR. Mijn instructeur vond het leuk om mij te pesten en besloot mij op vrijdagmiddag door het centrum van de stad te sturen om via Zuid naar Diemen te rijden. Met al die fietsers rond het concertgebouw moet je wel goed opletten! Maar hij was heel tevreden over hoe het ging, het ging vooral om het koppelen te oefenen en op te kunnen letten in drukke gebieden. Toen vanaf Diemen via de A10 terug naar West. Na het vast staan in de stad was het een verademing om even flink door te rijden op de ring!

Vanmiddag mijn volgende les waarin we bijzondere verrichtingen gaan doen. Ik heb ook wel een hele fijne instructeur als ik al die verhalen hier hoor.
Welke rijschool?
pi_98981944
Mh, nog een lesje morgen voor het examen. Kreeg laatste les veel last van vraagtekenbochtjes.. die d'r nog even uit krijgen. Spanning begint nu wel een beetje te komen heur :p

@ IJsdraakje: Was het al geregeld met je EV? Duurt anders wel lang..

[ Bericht 18% gewijzigd door MountMan op 03-07-2011 15:37:38 ]
  zondag 3 juli 2011 @ 18:44:17 #273
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_98990983
Bwah, ging een tijdje goed met lessen, maar de laatste tijd niet meer. En mijn instructeur doet echt geirriteerd als ik een fout maak, en zit nu op veels te veel lessen. Is het voor mij beter om een andere instructeur te zoeken? Ik zit toch bij een grote rijschool.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 3 juli 2011 @ 18:57:40 #274
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_98991455
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:05 schreef MountMan het volgende:
Mh, nog een lesje morgen voor het examen. Kreeg laatste les veel last van vraagtekenbochtjes.. die d'r nog even uit krijgen. Spanning begint nu wel een beetje te komen heur :p

@ IJsdraakje: Was het al geregeld met je EV? Duurt anders wel lang..
Nog geen bevestiging dat het rond is, maar dat het lang kon duren had ik me al op ingesteld. (Kan 4 maanden duren, maar waarschijnlijk in mijn geval nog wat langer omdat het CBR dom is.)

Maar het wordt sowieso niet eerder dan augustus dat ik voor praktijk zou kunnen, aangezien ik m'n theorie op 26 juli heb nu. (En waarschijnlijk is dat helemaal zo'n ramp niet, want ik anticipeer nog lang niet ver genoeg vooruit.)

Succes met je examen!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_99029654
ik meld me ook! :D 2e les gehad vandaag. Intensief! Nu koppijn. :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')