Ik ben vandaag geslaagd, maar mijn instructeur heeft vrijwel nooit gezucht. Je moet gewoon je mond opentrekken als hij dat doet, vergeet niet dat jij uiteindelijk klant (en dus koning) bent. Als mijn instructeur zo achterlijk zou doen had ik al lang gezegd van 'doe jij eens niet zo achterlijk'.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef Mpj het volgende:
Ik had vandaag ook weer rijles. Het ging wel goed (als ik kijk naar bepaalde vorige lessen), alleen volgens mijn rijinstructeur moet ik me meer concentreren (maar dat moet ik áltijd, het lukt me gewoon niet). Ik rem te hard, ik vergeet soms het schakelen in bochten en als ik ergens moet wachten, maar dat is een kwestie van doen en automatisme. En verder had ik één hele domme blunder; ik ging stilstaan op zo'n fietspad/autoweg.![]()
![]()
Ik heb nu 13 lessen gehad en ik heb echt het idee dat ik het NOOIT leer/ga leren..En dan denk ik weer aan al die domme tokkies op de weg en dan moet 't wel..
Mijn rijinstructeur heeft niet weer tegen mij geschreeuwd (gelukkig - alsof hij meeleest hier), alleen soms, als ik een domme fout maak gaat hij zuchten of met zijn ogen rollen. Maar ja.
Morgen weer rijles, hopelijk gaat het beter! En morgen ga ik écht beginnen voor mijn theorie.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:30 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben vandaag geslaagd, maar mijn instructeur heeft vrijwel nooit gezucht. Je moet gewoon je mond opentrekken als hij dat doet, vergeet niet dat jij uiteindelijk klant (en dus koning) bent. Als mijn instructeur zo achterlijk zou doen had ik al lang gezegd van 'doe jij eens niet zo achterlijk'.
En 13e les is sowieso een dip voor veel mensen rond die tijd. De eisen worden dan ineens een stuk hoger. Over een les of 5/6 gaat het vast beter.
130 op de teller of ook 'in het echt'? Anders is het gewoon oefenen voor de nieuwe snelheid tochquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:02 schreef Kijana het volgende:
Alleen ik reed al snel iets te hard, 130.
Stuur losser vasthouden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:22 schreef _Twinkle het volgende:
Als ik wil inhalen op de snelweg, en dus mijn dode hoek check, gaat mn stuur ook mee! Ik krijg dat niet onder controle. Mijn rij instructeur zegt kwestie van oefenen oefenen oefenen, iemand tips?
Is hetzelfde toch? Maar bij Assen/Groningen komt er geen 130 zone.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:45 schreef t.coenraad het volgende:
[..]
130 op de teller of ook 'in het echt'? Anders is het gewoon oefenen voor de nieuwe snelheid toch
Was je zenuwachtig van tevoren? Ik had dat wel maar toen ik eenmaal aan het rijden was vond ik dat eigenlijk best leuk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:20 schreef Niles-Crane het volgende:
Gisteren eerste les gehadvoor het eerste gestuurd, gas geven, richtingaanwijzers, spiegelinstellingen, etc. geleerd, best veel gereden
. Dinsdag is de volgende, heb er zin in
Nee hoor totaal niet, verheugde me er juist opquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Was je zenuwachtig van tevoren? Ik had dat wel maar toen ik eenmaal aan het rijden was vond ik dat eigenlijk best leuk.
Welke rijschool?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:41 schreef Zolcon het volgende:
Gisteren twee uur gereden. Ik rij in Amsterdam, natuurlijk voornamelijk in West rond het CBR. Mijn instructeur vond het leuk om mij te pesten en besloot mij op vrijdagmiddag door het centrum van de stad te sturen om via Zuid naar Diemen te rijden. Met al die fietsers rond het concertgebouw moet je wel goed opletten! Maar hij was heel tevreden over hoe het ging, het ging vooral om het koppelen te oefenen en op te kunnen letten in drukke gebieden. Toen vanaf Diemen via de A10 terug naar West. Na het vast staan in de stad was het een verademing om even flink door te rijden op de ring!
Vanmiddag mijn volgende les waarin we bijzondere verrichtingen gaan doen. Ik heb ook wel een hele fijne instructeur als ik al die verhalen hier hoor.
Nog geen bevestiging dat het rond is, maar dat het lang kon duren had ik me al op ingesteld. (Kan 4 maanden duren, maar waarschijnlijk in mijn geval nog wat langer omdat het CBR dom is.)quote:Op zondag 3 juli 2011 15:05 schreef MountMan het volgende:
Mh, nog een lesje morgen voor het examen. Kreeg laatste les veel last van vraagtekenbochtjes.. die d'r nog even uit krijgen. Spanning begint nu wel een beetje te komen heur :p
@ IJsdraakje: Was het al geregeld met je EV? Duurt anders wel lang..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |