ik heb 1x in mn leven een georganiseerde strandrit gemaakt bij manege grol in renesse...
wat een vieze achterstallige rotzooi was dat zeg
was denk ik een jaar of 15, ik leste altijd op oostmoer samen met mn ma en nog wat kennissen hadden we een vaste groep... dus we dachten dat is wel leuk met zn alle een keer ergens anders.
we kwamen daar aan...dan zie je al die paardjes al staan (weet even niet meer hoe het heet- te lang geleden) in van die open strontstallen met tussenschotten, de paarden staan gewoon aan een halster vastgebonden en dat is dan een stal (

) had er al een slecht voorgevoel bij...
toen kwam er zo'n trien aan met zo'n instelling zo ''van mij hoeft het niet''..
we kregen allemaal een gammel zadel en hoofdstel toegeworpen en konden met onze laarzen meteen in de shit die paarden opzadelen...
iedereen was klaar en verzamelen op de parkeerplaats, die paarden wisten natuurlijk al wat ze gingen doen dus die waren echt irritant opgefokt.. bokken en gezeik...
stukkie door het bos, ik had het idee dat ik niet het goede zadel had, paardje had ook al een soort van wond bij schoft heel sneu...
eenmaal het strand op gingen we harder, ik raakte steeds mn stijgbeugels kwijt omdat ik geen grip had, bij mn moeder brak de teugel af en een andere meid werd in rengalop van dr paard afgepleurd

, mn ma en ik hadden er de dikke T* in en zijn afgehaakt en vooraan het strand op hun gewacht.. die trien met dr grote mond schelden dat we de zooi kapot hadden gemaakt terwijl het gewoon dik was uitgedroogd
we zijn lopen terug gegaan en hebben die paarden afgegeven en zijn weg gegaan
wat ik je als tip wil meegeven, informeer van tevoren goed over hoe de meningen zijn en wees zelfverzekerd!
persoonlijk vind ik 2 jaar te weinig om hier aan mee te doen omdat dit heel anders is als in een bak rijden...
hoeveel verschillende paarden heb je gereden? en waren dit alleen manegepaarden?
weet wat je moet doen in een situatie zoals ik heb meegemaakt en houd controle over je paard.
en volgens mij mogen minderjarigen en/of mensen met minder dan een X-aantal ervaringsjaren ook niet alleen/zonder leiding.