abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 23:30:02 #276
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_98440881
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:35 schreef knight18 het volgende:

[..]

In het stenen tijdperk had je natuurlijk ook geen laptops.
Toen kreeg iedereen een beitel voor z'n examen en ict opleiding
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  PR en moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 13:01:36 #277
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_98458267
WTF krijgt iedereen 1000 euro :')
Daar kan ik m'n rijlessen mee af betalen ;(

Ouders met niet zo veel geld hebben ;(
But I love 'em anyway O+
Fuck the EBU.
pi_98570399
Kaartjes, 20 euro en een bak druiven van m'n ouders, fles Coebergh van broer + schoonzus (yum), blik snoep van andere broer + schoonzus en glitterdouchegel (jaja) van oom en tante. Dat was het wel geloof ik:P

Edit: En nog twee bossen bloemen, hoe kan ik die nou vergeten!
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:56:19 #279
348677 lellebelle
praying to be Miss perfect
pi_98576532
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:36 schreef knight18 het volgende:
atm 1200 euro binnen en een laptop voor mijn ICT opleiding.
u are gigolo?
I wished I was perfect, perfect in every way, perfect till my last day, till my last breath, till my dead. Rest in peace unsecurity
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:56:39 #280
348677 lellebelle
praying to be Miss perfect
pi_98576553
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:01 schreef Moira. het volgende:
WTF krijgt iedereen 1000 euro :')
Daar kan ik m'n rijlessen mee af betalen ;(

Ouders met niet zo veel geld hebben ;(
But I love 'em anyway O+
1000 voor op hun rug te liggen ja, lekker (vies) en snel verdiend
I wished I was perfect, perfect in every way, perfect till my last day, till my last breath, till my dead. Rest in peace unsecurity
pi_98585022
Ik heb hier en daar wat geld gekregen, maar niet zo heel veel. :P Al helemaal niet zo veel als de meeste mensen hier. :+
pi_98609843
Ik heb een mooi shirt gekregen. :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:48:50 #283
346133 Chance
1337 jwz
pi_98613125
Voor ICT opleiding heb je volgens mij niet eens een laptop nodig, niet verplicht dat ik? Nou ja m'n pc kan wel enkele jaren er mee door. Game toch op PS3. Inmiddels 100 euro oma, 50 oom en tante. 50 euro van m'n zus en waarschijnlijk de volgende laptop:

http://www.dell.com/us/p/alienware-m18x/pd.aspx Van mijn ouders, die super veel van mij houden denk ik _O-
pi_98622189
wanneer krijgt iemand hier waardebon voor de wallen
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:17:23 #285
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_98623644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:43 schreef knight18 het volgende:
wanneer krijgt iemand hier waardebon voor de wallen
Lijkt me niet dat die geldig zijn, want de waardebon heb je misschien bij de ene pooier gehaald en wil je dat dan inwisselen bij een andere hoer die een andere pooier heeft. :P

Maar ja, sommige dingen vind ik ook wel weer overdreven. Zoals een laptop van +1000¤ krijgen en nog eens geld, andere cadeaus e.d. Je hebt nou niet echt iets heel bijzonders gedaan, als je nou al zoiets verwacht met je Havo diploma, wat verwacht je dan voor je HBO/Uni? Tot 1000 nog daar aan toe (als het van verschillende mensen is tenminste), maar om nou een laptop van 2000 euro te krijgen. :')

(Of je moet je laptop/pc heel erg nodig vervangen en het is meteen een verjaardagscadeau of zo). :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:07:43 #286
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_98625816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef Chance het volgende:
Voor ICT opleiding heb je volgens mij niet eens een laptop nodig, niet verplicht dat ik? Nou ja m'n pc kan wel enkele jaren er mee door. Game toch op PS3. Inmiddels 100 euro oma, 50 oom en tante. 50 euro van m'n zus en waarschijnlijk de volgende laptop:

http://www.dell.com/us/p/alienware-m18x/pd.aspx Van mijn ouders, die super veel van mij houden denk ik _O-
Alienware :')
Daar kan je eigenlijk alle standaard Apple-bash-argumenten bij opvoeren alleen dan even de specs en design omdraaien. Het design is echt kankerlelijk. Echt.
En 100 euro van je oma, wtf :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_98626280
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef knight18 het volgende:
1000 van me ma gekregen. Mijn pa krijg ik laptop voor mijn ict opleiding en 100 euro. En van mijn oom 100.
Gescheiden ouders die de liefde van hun kind proberen te kopen :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:48:45 #288
344644 computerprobleem
pi_98627841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Gescheiden ouders die de liefde van hun kind proberen te kopen :')
Serieus :')
2000 euro waarde krijgen voor een middelbare school diploma (vmbo, havo, vwo en gymnasium maakt dan niet eens wat uit). :')
  PR en moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 23:04:23 #289
288245 crew  Moira
pi_98628682
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:48 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Serieus :')
2000 euro waarde krijgen voor een middelbare school diploma (vmbo, havo, vwo en gymnasium maakt dan niet eens wat uit). :')
Dat dus :r
Niet lullig bedoeld, want ook ik zou maar wat graag 1000 euro en een laptop willen krijgen van wie dan ook. Maar zo leer je je kinderen toch niet met geld om gaan? :')
Zo krijg je verwende nesten die op hun 40e nog niet eens hun eigen centen kunnen verdienen.
Ik ben 2000 euro aan rijlesgeld kwijt en binnenkort ook nog eens 1750 euro aan collegegeld. I'm working my ass off en ik heb geen cent over voor iets voor mezelf. Ik moet broodnodig naar de kapper (mijn haarpunten zijn 3 cm gespleten :'( ) en als het even kon met wat geld dat ik over had zou ik ook graag een eigen computer/laptop willen hebben. Ik kan niet eens m'n rijlessen af betalen en ik heb het volledige collegegeldkrediet aangevraagd bij DUO in de hoop dat ik daarmee mijn collegegeld wel af kan betalen.
Mijn huidige inkomsten zijn 200 euro in de maand :r

Waarom zie je dit soort dingen bijna nooit meer? Waarom krijgen kinderen (en zelfs jongvolwassenen) alles maar toegeschoven van hun rijke pappie en mammie?
Zelfs dat kankerjoch Dre Hazes teert op de zak van z'n dooie vader en faalt zelfs zijn VMBO diploma te halen.

My god, ik wil echt niet oud worden in zo'n society. Als dit de nieuwe generatie moet worden... :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU.
pi_98631880
Waarom ben je dan ook aan rijlessen begonnen? Ik ben 24 en red me nog steeds prima met OV en fiets, en een hele enkele keer een taxi. Die paar duizend euro die ik daarmee heb uitgespaard hebben al die jaren, en nu nog steeds, als een hele fijne back-up op m'n spaarrekening gediend, waardoor ik nooit krom heb hoeven liggen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:51:03 #291
344644 computerprobleem
pi_98634194
Kijk, helemaal niets krijgen van je ouders ben ik echt volledig vies tegen. Als ouder heb je de taak om je kinderen te verzorgen, tot dat zij volledig op hun zelf kunnen leven (er is wel een grens natuurlijk, niet dat je op je 25e nog steeds door je ouders wordt verzorgd. Ik heb het dan over de grens van 21/22 jaar, dat is toch wel het maximum). Als ouder neem je namelijk geen kinderen wanneer je ze niet kunt verzorgen. Een extreem verwend kind maken is natuurlijk ook heel erg slecht, maar af en toe waardering tonen / verwennen is goed. Maar om nou 2000 euro uit te geven omdat je kind een diploma heeft gehaald vind ik wel te ver gaan (zelfs wanneer je vader Bill Gates heet). Denk niet eens dat Bill Gates zijn kinderen zo zou verwennen, hij is zelf ook niet groot geworden omdat hij alles van pappie en mammie kreeg? (hij laat zijn kinderen 0,5% a 2% na, de rest gaat naar de goede doelen en 2% van 40 miljard is nog erg veel, daar niet van :P ). Het gaat om het principe. :P

Zelf heb ik eerder in dit topic aangegeven rijlessen enz. te krijgen, maar dat viel toevallig met mijn verjaardag. Daarnaast vind ik dat de cadeaus die ik krijg voor het halen van mijn diploma misschien net iets boven gemiddeld zijn, ik vind het niet erg, maar met een heel stuk minder zou ik ook tevreden zijn. :)

Ben zelf al bezig met het ondernemen van kleine dingen, zoals het kopen en verkopen van consoles, games, etc. Wil het later groter aanpakken, maar heb nu niet zo heel veel geld om echt grote inkopen te doen. Ik maak er soms leuke winst mee, maar vorige zomer was wel mijn beste tijd ooit. Momenteel ben ik op zoek naar een baan, alleen krijg overal ¤3,90 per uur terwijl ik 18 ben. :') Heb eerder werk verricht voor 9 per uur, dus 3,90 per uur neem ik nooit aan. Ik hoop dat ik mijn record verbreek, vorige zomer ca. 3500 in 1 a 2 maanden tijd, maar lijkt me sterk dat ik weer zo'n omzet maak (die 3500 was dus niet mijn winst!). :D

Wow, wel erg off-topic nu. :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:37:54 #292
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_98635729
Bill Gates laat volgensmij aan zijn kinderen maar 1 of 10 miljoen dollar na omdat hij het niet gezond vond ze meer te geven.
Daarnaast vind ik Moira's verhaal ook wel lullig, het beste is gewoon een middenweg waarbij de ouders de rijlessen betalen en de schoolboeken met de kinderen die zelf wat verdienen voor een computer/auto/etc, op 18-jarige leeftijd hoor je echt nog niet alles zelf te betalen, daar heb je vanaf je 22 a 25e nog 60 jaar voor. Je kinderen als cadeau voor het halen van hun diploma 1000 euro of een laptop van 2000 euro of wat dan ook van zo'n hoge waarde te geven is gewoon overdreven. Het is niet alsof ze op hun 40e geen geld kunnen verdienen omdat ze op hun 17e of 18e een keer 1000 euro kregen, maar het is wel een redelijke klap als die steun stopt en ze alle rekeningen zelf moeten betalen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:07:40 #293
344644 computerprobleem
pi_98636244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Bill Gates laat volgensmij aan zijn kinderen maar 1 of 10 miljoen dollar na omdat hij het niet gezond vond ze meer te geven.
Daarnaast vind ik Moira's verhaal ook wel lullig, het beste is gewoon een middenweg waarbij de ouders de rijlessen betalen en de schoolboeken met de kinderen die zelf wat verdienen voor een computer/auto/etc, op 18-jarige leeftijd hoor je echt nog niet alles zelf te betalen, daar heb je vanaf je 22 a 25e nog 60 jaar voor. Je kinderen als cadeau voor het halen van hun diploma 1000 euro of een laptop van 2000 euro of wat dan ook van zo'n hoge waarde te geven is gewoon overdreven. Het is niet alsof ze op hun 40e geen geld kunnen verdienen omdat ze op hun 17e of 18e een keer 1000 euro kregen, maar het is wel een redelijke klap als die steun stopt en ze alle rekeningen zelf moeten betalen.
Inderdaad!
En ik vind dat schoolgeld e.d. sowieso wel door je ouders betaalt moet worden, behalve als het echt niet kan en in zo'n geval krijg je toch wel altijd hulp van de overheid. Je kunt wel zeggen ''ja, maar je doet het toch voor jezelf?'' e.d. maar dat is ook niet waar, want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hun eigen ouders niet willen verzorgen wanneer ze straks oud/bejaard zijn.
pi_98640250
Ik vind dat als je kinderen neemt je ook voor deze moet zorgen. Kosten zoals schoolgeld,kleding etc. hoor je gewoon als ouders te betalen! Mijn vriendin moet bijvoorbeeld haar eigen kleding kopen. Dat vind ik gewoon diep en diep triest. Het betalen van een RBW, Auto, etc. dat is iets wat elke ouder zelf bepaald maar zaken zoals kleding etc. horen er gewoon te zijn voor je kind. Leuke jeugd heb je als je alleen maar werkt om je zelf te kunnen onderhouden. Lijkt mij toch veel verstandiger om wat minder te werken en goed presteren op school zodat je later goed terecht komt.

Ik krijg gewoon alles betaald van mijn ouders. Heb RBW,Auto's etc allemaal zelf betaald maar dat is ook luxe. Ik ben misschien een klein beetje verwend maar ik werk wel gewoon 3 dagen en heb een redelijke spaarrekening opgebouwd.

Je kind verwennen is normaal, je kind overspoelen met verwennerij niet! :)
pi_98640358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:07 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Alienware :')
Daar kan je eigenlijk alle standaard Apple-bash-argumenten bij opvoeren alleen dan even de specs en design omdraaien. Het design is echt kankerlelijk. Echt.
En 100 euro van je oma, wtf :')
Ik wil hem ook alleen om stoer te doen, naar een jaartje ben ik hem zat en koop ik een andere laptop en krijgt m'n pa hem ofzo _O-
  PR en moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 12:56:36 #296
288245 crew  Moira
pi_98642452
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:51 schreef computerprobleem het volgende:
Kijk, helemaal niets krijgen van je ouders ben ik echt volledig vies tegen. Als ouder heb je de taak om je kinderen te verzorgen, tot dat zij volledig op hun zelf kunnen leven (er is wel een grens natuurlijk, niet dat je op je 25e nog steeds door je ouders wordt verzorgd. Ik heb het dan over de grens van 21/22 jaar, dat is toch wel het maximum). Als ouder neem je namelijk geen kinderen wanneer je ze niet kunt verzorgen. Een extreem verwend kind maken is natuurlijk ook heel erg slecht, maar af en toe waardering tonen / verwennen is goed. Maar om nou 2000 euro uit te geven omdat je kind een diploma heeft gehaald vind ik wel te ver gaan (zelfs wanneer je vader Bill Gates heet). Denk niet eens dat Bill Gates zijn kinderen zo zou verwennen, hij is zelf ook niet groot geworden omdat hij alles van pappie en mammie kreeg? (hij laat zijn kinderen 0,5% a 2% na, de rest gaat naar de goede doelen en 2% van 40 miljard is nog erg veel, daar niet van :P ). Het gaat om het principe. :P

Zelf heb ik eerder in dit topic aangegeven rijlessen enz. te krijgen, maar dat viel toevallig met mijn verjaardag. Daarnaast vind ik dat de cadeaus die ik krijg voor het halen van mijn diploma misschien net iets boven gemiddeld zijn, ik vind het niet erg, maar met een heel stuk minder zou ik ook tevreden zijn. :)

Ben zelf al bezig met het ondernemen van kleine dingen, zoals het kopen en verkopen van consoles, games, etc. Wil het later groter aanpakken, maar heb nu niet zo heel veel geld om echt grote inkopen te doen. Ik maak er soms leuke winst mee, maar vorige zomer was wel mijn beste tijd ooit. Momenteel ben ik op zoek naar een baan, alleen krijg overal ¤3,90 per uur terwijl ik 18 ben. :') Heb eerder werk verricht voor 9 per uur, dus 3,90 per uur neem ik nooit aan. Ik hoop dat ik mijn record verbreek, vorige zomer ca. 3500 in 1 a 2 maanden tijd, maar lijkt me sterk dat ik weer zo'n omzet maak (die 3500 was dus niet mijn winst!). :D

Wow, wel erg off-topic nu. :P
Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Maar als je ouders zelf geen cent te makken hebben kun je het ze niet kwalijk nemen als ze jou niks kunnen geven.
Een dak boven m'n hoofd en een broodje gebakken ei als avondeten is dan al goed genoeg.
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 12:59:34 #297
288245 crew  Moira
pi_98642532
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:07 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Inderdaad!
En ik vind dat schoolgeld e.d. sowieso wel door je ouders betaalt moet worden, behalve als het echt niet kan en in zo'n geval krijg je toch wel altijd hulp van de overheid. Je kunt wel zeggen ''ja, maar je doet het toch voor jezelf?'' e.d. maar dat is ook niet waar, want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hun eigen ouders niet willen verzorgen wanneer ze straks oud/bejaard zijn.
Hulp van de overheid stopt bij de studiefinanciering van 95 per maand. Voor uitwonenden is dat natuurlijk meer maar ik heb al helemaal geen geld om op mezelf te gaan wonen.
Dat collegegeldkrediet wat ik heb aangevraagd in de hoop mijn collegegeld daarmee te kunnen betalen, is een lening. Dat zal ik binnen 10 jaar na mijn studie moeten terugbetalen aan de overheid.
Nou is 10 jaar heel veel, maar ik ken genoeg mensen die daar behoorlijke problemen mee krijgen :P Hoewel 't mijn zus wel goed is af gegaan (die heeft destijds ook alles zelf moeten betalen).
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 13:03:44 #298
288245 crew  Moira
pi_98642638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:28 schreef VulcanRaven het volgende:
Ik vind dat als je kinderen neemt je ook voor deze moet zorgen. Kosten zoals schoolgeld,kleding etc. hoor je gewoon als ouders te betalen! Mijn vriendin moet bijvoorbeeld haar eigen kleding kopen. Dat vind ik gewoon diep en diep triest. Het betalen van een RBW, Auto, etc. dat is iets wat elke ouder zelf bepaald maar zaken zoals kleding etc. horen er gewoon te zijn voor je kind. Leuke jeugd heb je als je alleen maar werkt om je zelf te kunnen onderhouden. Lijkt mij toch veel verstandiger om wat minder te werken en goed presteren op school zodat je later goed terecht komt.

Ik krijg gewoon alles betaald van mijn ouders. Heb RBW,Auto's etc allemaal zelf betaald maar dat is ook luxe. Ik ben misschien een klein beetje verwend maar ik werk wel gewoon 3 dagen en heb een redelijke spaarrekening opgebouwd.

Je kind verwennen is normaal, je kind overspoelen met verwennerij niet! :)
Nogmaals; als je ouders het geld niet hebben kunnen ze ook geen kleding, schoolgeld of rijlessen voor je betalen. Soms moet ik zelfs mijn moeder geld lenen voor boodschappen en benzine.
Vanaf m'n 14e ofzo heb ik die dingen (kleding dus ook, en bijv. flessen en hapjes voor feestjes) zelf moeten betalen. Niet omdat m'n ouders gierig zijn, maar omdat het geld er niet voor is.
Soms is dat inderdaad wel kut hoor. Dan had ik me liever iets minder zorgen willen hoeven maken over geld, en gewoon iets kon kopen als ik het nodig heb. Niet elke keer weer op de 24e van de maand moeten wachten voor je loon, en vervolgens alles weer binnen een paar weken kwijt zijn omdat je toch ook een bedrag op je spaarrekening wilt laten staan.

Nja, ik vind het dus inderdaad wel kut. En ik had liever iets meer speling gehad (dus niet dat er zo veel vanaf zou hangen als ik een keer geen geld meer heb). Maar het leert je wel snel op te groeien en om te gaan met de 'volwassen wereld' en hoe die dingen werken.
Ik denk dat ik er later, als ik wél welvarend ben :p , alleen maar profijt van zal hebben.
Fuck the EBU.
pi_98643658
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nogmaals; als je ouders het geld niet hebben kunnen ze ook geen kleding, schoolgeld of rijlessen voor je betalen. Soms moet ik zelfs mijn moeder geld lenen voor boodschappen en benzine.
Vanaf m'n 14e ofzo heb ik die dingen (kleding dus ook, en bijv. flessen en hapjes voor feestjes) zelf moeten betalen. Niet omdat m'n ouders gierig zijn, maar omdat het geld er niet voor is.
Soms is dat inderdaad wel kut hoor. Dan had ik me liever iets minder zorgen willen hoeven maken over geld, en gewoon iets kon kopen als ik het nodig heb. Niet elke keer weer op de 24e van de maand moeten wachten voor je loon, en vervolgens alles weer binnen een paar weken kwijt zijn omdat je toch ook een bedrag op je spaarrekening wilt laten staan.

Nja, ik vind het dus inderdaad wel kut. En ik had liever iets meer speling gehad (dus niet dat er zo veel vanaf zou hangen als ik een keer geen geld meer heb). Maar het leert je wel snel op te groeien en om te gaan met de 'volwassen wereld' en hoe die dingen werken.
Ik denk dat ik er later, als ik wél welvarend ben :p , alleen maar profijt van zal hebben.
Dat is wat anders als je ouders wegens omstandigheden het geld gewoon niet hebben, dat ligt dan buiten hun macht om. Ik denk trouwens dat het leren omgaan met geld ook grotendeels aan jezelf ligt. Ik ken genoeg mensen die redelijk verwend worden maar toch goed met hun geld omgaan. Er zijn er ook die alles zelf moeten betalen en dan alsnog elke cent die ze hebben uitgeven aan luxe e.d.Het is maar net wat voor persoon je bent en hoe verstandig je bent en doorhebt hoe het in de volwassen wereld er aan toe gaat. Er zijn genoeg mensen van 40+ die elke maand hun loon binnen een week erdoorheen gejaagd hebben. En die hebben dan ook kinderen die ze niks nauwelijks eten kunnen geven. Dat vind ik dan gewoon dom.
pi_98645652
Ik krijg de helft gefinancierd van mijn laptop, dit wordt gewoon een Asus van 600 euro. Het is al een dure tijd voor mijn ouders, twee kinderen die op kamers gaan, nieuw meubilair moeten hebben en al de rest wat er bij hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')