quote:Evans: "Ik denk dat Contador te kloppen is"
Alberto Contador heeft sinds 2007 elke grote ronde gewonnen waaraan hij deelnam. Toch maakt Cadel Evans zich sterk dat Contador niet onverslaanbaar is.
"Ik denk dat hij verslagen kan worden in de Tour", zegt Evans aan Cyclingnews. "Hij is ook maar een mens." Toch geeft de Australiër van BMC toe dat Contador er torenhoog bovenuitstak in de Giro. "Hij was een klasse apart. Het was een race met dieptepunten, maar het was leuk om uit je zetel te volgen."
Zelf bouwt Evans via de Dauphiné Libéré op naar de Tour de France. "De Dauphiné wordt een test om te zien waar ik sta. Ik kom er niet met veel verwachtingen aan de start. Ook voor de renners die een mindere Giro hebben gereden, wordt het een test."
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:48 schreef Ericr het volgende:
Evans(hebben we dat ook maar weer gehad in aanloop naar de Tour).
Ik heb de laatste jaren meer respect gekregen voor Evans, met name door de manier hoe hij koerst.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:48 schreef Ericr het volgende:
Evans(hebben we dat ook maar weer gehad in aanloop naar de Tour).
Vorig jaar had hij wel een zware giro gereden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:48 schreef Ericr het volgende:
Maar hoe had Evans gedacht om Contador te verslaan? Of bedoelt hij in het algemeen? Evans en de TDF, het is al twee jaar geen goede match meer. Zou me verbazen als hij er nu opeens wel weer staat in de TDF.
Vorig jaar reed ie in het geel ondanks een scheurtje in zijn elleboog. Uiteindelijk moest ie dat bekopen met veel tijdverlies en die Tour won hij sowieso niet, maar in normale omstandigheden kon ie wel een aardig klassement rijden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:55 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Vorig jaar had hij wel een zware giro gereden.
Hij lijkt mij niet favoriet nummer 1 nee. Ik denk dat Evans eigenlijk meer een renner voor heuvelklassiekers en kortere rittenkoersen is (geworden), die in een grote ronde op zijn tandvlees podium kan halen als het meezit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:04 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk dat Evans als ronderenner zijn beste tijd achter hem heeft. Het zou me verbazen als hij mannen als Contador, Schleck, S.Sanchez, Gesink en Basso straks voor zou blijven.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:57 schreef Leatherface het volgende:
Waarom nou weer Evans![]()
Nou ja, iedereen zijn voorkeuren. Maar hij heeft dit jaar erg goed gereden en mag zeker zijn mening geven, als ze daar om vragen.
In 2009 faalde hij ook... onder normale omstandigheden toen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vorig jaar reed ie in het geel ondanks een scheurtje in zijn elleboog. Uiteindelijk moest ie dat bekopen met veel tijdverlies en die Tour won hij sowieso niet, maar in normale omstandigheden kon ie wel een aardig klassement rijden.
quote:Zeker
Thomas De Gendt (Bel)
Romain Feillu (Fra)
Johnny Hoogerland (Ned)
Björn Leukemans (Bel)
Wout Poels (Ned)
Lieuwe Westra (Ned)
Mits in vorm zeker
Stijn Devolder (Bel)
Andere renners in voorselectie
Borut Bozic (Slo)
Matteo Carrara (Ita)
Sergey Lagutin (Oez)
Marco Marcato (Ita)
Jens Mouris (Ned)
Rob Ruijgh (Ned)
quote:Definitieve selectie Quick Step: 7 renners zeker
Tom Boonen (Bel)
Sylvain Chavanel (Fra)
Dries Devenyns (Bel)
Jerôme Pineau (Fra)
Gert Steegmans (Bel)
Niki Terpstra (Ned)
Kevin De Weert (Bel)
Ik denk dat je verder alleen kans hebt op Posthuma en Kroon, verder niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:54 schreef franklop het volgende:
Zullen er nog Nederlanders buiten Terpstra (en buiten Rabo en Vacansoleil renners) meegaan? Postuma was ook zeker geloof ik bij Leopard?
Zou ik niet zo zeker van zijn. Er is een goede kans dat ze geen zin hebben om deze gasten uit de Tour te moeten halen als er weer gezeik over ze is. (en de dopinghunters hebben er een handje van om nou net in de maand July met allerlei zaken aan te komen.) Is nou niet de beste recklame.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:00 schreef Sheepcidus het volgende:
BMC heeft zijn twee italianen weer ontschorst dus die zullen wel mee gaan.
Zijn hetzelfde alleen groeien de heuvels blijkbaar in Juli.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:10 schreef Chielus het volgende:
De tijdrit in de Dauphiné lijkt wel heel erg veel op die uit de Tour of vergis ik me?
kunnen een andere startplek kiezen hequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:55 schreef Felagund het volgende:
Het meest vreemde is nog dat bij de eerste tijdrit liggen de start en finish plaats op dezelfde hoogte liggen en bij de tweede niet.
Kan, maar dan zou je toch ook een andere lengte van de tijdrit moeten hebben? Het ziet er precies hetzelfde uit verder. Maar zou kunnen idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:02 schreef franklop het volgende:
[..]
kunnen een andere startplek kiezen he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |