abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98028079
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:50 schreef livelink het volgende:
Precies! Al die administratieve klussen gaan altijd onder begeleiding van een volwassene. Dat viel me ook al op. En ik ergerde me wel een beetje aan het zeikgehalte in haar post. Ze klaagt wel over Nederland, maar dat zeuren over parkeren is echt typisch Nederlands.

Stom is dat. Als ze zeilt vind ik de reis wel interessant, maar die vakantieverhaaltjes van haar vind ik vreselijk.
Klagen over NL is heel gemakkelijk als je in het buitenland overal bij begeleid wordt.. Hoe anders zou het zijn als ze werkelijk aan de goden overgeleverd was?
pi_98030231
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat in veel havens de benodigde papieren zelf niet eens mag tekenen omdat ze minderjarig is?
pi_98030308
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:17 schreef spuitje het volgende:
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat in veel havens de benodigde papieren zelf niet eens mag tekenen omdat ze minderjarig is?
:Y
pi_98031400
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:19 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

:Y
En dat verklaart dan waarschijnlijk ook het telefoontje naar die mevrouw. Rare vraag misschien Banjer, en ik heb ook geen idee of jij een antwoord hebt. Maar meestal mogen dokumenten voor minderjarigen alleen worden ondertekend door een wettelijke vertegenwoordiger. Hoe zouden ze zoiets regelen dan?
pi_98031433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:44 schreef Disana het volgende:
Laura's nieuwste blog staat weer bol van de taalfouten, maar afgezien daarvan wekt ze de indruk zelf in 'de wrak' gereden te hebben. Wat een lezer tot het volgende brengt:

[..]

Tja, dat krijg je als je niet teveel kwijt wilt over je begeleiders.
Ik zie haar er nog voor aan ook! :)
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 19:45:19 #281
137949 Disana
pi_98035774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:

Ik zie haar er nog voor aan ook! :)
Dan zou papa het haar geleerd moeten hebben, hij is er gek genoeg voor. Maar ik denk toch niet dat ze in een vreemde drukke stad gaat rijden, en dan nog zonder rijbewijs ook. Ik denk echt dat ze verzwijgt dat ze begeleiders heeft.
pi_98035978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:49 schreef spuitje het volgende:

[..]

En dat verklaart dan waarschijnlijk ook het telefoontje naar die mevrouw. Rare vraag misschien Banjer, en ik heb ook geen idee of jij een antwoord hebt. Maar meestal mogen dokumenten voor minderjarigen alleen worden ondertekend door een wettelijke vertegenwoordiger. Hoe zouden ze zoiets regelen dan?
Wellicht per fax?
pi_98036003
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan zou papa het haar geleerd moeten hebben, hij is er gek genoeg voor. Maar ik denk toch niet dat ze in een vreemde drukke stad gaat rijden, en dan nog zonder rijbewijs ook. Ik denk echt dat ze verzwijgt dat ze begeleiders heeft.
Dat lijkt mij ook.
pi_98042852
Uit haar gastenboek, mensen menen dit toch niet serieus??

Schitterende verhalen, en knap hoe je meteen gebruik maakt van de gelegenheid om wat rijervaring op te doen. Daar zouden ze in Nederland natuurlijk weer problemen mee hebben, maar je merkt wel dat het niet overal zo bekrompen is. De foto van jou voor die waterval is prachtig, ik kan echt genieten van die mooie natuuropnamen en hoop dat er nog veel volgen! Heel veel succes gewenst met je reis!
pi_98043519
quote:
"momenteel zijn hier niet veel Nederlanders, dus werden wij al snel gebeld met het verzoek haar op te vangen"
Als je het zo leest lijkt het er op dat ze door team Laura opgebeld zijn om Laura te helpen.

Het correcte citaat is:

quote:
Er zijn momenteel weinig Hollanders in Shelter Bay Marina, dus wij werden al snel opgetrommeld om Laura op te vangen bij aankomst. Om ongeveer 09:00 was het dan zover en al snel lag Guppy veilig afgemeerd.

Vanavond Bami Goreng aan boord van Jedi want van dat indianen-voer in de San Blas wordt je natuurlijk al snel flauw :-)
Meer waarschijnlijk is dat de bemanning van de Jedi door andere zeilers, dan wel de havenmeester, is opgetrommeld om Laura te helpen met afmeren.

De puzzelvraag is nog wel wie te voren de Shelter Bay Marina in Colon (Panama) als sponsor aangezocht heeft.
pi_98044577
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:40 schreef wich het volgende:

[..]

Als je het zo leest lijkt het er op dat ze door team Laura opgebeld zijn om Laura te helpen.

Het correcte citaat is:

[..]

Meer waarschijnlijk is dat de bemanning van de Jedi door andere zeilers, dan wel de havenmeester, is opgetrommeld om Laura te helpen met afmeren.

De puzzelvraag is nog wel wie te voren de Shelter Bay Marina in Colon (Panama) als sponsor aangezocht heeft.
Behalve dat:
Betekent dat dat alleen Hollanders Laura kunnen helpen afmeren?
En dat er niemand is die Laura begeleidt bij haar studie aan de wereldschool?
pi_98045525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wellicht per fax?
Dat zou inderdaad kunnen. Maar uit ervaring weet ik dat een fax lang niet altijd wordt geaccepteerd. Dan moet je toch echt met een origineel document komen.
Gezien haar gemopper op de plaatselijke autoriteiten in haar laatste weblog krijg ik een beetje het idee dat ze zich af en toe in allerlei bochten moet wringen om de benodigde papieren te krijgen. Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
pi_98049031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:18 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad kunnen. Maar uit ervaring weet ik dat een fax lang niet altijd wordt geaccepteerd. Dan moet je toch echt met een origineel document komen.
Gezien haar gemopper op de plaatselijke autoriteiten in haar laatste weblog krijg ik een beetje het idee dat ze zich af en toe in allerlei bochten moet wringen om de benodigde papieren te krijgen. Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
Ik denk meer dat de formulieren in het Frans gesteld zijn, de ambtenaren ook voornamelijk Frans spreken, en dat Frans spreken/lezen niet Laura's sterkste punt is. ;)
pi_98051863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:18 schreef spuitje het volgende:

[..]

Het kan ook zo zijn, dat een volwassene zich borg moet stellen voor haar. Ik weet het ook niet, maar het lijkt me iig niet eenvoudig om zomaar overal in- en uit te kunnen klaren als minderjarige.
pi_98059477
quote:

[..]

Het correcte citaat is:

[..]

Zou dit het antwoord op de puzzelvraag kunnen zijn?
quote:
HET TEAM

Om mijn wereldreis helemaal alleen voor te bereiden gaat natuurlijk niet, gelukkig heb ik ook een team achter mij staan met ervaren mensen die me daarbij heel erg steunen.
Niet alleen om mijn zeilboot Guppy klaar te maken voor de wereldreis, maar ook het regelen van diverse zaken, onder andere het zoeken en contact onderhouden met sponsoren.
En ook als ik zelf straks op reis ben moet er nog veel geregeld worden.

En ik? ik kijk of ze het allemaal wel goed doen.
bron
pi_98110247
dat is een voordeel geweest voor de andere minderjarige solo zeilers die WEL non-stop rond de wereld zeilden: ze hoefden geen haven aan te doen waar een meerderjarige de papieren moest tekeken, en waar op stel en sprong landgenoten moesten worden opgetrommeld om je "spontaan"' te verwelkomen.
pi_98112320
quote:

[..]

Het correcte citaat is:

[..]

Was dat nu dezelfde haven waar ze weer eens zo lekker tekeer ging over de pers en waar ze dat behulpzame stel heeft afgebekt?
pi_98112555
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:51 schreef Alleskids het volgende:
dat is een voordeel geweest voor de andere minderjarige solo zeilers die WEL non-stop rond de wereld zeilden: ze hoefden geen haven aan te doen waar een meerderjarige de papieren moest tekeken, en waar op stel en sprong landgenoten moesten worden opgetrommeld om je "spontaan"' te verwelkomen.
"spontaan" kan ook nauwelijks.. Als ze werkelijk onverwacht binnenkomt, zijn ze toch gewoon met hun eigen dingen bezig? Zelfs als zou ze poepberoemd zijn en een prima reputatie hebben..
pi_98113581
Las op die Hyves dat Laura niet als een kind wil worden behandeld. Wat maar niet tot dat meiske door wil dringen is dat ze dat voor de wet van veel landen natuurlijk nog wel is, ook al maakt ze dan ook een wereldreis! En ik denk dat er heel wat havens zijn waar de dienstdoende ambtenaren nog nooit van haar hebben gehoord. En er dus steeds weer uitgelegd moet worden hoe, wat en waarom.
Tja, naast "onwillige" sluiswachters heb je vast en zeker ook "onwillige" ambtenaren!
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 15:42:38 #295
137949 Disana
pi_98114783
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef spuitje het volgende:
Las op die Hyves dat Laura niet als een kind wil worden behandeld. Wat maar niet tot dat meiske door wil dringen is dat ze dat voor de wet van veel landen natuurlijk nog wel is, ook al maakt ze dan ook een wereldreis! En ik denk dat er heel wat havens zijn waar de dienstdoende ambtenaren nog nooit van haar hebben gehoord. En er dus steeds weer uitgelegd moet worden hoe, wat en waarom.
Tja, naast "onwillige" sluiswachters heb je vast en zeker ook "onwillige" ambtenaren!
Eigenlijk is het maar raar dat we er niet meer van (mogen) weten. Waar ze wordt geholpen, wanneer, en door wie.
pi_98114950
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef spuitje het volgende:

[..]

Was dat nu dezelfde haven waar ze weer eens zo lekker tekeer ging over de pers en waar ze dat behulpzame stel heeft afgebekt?
Dit is de rapportage die Panamese TV daar heeft gemaakt, ik weet niet of dat linkje hier al eens heeft gestaan.
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 15:50:23 #297
137949 Disana
pi_98115078
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:46 schreef wich het volgende:

Dit is de rapportage die Panamese TV daar heeft gemaakt, ik weet niet of dat linkje hier al eens heeft gestaan.
Wat kijkt ze daar vuil zeg. Jammer dat ik het niet kan verstaan.
pi_98117423
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:46 schreef wich het volgende:

[..]

Het staat wel op die Hyves, jammer dat ik het niet versta.
pi_98119261
Ik zelf denk dat Laura zich vaak heel onzeker moet voelen. 14 Jaar toen ze vertrok, wat weet je dan nog helemaal?? En dan kom je in vreemde havens, moet je allerlei formulieren invullen in een vreemde taal. En je mag dan wel wat engels en frans hebben geleerd inmiddels, maar echt heel veel zal het (nog) niet zijn. Dus het invullen van de benodigde papieren zal al de nodige problemen opleveren. En dan moet je ook nog eens allerlei vragen van nieuwsgierige mensen beantwoorden! Ik denk dat het haar af en toe best tegenvalt.
pi_98120024
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef spuitje het volgende:
Dat had ik ook eens gelezen. Ze wil niet als een kind worden behandeld maar ze heeft wel aan alle kanten hulp nodig. En over de regeltjes van het record moet ook niet te moeilijk worden gedaan, lijkt het wel. Ze is immers nog zo jong.
Ik meen me te herinneren dat ze haar radar niet zelf kon reparen maar dat ze desondanks geen andere hulp dan van haar vader wilde accepteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')