abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97492024

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Een onthullend stuk in Der Spiegel, vertelt dat Laura Dekker de diagnose Borderline heeft gekregen in het ziekenhuis:

"Im Krankenhaus diagnostizierten die Ärzte eine Borderline-Persönlichkeitsstörung bei Laura Dekker"

En, dat beide ouders nu spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven voor het maken van deze reis:

"Die Eltern, die die Reise zugelassen haben, werden von Gewissensbissen geplagt. Ich habe schlaflose Nächte, sagt Dekkers Mutter Barbara."

Bron: http://windpilot.com/word(...)/05/Laura-Dekker.pdf
linkje naar het vorige deel: Laura Dekker #23 Lof liegboek 4

Linkje naar het een na laatste deel: Laura #22 Laura Dekker: Lof Liegboek 3
pi_97492109
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef spuitje het volgende:
Die kan ik niet terug vinden.
John Hynd op 29-05-2011
pi_97492304
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:45 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

John Hynd op 29-05-2011
Dank U :) Die man heeft humor!
  maandag 30 mei 2011 @ 13:38:23 #4
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_97493708
Het is wel grappig om te zien dat de fans zich direct weer achter zo'n nieuw aanbiddingsthema scharen. Zo staat er na het bericht van John Hynd ook een reactie van Marieke, een beroepsfotograaf met 20 jaar ervaring, die meldt dat zij niet in de schaduw kan staan van Laura. En er is nog iemand die haar foto's op groot formaat afdrukt en ze dan een centrale plek in de woonkamer geeft.

De reacties van de discipelen vind ik interessanter dan die hele vakantiereis.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:51:07 #5
40566 Ericr
Livewrong
pi_97494134
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:
Het is wel grappig om te zien dat de fans zich direct weer achter zo'n nieuw aanbiddingsthema scharen. Zo staat er na het bericht van John Hynd ook een reactie van Marieke, een beroepsfotograaf met 20 jaar ervaring, die meldt dat zij niet in de schaduw kan staan van Laura. En er is nog iemand die haar foto's op groot formaat afdrukt en ze dan een centrale plek in de woonkamer geeft.

Die reactie van Marieke is een troll-posting geschreven door Fokker FransjeVanDusschoten , wel een geslaagde troll natuurlijk.

Denk dat haar gastenboek voor de helft aan trollpostings bestaat, als het niet meer is. probleem is alleen dat Laura en aanhang alleen de ophemelpostings doorlaten en dat lokt natuurlijk uit dat mensen de meeste vage postings gaan plaatsen.
pi_97494396
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:

Niet alles is wat het lijkt :) Maar lachen vind ik het wel af en toe.
Ach, de foto's zijn leuk om te zien, althans sommige. Maar ze horen echt thuis in de categorie vakantiekiekjes.
Voor Laura zullen ze een mooie herinnering zijn aan deze vakantie.
pi_97500490
quote:
Daartoe behoren ook talen en ze zal vaststellen dat ze internationaal naast engels en frans toch ook wel veel met spaans (en protugees) te maken krijgt.
Dat gejammer over haar nederlandse taalvaardigheid en haar spreken in het openbaar: Ik zie het aan mezelf.... in die 35 jaar dat ik buiten nederland woon heb ik mijn nederlands maar uiterst zelden gebruikt en nog nooit echt nodig gehad. Engels is een wereldtaal en daar moet ze ten eerste goed in zijn - niet het "simplified" steenkolen engels wat de meeste nederlanders spreken maar engels met een behoorlijke woordenschat waarin vooral de vaktermen niet ontbreken. Niet iedereen heeft de gave om vrij in het openbaar te spreken en die heeft ze (nog) niet. Het is te leren maar dat zal ze pas hoeven te doen als ze het later in haar beroep werkelijk nodig heeft. Zeilen doe je met je hoofd en handen en niet met je mond!
Svetan, als je Laura haar weblog volgt zul je merken dat ze, wanneer ze aan land is, veel met Nederlanders optrekt. Zoals een Nederlandse mevrouw schreef:
"Momenteel zijn hier weinig Nederlanders en wij kregen al snel het verzoek haar op te vangen".
Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Vooral voor de moeder moet het een geruststelling zijn dat er mensen zijn die zich om haar bekommeren wanneer ze ergens komt. Het zijn ook meestal deze mensen die met haar op stap gaan. En ook nu is het weer een Nederlandse die haar op sleeptouw heeft. Laura zal heus wel af en toe engels of frans spreken maar ik denk dat het beduidend minder is dan jij denkt!
Bovendien: hoe zit het met de grammatica? Jij woont net als ik niet in Nederland en je zult dus ook weten dat grammatica wel degelijk belangrijk is! Je mag dan een aardig mondje "over de grens" kunnen spreken, maar wanneer je met instanties te maken krijgt zul je je ook schriftelijk goed uit moeten kunnen drukken!
quote:
Bij het behalen van haar havo diploma zal ze eerder het probleem hebben dat ze teveel weet dan te weinig! Maar ze heeft een geweldige opstap in een vervolgstudie op maritiem gebied of, als ze geen zin heeft om verder te studeren heeft ze een goede basis om bv in een zeilschool, ergens ter wereld, een dikke boterham te verdienen met haar naamsbekendheid die ze nu al heeft.
Jij denkt echt dat haar naam haar, zonder een goede opleiding, een goed betaalde baan zal opleveren? De naam zegt niets over de persoon en als zou blijken dat ze als byv. instructrice niet zou voldoen flikkeren ze haar er net zo hard uit als ieder ander!
pi_97500562
Ik vind sommige foto's ook wel mooi, maarja wat wil je met zulk mooi uitzicht, dan kan een aap nog wel een mooie foto schieten.
Laura heeft niet echt door dat ze het van d'r fans moet hebben (vooral financieel gezien), ik vind het daarom raar dat er maar zo weinig aandacht wordt besteed aan haar logboek of wat dan ook, iedereen ziet dat die verhaaltjes in 2/3 minuten in elkaar geflanst zijn en ze voegen niets toe aan haar reisverhaal.
maargoed, misschien bewaard ze alle goede verhalen wel voor in haar boek. de dekkers moeten immers vies veel geld verdienen aan deze actie (wat ik overigens ook weer triest vind.)
pi_97500691
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Svetan, als je Laura haar weblog volgt zul je merken dat ze, wanneer ze aan land is, veel met Nederlanders optrekt. Zoals een Nederlandse mevrouw schreef:
"Momenteel zijn hier weinig Nederlanders en wij kregen al snel het verzoek haar op te vangen".
Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Vooral voor de moeder moet het een geruststelling zijn dat er mensen zijn die zich om haar bekommeren wanneer ze ergens komt. Het zijn ook meestal deze mensen die met haar op stap gaan. En ook nu is het weer een Nederlandse die haar op sleeptouw heeft. Laura zal heus wel af en toe engels of frans spreken maar ik denk dat het beduidend minder is dan jij denkt!
Bovendien: hoe zit het met de grammatica? Jij woont net als ik niet in Nederland en je zult dus ook weten dat grammatica wel degelijk belangrijk is! Je mag dan een aardig mondje "over de grens" kunnen spreken, maar wanneer je met instanties te maken krijgt zul je je ook schriftelijk goed uit moeten kunnen drukken!

[..]

Jij denkt echt dat haar naam haar, zonder een goede opleiding, een goed betaalde baan zal opleveren? De naam zegt niets over de persoon en als zou blijken dat ze als byv. instructrice niet zou voldoen flikkeren ze haar er net zo hard uit als ieder ander!
idd, ik weet niet of je filmpjes van haar op de HISWA hebt gezien? wat een desinteresse!! zoiemand is niet geschikt om les te geven, ze heeft bovendien keer op keer wel laten zien dat ze niet goed met andere mensen op kan schieten (zie verslagen van ontmoetingen op vorige pagina's)
pi_97501826
Fransje, ik heb de filmpjes inderdaad gezien. Maar dan hou ik er toch even rekening mee dat ze nog maar 15 is en er toch misschien enige vom van verlegenheid of onervarenheid is.
Aan de andere kant: de manier waarop ze over de pers spreekt en hoe ze ze soms behandelt vind ik ronduit schandalig. Die mensen komen speciaal voor haar, tonen interesse en dan stelt zij zich op als een ijskonijn! Met een dergelijke houding maak je geen vrienden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:36:13 #11
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97594994
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:38 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

idd, ik weet niet of je filmpjes van haar op de HISWA hebt gezien? wat een desinteresse!! zoiemand is niet geschikt om les te geven, ze heeft bovendien keer op keer wel laten zien dat ze niet goed met andere mensen op kan schieten (zie verslagen van ontmoetingen op vorige pagina's)
:D geweldig hč. Gewoon omdat het kan! Heerlijk, zo'n brutaal pubermeisje.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind sommige foto's ook wel mooi, maarja wat wil je met zulk mooi uitzicht, dan kan een aap nog wel een mooie foto schieten.
Laura heeft niet echt door dat ze het van d'r fans moet hebben (vooral financieel gezien), ik vind het daarom raar dat er maar zo weinig aandacht wordt besteed aan haar logboek of wat dan ook, iedereen ziet dat die verhaaltjes in 2/3 minuten in elkaar geflanst zijn en ze voegen niets toe aan haar reisverhaal.
maargoed, misschien bewaard ze alle goede verhalen wel voor in haar boek. de dekkers moeten immers vies veel geld verdienen aan deze actie (wat ik overigens ook weer triest vind.)
Ik ben ook gestopt met ze te becommentariëren, het is te weinig stof om iets van te maken, alhoewel ze meer te melden heeft als ze net aan land is gekomen.

het weblog van gisteren:
quote:
31-5-2011

De mooie zonnige dag is weer voorbij helaas, we zijn weer back to normal regen en windstilte! Een mooie dag dus om bij iedereen te buurten en om films en boeken uit te wisselen. Dit doen we als zeilers geregeld onder elkaar, zodat je altijd weer iets nieuws hebt voor onderweg. Daardoor lees ik eigenlijk alleen nog maar Engelse boeken, wat me intussen ook net zo makkelijk afgaat als de Nederlandse. Vandaag heb ik ook maar weer eens geprobeerd brood te bakken, want tot nu toe lukte dat alsmaar niet echt goed..! Maar nu.. met het recept en de goede ingredienten van een andere zeiler, heb ik m'n 1e echte brood op tafel staan.. Het lijkt op brood en het smaakt ook nog zo.. jam lekker. Zodoende ben ik vandaag nog niet aan land geweest, maar ik ga zo nog wel met andere zeilgenoten lekker ergens pizza eten.

Laura
Samenvatting: boeken en films uitgewisseld en een brood gebakken.
Bloggen is allang weer uit, op het punt dat er meer schrijvers dan lezers waren is het plots als een kaartenhuis ingestort.

Afwachten wat er aan materiaal uitkomt. Foto's van Laura die niet door Laura zelf zijn genomen moeten door iemand anders zijn genomen. Of dat toevallige voorbijgangers zijn of dat er toch een productieteam meereist zal de tijd leren. De aankomst op Sint-Maarten is wel geheel gefilmd. Er lag zelfs een cameraman op Guppy.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_97596786
Laura Dekker op afgelegen eilanden

http://nos.nl/video/24514(...)elegen-eilanden.html
pi_97601736
Onderweg kan ook een HD camera meedraaien, die zit in een vergelijkbare behuizing als deze: .
pi_97602368
Ze krijgt haast en is alweer opweg naar de volgende eilanden.
pi_97618468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:02 schreef svetan het volgende:
Volgens mij gaat ze nu naar Tahiti. Misschien heeft ze daar een afspraak met de crew die een documantaire over haar maakt, zou me niets verbazen.
pi_97619071
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze een paar tussenstops inlegt op de atollen om niet 'snachts te hoeven zeilen in dat gebied met die vele eilanden en riffen. Overigens was er op de franse TV een bericht over Laura's tocht in Polinesie.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2011 @ 14:05:06 #17
137949 Disana
pi_97619530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:

Ja, en ja, en nou, ja, maar ja.

Ze praat als een veel jonger kind.
pi_97619693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:50 schreef svetan het volgende:
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze een paar tussenstops inlegt op de atollen om niet 'snachts te hoeven zeilen in dat gebied met die vele eilanden en riffen. Overigens was er op de franse TV een bericht over Laura's tocht in Polinesie.
Dat was op een zender die alleen in dat gebied uitzend. Regionale t.v. Hier is ze verder totaal onbekend. Tot nu toe slechts 1 keer een heel klein berichtje over haar in de krant.

-edit- drie korte berichtjes gevonden op internet. De laatste ging over het feit dat ze eindelijk was vertrokken. Daarna niets meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door spuitje op 02-06-2011 17:29:23 ]
pi_97622496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hier is ze verder totaal onbekend.
Waar?
pi_97622566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:50 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Waar?
Normandie, Frankrijk.
pi_97629785
spuitje: het was gewoon op F1 of F2..... die regionale uit polinesie kan ik hier met de satelliet niet krijgen.
pi_97635663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:

Ik ben toch zo gek op haar accent O+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:02 schreef svetan het volgende:
:Y ik las het, ik denk dat ze ons advies ter harte neemt en de Golf van Aden ontwijkt. Ook de Middellandse Zee is nu niet echt een pretje om te varen, voor je het weet heeft ze 200 medereizigers op Guppy die allemaal mee willen naar Europa.
pi_97637612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Accent? :?
pi_97640908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:37 schreef svetan het volgende:
spuitje: het was gewoon op F1 of F2..... die regionale uit polinesie kan ik hier met de satelliet niet krijgen.
Geef eens een linkje dan
pi_97640997
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

[..]

:Y ik las het, ik denk dat ze ons advies ter harte neemt en de Golf van Aden ontwijkt. Ook de Middellandse Zee is nu niet echt een pretje om te varen, voor je het weet heeft ze 200 medereizigers op Guppy die allemaal mee willen naar Europa.
Welke route ze gaat nemen is nu nog helemaal niet van belang. Ze moet eerst maar eens ongeschonden in Australie zien te komen en daarna zien we wel weer.
pi_97641933
BabeWatcher: Ik heb zo mijn twijfels over de lange route om de kaap!

1) Een lange overtocht over de Indische Oceaan met een grote kans op slecht weer.
2) De tocht langs de kusten van Afrika met weinig echt veilige havens.
3) Het omronden van Kaap de Goede Hoop met berucht slecht en stormachtig weer.
4) Als je even een beetje op de kalender kijkt dan zou ze in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika moeten schipperen.

Een bijkomend probleem is dat veel materiaal op de Guppy slijtageproblemen zal gaan vertonen (normaal na zo'n 30-35 duizend kilometer en 2 jaar op zee).

Het risico op de Rode Zee route schat ik minder hoog in..... voor het grootste deel zal ze niet de route van de grope schepen (het primaire doel van de piraten) volgen. Het korte, gevaarlijke stukte tussen Jemen en Somalia is ze in twee dagen gepasseerd en ik denk niet dat een Guppy met als enige lading een enkel jong vrouwtje erop een lonend doelwit voor piraten is.
Deze piraten gaan liever voor grote vrachtschepen en tankers waar men meteen miljoenen losgeld voor kan vragen. Het zijn echt niet meer die romantische, eenoogige piraten uit de middeleeuwen die achter een blonde maagd heenzitten.
Deze piraten zijn voor een groot deel van oorsprong vissers die, door watervervuiling en overbevissing door andere landen voor de somalische kust, op een andere manier proberen geld voor hun familie te verdienen. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat daarom zelfs veel van deze piraten zelfs respect voor de tocht van Laura zullen hebben.

Het is dus een afwegen van 2 risico dagen in de Golf van Aden tegen een extra reistijd van twee maanden met mogelijk slecht weer en zware stormen.
pi_97642042
spuitje: Er is geen linkje naar iets wat je gewoon in een TV programma ziet!
pi_97645904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:16 schreef svetan het volgende:
... en ik denk niet dat een Guppy met als enige lading een enkel jong vrouwtje erop een lonend doelwit voor piraten is.
Deze piraten gaan liever voor grote vrachtschepen en tankers waar men meteen miljoenen losgeld voor kan vragen. Het zijn echt niet meer die romantische, eenoogige piraten uit de middeleeuwen die achter een blonde maagd heenzitten.
Daar zou je je nog wel eens lelijk in kunnen vergissen.

Pirate will free family if he can marry girl, 13

Mar 30, 2011

"A Somali pirate has said he will free a kidnapped Danish family and drop demands for a US$5-million ransom if he can marry the 13-year-old daughter of his captives."

Of deze 4 mensen die zijn vermoord door de piraten. Ook gewoon plezierzeilers:

Tuesday 22 February 2011

Somali pirates kill four US hostages

"The yacht's two owners had been sailing round the world distributing Bibles, accompanied by two holidaymakers."

Pirates, Hostages and Ransom: Age Old Stories With Modern Twists

"The family apparently knew they were in dangerous waters. In the blog chronicling their round-the-world voyage, they talked about having a “pirate plan” in case of attack and thought the mere size of the ocean region—1 million square miles—would protect them."

''Danish shipping magnate Per Gullestrup, whose cargo company owns a ship that was held by Somali pirates for more than two months in 2009, termed it “totally insane” for a yacht to sail into waters where commercial ships often travel in convoys, with armed guards. “They sailed right into the pirates’ arms,” he said."

"A former U.S. Ambassador to Ethiopia and Burkina added to the critique, saying “leisure travelers have no business going into the Western Indian Ocean until the crisis caused by Somali pirates has ended.”''
pi_97647451
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:37 schreef svetan het volgende:
Bedoelde je dit?
http://info.francetelevis(...)7052011102714_LA1ERE
pi_97648864
quote:
BabeWatcher: Ik heb zo mijn twijfels over de lange route om de kaap!

1) Een lange overtocht over de Indische Oceaan met een grote kans op slecht weer.
2) De tocht langs de kusten van Afrika met weinig echt veilige havens.
3) Het omronden van Kaap de Goede Hoop met berucht slecht en stormachtig weer.
4) Als je even een beetje op de kalender kijkt dan zou ze in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika moeten schipperen.

Een bijkomend probleem is dat veel materiaal op de Guppy slijtageproblemen zal gaan vertonen (normaal na zo'n 30-35 duizend kilometer en 2 jaar op zee).

Het risico op de Rode Zee route schat ik minder hoog in..... voor het grootste deel zal ze niet de route van de grope schepen (het primaire doel van de piraten) volgen. Het korte, gevaarlijke stukte tussen Jemen en Somalia is ze in twee dagen gepasseerd en ik denk niet dat een Guppy met als enige lading een enkel jong vrouwtje erop een lonend doelwit voor piraten is.
Deze piraten zijn voor een groot deel van oorsprong vissers die, door watervervuiling en overbevissing door andere landen voor de somalische kust, op een andere manier proberen geld voor hun familie te verdienen. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat daarom zelfs veel van deze piraten zelfs respect voor de tocht van Laura zullen hebben.

Het is dus een afwegen van 2 risico dagen in de Golf van Aden tegen een extra reistijd van twee maanden met mogelijk slecht weer en zware stormen.
Lees anders gewoon dit even. En aangezien de situatie nog steeds hetzelfde is lijkt het me onverstandig die route te nemen.
pi_97649387
spuitje: Nee.... was een andere uitzending...... die lokale kende k nog niet. In die gewone werd over de Marquesas gesproken maar de beelden waren van St. Maarten.
pi_97653224
quote:

nee , die piraten zijn voor het grootste gedeelte de voormallige militia uit Somalie en omringende landen die een nieuwe bron van inkomsten hebben en oa de boten van die arme lokale vissers desnoods met geweld inpikken om toe te voegen aan hun 'vloot'.
Het zijn dus geen romantische zielige vissers maar keiharde georganiseerde criminelen en veteranen van verschillende oorlogen in die regio, en een jonge dame die in haar uppie rondvaart is wel degelijk een goed doelwit aangezien een regering voor een jong meisje zeker geld gaat betalen en dat weten ze donders goed dus die gaan ze niet uit 'respect' (denk je dat nou echt trouwens ? ) met rust laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door bubalus op 03-06-2011 12:34:45 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:41:38 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_97653635
Svetan, jouw beeld is te rooskleurig vrees ik. Die piraten zijn criminelen en denken alleen maar aan geld. En de leiders hebben het rijk en houden internet ook in de gaten. Zo'n jong meisje dat met een 'record' bezig is, is zeker weten goed voor een grote som losgeld. En daarbij zijn ze nietsontziend.
Een Deens gezin is al een aantal maanden gegijzeld. Een Engels echtpaar al meer dan een jaar.

Het is niet iets om te bagatalliseren. Slecht weer kun je ontwijken. Laura heeft er tot nog toe geen moeite mee gehad om lange tijd aan land te blijven in afwachting van mooi weer.
En volgens mij heeft ze ook weinig last van tijdsdruk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97654223
Toen Laura op dat eiland was kwam bijna tegelijkertijd de francaise Anne Quemere aan. Laura heeft er met geen woord over gerept terwijl je wanneer je de journaalbeelden ziet haar aankomst een enorme happening was. Deze vrouw had er overigens totaal geen moeite mee de pers te woord te staan, alhoewel ze vast en zeker ook heel moe moet moet zijn geweest!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:02:54 #35
37150 livelink
pi_97654362
Het verschil is wel dat dat een volwassen vrouw is en Laura nog maar een kind. Ik vind dat je van een volwassene gewoon volwassen gedrag mag verwachten en ik vind dat je Laura wat meer krediet moet geven. Ze moet nog veel leren en daar heeft ze ook nog veel tijd voor.
Misschien kut voor de sponsors, maar dat is wel het risico van het sponsoren van een kind. Hadden ze dat maar niet moeten doen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:25:12 #36
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_97655038
hmm apart die borderline diagnose... in nederland geven ze je pas een diagnose als je volwassen bent. In nederland krijg je slechts "een persoonlijkheidsproblematiek met kenmerken van borderline" of zoiets. Vreemd dat ze dat in duitsland laten onderzoeken :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_97655100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef livelink het volgende:
Het verschil is wel dat dat een volwassen vrouw is en Laura nog maar een kind. Ik vind dat je van een volwassene gewoon volwassen gedrag mag verwachten en ik vind dat je Laura wat meer krediet moet geven. Ze moet nog veel leren en daar heeft ze ook nog veel tijd voor.
Misschien kut voor de sponsors, maar dat is wel het risico van het sponsoren van een kind. Hadden ze dat maar niet moeten doen.
En dat vind ik dus niet helemaal. Als je volwassen genoeg bent om in je uppie de wereld rond te reizen moet je ook volwassen genoeg zijn mensen op een fatsoenlijke manier te woord te staan, ook de pers.
Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat ze met geen woord over Anne heeft gerept. Ik zou denken dat iets dergelijks haar wel enorm aan zou spreken. Niet de aankomst bedoel ik, maar dat waar Anne mee bezig is.
pi_97655200
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:25 schreef littledrummergirl het volgende:
hmm apart die borderline diagnose... in nederland geven ze je pas een diagnose als je volwassen bent. In nederland krijg je slechts "een persoonlijkheidsproblematiek met kenmerken van borderline" of zoiets. Vreemd dat ze dat in duitsland laten onderzoeken :?
Ze hebben het niet in Duitsland laten onderzoeken. Vader zou tegen een duitse journaliste hebben gezegd dat de diagnose "borderline" bij Laura was gesteld. Terwijl ik eerder geneigd ben te geloven dat hij iets heeft gezegd als "de artsen zeiden: ze vertoont bepaalde kenmerken van borderline". En misschien dat zelfs niet eens.
pi_97655245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:58 schreef spuitje het volgende:
Toen Laura op dat eiland was kwam bijna tegelijkertijd de francaise Anne Quemere aan. Laura heeft er met geen woord over gerept terwijl je wanneer je de journaalbeelden ziet haar aankomst een enorme happening was. Deze vrouw had er overigens totaal geen moeite mee de pers te woord te staan, alhoewel ze vast en zeker ook heel moe moet moet zijn geweest!
euhm

quote:
Aujourd'hui, jeudi 26 MAI 2011 ŕ 23h 53 (Heure française), Anne Quéméré est arrivee ŕ Papeete, Tahiti, ŕ bord du Voilier de son equipe, le ŤComus van Sarkť.
pleased to meet you
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:44:45 #40
37150 livelink
pi_97655640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:27 schreef spuitje het volgende:

[..]

En dat vind ik dus niet helemaal. Als je volwassen genoeg bent om in je uppie de wereld rond te reizen moet je ook volwassen genoeg zijn mensen op een fatsoenlijke manier te woord te staan, ook de pers.
Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat ze met geen woord over Anne heeft gerept. Ik zou denken dat iets dergelijks haar wel enorm aan zou spreken. Niet de aankomst bedoel ik, maar dat waar Anne mee bezig is.
Tja, ik vind dus niet dat ze al volwassen genoeg is om zo'n tocht in haar uppie te maken. Haar leeftijd is mijn bezwaar tegen deze tocht. Als ze volwassen was geweest, was niemand er over gevallen. Het is wel oneerlijk om te stellen dat ze te jong is om deze tocht te maken en als ze zich vervolgens naar haar leeftijd gedraagt, haar dat ook nog eens kwalijk te nemen.
En laten we wel wezen, wat mij betreft hoeft ze geen rekening te houden met sponsors en fans. Dat zijn allemaal volwassen mensen die donders goed weten dat ze een kind sponsoren of steunen en die hoeven dus ook niet verbaasd te zijn als ze zich soms kinderlijk gedraagt.
pi_97655919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef livelink het volgende:

[..]

Tja, ik vind dus niet dat ze al volwassen genoeg is om zo'n tocht in haar uppie te maken. Haar leeftijd is mijn bezwaar tegen deze tocht. Als ze volwassen was geweest, was niemand er over gevallen. Het is wel oneerlijk om te stellen dat ze te jong is om deze tocht te maken en als ze zich vervolgens naar haar leeftijd gedraagt, haar dat ook nog eens kwalijk te nemen.
En laten we wel wezen, wat mij betreft hoeft ze geen rekening te houden met sponsors en fans. Dat zijn allemaal volwassen mensen die donders goed weten dat ze een kind sponsoren of steunen en die hoeven dus ook niet verbaasd te zijn als ze zich soms kinderlijk gedraagt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:32 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm

[..]

Je hebt gelijk, sorry :@
pi_97655980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef livelink het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens :) Want ook ik blijf het onverantwoord vinden een kind alleen een wereldreis te laten maken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:01:19 #43
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97656203
Maakt ze de reis alleen dan? Volgens mij reizen er standaard meerder bootjes meer van het team LD :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_97656963
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maakt ze de reis alleen dan? Volgens mij reizen er standaard meerder bootjes meer van het team LD :P
Volgens mij ook, maar ze is wel alleen op haar eigen bootje :)
pi_97657210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

.. where commercial ships often travel in convoys, with armed guards. ...
En dat gebeurd dus steeds beter, de bescherming van de commerciële scheepvaart. Logisch gevolg daarvan is mi dat de particulier overblijft als makkelijk slachtoffer
pleased to meet you
pi_97658641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat gebeurd dus steeds beter, de bescherming van de commerciële scheepvaart. Logisch gevolg daarvan is mi dat de particulier overblijft als makkelijk slachtoffer
Ben ik met je eens, en dus moeten particulieren dit soort gebieden gewoon mijden. We hebben het dan tenslotte wel over mensen die voor hun plezier op reis gaan en ik vind het onzinnig om dan van byvoorbeeld de marine te verwachten dat ze deze scheepjes zullen beschermen en begeleiden.
Mochten beide routes in de ogen van Laura en haar team te gevaarlijk zijn dan zitten er nog twee dingen voor haar op:
- of ze wacht tot het weer het toe laat wel rond de Kaap te varen
- of ze stopt haar wereldreis

[ Bericht 26% gewijzigd door spuitje op 03-06-2011 17:33:09 ]
pi_97664112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Reden te meer voor Laura, om met een grote boog om dat gebied heen te gaan ipv er dwars doorheen.
pi_97668753
Dus de specialisten vinden het veiliger Laura in het herfst/winterseizoen rond de Kaap te laten zeilen en in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika? Ze is daarmee wel twee maanden meer op zee.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:52:19 #49
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97670957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:05 schreef svetan het volgende:
Dus de specialisten vinden het veiliger Laura in het herfst/winterseizoen rond de Kaap te laten zeilen en in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika? Ze is daarmee wel twee maanden meer op zee.
Na Zuid-Afrika gaat de reis langs Brazilië en dan nog een keer via de Kaapverden. Het duurt echt geen twee maanden extra. Laura is nu al over de helft van de Pacific in zeventien dagen tijd. Vergeet niet dat de reis door het Suezkanaal minimaal drie dagen vertraging geeft vanwege allerlei formaliteiten.
pi_97671376
quote:
Dan komt het op zeilvaardigheid aan. In het andere geval op de factor geluk, en de "goodwill" van een stel moordlustige Somalische piraten, die er ook niet voor terugdeinzen om een tienermeisje af te knallen dan wel te misbruiken. En waarbij enige vorm van respect (voor wie dan ook) onvindbaar is.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:18:08 #51
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97672477
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan komt het op zeilvaardigheid aan. In het andere geval op de factor geluk, en de "goodwill" van een stel moordlustige Somalische piraten, die er ook niet voor terugdeinzen om een tienermeisje af te knallen dan wel te misbruiken. En waarbij enige vorm van respect (voor wie dan ook) onvindbaar is.
dat dus

piraten zijn helemaal niet zo aardig als in films of tv-series.
Het is allemaal tuig dat niets te verliezen heeft. Ze hebben de dood ervoor over om een blonde maagd te bemachtigen en als het niet lukt worden ze opgepakt door een Westerse macht, zitten ze zes maanden in een hotel met een hek erom en kunnen daarna asiel aanvragen.
pi_97673599
BabeWatcher: Het Probleem is het weer op de zuidelijke Atlantische oceaan. De direkte route gaat door een gebied met afwisselend windstiltes en stormen. De route van Zuid Amerika naar de Azoren met woortdurend tegenwind en precies in het spoor waar de huricanes worden geboren.
Volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden
1) ze volgd dan de kust van West Afrika en beeindigd haar tocht als jongste op de Azoren.
2) als ze over Zuid America gaat dan moet ze gewoon de kust naar het noorden volgen en haar tocht in St. Maarten voltooien.

Hoe dan ook - op de langere route kan ze materiaalproblemen krijgen met Guppy - zeker als ze over Zuid Amerika vaart zijn dat ongeveer 10.000 mijlen meer wat tenminste 60 dagen zuivere zeiltijd betekend.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:42:03 #53
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97674044
Orkanen onstaan toch in de Golf van Mexico?
Onderhoud staat gepland in Cairns/Australië, daar zal Guppy uit het water getakeld worden en grondig aan inspectie worden onderworpen.

De Afrikaroute is trouwens al vanaf het begin het plan, uit het reisplan:
quote:
Optie 1: Route via de Middellandse Zee
Deze route leidt door de golf van Aden. We volgen de activiteiten van piraterij in dit gebied op de voet
om tijdig de juiste beslissingen te kunnen nemen over de te volgen route. Deze optie heeft bij een
goede planning de minste kans op slecht weer.
Optie 2: Route om Zuid Afrika
Deze route wordt gevaren als blijkt dat de Golf van Aden nog steeds risicovol is. Deze optie is op dit
moment de meest realistische route .
Het weer is ook al vanaf het begin rekening mee gehouden, maar niet onoverkomelijk.
pi_97674368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:27 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Zo is het een beetje meten met twee maten.
Dat is denk ik een van de redenen waarom ze zo'n haast had om weg te komen. Dat ze niet aan allerlei eisen voldoet kan dan nog geexcuseerd worden door haar leeftijd en daarbovenop vindt ze makkelijker sponsoren.

Laura lijkt trouwens wat serieuzer nu, met haar reis.. Ben benieuwd naar de volgende ontwikkelingen.
pi_97674587
Orkanen ontstaan voor de West Afrikaanse kust ter hoogte van Guinea. Ze nemen dan op hun tocht naar het westen vortdurend aan kracht toe door het warme water van de oceaan en bereiken dan hun grootste kracht in de golf van mexico omdat daar het water erg warm is.

Het orkaanseizoen was de reden waarom Laura zolang op de Cap Verdes gebleven is.
pi_97675536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef svetan het volgende:
Orkanen ontstaan voor de West Afrikaanse kust ter hoogte van Guinea. Ze nemen dan op hun tocht naar het westen vortdurend aan kracht toe door het warme water van de oceaan en bereiken dan hun grootste kracht in de golf van mexico omdat daar het water erg warm is.

Het orkaanseizoen was de reden waarom Laura zolang op de Cap Verdes gebleven is.
Ze is maar 2 weken op de Kaapverdische eilanden geweest. En wel van 16 november, t/m 2 december 2010.

Ze is enorm lang op de Canarische eilanden blijven vakantie vieren, namelijk van 22 september, t/m 10 november 2010.
pi_97679289
quote:
Ze kan toch ook wachten tot het orkaanseizoen voorbij is? Ik bedoel maar, een record valt er voor haar niet meer te behalen. Dus het is ook helemaal niet meer belangrijk hoe lang ze over haar wereldreis doet. Een paar maanden meer of minder doen er niet meer toe. Als ik Laura was of tot haar "landteam" behoorde zou ik gaan voor de betrekkelijke veiligheid zoals ze steeds hebben gedaan.
pi_97679811
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:35 schreef svetan het volgende:
BabeWatcher: Het Probleem is het weer op de zuidelijke Atlantische oceaan. De direkte route gaat door een gebied met afwisselend windstiltes en stormen. De route van Zuid Amerika naar de Azoren met woortdurend tegenwind en precies in het spoor waar de huricanes worden geboren.
Volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden
1) ze volgd dan de kust van West Afrika en beeindigd haar tocht als jongste op de Azoren.
2) als ze over Zuid America gaat dan moet ze gewoon de kust naar het noorden volgen en haar tocht in St. Maarten voltooien.

Hoe dan ook - op de langere route kan ze materiaalproblemen krijgen met Guppy - zeker als ze over Zuid Amerika vaart zijn dat ongeveer 10.000 mijlen meer wat tenminste 60 dagen zuivere zeiltijd betekend.
Tja Svetan, en ik denk dan dat je met het voorbereiden van een dergelijke reis rekening hebt gehouden met deze mogelijkheden. Laura en haar team zullen een keus moeten maken en er is er nog eentje die eigenlijk niet is genoemd maar mijns inziens wel de meest voor de hand liggend is: geef het op!!
Ik zou dat heel dapper vinden, echt.
Gewoon toegeven dat je gegeven de omstandigheden niet in staat bent op dit moment je wereldreis voort te zetten en dus besluit om terug te keren naar de thuis haven. Niet gemakkelijk, ik geef het toe, maar wel dapper!
pi_97682633
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Welk team? Er bestaat volgens mij geen LD team (afgezien van familie Dekker thuis), en al helemaal niet met volgbootjes.

Dat de ze grotere oversteken niet 'alleen' zeilt geldt voor alle zeilers. Op de Pacific houden zeilers ad-hoc SSB (korte golf radio) netwerken in stand, waarmee ze onderling contact hebben om weer- en golfinformatie (en roddels) uit te wisselen en ingeval van nood onderlinge hulp kunnen inroepen.
pi_97684314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:23 schreef wich het volgende:

[..]

Welk team? Er bestaat volgens mij geen LD team (afgezien van familie Dekker thuis), en al helemaal niet met volgbootjes.

Dat de ze grotere oversteken niet 'alleen' zeilt geldt voor alle zeilers. Op de Pacific houden zeilers ad-hoc SSB (korte golf radio) netwerken in stand, waarmee ze onderling contact hebben om weer- en golfinformatie (en roddels) uit te wisselen en ingeval van nood onderlinge hulp kunnen inroepen.
Er reist iig een stel met haar mee. Op de foto's in haar weblog kom je ook steeds weer diezelfde blonde dame tegen.

quote:
In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is
.
Bron: Vraag en antwoord, http://www.lauradekker.nl/

Hoi! op Galapagos:

Hoi! Bij het Panama Kanaal:

Hee hoi weer!

† In Memoriam † zaterdag 4 juni 2011 @ 18:45:15 #61
137949 Disana
pi_97704257
Jessica Watson nu op Ned 1. Ze heeft een boek geschreven.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:19:50 #62
37150 livelink
pi_97705503
Ik had begrepen dat dit vaste gezelschap van Laura inmiddels achter was gebleven en niet de oversteek heeft gemaakt. Ik vermoed dat dat ook een reden is dat ze nu zo snel doorvaart. Zonder gezellig (volwassen!) reisgezelschap dat haar onder haar hoede neemt op uitstapjes, zal het wellicht minder aantrekkelijk zijn om lang aan land te blijven.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:19:57 #63
124676 RobertoCarlos
pi_97705516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:45 schreef Disana het volgende:
Zag ik ook. De mentaliteit van dat meisje spreekt me veeeel meer aan dat van LD :Y
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2011 @ 19:22:13 #64
137949 Disana
pi_97705602
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

Zag ik ook. De mentaliteit van dat meisje spreekt me veeeel meer aan dat van LD :Y
Leuk kind hč? En nauwelijks ouder dan Laura, maar o zo welbespraakt. Heel leuk ook, die camera's aan boord waarop je de hoge golven ziet en hoe moeilijk ze het soms heeft. Sportief ook over de windstiltes, geen woord over varen op de motor, en toch heeft ze het enorm snel gedaan.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:25:07 #65
124676 RobertoCarlos
pi_97705709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Leuk kind hč? En nauwelijks ouder dan Laura, maar o zo welbespraakt. Heel leuk ook, die camera's aan boord waarop je de hoge golven ziet en hoe moeilijk ze het soms heeft. Sportief ook over de windstiltes, geen woord over varen op de motor, en toch heeft ze het enorm snel gedaan.
:Y Kortom: geen zeikmeisje, maar zeilmeisje. Wat ze zei over waarom ze het doet. "voor de mooie dagen die nog gaan komen" Dat is de mentaliteit die je moet hebben om echt iets te presteren. Ze ziet er trouwens volwassen uit voor iemand van 17 jaar. Ik denk zomaar dat dat ook door haar reis komt...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:27:25 #66
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97705790
quote:
Gezien :Y maar dat was al bekend bij mij, Jessica is een absolute held.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2011 @ 19:29:59 #67
137949 Disana
pi_97705895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:27 schreef BabeWatcher het volgende:

Gezien :Y maar dat was al bekend bij mij, Jessica is een absolute held.
Vind 't ook een stoere meid.
pi_97705913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef livelink het volgende:
Ik had begrepen dat dit vaste gezelschap van Laura inmiddels achter was gebleven en niet de oversteek heeft gemaakt. Ik vermoed dat dat ook een reden is dat ze nu zo snel doorvaart. Zonder gezellig (volwassen!) reisgezelschap dat haar onder haar hoede neemt op uitstapjes, zal het wellicht minder aantrekkelijk zijn om lang aan land te blijven.
Ik denk eerder dat een reden om vaart te maken is, dat er sprake is van slijtage aan de zeilen. Ze zou die aanvankelijk al laten repareren op Curaçao, maar dat is niet gebeurd. Er is een grote stop voor reparatie gepland in Australië, waarbij Guppy op het droge komt te liggen.
pi_97705947
quote:

[..]

Mij ook!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:02:22 #70
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97707223
*O* Laura is in het nieuws *O*

quote:
ZEILMEISJE ONTDEKT REUZENDOLFIJN

Zeilmeisje Laura Dekker heeft een reuzendolfijn gespot tijdens haar reis rond de wereld. Ze vertelt over haar bijzondere ontdekking op haar blog.

"Ik was net half weggedroomd in mijn boek, toen ik werd opgeschrikt door iets wat eerst op een kleine walvis leek, maar vervolgens een mega grote dolfijn bleek te zijn! De dolfijn zwemt een paar minuten mee naast Guppy en zet zijn reis daarna gelijk weer voort. Jammer dat Guppy en de dolfijn het niet zo met elkaar konden vinden.. Ik had het beest graag nog wel wat langer bestudeerd, want ik heb echt nog nooit zo'n grote dolfijn gezien..

Het zeilmeisje dobbert op dit moment zonder leerplichtambtenaren rond in de Pacific.
Powned
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:47:32 #71
124676 RobertoCarlos
pi_97709151
Ja dat was ook nog een beetje een steek onder water (woordspeling-alert!) van Een vandaag.
Nadat Jessica de hele rapportage op een rustige manier haar verhaal verteld had over haar prestatie, over metershoge golven, eenzaamheid, angst en hoe ze daar doorheen kwam, zei de presentator aan het einde:
"En Laura meldde vandaag dat ze een dolfijn heeft gezien" _O-
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:51:55 #72
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97709339
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ja dat was ook nog een beetje een steek onder water (woordspeling-alert!) van Een vandaag.
Nadat Jessica de hele rapportage op een rustige manier haar verhaal verteld had over haar prestatie, over metershoge golven, eenzaamheid, angst en hoe ze daar doorheen kwam, zei de presentator aan het einde:
"En Laura meldde vandaag dat ze een dolfijn heeft gezien" _O-
Pieter-Jan heeft wel vaker van dat soort bazenafsluitingen
pi_97712159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Er reist iig een stel met haar mee. Op de foto's in haar weblog kom je ook steeds weer diezelfde blonde dame tegen.

[..]

Bron: Vraag en antwoord, http://www.lauradekker.nl/

Hoi! op Galapagos:

[ afbeelding ]

Hoi! Bij het Panama Kanaal:

[ afbeelding ]

Hee hoi weer!

[ afbeelding ]
Dat Amerikaanse stel met die blonde mevrouw, en waarmee Laura tegelijkertijd door het Panamakanaal is gevaren is na Galapogos richting Mexico gezeild, dus die zal je niet meer terugzien op de foto's.
pi_97716098
quote:
Gezien. Leuke meid die echt een topprestatie heeft geleverd! Petje af voor haar.
pi_97717262
quote:

[..]

Maandenlang alleen op een bootje op zee. Geen tussenstops, geen baby sits. Vind het echt een hele prestatie van Jessica!
pi_97717376
Je kunt die tocht van Jessica totaal niet vergelijken met die van Laura. Jessica heeft maandenlang opgesloten gezeten op die boot en daarbij niets van de wereld gezien en was sociaal totaal geisoleerd. Wat zeilen betreft een prestatie maar als mens is ze er niets beter van geworden.

Laura komt terug met een schat aan indrukken en ervaring. Ze heeft wat van andere landen en culturen gezien, veel mensen leren kennen en weet ook wat van de administratieve rompslomp die men in de havens tegenkomt..... alles dingen die Jessica gemist heeft.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:21:22 #77
124676 RobertoCarlos
pi_97717853
Ook van Jessica vindt het onverantwoord hoor dat haar ouders haar laten gaan
pi_97718000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat een reden om vaart te maken is, dat er sprake is van slijtage aan de zeilen. Ze zou die aanvankelijk al laten repareren op Curaçao, maar dat is niet gebeurd. Er is een grote stop voor reparatie gepland in Australië, waarbij Guppy op het droge komt te liggen.
Dat misschien ook, maar ik denk ook dat de crew die opnamen maakt voor de documantaire over haar misschien op Tahiti op haar wacht. Dit team zou opnamen maken op byzondere plekken en Tahiti is dat natuurlijk. En dus moet Laura daar wel op een bepaalde datum aan komen want voor een dergelijk team is tijd gewoon geld. Die gaan echt niet een week op haar zitten wachten, daar zijn afspraken over gemaakt. En waarschijnlijk zal de plaatselijk jachtclub weer worden gevraagd haar feestelijk in te halen, net als op St. Maarten! Zodat het lijkt dat overal waar LD komt hele volksstammen op haar staan te wachten. En dat terwijl LD in 1 van haar weblogs zei dat ze liever niet heeft dat mensen weten wanneer ze aankomt :)
pi_97718229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:12 schreef svetan het volgende:
Je kunt die tocht van Jessica totaal niet vergelijken met die van Laura. Jessica heeft maandenlang opgesloten gezeten op die boot en daarbij niets van de wereld gezien en was sociaal totaal geisoleerd. Wat zeilen betreft een prestatie maar als mens is ze er niets beter van geworden.

Laura komt terug met een schat aan indrukken en ervaring. Ze heeft wat van andere landen en culturen gezien, veel mensen leren kennen en weet ook wat van de administratieve rompslomp die men in de havens tegenkomt..... alles dingen die Jessica gemist heeft.
Klopt, en daarom kun je van Laura nu ook niet meer zeggen dat ze bezig is met het neerzetten van een record :)
Dat is wat Jessica heeft gedaan en waar het haar om ging.
pi_97718509
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ook van Jessica vindt het onverantwoord hoor dat haar ouders haar laten gaan
Ik ook hoor, ik had het kind aan een ketting aan de muur gelegd. Zou als ouder geen rustig moment meer hebben gehad.
Maar ze heeft het geflikt en daarnaast heeft ze durven laten zien dat het lang niet altijd rozengeur en maneschijn was!
Gelukkig worden dit soort records niet meer erkend omdat men de risico's te groot vindt. Naar mijn mening terecht.
pi_97719083
Als ze het red dan heeft ze wel een (onofficieel) record als jongste die alleen rond de wereld geschippert is. Een heel andere prestatie met ook een ander doel dan Jessica had.
pi_97721917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:24 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat misschien ook, maar ik denk ook dat de crew die opnamen maakt voor de documantaire over haar misschien op Tahiti op haar wacht. Dit team zou opnamen maken op byzondere plekken en Tahiti is dat natuurlijk. En dus moet Laura daar wel op een bepaalde datum aan komen want voor een dergelijk team is tijd gewoon geld. Die gaan echt niet een week op haar zitten wachten, daar zijn afspraken over gemaakt. En waarschijnlijk zal de plaatselijk jachtclub weer worden gevraagd haar feestelijk in te halen, net als op St. Maarten! Zodat het lijkt dat overal waar LD komt hele volksstammen op haar staan te wachten. En dat terwijl LD in 1 van haar weblogs zei dat ze liever niet heeft dat mensen weten wanneer ze aankomt :)
Op Galapogos is de cameracrew (=1 persoon) meegelift op een zeiljacht met de hoop beelden te kunnen schieten van Laura tijdens de grote oversteek. Alleen lukte het hen niet tijdens de 5000 km lange oversteek Laura in te halen en kwamen ze 1 dag na Laura aan op de Markiezeneilanden, zonder het beeldmateriaal. ;)
Mischien wordt op weg na Tahiti een nieuwe poging gedaan.
pi_97722083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:44 schreef svetan het volgende:
Als ze het red dan heeft ze wel een (onofficieel) record als jongste die alleen rond de wereld geschippert is. Een heel andere prestatie met ook een ander doel dan Jessica had.
Maar dat was niet haar doel. Haar doel was het record van Jessica te verbreken. Als jongste ooit solo en zonder assistentie rond de wereld te zeilen. Dat gaat niet meer lukken en we weten allemaal waarom .
En nu gaan sommige mensen met allerlei kunst en vliegwerk er toch nog een vaag soort record aan proberen te knopen. Het enige record wat ik op dit moment zie is dat van een puber die op kosten van derden een 2 jarige vakantie houdt. Op zich ook een prestatie. Misschien een vermelding in het GBR waard.
pi_97723025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:12 schreef svetan het volgende:

De onderneming van Laura lijkt niet zo veel met zeilen te maken te hebben, inderdaad. Ik vraag me af waarom ze überhaupt nog een boot gebruikt.

Ik denk dat Jessica juist zeer veel leert van haar sportieve topprestatie. Het kweekt karakter. En ze bewijst dat ze weet waar ze mee bezig is. Ik zou als werkgever haar eerder in dienst nemen dan Laura.
Van feesten en toeristische tripjes onder begeleiding zal ze vast ook wel wat opsteken. Maar het gaat haar vooral om dat ze doet wat ze zelf leuk vindt. Boekje lezen, golfjes kijken, beetje steden bekijken, oppervlakkige kennissen opdoen, barbequefeestje.. veel verder gaan haar oppervlakkige verhaaltjes niet. Oh ja, ze zat een keer haar ankerketting te verven, geloof ik.
Althans zo poseerde ze.
En als die reis niet de prestatie is maar de dingen eromheen, zou je zeggen dat het bijzondere in haar pr kwaliteiten moet zitten, alleen zie ik dat ook niet terug in de manier waarop ze naar buiten komt, vooral tegenover de pers en haar fans.
ik geloof ook niet dat Jessica in haar polsen is gaan snijden omdat naar voren kwam dat de reis die ze jarenlang al voorbereid zou hebben helemaal niet voorbereid bleek te zijn, zodat ze in aanvaring kwam met de wetten des lands, zoals de leerplichtwet enzo..Wat vermeden had kunnen worden als het eea. met de wereldschool en begeleiding terdege was voorbereid.
Nou ja, misschien is ze iets wijzer geworden en zal ze dit soort fouten niet meer maken, maar ik zou voor zo iemand niet echt warmdraaien
pi_97723750
Bij Jessica ontbreekt er nu echter een jaar van haar jeugd waarin ze niets van de wereld gezien heeft en buiten zeilen geleerd heeft.
  zondag 5 juni 2011 @ 08:42:14 #86
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97727029
Buiten de zware prestatie gerekend, als ik het goed zag ( of niet) was de tocht van Jessica niet meer dan een rondje Antarctica?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_97727600
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:34 schreef svetan het volgende:
Bij Jessica ontbreekt er nu echter een jaar van haar jeugd waarin ze niets van de wereld gezien heeft en buiten zeilen geleerd heeft.
Waar was deze reis eigenlijk om begonnen? Omdat ze anders geen normale, zorgeloze jeugd zou kunnen hebben? :)
pi_97727740
De route die Jessica zonder onderbreking heeft gevaren:

De route die Laura van plan is te varen:
pi_97729089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:50 schreef wich het volgende:

[..]

Dat Amerikaanse stel met die blonde mevrouw, en waarmee Laura tegelijkertijd door het Panamakanaal is gevaren is na Galapogos richting Mexico gezeild, dus die zal je niet meer terugzien op de foto's.
Ik heb geen idee wie die blonde dame is en waar ze woont. Maar jij weet wel precies wie het is?
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 18:15:39 #90
137949 Disana
pi_97746375
Gisteren voer ze opnieuw op de motor:

Alleen de wind is nu echt foetsie, en ik heb Guppy,s kleine motor maar eens lief toegesproken..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Bij mijn weten heeft Watson dat geen enkele keer gedaan?
pi_97748933
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef Disana het volgende:
Gisteren voer ze opnieuw op de motor:

Alleen de wind is nu echt foetsie, en ik heb Guppy,s kleine motor maar eens lief toegesproken..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Bij mijn weten heeft Watson dat geen enkele keer gedaan?
Jessica Watson deed een serieuze recordpoging. Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met de vakantie van Laura.

Jessica heeft tussen de start en finish geen enkele keer op de motor gevaren, ze heeft geen enkele haven aangedaan, er is niemand anders dan enkel zijzelf aan boord geweest, er is geen proviand, water of diesel aan boord gekomen dan enkel wat er voor de start aan boord was gebracht, ze heeft alle reparaties onderweg zelf en zonder hulp van derden uitgevoerd. Dat meisje heeft een ware prestatie geleverd. Een non-stop, solo en unassisted wereldomzeiling. Ze heeft onderweg een paar zware stormen meegemaakt, met een aantal knockdowns (waarbij de mast het wateroppervlak raakt en er zelfs onder verdwijnt) en waarbij Ella's Pink Lady (de naam van haar bootje) flinke schade opliep.

Helaas voor Jessica, wordt het record niet meer geregistreerd, anders stond het nu op haar naam. Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:41:08 #92
124676 RobertoCarlos
pi_97751408
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
Nou, dat zie ik bij Laura toch ook wel gebeuren!
pi_97751488
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik bij Laura toch ook wel gebeuren!
Rutte denkt daar vast heel anders over :D

Overigens is die VOC mentaliteit nou niet bepaald iets om trots op te kunnen zijn, maar dat terzijde...
pi_97760678
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jessica Watson deed een serieuze recordpoging. Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met de vakantie van Laura.

Jessica heeft tussen de start en finish geen enkele keer op de motor gevaren, ze heeft geen enkele haven aangedaan, er is niemand anders dan enkel zijzelf aan boord geweest, er is geen proviand, water of diesel aan boord gekomen dan enkel wat er voor de start aan boord was gebracht, ze heeft alle reparaties onderweg zelf en zonder hulp van derden uitgevoerd. Dat meisje heeft een ware prestatie geleverd. Een non-stop, solo en unassisted wereldomzeiling. Ze heeft onderweg een paar zware stormen meegemaakt, met een aantal knockdowns (waarbij de mast het wateroppervlak raakt en er zelfs onder verdwijnt) en waarbij Ella's Pink Lady (de naam van haar bootje) flinke schade opliep.

Helaas voor Jessica, wordt het record niet meer geregistreerd, anders stond het nu op haar naam. Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
Klopt. En daarom kun je volgens mij de reis van Laura ook niet vergelijken met die van Jessica. Laura zegt dan wel dat wanneer ze zoveel dagen voor haar 17e verjaardag terug is, ze de jongste is die ooit solo rond de wereld is gezeild, maar het is natuurlijk appels met peren vergelijken. Bovendien gebruikt Laura af en toe de motor om te kunnen "zeilen"
Zelf ben ik geen voorstander van dit soort recordpogingen. Maar waar Laura nu mee bezig is kun je niet eens meer een recordpoging noemen, ze probeert niet eens meer te verbergen dat ze de motor gebruikt. En het argument dat ze nu zoveel leert? Ach, dat had ze over 2 of 3 jaar ook kunnen doen toch? Of gaan we nu een twee jarig reisje rond de wereld opnemen in het lespakket van middelbare scholieren omdat ze daar zo ontzettend veel van leren? Byvoorbeeld hoe je een formulier in moet vullen in een haven. Of hoe je een brood moet bestellen op een afgelegen eiland. Laat dat kind nu maar stoppen met deze onzin en gewoon naar huis komen. Kan ze haar opleiding afmaken en als ze dan nog steeds rond de wereld wil zeilen kan ze dat daarna en op eigen kosten gaan doen. Net als duizenden anderen doen.
pi_97763006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie die blonde dame is en waar ze woont. Maar jij weet wel precies wie het is?
Idd.

Er zit wel een bijzonder verhaal achter. Haar man is een aantal jaar geleden gediagnostiseerd met kanker. Tijdens de behandelperiode hebben ze afgesproken, dat als hij het zou overleven, ze dan de wereld zouden gaan rondzeilen (zeilen deden ze al).
Na een jaar of drie zonder terugkeer van de ziekte hebben ze de daad bij het woord gevoegd: huis verkocht, catamaran gekocht en vervolgens de oceaan op.
pi_97763525
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef wich het volgende:

[..]

Idd.

Er zit wel een bijzonder verhaal achter. Haar man is een aantal jaar geleden gediagnostiseerd met kanker. Tijdens de behandelperiode hebben ze afgesproken, dat als hij het zou overleven, ze dan de wereld zouden gaan rondzeilen (zeilen deden ze al).
Na een jaar of drie zonder terugkeer van de ziekte hebben ze de daad bij het woord gevoegd: huis verkocht, catamaran gekocht en vervolgens de oceaan op.
Maar zij hebben dus maar een klein deel van de reis meegezeild/gevaren. Dus blijkbaar is dat niet het stel waar Laura het over heeft. Want dat bewuste stel zal namelijk gedurende de gehele reis en continue in haar buurt zijn.
pi_97764900
Laura is gewoon onderweg op een "touristische" route die veel jachten nemen omdat daar goede wind en een goede infrastructuur voor zeilers anwezig is.
Omdat veel van deze scheepjes dezelfde snelheid hebben en vaak ook het zelfde doel zullen deze mensen altijd wel bij elkaar in de buurt blijven en elkaar ook weer telkens in de havens tegenkomen. Geen reden om hier allerlei complottheorien te ontwerpen.
pi_97766671
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:07 schreef svetan het volgende:
Laura is gewoon onderweg op een "touristische" route die veel jachten nemen omdat daar goede wind en een goede infrastructuur voor zeilers anwezig is.
Omdat veel van deze scheepjes dezelfde snelheid hebben en vaak ook het zelfde doel zullen deze mensen altijd wel bij elkaar in de buurt blijven en elkaar ook weer telkens in de havens tegenkomen. Geen reden om hier allerlei complottheorien te ontwerpen.
En ook geen enkele reden om dat als een record of een geweldige prestatie te zien. Ik heb dat zelfde tochtje ook eens gezeild, in een zelfde tijdsbestek... lekker rustig aan, 2 jaartjes voor uittrekken. Big deal, met mij heel veel anderen! En iedereen deed dat uit eigen portemonnaie, en de meesten wanneer ze "gearriveerd" waren in het leven, en de kosten van dat vrolijke reisje dus ook zelf konden behappen.

Een record zeilen, is wel even andere koek! Daar kleven regels aan! Dat gaat niet op zijn boerenfluitjes en lang leve de lol. Dan heb je het over een sportieve uitdaging, die je tot het uiterste vergt. Zoiets als wat je kunt teruglezen in de weblogs van Jessica Watson, en wat je mist in de logs van Laura Dekker. Want de logs van Laura Dekker, lijken toch verdomd veel op die logjes van al die bejaarden die ook nog eens wat leuks en ontspannends willlen doen na vele jaren noeste arbeid.En van dat laatste, kun je Laura Dekker toch niet echt verdenken op deze leeftijd...
  maandag 6 juni 2011 @ 00:19:06 #99
124676 RobertoCarlos
pi_97768895
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En ook geen enkele reden om dat als een record of een geweldige prestatie te zien. Ik heb dat zelfde tochtje ook eens gezeild, in een zelfde tijdsbestek... lekker rustig aan, 2 jaartjes voor uittrekken. Big deal, met mij heel veel anderen! En iedereen deed dat uit eigen portemonnaie, en de meesten wanneer ze "gearriveerd" waren in het leven, en de kosten van dat vrolijke reisje dus ook zelf konden behappen.
Dus je bent gewoon jaloers dat LD er geld voor krijgt? :N
pi_97769510
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus je bent gewoon jaloers dat LD er geld voor krijgt? :N
Nee, ik ben juist trots dat ik er niemand anders mee lastig heb hoeven vallen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')