Dat misschien ook, maar ik denk ook dat de crew die opnamen maakt voor de documantaire over haar misschien op Tahiti op haar wacht. Dit team zou opnamen maken op byzondere plekken en Tahiti is dat natuurlijk. En dus moet Laura daar wel op een bepaalde datum aan komen want voor een dergelijk team is tijd gewoon geld. Die gaan echt niet een week op haar zitten wachten, daar zijn afspraken over gemaakt. En waarschijnlijk zal de plaatselijk jachtclub weer worden gevraagd haar feestelijk in te halen, net als op St. Maarten! Zodat het lijkt dat overal waar LD komt hele volksstammen op haar staan te wachten. En dat terwijl LD in 1 van haar weblogs zei dat ze liever niet heeft dat mensen weten wanneer ze aankomtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat een reden om vaart te maken is, dat er sprake is van slijtage aan de zeilen. Ze zou die aanvankelijk al laten repareren op Curaçao, maar dat is niet gebeurd. Er is een grote stop voor reparatie gepland in Australië, waarbij Guppy op het droge komt te liggen.
Klopt, en daarom kun je van Laura nu ook niet meer zeggen dat ze bezig is met het neerzetten van een recordquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:12 schreef svetan het volgende:
Je kunt die tocht van Jessica totaal niet vergelijken met die van Laura. Jessica heeft maandenlang opgesloten gezeten op die boot en daarbij niets van de wereld gezien en was sociaal totaal geisoleerd. Wat zeilen betreft een prestatie maar als mens is ze er niets beter van geworden.
Laura komt terug met een schat aan indrukken en ervaring. Ze heeft wat van andere landen en culturen gezien, veel mensen leren kennen en weet ook wat van de administratieve rompslomp die men in de havens tegenkomt..... alles dingen die Jessica gemist heeft.
Ik ook hoor, ik had het kind aan een ketting aan de muur gelegd. Zou als ouder geen rustig moment meer hebben gehad.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ook van Jessica vindt het onverantwoord hoor dat haar ouders haar laten gaan
Op Galapogos is de cameracrew (=1 persoon) meegelift op een zeiljacht met de hoop beelden te kunnen schieten van Laura tijdens de grote oversteek. Alleen lukte het hen niet tijdens de 5000 km lange oversteek Laura in te halen en kwamen ze 1 dag na Laura aan op de Markiezeneilanden, zonder het beeldmateriaal.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat misschien ook, maar ik denk ook dat de crew die opnamen maakt voor de documantaire over haar misschien op Tahiti op haar wacht. Dit team zou opnamen maken op byzondere plekken en Tahiti is dat natuurlijk. En dus moet Laura daar wel op een bepaalde datum aan komen want voor een dergelijk team is tijd gewoon geld. Die gaan echt niet een week op haar zitten wachten, daar zijn afspraken over gemaakt. En waarschijnlijk zal de plaatselijk jachtclub weer worden gevraagd haar feestelijk in te halen, net als op St. Maarten! Zodat het lijkt dat overal waar LD komt hele volksstammen op haar staan te wachten. En dat terwijl LD in 1 van haar weblogs zei dat ze liever niet heeft dat mensen weten wanneer ze aankomt
Maar dat was niet haar doel. Haar doel was het record van Jessica te verbreken. Als jongste ooit solo en zonder assistentie rond de wereld te zeilen. Dat gaat niet meer lukken en we weten allemaal waarom .quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:44 schreef svetan het volgende:
Als ze het red dan heeft ze wel een (onofficieel) record als jongste die alleen rond de wereld geschippert is. Een heel andere prestatie met ook een ander doel dan Jessica had.
De onderneming van Laura lijkt niet zo veel met zeilen te maken te hebben, inderdaad. Ik vraag me af waarom ze überhaupt nog een boot gebruikt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:12 schreef svetan het volgende:
Je kunt die tocht van Jessica totaal niet vergelijken met die van Laura. Jessica heeft maandenlang opgesloten gezeten op die boot en daarbij niets van de wereld gezien en was sociaal totaal geisoleerd. Wat zeilen betreft een prestatie maar als mens is ze er niets beter van geworden.
Laura komt terug met een schat aan indrukken en ervaring. Ze heeft wat van andere landen en culturen gezien, veel mensen leren kennen en weet ook wat van de administratieve rompslomp die men in de havens tegenkomt..... alles dingen die Jessica gemist heeft.
Waar was deze reis eigenlijk om begonnen? Omdat ze anders geen normale, zorgeloze jeugd zou kunnen hebben?quote:Op zondag 5 juni 2011 01:34 schreef svetan het volgende:
Bij Jessica ontbreekt er nu echter een jaar van haar jeugd waarin ze niets van de wereld gezien heeft en buiten zeilen geleerd heeft.
Ik heb geen idee wie die blonde dame is en waar ze woont. Maar jij weet wel precies wie het is?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:50 schreef wich het volgende:
[..]
Dat Amerikaanse stel met die blonde mevrouw, en waarmee Laura tegelijkertijd door het Panamakanaal is gevaren is na Galapogos richting Mexico gezeild, dus die zal je niet meer terugzien op de foto's.
Jessica Watson deed een serieuze recordpoging. Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met de vakantie van Laura.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef Disana het volgende:
Gisteren voer ze opnieuw op de motor:
Alleen de wind is nu echt foetsie, en ik heb Guppy,s kleine motor maar eens lief toegesproken..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Bij mijn weten heeft Watson dat geen enkele keer gedaan?
Nou, dat zie ik bij Laura toch ook wel gebeuren!quote:Op zondag 5 juni 2011 19:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
Rutte denkt daar vast heel anders overquote:Op zondag 5 juni 2011 19:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik bij Laura toch ook wel gebeuren!
Klopt. En daarom kun je volgens mij de reis van Laura ook niet vergelijken met die van Jessica. Laura zegt dan wel dat wanneer ze zoveel dagen voor haar 17e verjaardag terug is, ze de jongste is die ooit solo rond de wereld is gezeild, maar het is natuurlijk appels met peren vergelijken. Bovendien gebruikt Laura af en toe de motor om te kunnen "zeilen"quote:Op zondag 5 juni 2011 19:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jessica Watson deed een serieuze recordpoging. Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met de vakantie van Laura.
Jessica heeft tussen de start en finish geen enkele keer op de motor gevaren, ze heeft geen enkele haven aangedaan, er is niemand anders dan enkel zijzelf aan boord geweest, er is geen proviand, water of diesel aan boord gekomen dan enkel wat er voor de start aan boord was gebracht, ze heeft alle reparaties onderweg zelf en zonder hulp van derden uitgevoerd. Dat meisje heeft een ware prestatie geleverd. Een non-stop, solo en unassisted wereldomzeiling. Ze heeft onderweg een paar zware stormen meegemaakt, met een aantal knockdowns (waarbij de mast het wateroppervlak raakt en er zelfs onder verdwijnt) en waarbij Ella's Pink Lady (de naam van haar bootje) flinke schade opliep.
Helaas voor Jessica, wordt het record niet meer geregistreerd, anders stond het nu op haar naam. Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
Idd.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie die blonde dame is en waar ze woont. Maar jij weet wel precies wie het is?
Maar zij hebben dus maar een klein deel van de reis meegezeild/gevaren. Dus blijkbaar is dat niet het stel waar Laura het over heeft. Want dat bewuste stel zal namelijk gedurende de gehele reis en continue in haar buurt zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef wich het volgende:
[..]
Idd.
Er zit wel een bijzonder verhaal achter. Haar man is een aantal jaar geleden gediagnostiseerd met kanker. Tijdens de behandelperiode hebben ze afgesproken, dat als hij het zou overleven, ze dan de wereld zouden gaan rondzeilen (zeilen deden ze al).
Na een jaar of drie zonder terugkeer van de ziekte hebben ze de daad bij het woord gevoegd: huis verkocht, catamaran gekocht en vervolgens de oceaan op.
En ook geen enkele reden om dat als een record of een geweldige prestatie te zien. Ik heb dat zelfde tochtje ook eens gezeild, in een zelfde tijdsbestek... lekker rustig aan, 2 jaartjes voor uittrekken. Big deal, met mij heel veel anderen! En iedereen deed dat uit eigen portemonnaie, en de meesten wanneer ze "gearriveerd" waren in het leven, en de kosten van dat vrolijke reisje dus ook zelf konden behappen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:07 schreef svetan het volgende:
Laura is gewoon onderweg op een "touristische" route die veel jachten nemen omdat daar goede wind en een goede infrastructuur voor zeilers anwezig is.
Omdat veel van deze scheepjes dezelfde snelheid hebben en vaak ook het zelfde doel zullen deze mensen altijd wel bij elkaar in de buurt blijven en elkaar ook weer telkens in de havens tegenkomen. Geen reden om hier allerlei complottheorien te ontwerpen.
Dus je bent gewoon jaloers dat LD er geld voor krijgt?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En ook geen enkele reden om dat als een record of een geweldige prestatie te zien. Ik heb dat zelfde tochtje ook eens gezeild, in een zelfde tijdsbestek... lekker rustig aan, 2 jaartjes voor uittrekken. Big deal, met mij heel veel anderen! En iedereen deed dat uit eigen portemonnaie, en de meesten wanneer ze "gearriveerd" waren in het leven, en de kosten van dat vrolijke reisje dus ook zelf konden behappen.
Nee, ik ben juist trots dat ik er niemand anders mee lastig heb hoeven vallenquote:Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon jaloers dat LD er geld voor krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |