Basiskennis economie xeno. Inflatie zorgt ervoor dat de huizenprijzen over 10, 20, 30+ jaar gestegen zullen zijn. Dat jij dat niet snapt, tsja, spijtig.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha.... jij gelooft dus nog steeds in het alsmaar stijgende huizenprijzen sprookje? Dan heb je kennelijk nog niets begrepen van gevolgen van de buitenproportionele prijsstijging van koopwoningen.
En zoals 10x eerder aangedragen, zijn de prijzen in landen zonder overheidsbemoeienis, op de goede plekken, nog vele malen hoger dan in NL.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha.... jij gelooft dus nog steeds in het alsmaar stijgende huizenprijzen sprookje? Dan heb je kennelijk nog niets begrepen van gevolgen van de buitenproportionele prijsstijging van koopwoningen.
Heb je een bron bij deze verzonnen gegevens?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:31 schreef skrn het volgende:
Als je nu de periode 2001 - 2011 bekijkt, is de huizenprijs gelijk gebleven met inflatieniveau.
Nee. Dat betekent het niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Basiskennis economie xeno. Inflatie zorgt ervoor dat de huizenprijzen over 10, 20, 30+ jaar gestegen zullen zijn. Dat jij dat niet snapt, tsja, spijtig.
Prima, dan wens ik je veel succes met een huis te kopen voor dezelfde prijs als vandaag de dag in 2047.quote:
Hoop aannames. Heb je het over de nominale prijs?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, dan wens ik je veel succes met een huis te kopen voor dezelfde prijs als vandaag de dag in 2047.
Ik deed een Xeno-tje, vandaar ook mijn subtiele hint.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoop aannames. Heb je het over de nominale prijs?
Dat lijkt me redelijk veilige aanname.quote:Je doet een hoop aannames. Punt 1 dat er sprake is van inflatie.
Ik denk dat een 30 jaar durende prijscorrectie een van de minst waarschijnlijke situaties is.quote:Punt 2 dat de inflatie minstens eventuele reeele prijscorrecties ongedaan maakt.
Of zijn we allemaal dood. Who knows.quote:Eigenlijk boeit de nominale prijs ook helemaal niet; misschien betalen we wel met gouden dobbelstenen over 30 jaar.
Ow ok. Zeg dat danquote:Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik deed een Xeno-tje, vandaar ook mijn subtiele hint.
Props.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow ok. Zeg dat dan
<Xeno-tje>...</Xeno-tje>
in 2047 zijn er wel zo gruwelijk veel huizen over dat ze er konijnen en bontdiertjes in gaan houden en verhuurders adverteren met gratis verhuizingenquote:Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, dan wens ik je veel succes met een huis te kopen voor dezelfde prijs als vandaag de dag in 2047.
hint: ik ben niet degene die begon over prijs
CBS. HuizenprijzenIndex in 2001 is 83.7. Het is nu 104.7. Plus 25% dus. CPI is veranderd van 88.96 naar 109.54 nu. In totaal, met de huidige dip op de woningmarkt, zijn de huizenprijzen de laatste tien jaar niet meer gegroeid dan de inflatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je een bron bij deze verzonnen gegevens?
En nog steeds is er dus ruimte voor een forse correctiequote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef skrn het volgende:
[..]
CBS. HuizenprijzenIndex in 2001 is 83.7. Het is nu 104.7. Plus 25% dus. CPI is veranderd van 88.96 naar 109.54 nu. In totaal, met de huidige dip op de woningmarkt, zijn de huizenprijzen de laatste tien jaar niet meer gegroeid dan de inflatie.
Er wordt weinig bijgebouwd en de bevolking groeit nog ligt. Daarnaast stijgt het aantal 1 persoons huishoudens... Waar jij de wijsheid vandaan haalt dat er over 36 een gigantisch overschot is, is mij compleet vreemd.... Daarnaast blijven de slechte woningen over wellicht.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:55 schreef meth77 het volgende:
[..]
in 2047 zijn er wel zo gruwelijk veel huizen over dat ze er konijnen en bontdiertjes in gaan houden en verhuurders adverteren met gratis verhuizingen
Voor een zelfonderwezen persoon kom je toch maar met bar weinig cijfers aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:57 schreef xenobinol het volgende:
Tja... huizenprijzen zullen altijd veel meer stijgen als de inflatie
Zoals ik eerder zei: komende drie jaar nog 10% van de huidige huizenprijzen. Als de inflatie dan nog bovenop komt, heb je eigenlijk een daling van 10% + 3 x 2.5% = 17.5%.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En nog steeds is er dus ruimte voor een forse correctie
Als je de nominale waardedaling van de huizen nog eens corrigeert voor inflatie zijn de prijzen al veel meer gestegen dan nu gesuggereerd wordt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor een zelfonderwezen persoon kom je toch maar met bar weinig cijfers aan.
India heeft op de gewilde plaatsen nog veel duurdere woningen dan hier, nuff said? Zo zijn er nog wel meer landen...quote:Op maandag 30 mei 2011 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als je de nominale waardedaling van de huizen nog eens corrigeert voor inflatie zijn de prijzen al veel meer gestegen dan nu gesuggereerd wordt.![]()
Maar ok het gaat gelukkig nog wel even door ook
![]()
(op basis van de slecht gaande financiele markten, landen die moeten lenen, BNP-ontwikkeling Nederland, en andere factoren die mijn geniale brein meeneemt om tot deze aanname te komen (C)Fktwkgs)
Enige wat er kan gebeuren voor een total meltdown is als vandaag bekend wordt gemaakt dat morgen per direct de HRA afgeschaft wordt. Gedwongen verkopen, kettingreactie, meer gedwongen verkopen, werkloosheid, totale anarchie, 2012, dood.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei: komende drie jaar nog 10% van de huidige huizenprijzen. Als de inflatie dan nog bovenop komt, heb je eigenlijk een daling van 10% + 3 x 2.5% = 17.5%.
Meer zit er denk ik echt niet in. Er is geen massa-werkloosheid; er zijn geen heel veel gedwongen verkopen.
Wat is je punt daarmee? De prijsspiraal is in nederland op dit moment naar beneden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef inXs het volgende:
[..]
India heeft op de gewilde plaatsen nog veel duurdere woningen dan hier, nuff said? Zo zijn er nog wel meer landen...
Mijn put daarmee is dat de punten die jij aanhaalt niet per definitie zorgen voor een negatieve prijsontwikkeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wat is je punt daarmee? De prijsspiraal is in nederland op dit moment naar beneden.
Ehm...quote:Op maandag 30 mei 2011 16:06 schreef inXs het volgende:
[..]
Mijn put daarmee is dat de punten die jij aanhaalt niet per definitie zorgen voor een negatieve prijsontwikkeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |