abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110558235
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:39 schreef sasquatsch het volgende:

Naar verwachting zullen er 33 - 35 deelnemers zijn bij de Indy 500. 14 Honda's, 14 of 15 Chevy's en 5 of 6 Lotussen.
Het zijn er 34:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2    Ryan Briscoe         Team Penske (Chevrolet)
3    Helio Castroneves    Team Penske (Chevrolet)
4    JR Hildebrand        Panther Racing (Chevrolet)
5    EJ Viso              KV Racing Technology (Chevrolet)
6    Katherine Legge      Dragon Racing (Lotus)
7    Sebastien Bourdais   Dragon Racing (Lotus)
8    Rubens Barrichello   KV Racing Technology (Chevrolet)
9    Scott Dixon          Target Chip Ganassi Racing (Honda)
10   Dario Franchitti     Target Chip Ganassi Racing (Honda)
11   Tony Kanaan          KV Racing Technology (Chevrolet)
12   Will Power           Team Penske (Chevrolet)
14   Mike Conway          AJ Foyt Enterprises (Honda)
15   Takuma Sato          Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
17   Sebastian Saavedra   AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet)
18   Justin Wilson        Dale Coyne Racing (Honda)
19   James Jakes          Dale Coyne Racing (Honda)
20   Ed Carpenter         Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
21   TBA                  Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
22   Oriol Servia         Lotus DRR (Lotus)
25   Ana Beatriz          Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet)
26   Marco Andretti       Andretti Autosport (Chevrolet)
27   James Hinchcliffe    Andretti Autosport (Chevrolet)
28   Ryan Hunter-Reay     Andretti Autosport (Chevrolet)
38   Graham Rahal         Service Central Chip Ganassi Racing (Honda)
39   Bryan Clauson        Sarah Fisher Hartman Racing (Honda)
41   Wade Cunningham      AJ Foyt Enterprises (Honda)
45   TBA                  Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
67   Josef Newgarden      Sarah Fisher Hartman Racing (Honda)
77   Simon Pagenaud       Schmidt Hamilton Motorsports (Honda)
78   Simona de Silvestro  Lotus HVM Racing (Lotus)
83   Charlie Kimball      Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda)
98   Alex Tagliani        Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Lotus)
99   TBA                  Sam Schmidt Motorsports (Honda)
TBA  TBA                  Newman/Haas Racing (Lotus)

Bryan Clauson is nu ook bevestigd. Nog 4 te gaan.

Oh, en Bryan Herta gaat niet naar Sao Paulo. Ze willen de tijd gebruiken om beter in Indy voor de dag te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110558971
Dus maar 1 iemand die kwalificeert red het niet? Dan voel je je lullig. :P
pi_110559353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:41 schreef Funzel het volgende:
Dus maar 1 iemand die kwalificeert red het niet? Dan voel je je lullig. :P
Ja, en het meest waarschijnlijke is dat dat een Lotus is, (of iemand moet zijn auto al eerder afschrijven). Over Lotus gesproken, er zijn twee teams die van motoren leverancier willen wisselen omdat Lotus zijn afspraken niet nakomt ('breach of contract'). Voornamelijk omdat er te weinig motoren zijn en Lotus geen motoren wilde afstaan voor de Indy test van 4 april.

Verder is het 'oorlog' tussen Chevrolet en Honda, omdat Honda zijn turbo mag aanpassen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110560415
Tja Lotus is ook gewoon veel langzamer. Ik bedoel, hoe komen Servia en Bourdais anders zo ver achterin het veld te staan.
pi_110721069
Dreyer & Reinbold (Servia) en Bryan Herta Autosport (Tagliani) lijken van motorleverancier te switchen. Beiden hebben nu een motor maar willen voor de Indy 500 rijden met Chevrolet (D&R) en Honda (BHA). Dat betekent dat er nog maar drie (misschien vier in de Indy 500) coureurs met Lotus aan de start staan.

Ook heeft Michael Shank bekend gemaakt met Jay Howard deel te nemen aan de Indy 500. Hij is nog op zoek naar een motor.

Ed Carpenter rijdt definitief niet met een tweede auto in de Indy 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110721819
quote:
Mogelijke andere coureurs zijn Michael Jourdain jr (RLL), Buddy Rice (ECR), Jean Alesi (Newman/Haas- Lotus), Townsend Bell (SHM) en Bryan Clauson (SFHR)
Die Jean Alesi is inmiddels bijna 50 volgens mij :o

Schumacher en De la Rosa zijn ook ouwe lullen natuurlijk, maar Alesi is toch wel weer wat jaartjes ouder. Kan die nog wel mee? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110745876
Gaat Tracy nog mee doen dit jaar ?
pi_110746779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:24 schreef m1155 het volgende:
Gaat Tracy nog mee doen dit jaar ?
Paul Tracy on Retirement and What's Next
Feel free to ignore my comments.
pi_110760713
De breuk van Dreyer en Reinbold en Bryan Herta Autosport is definitief. Dat betekent dat er nog maar drie auto's met Lotus motoren overblijven. Misschien dat daar nog 1 (Newman/Haas) of 2 (MSR) aan worden toegevoegd voor de Indy 500.

Michael Jourdain jr. start definitief voor RLL Racing in de Indy 500. Gevolg is dat Luca Filippi pas vanaf Detroit het seizoen begint als tweede rijder voor RLL Racing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 april 2012 @ 13:25:35 #285
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110764973

Had dit moment uit 2010 nog nooit gezien, maar dat is toch wel een behoorlijke faal in meerdere opzichten. -O-
Is het bij het nieuwe chassis wel mogelijk om uit de cockpit te komen zonder de headrest los te schroeven?
Nu snap ik waarom in bijvoorbeeld Formule 1 een coureur aan moet kunnen tonen dat hij binnen een x-aantal seconden zelf uit de cockpit kan klimmen.
pi_110856814
Honda mag zijn motor aanpassen.
quote:
IndyCar has rejected Chevrolet's protest against Honda's turbocharger upgrade.

Chevrolet had objected to Honda, which unlike its rival engine manufacturers using a single-turbo rather than twin layout, being given permission to introduce a new housing from this weekend's Sao Paulo street race.

Honda had been allowed to make the modification on the grounds that the series was trying to achieve parity between the alternative turbo layouts - despite this promise not being formally enshrined within the regulations.

But after a lengthy hearing on Thursday, IndyCar ruled that Honda could go ahead with its changes.

"Today, following a hearing on the issues, a three-person panel denied a protest filed April 18 and upheld IndyCar's decision to approve use of a 0.74 A/R compressor cover for the single turbocharger," said an IndyCar statement.

Honda welcomed the decision, saying in a statement that it would level the playing field.

"IndyCar committed well in advance of the 2012 IZOD IndyCar Series season to structure engine regulations focused on creating parity between competing manufacturers, and this commitment played a significant role in our decision to adopt a single turbocharger configuration for the new HI12RT Honda Indy V-6.

"The new compressor cover helps to offset a demonstrable performance disadvantage between single- and twin-turbocharged IndyCar Series engines."

Chevrolet has won all three IndyCar rounds held since the new technical package came into effect for 2012.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110910835
Newman/Haas pull Indy 500 entry: Alesi out?

quote:
Newman/Haas Racing says that it has pulled its 2012 Indianapolis 500 entry and will not be competing in next month's race after all.

"We had every intention of being in the race, but simply ran out of time," the team's general manager Brian Lisles is reported as telling The Associated Press on Friday, confirming that it decided to withdraw its provisional entry when it became clear that the team could not put together a proper operation in time.

Newman/Haas Racing was included in the first entry list for the event published by Indianapolis Motor Speedway last week, which linked them to a Lotus engine. It did not list a confirmed driver, despite earlier reports stating that former F1 driver and current Lotus brand ambassador Jean Alesi had signed to make his oval début with them.

It isn't clear to what extent Newman/Haas' decision to withdraw its entry was linked to the driver deal, or to the recent restructuring of Lotus' presence in the IZOD IndyCar Series which saw them drop two of the four full-time teams to which it supplies engines in 2012.

"It was everything," the AP quotes Lisles as telling them.

Newman/Haas Racing decided to end its 28-year participation in US open wheel racing over the winter, citing the economic climate. Ironically it came at the end of a season that had seen the team looking rejuvenated and performing better than they had for several years, securing fourth place in the 2011 championship with Oriol Servia and the rookie of the year title with James Hinchcliffe.

The team's decision to return for a one-off appearance in the 96th Indianapolis 500 on May 27 surprised everyone, and seemed to be a result of a deal between team owner Carl Haas and the Lotus motorsports group. Lotus was keen to find a berth for Jean Alesi in the race after it appeared that HVM Racing had walked away from the opportunity to field the former Ferrari driver.

"There's not enough money to do it," HVM owner Keith Wiggins was quoted as saying about the Alesi deal, just days before fresh reports put the French-Sicilian racer into the surprise Newman/Haas seat instead.

With Newman/Haas' decision to withdraw, HVM is only one of two Lotus-powered teams still in next month's Indy 500. Assuming that Wiggins' decision regarding the Alesi deal is still applicable, it's also highly unlikely that Lotus Dragon Racing would be up for putting together a third car for Alesi alongside regular drivers Sebastien Bourdais and Katherine Legge.

That would mean Alesi's dream of making it onto the starting grid at Indianapolis - first announced back in September - will be over, at least for 2012.
Feel free to ignore my comments.
pi_110936836
Om 18;20 live op RTL 7 de race in Sao Paulo ^O^
pi_110937653
Vervolgens mij is dit niet live. Als je kijkt op http://www.gpupdate.net/n(...)aulo-street-circuit/ staat dat de race begint om 17:00
pi_110937798
Je hebt gelijk, is om 5u al begonnen, werd wel aangekondigd als live maar klopt dus niet.
  zondag 29 april 2012 @ 18:23:33 #291
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_110937924
Hopelijk zenden ze de 2012 Indy 500 op 27 Mei ook uit.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  zondag 29 april 2012 @ 18:25:17 #292
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_110937965
Ja ze zenden de Indy 500 2012 ook uit, hoor het net!! :)
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_110938153
hopelijk live wat ze altijd deden toen ze de indy 500 uitzonden.
Wel jammer dat rtl7 deze race niet in HD uitzend was zeker goedkoper om in SD uit te zenden 8)7
  zondag 29 april 2012 @ 18:37:04 #294
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_110938305
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
hopelijk live wat ze altijd deden toen ze de indy 500 uitzonden.
Wel jammer dat rtl7 deze race niet in HD uitzend was zeker goedkoper om in SD uit te zenden 8)7
Ze zeiden net van wel, hoop het ook dat ze dat waarmaken.
Indy 500 begint trouwens ook altijd later dacht ik.
Die dag is trouwens ook de Formule 1 race van Monte Carlo.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_110938614
Om 7 uur dacht ik.
Hier staat dat de race live wordt uitgezonden http://www.rtl.nl/(/sport(...)lo_live_op_rtl_7.xml . Wordt een mooi weekend eerst f1 daarna naar de indy 500 kijken.
pi_110944149
Helaas moesten we weer alle verglijkingen met de formule 1 aanhoren en konden we via twitter domme vragen insturen...
  zondag 29 april 2012 @ 21:09:08 #297
184465 Migue
Sensuele man
pi_110944440
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:02 schreef m1155 het volgende:
Helaas moesten we weer alle verglijkingen met de formule 1 aanhoren en konden we via twitter domme vragen insturen...
Ja, ik mag er niets negatiefs meer over zeggen, maar ben blij dat jij het zegt. Niet dat ik vanavond RTL7 gekeken heb, ik heb de race LIVE gezien.
  Redactie Sport zondag 29 april 2012 @ 22:51:41 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110949440
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:02 schreef m1155 het volgende:
Helaas moesten we weer alle verglijkingen met de formule 1 aanhoren en konden we via twitter domme vragen insturen...
Erg irritant ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110956589
Commentaren uit de pits konden we ook niet horen.. de indy500 ga ik gewoon weer downloaden de dag erop.
pi_110959403
Dat was wel minder ja was leuker als we dat wel hoorde. Helaas waren veel vragen gewoon te dom.
Zoals waarom rijdt Doornbos niet. Sommige waren weer goed over de motorvermogen ik wist niet dat Chevrolet twee turbo's hadden. De opmerking van Allard over dat de formule1 ingewikkelde regels heeft en de Indy cars lekker simpel is vond ik wel een goede.

Maar verder was het een leuker race. Zeker op het laatst bij de ketting botsing. Daarna lekker iedereen herstarten. En lekker racen zonder hulpmiddelen zoals DRS of KERS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')