Lijkt er een beetje op, maar is toch anders volgens mij... En ik lees nergens dat ze goed kunnen springen. Ik dacht ook eerst aan vlooien, maar vlooien zien er anders uit.quote:Op maandag 30 mei 2011 05:34 schreef Stokstaart het volgende:
Als het maar geen broertjes of zusjes van de bedwantsen zijn
[ afbeelding ]
Dat is echt geen zilvervisje,quote:Op maandag 30 mei 2011 09:41 schreef WatskeZegt het volgende:
Het zijn zilvervisjes, ze zitten ook vaak in boekentassen, klinkt raar met het is wel zo.
Echt niet !quote:Op maandag 30 mei 2011 09:41 schreef WatskeZegt het volgende:
Het zijn zilvervisjes, ze zitten ook vaak in boekentassen, klinkt raar met het is wel zo.
True !quote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:42 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Klik dan ook gewoon niet op dit topic
Klopt, daarnaast zitten zilvervisjes niet bij boeken in tassen, dat zijn papiervisjesquote:
Lijkt me niet, die hebben een heel andere vorm. Ik denk ook aan een luissoort, maar watquote:Op maandag 30 mei 2011 06:19 schreef R2cksson het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofluizen
Hier lijkt het meer op, maar erg natuurgetrouw is de tekening niet...
Ja ik ook, daarom post ik hier dus.quote:
Hier wordt schoongemaakt ja, maar niet door mij... Moet ik iemand ontslaan?quote:
En dan mn handen nat maken? Nee dank je...quote:Op maandag 30 mei 2011 10:42 schreef utopie het volgende:
wtf ? zou ik toch maar eens je wasbak ontsmetten ofzo
Je handen zijn van suiker dus.. Oke, anders verhuis je toch? Hoef je je handen ook niet nat te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:46 schreef R2cksson het volgende:
[..]
En dan mn handen nat maken? Nee dank je...
Ik heb niet om schoonmaakadvies gevraagd. Gaarne bij de les blijven en je richten op dat beestje op de foto. Als je dat niet kunt heb ik liever dat je wegblijft. Dank je.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:48 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Je handen zijn van suiker dus.. Oke, anders verhuis je toch? Hoef je je handen ook niet nat te maken.
nou succes hehquote:Collembola
Hoewel de leden van de springstaarten, protura en de diplura allemaal monddelen hebben die in een buidel binnen de kop liggen (entognatha) lijken volgens recent onderzoek van hun mitochondriaal DNA de Collembola toch niet nauwer verwant is met de twee andere groepen dan met de insecten; sterker nog, de collembola lijken minder aan de insecten verwant dan de meeste schaaldieren.
De spingstaart is een geniepig beestje, het beste is om oogcontact te vermijden omdat het beschikt over een stofje dat blindheid kan veroorzaken.
Bij ook maar enig gevaar spant de kringspier van de springstaart samen en versprijd hij een dunne, niet waarneembare nevel van rectina brandend gif.
Als men in contact is geweest met een springstaart of binnen een straal van 1 meter er een gezien heeft dan is het advies om binnen 24 uur je ogen met urine te spoelen.
Springstaarten kunnen het gemakkelijkst worden gevangen door middel van een berlesetrechter, een trechtervormige verzamelbak met een opening aan de onderkant, afgesloten door een stuk grof gaas. In de trechter wordt een hoeveelheid bodemstrooisel gedaan waarna men de trechter op een bakje conserveringsvloeistof (alcohol) zet en van boven af onder een lamp laat drogen. De aanwezige strooiselorganismen vluchten voor het licht en de uitdroging naar onderen tot ze uiteindelijk in de verzamelbak vallen en kunnen worden geoogst.
Kill it with fire?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:59 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Ik heb niet om schoonmaakadvies gevraagd. Gaarne bij de les blijven en je richten op dat beestje op de foto. Als je dat niet kunt heb ik liever dat je wegblijft. Dank je.
Ieewwwl Gatverdamme!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:22 schreef ZureLucht het volgende:
Heb je ze ook op de muur zitten van de badkamer? Of echt alleen in de wasbak?
quote:Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ieewwwl Gatverdamme!
Als ik een zo'n beest betrap in de badkamer dan komt er een heuse gasbrander aan te pas
Wat lach je nou?quote:
Man? Kijk nog eens goed naar het icoontje helemaal links.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:26 schreef ManianMan het volgende:
Wat lach je nou?
Dat is toch goor man!
En ik maar denken dat het goor was om in een vooroorlogse douche te douchen
i see what you did therequote:Op maandag 30 mei 2011 11:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Man? Kijk nog eens goed naar het icoontje helemaal links.
Je wordt dus uitgelachen door een vrouw om je fobie voor kleine beestjes, nice!
Ja en!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik zie ze steeds in de wasbak. Nu kan dat zijn omdat ze erin vallen en er niet meer uit kunnen door het gladde/steile, of omdat ze er nooit uit zijn geweest en niet uit kunnen. Stofluizen zitten graag bij het vocht en in een wasbak is het vochtig, daarom dacht ik dat het misschien stofluizen zouden zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:22 schreef ZureLucht het volgende:
Heb je ze ook op de muur zitten van de badkamer? Of echt alleen in de wasbak?
Hij mag er van alsnog heen. Had ik overigens ook al per DM aan de TS voorgesteld.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:43 schreef Harajuku. het volgende:
Had hem dan in F&F geopend, al konden ze mij daar ook niet vertellen wat voor muggen er paringsdansen rond mijn hout uitvoeren.
Het is je vergeven. Ik ben alleen ook wel benieuwd wat voor units het nou daadwerkelijk zijn en de kans is vrij gering dat je daar in KLB achter gaat komen.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:49 schreef R2cksson het volgende:
Oh, DM, ik gebruik Text-only, daar zie ik die dingen allemaal niet. Sorry.
wat is dit nu voor topic verneuk postquote:Op maandag 30 mei 2011 11:49 schreef R2cksson het volgende:
In F&F krijg ik ruzie als ik vertel dat ik ze met heet water wegspoel, nee dankje. Ik had hier al bijna ruzie omdat ik mijn eigen schoonmaak niet doe.
Misschien hebben jullie trouwens ook wel antwoord op andere vragen. Bijvoorbeeld, moet ik een brief die op de post gaat wegen VOOR ik de postzegel erop plak, of NA het opplakken...? En ik had er net nog eentje, maar die ben ik al vergeten... Ik heb wel nog een ander beest op de foto gezet toen ik vorige week in Hongarije was. Misschien dat ik die ook nog moet posten, die ziet er nog viezer uit.
R2cksson vindt F&F eng.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Hij mag er van alsnog heen. Had ik overigens ook al per DM aan de TS voorgesteld.
Woont er iemand met een terrarium bij je in huis?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:06 schreef R2cksson het volgende:
Jij hebt teveel urine van een springstaart in je oog gehad...
Nee, ik heb een Full HD tv...quote:Op maandag 30 mei 2011 11:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Woont er iemand met een terrarium bij je in huis?
Ik zei niet dat IK het ging opeten, maar dat hij het moest opeten.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:56 schreef ManianMan het volgende:
[..]
![]()
Je bent genomeneerd voor de smerigste user ooit
Ik zal het eens aan de F&F mods vragen.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:13 schreef R2cksson het volgende:
Zal ik het opnieuw proberen in F&F of krijgt deze er bij overplaatsing een eerlijke kans?
Serieus, ontsla je schoonmaker.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef R2cksson het volgende:
Ik heb vieze handjes hoor!
Ik heb net een ander heel vies beest vastgelegd die hier over de vloer kroop... Volgens mij is het een late meivakantie voor die zooi...
Van dit topic krijg ik jeuk op plaatsen waar ik niet van wist dat ik ze had.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef R2cksson het volgende:
Ik heb vieze handjes hoor!
Ik heb net een ander heel vies beest vastgelegd die hier over de vloer kroop... Volgens mij is het een late meivakantie voor die zooi...
Dierenbeulquote:Op maandag 30 mei 2011 11:49 schreef R2cksson het volgende:
In F&F krijg ik ruzie als ik vertel dat ik ze met heet water wegspoel, nee dankje. Ik had hier al bijna ruzie omdat ik mijn eigen schoonmaak niet doe.
Crisis, waar woon jij?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:37 schreef R2cksson het volgende:
Ok, dit kroop dus net heel vreemd voorbij. Zijn 'gezicht' lijkt wel wat op die van de wasbak, misschien is deze in de volgende fase? Foto's zijn macro, dat witte waar hij overheen kruipt is een voeg van de tegelvloer van 4mm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het kroop nogal merkwaardig, alsof hij zich met zijn achterkant vooruit duwde...
[ afbeelding ]
En dit is hoe hij op een stukje keukenrol uitziet...
Wie het weet mag het zeggen!
Inderdaadquote:Op maandag 30 mei 2011 12:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Crisis, waar woon jij?
Lijkt mij trouwens eerder dat dit de larve-fase ofzo is
quote:Op maandag 30 mei 2011 12:49 schreef R2cksson het volgende:
Ik moet geen katten.! Dat zijn pas vieze beesten! Als ik hier in huis katten tegenkom, dan pak ik het ontsmettingsmiddel...
Niet eens het zwembad?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:49 schreef R2cksson het volgende:
Ik moet geen katten.! Dat zijn pas vieze beesten! Als ik hier in huis katten tegenkom, dan pak ik het ontsmettingsmiddel...
Geen idee, lieveheersbeestjes larven hebben iig wel pootjesquote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef Harajuku. het volgende:
Hebben larven trouwens wel zulke pootjes?
Ja, en daar lijken ze ook wel een beetje op... maar toch ook weer niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Geen idee, lieveheersbeestjes larven hebben iig wel pootjes
Ja, maar zulke? Ik ken ze eik alleen met van die heeeeele korte pootjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Geen idee, lieveheersbeestjes larven hebben iig wel pootjes
Termieten hebben toch meer dat het na de kop slanker is dan bij deze?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Dan vind ik dat van de foto's nog het meest op termieten lijken, al is dat ook wel vreemd, in NL.
mwah...quote:Op maandag 30 mei 2011 12:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar zulke? Ik ken ze eik alleen met van die heeeeele korte pootjes.
Okay, jij wint.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mwah...
[ afbeelding ]
wel dikkere pootjes, maar wel lang
Mn zusje ging huilen toen ze hoorde dat dat een lieveheersbeestje wasquote:
Allemaal om jou aan het huilen te krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:54 schreef ManianMan het volgende:
TS neemt tropische insecten mee uit het buiteland
quote:Op maandag 30 mei 2011 12:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Allemaal om jou aan het huilen te krijgen.
Ik ga deze man: Spinnen met Sjef! - voor al je vragen over spinnen even DMen of hij hier wil komen kijken, hij weet het vastquote:Op maandag 30 mei 2011 12:59 schreef R2cksson het volgende:
Ja, hebben jullie hier een insectenkenner zitten? Antwoorden moeten toch langzaam concreter worden nu, we zitten al op pagina 3 (in text-only).
Springstaart - Collembolaquote:
Toch je schoonmaker maar ontslaan danquote:Collembola leven in het algemeen in de bovenste lagen van de bodem (strooisellaag) en voeden zich met rottend organisch materiaal en schimmels. Ze kunnen daar in enorme aantallen voorkomen - honderden of duizenden per vierkante meter in de meeste Nederlandse tuinen.
En gaat het hier dan om beestje nummer 1 en beestje nummer 3 of alleen over de laatste? En beestje nummer 2 uit Hongarije?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:51 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
Springstaart - Collembola
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collembola
Heb helaas weinig tijd maar kan jullie wel vertellen dat dit ze zouden moeten zijn
Sjef(ke)
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef R2cksson het volgende:
Als ze schimmels eten is het alleen maar handig, die lust ik toch niet zelf.
In dat geval zou ik ze koesteren ipv koken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef R2cksson het volgende:
Als ze schimmels eten is het alleen maar handig, die lust ik toch niet zelf.
Laten zien wie de baas isquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:34 schreef R2cksson het volgende:
Ja heel aardig allemaal, maar ik heb nog niet overal een antwoord op... Moet ik gaan springen ofzo?
Nooit gezienquote:Collembola leven in het algemeen in de bovenste lagen van de bodem (strooisellaag) en voeden zich met rottend organisch materiaal en schimmels. Ze kunnen daar in enorme aantallen voorkomen - honderden of duizenden per vierkante meter in de meeste Nederlandse tuinen.
Nee, ze zijn ook maar zo groot als een zandkorrel. Zelfs op mijn witte wasbak zie ik ze bijna niet en ze zijn niet wit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:28 schreef Stokstaart het volgende:
Nuttig beestje wel die springstaart
Maar eh
[..]
Nooit gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |