abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 00:19:04 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97481396
Draagdoeken #92

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 30 mei 2011 @ 07:40:05 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97485336
Fijn dat de bondolino goed bevallen is Elmo! :Y
En hoewel Tirza in het begin heel even gesputterd heeft (en er iedere keer uit wilde zodra Elmo stil bleef staan), vond ze het een half uurtje later allemaal best.
Die foto in slaap bij D op de rug O+
pi_97485529
De Bondolino foto's!! O+ dat mini humpie Sarah wat zo lekker zit O+ en dan Yaël en Tirza en ook Harry O+ heerlijk!!

Tak, mijn ervaring is dat het snel te warm is met die kleintjes.. ze hangen natuurlijk ook tegen je aan en daar krijgen ze ook al genoeg warmte van.. Het is een beetje zoeken en proberen.. (ik had bijv. van de winter met -10, muppet een romper met lange mouwen, jumpsuit, been warmers, sjaaltje/nekding, muts en dan in een wollen (dunne) doek met mijn draagjas erover.. dat klinkt veel maar dat valt echt reuze mee. Maar die kwam er altijd heerlijk warm onder vandaan :))
  maandag 30 mei 2011 @ 09:36:14 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97486738
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*

@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97486863
Ja foto's !!
Leuk dat je zo'n fan bent :D
pi_97487225
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:36 schreef [b]Takkembah het volgende:
Ik ben zooooo fan <3, zojuist ook even in de ringsling een wandeling gemaakt met Seth en die ligt nu weer heerlijk te pitten. Had ik al O+ O+ O+ gedaan? Waarom heb ik dit met Alexa nooit gedaan??? *zucht*[/b]
@WupWup, ik heb helaas maar 1 foto, en dat is als ik in pyjama sta met plofkop. :D Maar waar we gisteren waren, zijn foto's gemaakt, wellicht sta ik ergens bij. Zal eens kijken!
Dat heb ik dus met Jaël... Ik had toen een BB maar die hebben we drie keer gebruikt omdat ze er niet echt in ontspande. En in de winkel vertellen ze dan ook niets over anders soort draagzakken, je moet er echt zelf naar op zoek gaan op het net anders weet je het niet...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97487378
Dat is ook het verrotte MP (zie nu dat ik Jaël haar naam verkeerd spelde in de post erboven :@) BB en de Chicco draagzakken worden overal verkocht (voor vaak ook nog heel weinig geld) dus dat is makkelijk..

En dan snap ik niet dat je als Chicco of BB fabrikant je niet iets verder buigt over je populaire product en gewoon iets ergonomisch/verantwoords maakt, zodat het nóg populairder wordt...
pi_97487474
Nou onze BB was duurder dan de Bondolino hoor ;)

En idd verander je product... Maar goed das niet aan mij, maar de leveranciers van ergonomische draagzakken zouden ook kunnen promoten in babywinkels!! Das toch meestal de eerste plaats waar toekomstige ouders heen gaan :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:05 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97489316
MP, hier precies hetzelfde met Alexa :Y, we hadden een BB te leen en daarin krijste ze alles bij elkaar. Uiteindelijk durfde ik een draagdoek niet meer aan.

Vind het ook jammer dat draagdoeken of andere voorgevromde dragers etc niet verkocht worden bij de babydump/park/etc.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 30 mei 2011 @ 12:30:32 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_97491671
Takkembah, had jij Seth nou in een gewone MT? Of was het een speciale? Want ik heb een hele luchtige MT, zou mooi zijn als TIenus daar straks snel in kan.

Oja en stom ja, dat je alleen BB's kan kopen in de meeste winkels. Al ken ik wel winkels waar ze tricot doeken verkopen, ik kwam eens een keer binnen met Driekus in de tricot doek en toen was het meteen: o die is gaaf, welk is het etc bij het winkelpersoneel. Maar inderdaad, hier in de regio zitten babywinkels genoeg, maar geen enkele verkoopt echte dragers. Ik was met Driekus ook altijd een bezienswaardigheid bij het CB, terwijl ie dan of in de MT of in de tricot doek zat. Ben benieuwd wat de reactie dan wordt op de Beco.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 15:32:55 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97497897
In een gewone, denk ik , Mef. Was gisteren niet veel luchtigs aan :D.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 30 mei 2011 @ 16:17:16 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_97499708
ik heb vorig jaar zelf een mt gemaakt van stevige, maar dunne katoen, die was zelfs in zuid-frankrijk nog enigszins luchtig te noemen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 19:02:07 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97506545
Na alle enthousiaste verhalen over de Wompat, ga ik waarschijnlijk een Wompat bestellen gemaakt van Didymos Pesci Pazzi O+ Wompat lijkt me geweldig, maar Girasol is niet zo mijn ding.

Heb daarvoor wel een andere maat van de doek gekocht, dus mijn maat 6 (4.60m) is daardoor te koop (en ook een Mei Tai):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_97519705

Ook met een bijna 4 jarige was de Boba afgelopen weekend erg nuttig!!
pi_97599286
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!

Ik heb zojuist de Wompat besteld! *O* Twinkly, ze heeft de peuterversie geadviseerd. Die zit in het begin nog wel erg groot maar hij heeft er langer plezier van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97599531
Woooow super! Ik ben echt helemaal fan!! Welke heb je gekozen??
pi_97601236
Cherry Pie!
pi_97601511
Nice... welke kleur banden?

Ik heb vandaag weer dik 2 uur met muppet rondgehobbeld in de stad met haar in de Wompat.. en hij is zó fijn.. Ik kijk gewoon uit naar de vakantie, lekker wat dingen gaan zien met het dametje op mijn rug O+

Ook Amitola vandaag nog even gebruikt, mijn hemel wat een mooie doek, wat een fijne stof! Die gaat ook mee op vakantie.. en in het kader van toch een dag vrij, ook muppetje nog een uur gedragen in de Lillies Ringsling die ik nieuw binnenkreeg.. Ik had de doek, Lillien Amethist.. Was super mooi maar als doek gebruikte ik hem amper. Net te dun ofzo. Maar als ringsling is hij echt superfijn!! En met ramie en zijde lekker dun, maar draagkrachtig en super geschikt voor warmte O+

De Wompat, Amitola en de Lilien RS gaan dus mee op vakantie (we gaan zonder buggy :D meneer draagt ook, we gebruiken hier ook heel zelden de wagen en/of buggy.. dus komt goed)!

(en nu wil ik Amitola nog graag in maatje 6 :P heb nu een maat 4 :P)
pi_97601678
Ik neem de volgende vakantie ook echt de buggy niet mee :D heb er mee lopen slepen, wat een onding vond ik het :D

Mooie aanschaf Claudia!
pi_97601842
We hebben lang zitten twijfelen (en zelfs in de tussentijd een buggy gekocht :')) maar echt goed bekeken: wanneer gaan we zoiets gebruiken? Weegt dat op tegen het meezeulen? Turkije (en dan vooral de dingen die we uitgezocht hebben om te gaan bekijken) zijn niet handig met buggy...

En als er echt nood aan de man is, kopen we daar wel een goedkope buggy :D maar verwacht niet dat het zo'n vaart gaat lopen.. Als ik alleen al een doek vast heb begint mevrouw al te gillen van blijdschap :P
pi_97601917
Ik zat erg te twijfelen tussen donkerbruin en beige, maar heb uiteindelijk toch donkerbruin genomen. Dat vond ik net iets minder flets. Ik heb trouwens ook nog getwijfeld over Forest Berries.

Ik hoop dat wij komende vakantie ook geen kinderwagen nodig hebben!
pi_97602277
Mooi O+ en je hebt dus de pre-school versie besteld? De Toddler zit gewoon goed bij Leia.. Mijn kleine reusje :D O+
pi_97602642
Nee, de peuterversie! Er stond bij dreumes 1-3 jaar en bij peuter 2-4 jaar. Pre-school (kleuter: 3-5 jaar) leek me wat ambitieus. Maar de peuterversie zit dus al oké bij Leia? :D
pi_97603099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Past dat nog in de Boba? :o Wauw!
De Boba is toch ook bedoelt tot ong 4 jaar? of 20 kilo?
Ko zit er nog steeds erg diep in. Eigenlijk zit hij beter met zijn armpjes binnenboord, anders zit het pand zo in zijn oksels.
Maar goed, ik ben ook echt een Boba-fan! O+
Grappig al die verschillen en voorkeuren, ik vind zelf de Wombat namelijk niet zo mooi. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97603424
uhm uhm uhm... mijn bijna 4 jarige is pas 92cm en 12,8kg he ;)

Dus voordat die de 20kg haalt zit hij in de brugklas ofzo en is de rugdrager vast niet meer nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')