abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97481331
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen. :{ Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.
♥ scars make us who we are ♥
pi_97482736
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:17 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.
signatuurloos
  maandag 30 mei 2011 @ 04:02:03 #3
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_97484846
Ik heb een Wajong. Ik heb wat lichamelijke beperkingen (vooral mijn rug en mijn rechter been. Ik heb moeite met rechtopzitten en lopen en het doet gewoonweg een hoop pijn) en zou volgens mijn vorige psycholoog ook een stoornis hebben. Op de momenten dat het goed met mij gaat baal ik er af en toe wel van dat ik geen werk heb maar ik heb ook regelmatig dat ik dagen/weken lang bijna niet uit bed kom en dat is nogal moeilijk met een eventuele baan te combineren. Ook moet ik toegeven dat ik er lang niet altijd van baal.. soms wil ik ook gewoon helemaal niks. Daarnaast heb ik door omstandigheden die ik niet op het internet ga beschrijven ook geen opleiding afgemaakt en zie ik het niet zitten om op een sociaal werkplaats of iets in die richting terrecht te komen.

Hoe dan ook,op de momenten dat het 'goed' gaat voel ik me er meestal best klote onder. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven verdoe met niks doen en tegelijk durf ik er ook bijna niet over te zeuren omdat ik niet lui of ondankbaar over wil komen.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_97485246
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen. :{ Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Dan val je niet in de categorie 'wajong, omdat het kan'.
pi_97485663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?
pi_97485743
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
I feel kinda Locrian today
  maandag 30 mei 2011 @ 09:31:01 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97486626
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Kan hij niet schoffelen dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97486998
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb. ;)
signatuurloos
pi_97488172
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb. ;)
Oh sorry, gemist. Maar dan is dat duidelijk. :)
pi_97488204
quote:
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Thuiswonend krijg je wel minder dan uitwonend.
  maandag 30 mei 2011 @ 10:33:54 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97488206
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 mei 2011 @ 12:00:43 #12
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97490836
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.

En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje :D.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 30 mei 2011 @ 12:30:02 #13
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_97491651
quote:
In de Wajong niet, in de Bijstand wel.
En is er niets aan te doen dmv gedragstherapie?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:49:43 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97492251
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.

En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje :D.
Wat is dit nou weer voor KUT reactie, ik vraag het uit interesse, niet om iemand te veroordelen ofzo.
Een gedicht over Maanvis
pi_97493248
quote:

[..]
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht.
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen :')

quote:
Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten.
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.

Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn :')

quote:
Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje :D.
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?

Hoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 13:25:27 ]
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 13:31:46 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97493442
quote:

[..]

Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja.. :')

Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97493577
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja.. :')

Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Probleem is dat mensen nogal lui zijn en gewoon niet eens de moeite doen om daar onderscheid in te maken.
pi_97493591
quote:

[..]

_O- dat is de frustratie die hoogtij viert, en die moet hij dan maar projecteren op anderen.

quote:
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?
  maandag 30 mei 2011 @ 13:40:11 #19
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97493780
quote:

[..]

Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.

Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
pi_97493839
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.

Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken? :')
Bij mij wel namelijk :')
pi_97493901
quote:

[..]

Dat klopt. Ik ben begonnen met dagbehandeling, omdat mijn leven gigantisch klote was. Daardoor kon ik alleen nog maar op de zaterdag werken en dat was ook de reden van de Wajong. Inmiddels gaat het beter, maar je kunt niet zomaar de behandeling stoppen. Het is veel beter om het langzaam te minderen en voor elke dag dat je geen therapie meer hebt, die dag vervangen voor werken. Op die manier kom je langzaam weer meer in de werkwereld terecht en verlaat je ook langzaam de therapiewereld.

Voor de mensen die interesse hebben, ik volg groepstherapie, individuele gesprekken en een re-intergratiecursus. :)
signatuurloos
pi_97493908
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!

Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?

:P

Edit:Niet allemaal tegelijk AUB! :P
  maandag 30 mei 2011 @ 13:46:20 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97493974
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!

Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?

Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 13:46:32 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97493980
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Nou. Ik heb een HBO studie afgerond. Maar, ik heb wel een handicap, ik loop anders dan anderen. Dus, ik heb tijdens mijn studie ook die uitkering gehad. Maar, dat stopte uiteraard toen ik ging werken. Ik studeerde af, en ben een baan gaan zoeken.

Ik had lekker lui achterover kunnen leunen en het wel best kunnen vinden, maar zo zit ik niet in elkaar. Kijk, ik kan geen werk uitvoeren waarbij ik de hele dag moet staan (achter een lopende band bv of weet ik veel wat) dus ik moet het hebben van andere banen. Nu ben ik consultant, dus ik hoef niet de hele dag te staan.

Omdat ik een handicap heb werd ik ook in hokjes gestopt. Er werd vooral geroepen wat ik allemaal niet zou kunnen. Ik zou niet kunnen lopen, kruipen, fietsen, zwemmen, autorijden, naar een normale school kunnen (want te lastig etc etc) etc. De praktijk is dat ik wel kan lopen, kruipen, fietsen, zwemmen autorijden etc. Ik ben ook gewoon naar een 'normale' school gegaan.

Er is een verschil tussen zeggen van 'oke, als ik dat niet kan dan probeer ik het ook niet eens' en dat gezegd krijgen en dan denken van fuck it, ik probeer het toch en dan zie ik wel of ik het kan. Het resultaat is dat ik die uitkering al lang niet meer krijg, want ik heb een baan waarbij ik veel meer verdien dan dat ik met die uitkering kreeg, ik heb een huis gekocht een paar jaar geleden, ik ga 2x per jaar op vakantie, etc etc.

Een uitkering krijgen, omdat je iets echt niet kunt, oke. Dat voelt niet fijn (althans, dat vind ik) want je krijgt geld omdat je eigenlijk een beetje zielig bent. Tenminste, zo vertaald zich dat voor mij, en daar hou ik niet van. Ik wil graag mn eigen geld verdienen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97494181
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')