Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.
Dan val je niet in de categorie 'wajong, omdat het kan'.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?quote:Op maandag 30 mei 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.
Kan hij niet schoffelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?
Oh sorry, gemist. Maar dan is dat duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Thuiswonend krijg je wel minder dan uitwonend.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?
In de Wajong niet, in de Bijstand wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Wat is dit nou weer voor KUT reactie, ik vraag het uit interesse, niet om iemand te veroordelen ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht.
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.quote:Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten.
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?quote:Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Probleem is dat mensen nogal lui zijn en gewoon niet eens de moeite doen om daar onderscheid in te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?quote:Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Dat klopt. Ik ben begonnen met dagbehandeling, omdat mijn leven gigantisch klote was. Daardoor kon ik alleen nog maar op de zaterdag werken en dat was ook de reden van de Wajong. Inmiddels gaat het beter, maar je kunt niet zomaar de behandeling stoppen. Het is veel beter om het langzaam te minderen en voor elke dag dat je geen therapie meer hebt, die dag vervangen voor werken. Op die manier kom je langzaam weer meer in de werkwereld terecht en verlaat je ook langzaam de therapiewereld.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?
Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
Nou. Ik heb een HBO studie afgerond. Maar, ik heb wel een handicap, ik loop anders dan anderen. Dus, ik heb tijdens mijn studie ook die uitkering gehad. Maar, dat stopte uiteraard toen ik ging werken. Ik studeerde af, en ben een baan gaan zoeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |