abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97813640
Ik ben nu bezig met de laatste Homicide case, en je kunt heel goed zien dat Rockstar het oeuvre van James Ellroy als uitgangspunt had. The Black Dahlia is natuurlijk een weggevertje en Captain Donnely is bijna sprekend Dudley Smith uit LA Confidential (tot en met het accent uit de film aan toe). De Homicide Desk vind ik niet zo geweldig, iets te cliché.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat je niet meer Traffic zaken hebt: Phelps en Benkowsky waren een goed team, daar had veel meer ingezeten. Wat betreft Vice en Arson weet ik het nog niet, moet ik nog achterkomen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:13:29 #242
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_97837777
Mooie scene, en gezien het totaal plaatje vind ik dit toch een van de beste games van afgelopen 2 jaar.
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_97843442
Ik heb het altijd fout of de verdachte de waarheid spreekt of niet, maar dan ook echt altijd :')
pi_97844327
Ik vond het ondervragen echt easy. Had bijna altijd alles goed en de laatste desk had ik nog elke case 5 sterren.
pi_97844456
Hoe dan? :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:58:09 #246
269692 Divje
brr brr patapim
pi_97844595
Als de ogen niet bewegen is het meestal Truth, als de persoon die je ondervraagt vaak om zich heen kijkt of heel zelfverzekerd kijkt kies ik altijd Doubt. Behalve als ik echt iets kan bewijzen, dan kies ik Lie :) (Dan maak ik nog wel eens een foutje maarja, hoort erbij :P)
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_97845346
Hee, hij is gearriveerd. 18 mei verzonden w/ .
anonieme razernist
pi_97877549
Ik heb het spel inmiddels ook een aantal weken, en ben inmiddels aanbeland bij de allerlaatste case.
Ik vind het, ondanks het liniaire karakter, een prachtig spel! De cases zijn over het algemeen geweldig uitgewerkt, de gezichtsuitdrukkingen zijn erg mooi, de locaties prachtig. Buiten de cases om is er vrijwel niets te beleven, maar het is wel erg mooi om gewoon even rond te rijden door de immens grote stad, en een beetje om je heen te kijken.
Maar: ik had liever gehad dat er, in de stijl van GTA en RDR, buiten de cases om ook wat meer te doen was geweest.
Maar nogmaals, ik vermaak me meer dan prima met deze game. Iedere desk heeft zo zijn charme, al vond ik de ene wel leuker dan de andere. Homicide vond ik de leukste desk.

Een puntje van kritiek is dat het je allemaal niet echt moeilijk wordt gemaakt. Of je het spel nu met of zonder hints speelt, ik heb het gevoel alsof het allemaal erg makkelijk gaat. Hoe je het ook speelt, je zult uiteindelijk altijd wel de case kunnen afsluiten en achter de juiste antwoorden kunnen komen. Het ondervragen is best leuk gedaan, maar daardoor niet heel erg moeilijk. In vrijwel alle gevallen zie je duidelijk aan het gezicht van iemand of 'ie de waarheid spreekt of niet. Toch heb ik wel eens wat missers gemaakt met doubt of lie, want soms vond ik dat ik geen overtuigend bewijs had, maar dan bleek dat toch zo te zijn.
Ik hoop dat er bij een volgende GTA ook een soortgelijk systeem in verwerkt zit, dat zou wel tof zijn.
Ook had ik het leuker gevonden dat iedere keuze je een bepaalde kant op liet gaan, en het verhaal een andere wending krijgt. Dat je bijvoorbeeld ook een soort bad-cop kunt spelen, en je dus een totaal andere verhaallijn krijgt.

Maar goed, zo kun je op iedere game wel wat aanmerken. Ik vind LA Noire echt een heerlijke game :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:08:13 #249
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_97885909
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:24 schreef Sabata het volgende:
Ik ben nu bezig met de laatste Homicide case, en je kunt heel goed zien dat Rockstar het oeuvre van James Ellroy als uitgangspunt had. The Black Dahlia is natuurlijk een weggevertje en Captain Donnely is bijna sprekend Dudley Smith uit LA Confidential (tot en met het accent uit de film aan toe). De Homicide Desk vind ik niet zo geweldig, iets te cliché.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat je niet meer Traffic zaken hebt: Phelps en Benkowsky waren een goed team, daar had veel meer ingezeten. Wat betreft Vice en Arson weet ik het nog niet, moet ik nog achterkomen.
Ik vond die guy uit je spoiler juist tof :P

Dat je een partner bij je had maakte het wel veel toffer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_97893350
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:58 schreef Divje het volgende:
Als de ogen niet bewegen is het meestal Truth, als de persoon die je ondervraagt vaak om zich heen kijkt of heel zelfverzekerd kijkt kies ik altijd Doubt. Behalve als ik echt iets kan bewijzen, dan kies ik Lie :) (Dan maak ik nog wel eens een foutje maarja, hoort erbij :P)
Ja dat dacht ik al, maar soms beweegt de persoon heel af en toe met zn ogen. Het is best frustrerend als het elke keer niet lukt :P
Ik zal t straks nog wel eens proberen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:03:32 #251
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_97893411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:02 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, maar soms beweegt de persoon heel af en toe met zn ogen. Het is best frustrerend als het elke keer niet lukt :P
Ik zal t straks nog wel eens proberen.
Het werkt ook gewoon niet goed dus ik zou me niet te druk maken :P

Bijna iedereen liegt ook, ook diegene die er eigenlijk niets mee te maken hebben gaan om rare redenen zitten liegen :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:23:34 #252
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_97896820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:03 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bijna iedereen liegt ook, ook diegene die er eigenlijk niets mee te maken hebben gaan om rare redenen zitten liegen :')
Ja echt he, zelfs een getuige die niks te verliezen heeft en gewoon zijn verhaal geeft gaat zitten liegen _O-. Lekker logisch. Ook vaak dat je een normaal gesprek hebt en dan doubt doet, dat die agent volledig uit ze stekker gaat... wel komisch.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_97897144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:03 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mwoah, in principe maakt het inderdaad niet veel uit. Maar het is toch wel leuker als je het goed hebt. Mocht ik ooit voor de platinum trophie gaan, zullen dit soort dingen ook wel uit maken.
pi_98015432
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:24 schreef megamandy het volgende:

[..]

Theoretisch wel ja, maar soms dan denk ik waarom zou je daarover liegen en dan klik ik dus alsnog verkeerd.
Het doet me denken aan het boek dat ik ooit las van de bedenker van de serie The Wire. Die serie is gebaseerd op zijn ervaring als journalist bij de politie van Baltimore, en die staan dus in dat boek (Homicide). Daarin beschrijft hij hoe het gaat bij een moordzaak (en die zijn er heel veel daar): 'the routine is: everybody lies.' Iedereen heeft wel iets te verliezen of is bang om iets te verliezen of bang voor de repercussies etc. Nou vind ik dat in dat boek geloofwaardiger dan in LA Noire waar barkeepers menen te moeten liegen over routinezaken. Ik ben natuurlijk gewoon gefrustreerd dat het me vaak niet lukt om het juiste antwoord aan te wijzen.
Anderzijds is het wel een vermakelijk spel, zelfs als je veel dingen fout doet kun je het nog allemaal oplossen, mijn gemiddelde is drie sterren en alleen als je neergeschoten wordt of een achtervolging verprutst moet je een stukje opnieuw beginnen. Relaxed wel.
Maar een vraagje, telt de schade en de hoeveelheid burgers die je in gevaar hebt gebracht maakt ook mee bij de eindbeoordeling van een zaak? Ik heb het idee dat ik sommige zaken vrijwel perfect heb uitgevoerd, maar desondanks maar drie sterren.
Ik zie me het trouwens niet nog een keer spelen: en al die auto's, badges, filmblikken zoeken: wat is daar nou de lol van. Bij RDR kun je tenminste nog wat leuke extra's doen: diertjes afschieten en villen, bandieten afschieten, vreemde extra missies. Dat mist LAN wel een beetje wmb: een enorme stad zonder een echt leuk free-roam gedeelte.
Voor de rest is het leuk wel. Af een toe een stukje in zwart-wit doen is ook grappig. En ik ben nieuwsgierig naar de uitwerking: ik zit nu bij homicide en een blind paard kan zien dat er eenzelfde dader achter zit. Ook hier wordt de suspension of disbelief weer aardig uitgerekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 12-06-2011 04:09:27 ]
anonieme razernist
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:09:14 #256
286575 Roces18
Chef de party
pi_98147176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:50 schreef KoningStoma het volgende:
Hahah het einde vooral :') :') :') :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:41:14 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98287280
In 1947 was de mop over baby-olie en die over onzekerheid vast heel populair trouwens ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:45 #258
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_98408286
Hallo,

ik heb een vraag over het spel LA Noire. Ik weet dat er al een topic over is, maar kon hem even niet meer vinden. Als iemand mijn vraag kan beantwoorden, kan dit topic dan ook meteen weg.

Mijn vraag is:

- In LA Noire zie je op de map een aantal wegen, maar kun je er niet komen. Dan heb ik het vooral over het stukje bij Hollywood. Er is daar een weg die een heuvel op gaat, maar aan het einde van de weg zie je een blokkade. Op de map zie je nog wel dat die weg best lang doorgaat, met veel andere wegen die er uit voortkomen. Volgens mij gaat deze weg ook langs het Hollywood teken.

Ik wil nu weten of het mogelijk is deze geblokkeerde wegen open te spelen o.i.d. want zou leuk zijn als je ook een stukje natuur bij krijgt, i.p.v. alleen het stedelijke gebied van LA.

Ik rijd ook heel vaak langs het Hollywood teken, want dit is volgens mij ook een landmark. Alleen het wordt nooit geregistreerd. Moet ik hiervoor misschien die weg nemen waar ik het over had?

Ik bedoel de volgende weg, het stukje weg tussen de 2 groene puntjes kun je nog rijden, maar aan het einde van de laatste punt is het geblokkeerd.

Negeer het andere groene puntje op de kaart.

pi_98410169
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:21 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,

ik heb een vraag over het spel LA Noire. Ik weet dat er al een topic over is, maar kon hem even niet meer vinden. Als iemand mijn vraag kan beantwoorden, kan dit topic dan ook meteen weg.

Mijn vraag is:

- In LA Noire zie je op de map een aantal wegen, maar kun je er niet komen. Dan heb ik het vooral over het stukje bij Hollywood. Er is daar een weg die een heuvel op gaat, maar aan het einde van de weg zie je een blokkade. Op de map zie je nog wel dat die weg best lang doorgaat, met veel andere wegen die er uit voortkomen. Volgens mij gaat deze weg ook langs het Hollywood teken.

Ik wil nu weten of het mogelijk is deze geblokkeerde wegen open te spelen o.i.d. want zou leuk zijn als je ook een stukje natuur bij krijgt, i.p.v. alleen het stedelijke gebied van LA.

Ik rijd ook heel vaak langs het Hollywood teken, want dit is volgens mij ook een landmark. Alleen het wordt nooit geregistreerd. Moet ik hiervoor misschien die weg nemen waar ik het over had?

Ik bedoel de volgende weg, het stukje weg tussen de 2 groene puntjes kun je nog rijden, maar aan het einde van de laatste punt is het geblokkeerd.

Negeer het andere groene puntje op de kaart.

[ afbeelding ]
Nee, het Hollywoodland-teken is geen landmark en de grijsgekleurde wegen kun je niet betreden. Hier staan alle landmarks, mocht je dit willen weten...

http://lanoire.wikia.com/wiki/Landmarks
pi_98422736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:50 schreef KoningStoma het volgende:
Ik volg de topic niet echt (meer), maar is deze al voorbijgekomen?

http://www.funnyordie.com(...)list=featured_videos

Vond 'em wel geinig :)
  maandag 20 juni 2011 @ 19:09:31 #261
286575 Roces18
Chef de party
pi_98424281
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:35 schreef FinalD87 het volgende:

[..]

Ghahah die kende ik nog niet. Wel erg goed gedaan!
  maandag 20 juni 2011 @ 19:35:27 #262
277821 pugehenis
keytar hero
pi_98425945
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:35 schreef FinalD87 het volgende:

[..]

_O-
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  maandag 20 juni 2011 @ 20:40:06 #263
241739 Koopsie
Very nice
pi_98429623
Nog steeds een vet spel :D Wel jammer dat als je dader in ze arm schiet dat hij het wapen niet laat vallen zodat je hem kan arresteren oid.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_98429817
Morgen nieuwe case beschikbaar als DLC ('Nicholson Electroplating').
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:34:54 #265
286575 Roces18
Chef de party
pi_98455000
Overigens is die hier :

http://www.pixmania-pro.n(...)ertalige-versie.html

36,13 voor de PS3 , wel exclusief BTW en verzendkosten dus als je iemand kent die een bedrijfje heeft kan je hem goedkoop halen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:51:20 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98455635
Ik denk dat dit gewoon een testcase was om te kijken of dit soort games aan zouden slaan. Ik denk dat er over een jaar of 2 een vervolg uit gaat komen dat nog verder gaat dan dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_98473248
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Morgen nieuwe case beschikbaar als DLC ('Nicholson Electroplating').
Vandaag dus.. althans, zo beloven ze het. Hier in de NL Playstation Store nog niks iig. In de in-game store nog altijd "coming soon". Geen idee wanneer ze dat normaal toevoegen, maar ik dacht dat die PS Store update altijd eens per week was.

De trailers zien er wel onwijs goed uit, ben heel benieuwd of de case ook zo vet is als het lijkt. *O*
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_98526000
Inmiddels gespeeld en wel. My thoughts:

SPOILER: Over de Nicholson Electroplating case
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:05:55 #269
12221 Tijn