Na lang wachten was het dan eindelijk zover. De POL meet. Een memorabel moment in mijn illustere fok-carriere. Naarmate de dag der dagen dichterbij kwam vroeg ik mij af of ik de tere kinderzieltjes niet teveel gekwetst had met mijn demagogie en trollpogingen en nu de prijs moest gaan betalen.
De meeste vedetten zouden rond 13:30 komen, en dus kwam ik uiteraard later. Allereerst omdat ik in een klote trein zat, toen bij utrecht CS dacht af te snijden via dat winkelcentrum wat dus niet was en toen die chaotische binnenstad. Over dat winkelcentrum gesproken: als je al je vertrouwen in de mensheid wil verliezen moet je daar even rondlopen. Beetje safaripark Beekse Bergen maar dan anders.
In ieder geval, rond 14:45 arriveerde ik op de plek des onheils nabij de Dom. Eerst passeerde ik een Groenlinks/SP demonstratie met Hans Spekman, links tuig en iemand met een foto van Rutte als masker. Ik wilde een flyer maar werd genegeerd. Dan maar door naar Walden. Het waaide, was grijs en de toen aanwezigen waren uit mijn hoofd Freako, PHP, VS, GSbrdr, Reya en ondergetekende. Ik wilde al de vluchtauto inseinen om de aftocht te dekken, maar gaf het toch een kans. Niet in de laatste plaats omdat op dat moment de rechtse as van het kwaad al aanwezig was.
Naarmate de tijd vorderde kwamen er én meer mensen, én begon het harder te waaien. Dat laatste was uiteraard niet de bedoeling, ik had niet voor niets zo’n mooi kapsel in elkaar geflanst. Dus togen we naar binnen, alwaar het feest pas echt goed losbarstte. In een goede sfeer zaten we er met een mannetje of 15, waarbij ter linkerzijde serieuze discussies op basis van wederzijds respect werden gevoerd, en ter rechterzijde vooral veel kutopmerkingen en dubieuze insinuaties de kant van Voorschrift opvlogen, waar hij overigens gretig op inging. Weinig nieuws onder de zon dus. Out of the blue vloog er opeens een voorwerp richting het hoofd van VS. Ik stond al klaar om te roepen “Ik dacht dat Geert hier een einde aan zou maken”, toen bleek dat het betreffende voorwerp eigenlijk een tas met bier was van onze goede vriend Betyar

, die in het kader van een man een man, een woord een woord zijn bierschuld bij VS inloste.
Ondertussen werd er lekker doorgetankt en daardoor kon je ook de ware aard van mensen zien. Maarja, what happens in Utrecht, stays in Utrecht.
Het plan daarna was om te gaan eten, maar het was te druk en geen ruimte. Dus gingen we naar altotent De Stairway, waar de groep een beetje uiteen viel. Geheel buiten onze schuld! Er ontstonden twee tafels: de rechtse vedettetafel met drank en bitterballen, en de tuigtafel met uitkeringstrekkers. Ofzo.
Echter, later op de avond schoof men bij ons aan want “this is where the magic happens”. Bovendien stond VS op de tafel te dansen op ABBA, dus dat trok ook wel de aandacht. Met het voetbal op de achtergrond ging met name Friek driftig in discussie. Ook Bolkesteijn liet zich gelden. Nu kan ik wel die hele discussie samenvatten, maar ik heb er geen woord van onthouden. Ondertussen gaf met name Betyar een vlijmscherpe analyse van Gsbrdr, welke spot on was. Ik kwam er overigens bijzonder positief vanaf, altijd goed om te melden nietwaar.
Er werd weer lekker doorgedronken druk gefilosofeerd, want we hadden niets te doen

Het bleef nog lang onrustig in Utrecht.
PS: ik ga niet alle aanwezigen een voor een bespreken, daar had je maar lekker voor aanwezig moeten zijn