abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97418790
Haa FOK!ers,

Vanochtend dus te horen gekregen dat ouders uit elkaar gaan.

Was wel even slikken en een traantje los...

ze hadden al best vaak ruzie, en gister was het de druppel die de emmer deed overlopen.

Mn vaders is sinds 20 minuten het huis uit, en woont tijdelijk ergenst anders...

Ik weet alleen niet hoe ik er mee om moet gaan :'(

Graag reacties van mensen die ook uit ervaring spreken.

Dankje,

Remy

[ Bericht 0% gewijzigd door WatskeZegt op 28-05-2011 14:17:47 ]
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
pi_97418882
Remy, mijn ouders zijn ''gewoon'' samen. Maar als je gewoon even je hart wil luchten mag je altijd me een PM sturen. Veel sterkte, en vergeet niet: het ligt NIET aan jou.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_97419053
Is wel even wennen.

Sterkte!
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
pi_97419090
Dankjewel beste mensen, echt bedankt! :@
pi_97419101
Komt allemaal goed, mijn ouders zijn al 9 jaar uit elkaar...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:19:01 #6
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_97419113
Sterkte :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:21:02 #7
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_97419166
geen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:22:09 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97419196
Heb je vrienden waar je even je hart kunt luchten? Of iemand in je familie?
Sterkte. Na verloop van tijd leer je met die nieuwe situatie omgaan en zie je de goeie kanten ervan, maar nu is het gewoon zwaar ruk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:23:53 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_97419247
Bah. Sterkte! En inderdaad, als je ze hebt (vast wel) ga dan bij een goede vriend of vriendin even lekker je hart luchten.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:27:04 #10
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_97419350
Sterkte man!. Ik heb hetzelf ook mee gemaakt 4 jaar geleden. Het is allemaal ff slikken en verwerken maar onthou 1 ding het ligt en lag niet aan jou!

Je hoeft er nu nog niet mee om tegaan. Het is een verwerkings proces dat je niet ff 123 zo *knip* weg kan laten gaan. Praat met vrienden erover of andere mensen die je vertrouwd.

[ Bericht 20% gewijzigd door pl4kkie op 28-05-2011 14:32:15 ]
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:38:57 #11
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_97419721
Mensen, echt bedankt! Ik zit er nu nog steeds mee, kan niet beseffen dat het zo werkelijk is...

Ja vanavond komt een vriend, hoop dat het inderdaad veel scheelt als ik met hem erover kan praten..

Super mensen!
pi_97419762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:21 schreef Isis20 het volgende:
[ afbeelding ]
Komt wel goed schatje.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:01:13 #13
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_97420373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:38 schreef WatskeZegt het volgende:
Mensen, echt bedankt! Ik zit er nu nog steeds mee, kan niet beseffen dat het zo werkelijk is...

Ja vanavond komt een vriend, hoop dat het inderdaad veel scheelt als ik met hem erover kan praten..

Super mensen!
Je zal er nog wel langer mee zitten. Zoals ik al zei het is niet eits wat je in 123 *knip* een plekje kan geven
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:11:24 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97428492
En oja, je hoeft geen kant te kiezen.

Dat mag ook niet van je gevraagd worden.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:54:26 #15
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_97430202
Wat naar, sterkte!
pi_97430721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:09 schreef Sam-x het volgende:
en vergeet niet: het ligt NIET aan jou.
Hoe weet je dat a.d.h.v. de OP? :s)
pi_97430931
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:05 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Hoe weet je dat a.d.h.v. de OP? :s)
Dat vroeg ik mij ook al af.

Maar in 99,9% van de gevallen heeft ze wel gelijk.

En TS ik hoop voor je dat het in de toekomst beter zal zijn, ouders die thuis steeds ruzie hebben is in elk geval een vreselijke situatie.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:41:02 #18
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_97466297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:09 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook al af.

Maar in 99,9% van de gevallen heeft ze wel gelijk.

En TS ik hoop voor je dat het in de toekomst beter zal zijn, ouders die thuis steeds ruzie hebben is in elk geval een vreselijke situatie.
Mijn ouders zeggen dat het van z'n verre verste niet aan ons lag, puur strugles in de relatie.
pi_97467750
Mijn ouders zijn ook uit elkaar vanwege ruzies (die erg uit de hand liepen). Toen vond ik het ook super erg, maar juist nu zie ik in dat het een hele goede keuze is geweest. Ik voel geen angst, spanning en verdriet meer die ik wel had toen ze nog bij elkaar waren. Er zitten veel positieve kanten aan, al is het nu moeilijk, die positieve kanten ga je sowieso wel zien.
pi_97467987
Sterkte hoor!
Het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren voordat je dit een plekje hebt gegeven. Dus gun jezelf die tijd ook gewoon. Ermee omgaan is lastig. Het enige advies dat ik je kan geven is om te zorgen dat zelf zoveel mogelijk buiten eventuele drama's en ruzies blijft. Als iemand negatief over één van je ouders begint te doen (ookal is het de andere ouder) gewoon lekker zeggen: 'dat hoef ik niet te horen.' Dat zorgt ervoor dat de situatie niet ingewikkelder of nog pijnlijker voor je wordt.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:23:14 #21
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97497454
Ik ben pretty much huilend naar mijn lief gelopen, en mijn ma heeft mij die week ook vaak zitten troosten, die had er mentaal al veel langer vrede mee genomen en voelde zich net opgelucht. Ik kan niet zeggen dat ik met heel de situatie goed ben omgegaan, ik had het ergens in het 'deal with it and move on' vakje geschoven, maar ik heb er een jaar na datum erg veel last van gekregen. Maak dus die fout niet en neem de tijd voor jezelf om het te verwerken. Praat erover.
pi_97582640
De beste manier om eroverheen te komen is praten praten en nog eens praten. Ook al doet het in 't begin pijn, na loop van tijd leer je het een plek geven.

OT: Heel veel sterkte! Ik weet hoe je jezelf voelt :)
pi_97698698
Er met mensen over praten is heel erg belangrijk. Dingen voor jezelf houden is een veel voorkomende reactie, maar vroeg of laat komt dat er allemaal uit, vaak in negatieve vorm. Bespaar je die ellende en praat er met "neutrale" personen over. Er lekt dan steeds een beetje uit je emmer, waardoor hij nooit te vol kan raken. Zo is de kans op depressief worden ook vele malen kleiner. Bovendien weet je omgeving waarom je soms "afwezig" bent, of dat je overdreven reageert op dingen. Je zit niet lekker in je vel, wanneer mensen dat weten, zullen ze het accepteren.

Ik weet niet hoe de onderlinge band tussen je ouders nu is, maar neem nooit iets klakkeloos aan als het gaat over "de andere partij". Vorm alleen een mening als je de andere kant ook weet. Ten eerste, je blijft neutraal en je kiest geen partij, ten tweede, je blijft objectief en creëert voor jezelf een waarheid gebasseerd op gevoelens en meningen van beide partijen. Zo val je nooit iemand af.
pi_97698863
Sterkte O+

Heb er geen ervaring mee, dus kan alleen maar zeggen, sterkte O+
~ Bonito La Risa ~
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:29:21 #25
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97699701
Hey man, veel sterkte!

Ik was 11 toen mijn ouders uit elkaar gingen. Zonder ruzie overigens, en mijn vader heeft eerst nog een half jaar bij ons in huis gewoond. Zwaarste jaar van mijn leven denk ik.

Het is een ontzettende klote situatie, maar 2 mensen bij elkaar die niet gelukkig zijn is nog erger.

Laat je inderdaad niet dwingen een kant te kiezen, degene die dwingt zit fout.

Je mag altijd pm-en maar vanavond kan ik toevallig even niet antwoorden, vanaf morgen weer :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97700019
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Copycat het volgende:
Heb je vrienden waar je even je hart kunt luchten? Of iemand in je familie?
Sterkte. Na verloop van tijd leer je met die nieuwe situatie omgaan en zie je de goeie kanten ervan, maar nu is het gewoon zwaar ruk.
Goede kanten? :{
pi_97707915
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:39 schreef Dastan het volgende:

[..]

Je gaat zo'n breuk natuurlijk na verloop van tijd wel relativeren.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:21:38 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_97717868
quote:

[..]

Een scheiding is niet het einde van de wereld.. en ze doen het om een reden dus kan er ook veel goeds uitkomen ;)
pi_97717996
quote:

[..]

2x zoveel spullen van je ouders?
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
pi_97729043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Een scheiding is niet het einde van de wereld.. en ze doen het om een reden dus kan er ook veel goeds uitkomen ;)
Het is niet het einde van de wereld, maar om over goede kanten te praten vind ik wat vergezocht.
pi_97729152
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:09 schreef Dastan het volgende:

[..]

Het is niet het einde van de wereld, maar om over goede kanten te praten vind ik wat vergezocht.
Mijn ouders zijn gescheiden en geloof me, sinds die scheiding is het leven voor m'n vader, moeder en ik alleen maar beter geworden :) Die scheiding kent vrijwel alleen maar goede kanten. Het enige klote was dat ik tijdelijk kleiner moest wonen en dat je je pa minder zag. Nou inmiddels is dat ook verholpen. Samenvattend; scheiding heeft goede kanten.
pi_97729184
Wat voor jou geldt hoeft niet voor iedereen te gelden. Bij mij is het er allesbehalve beter op geworden.

Ik denk niet dat TS zit te wachten op de 'goede kanten' van de scheiding, want dat vind ik echt een soort ongepast optimisme hier.
pi_97729372
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:14 schreef Dastan het volgende:
Wat voor jou geldt hoeft niet voor iedereen te gelden. Bij mij is het er allesbehalve beter op geworden.

Ik denk niet dat TS zit te wachten op de 'goede kanten' van de scheiding, want dat vind ik echt een soort ongepast optimisme hier.
Het is realistisch genoeg om zowel goede als slechte kanten te benoemen. Een scheiding heeft niet alleen maar goede of slechte kanten. Ik denk dat TS zich kan berusten in de slechte kanten, maar hoop kan putten uit de goede.
pi_97729607
Ik vind dat een rare manier om TS 'moed' in te praten. In een topic waar iemands relatie overhoop ligt begin je ook niet in het wilde weg te roepen: 'Zie de goede kanten er maar van in.'

Doet me denken aan mijn protestantse oma die altijd maar predikt dat 'het slechter kan'.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:49:24 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_97730075
Als een relatie uit is gegaan hebben ze nooit gezegd "mooi zo, ben je eindelijk van het gezeur af" of wat dan ook?
Ja er zijn goede kanten. Wat deze voor TS zullen zijn is natuurlijk onbekend. Maar waarom mag je niet positief zijn? Omdat TS verdriet heeft hierover mag je alleen maar de negatieve kant belichten? (die ik zelf trouwens niet ervaren heb, of eigenlijk nooit zo gevoeld heb).
Juist goed om het positieve te benoemen zodat TS inziet dat het niet alleen maar kommer en kwel zal zijn :)
pi_97730155
Nou ja, TS schrijft: 'Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.'

Beetje raar om het probleem dan te bagatelliseren, maar goed, dat is mijn mening.
pi_97730401
Mijn ouders hebben hun hele huwelijk als kat en hond ruziegemaakt. Ik zat er altijd tussen te laveren. Ik hield van allebei evenveel. Ze zijn nu overleden, nog steeds ben ik allergisch voor ruzies en conflicten, kan er niet mee omgaan. Wat was het misschien beter geweest, als ze waren gaan scheiden en die ruzies over waren geweest. Scheiden of met ruzies leven is misschien voor een kind net zo erg.
pi_97730718
Ik vind het valse dilemma dat hier geplaatst wordt nogal krom.

Het is niet een keuze tussen ruzies of een scheiding.

Gevalletje het kan slechter, zoals ik al eerder aanhaalde.
pi_97731324
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:11 schreef Dastan het volgende:
Ik vind het valse dilemma dat hier geplaatst wordt nogal krom.

Het is niet een keuze tussen ruzies of een scheiding.

Gevalletje het kan slechter, zoals ik al eerder aanhaalde.
Wacht maar, als je zelf allang het huis uit bent en je nog steeds geconfronteerd wordt met de ruzies tussen ma en pa, eerst de 1 dan de ander aan moet horen en geen mening kan hebben. Nooit eens een bakkie kan doen, zonder weer verzeild te raken in 1 of ander conflict. Noem dit maar een dilemma.
Soms is scheiden voor iedereen een zure, maar betere oplossing. Dat er verdriet over is, is alleen maar normaal en moet zeker aan toegegeven worden. Maar een beetje verstand mag er wel worden gebruikt. Drie ongelukkige mensen nu en later misschien drie gelukkigen, de jaren gaan snel en nu kan iemand nog wat van het leven maken. Niet als het maar doorwoekert.
pi_97731353
Waar heb je het over. Volgens mij snap je mijn punt niet.
pi_97731397
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:30 schreef Dastan het volgende:
Waar heb je het over. Volgens mij snap je mijn punt niet.
okee dat kan, leg het nogeens uit alsjeblieft
pi_97731479
Hier wordt de schijn gewekt dat het ofwel ruzie in huis is, ofwel een scheiding. Terwijl vergeten wordt dat ouders het ook gewoon gelukkig met elkaar kunnen hebben.
Beide gevallen zijn gewoon klote en ook al 'verbetert' de situatie misschien na een scheiding - dat je het kunt hebben over 'goede kanten' vind ik erg misplaatst.

Vals dilemma:
http://www.let.ru.nl/worl(...)/chapter_232_393.htm
pi_97731617
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:33 schreef Dastan het volgende:
Hier wordt de schijn gewekt dat het ofwel ruzie in huis is, ofwel een scheiding. Terwijl vergeten wordt dat ouders het ook gewoon gelukkig met elkaar kunnen hebben.
Beide gevallen zijn gewoon klote en ook al 'verbetert' de situatie misschien na een scheiding - dat je het kunt hebben over 'goede kanten' vind ik erg misplaatst.

Vals dilemma:
Dit klopt inderdaad, je hebt gelijk in deze, ik ging waarschijnlijk teveel van mijn eigen situatie uit.
pi_97733596
Geen ervaring mee, maar sterkte TS !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')