Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
CTRL/Shift/+ voor Windows.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
Waar heb je, praktisch gezien, dan last van, en waar je die uitkering voor nodig hebt, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.
Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.
Wordt je toch huisvrouw?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:12 schreef Kieswiel het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven werken. Als ik in de wajong zou zitten en krijg een opmerking over dat ik lui ben zou ik vol trots zeggen ' ja klopt!' en nog een biertje opentrekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.
Dat het jou gelukt is om normaal te functioneren betekent niet dat de mensen die dat niet lukt aanstellers zijn.
Ja. Dat is nou eenmaal zo. Het enige wat je kan doen om dat te voorkomen is dingen zoals de Wajong afschaffen. En dat zal ook niet helpen. Je moet helaas het goede met het kwade nemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 04:12 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.
Ik heb ooit ook een Wajonguitkering aangevraagd, maar ik heb hem niet gekregen (en terecht), omdat ik minder dan 25 % arbeidsongeschikt was. Toch is het wrang om te zien dat andere doven en slechthorenden wel een uitkering krijgen, terwijl zij echt niet meer arbeidsongeschikt zijn dan ik. Ik ben echter hoogopgeleider en welbespraakter dan de meeste doven/sh. Het UWV kwam voor mij met baantjes op de proppen als inpakwerk, fruit plukken etc. Tja, dat is niet motiverend, maar het is wel iets wat je als dove / slechthorende kúnt doen. Dat is volgens mij het uitgangspunt en dat moet het uitgangspunt imho ook zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Het lijkt me sterk dat je een behoorlijk oordeel kan vellen over iemand met een masker die een festival bezoekt, in een interview van bij elkaar nog geen halve minuut..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
http://www.flabber.nl/web(...)lf-fantasy-fair-8249
Kijk maar eens naar die jongen met dat masker! Wat een flutreden om in de wajong te zitten, zeker omdat hij gewoon naar een festival gaan en zich onder de mensen begeeft!
tegenwoordig hebben zoveel mensen een wajong uitkering... ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
Ik zou met mijn medicatie ook een wajong uitkering aan kunnen vragen, maar ik voel me daar te gped voor. Ik kan prima studeren en werken...Misschien moet ik soms wat meer moeite doen als ik me slechter voel, maar ik weiger een slachtoffer rol aan te nemen.
Nu snap ik dat sommige mensen echt ongeschikt zijn door ziekte of ernstige stoornissen, maar iedereen die ik in de wajong heb gekend was gewoon in staat om te werken...
Hou toch op, er is verschil tussen op zoek gaan naar werk en er volledig voor gaan.quote:Op zondag 29 mei 2011 03:20 schreef Mama_Mia het volgende:
En voor de mensen die zeuren over aanstellerij, er zullen vast mensen zijn die ervan profiteren, dat zit in elke bevolkingsgroep, maar geloof me, je gaat écht niet voor je lol je hele leven thuiszitten.
allebijquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:24 schreef dandybleu het volgende:
*katjes met wajong
*agressieve wilde zwijnen met wajong
*je hebt ze allebij....
Dat komt doordat UWV een kanaal is waar relatief veel laagopgeleiden gebruik van maken wat re-integratie betreft. Wij hoogopgeleiden komen over het algemeen sneller bij uitzend- of detacheringsbureaus. Voor de overheid volstaat het financieel gezien om mensen op een geestdodend baantje te plaatsen. Daarmee kan in principe een volledige bijstands- of Wajong-uitkering worden bespaard. Het verschilt per re-integratiecoach welke banen iemand werkelijk aangeboden krijgt.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25% van de wajongers werkt. De helft hiervan via een gesponsord traject. De meeste bedrijven willen niet of nemen niet meer dan 1 wajonger aan.
Wat opvalt is dat de Wajongers die werken over het algemeen simpel werk doen in de detailhandel, industrie of verhuur van onroerende goederen. Dat terwijl de wajongers die werken vaak een (hogere) opleiding hebben afgerond. Menselijk kapitaal wordt dus niet optimaal gebruikt.
Wajongers zitten ook vaak vast in de functie die zij krijgen aangeboden. Carrière maken is dan ook niet echt mogelijk.
Om deze redenen maken veel Wajongers ook niet bekend dat zij in de Wajong zitten als zij bij een bedrijf zich aanmelden. Dit is vervelend voor het bedrijf, want deze kan dan geen aanspraak maken op compensatie, maar blijkbaar is dat voor de Wajonger de enige mogelijkheid om een baan te krijgen of een functie te bekleden. Van de Wajong wil je in ieder geval wegblijven.
[ Bericht 80% gewijzigd door Ryon op 29-05-2011 12:31:30 ]For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |