Alleen jammer van het brood, maar voor de restquote:
Mijn pa kreeg een zeer goed betaalde baan als voorman aangeboden in Nederland.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:37 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Waarom waren je ouders weggegaan uit Sarajevo naar Nederland dan?
Toen ik deze zag rende ik gelijk naar de diepvries en nu liggen er 16 cevape te ontdooien, gelukkig heeft me moeder gister nog turkse brood gekocht dus zodalijk ook even maken..quote:
Was het loon voor Nederlandse maatstaven goed, of was het voor een Yugoslaaf goed? Yugoslaaf is zeker niet goed gespeld. Firefox wilt er loonslaaf of negerslaaf van makenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:41 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Mijn pa kreeg een zeer goed betaalde baan als voorman aangeboden in Nederland.
Die baan klonk zó goed (goed salaris én huisvesting voor een prikkie) dat hij het niet
helemaal vertrouwde.Dus vertrok hij eerst, om een jaar later mij en mijn ma na te laten komen.
Nou het was voor Nederlandse maatstaven goed, mijn pa had daar trouwens ook mazzelquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was het loon voor Nederlandse maatstaven goed, of was het voor een Yugoslaaf goed? Yugoslaaf is zeker niet goed gespeld. Firefox wilt er loonslaaf of negerslaaf van maken
Ze hoeven niet eens te ontdooien. Ze zijn zo klein dat ze in de pan ontdooien als je het vuur wat zachter doet dan normaal voordat je ze echt begint te bakken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Toen ik deze zag rende ik gelijk naar de diepvries en nu liggen er 16 cevape te ontdooien, gelukkig heeft me moeder gister nog turkse brood gekocht dus zodalijk ook even maken..![]()
![]()
Alleen jammer dat geen samun hebben bij de turk.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Yugoslaaf is zeker niet goed gespeld. Firefox wilt er loonslaaf of negerslaaf van maken
Oldskool propellors en zo. Hahaha, dat kan alleen bij ons.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:32 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
Hiermee naar Sarajevo gevlogen vanaf AMS.
Echt een bazen vliegtuig, duurt wel een uurtje langer met vliegen, omdat de kruissnelheid van het vliegtuig maar rond de 550 km/h is.
Het geeft vliegen wel een hele andere beleving!
Is dat een Bosnische börek? Vorig jaar bij het vertrekken uit Turkije gekocht (de overige lekkernijen waren uitverkocht) en het smaakte lekker! Prettige verrassingquote:
Vlees met brood en ui?quote:
Ja kijk bij ons heet dat Pita, Burek is de vlees variant, aardappelen de Krompirusa, kaas de Cirnica en de spinazie Zeljenacu Maar je hebt ook nog apartere de meloen en de kip.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is dat een Bosnische börek? Vorig jaar bij het vertrekken uit Turkije gekocht (de overige lekkernijen waren uitverkocht) en het smaakte lekker! Prettige verrassing.
Dat is het bekendste gerecht daarvan, Cevapcici met uien en dit is dan Turks brood maar bij ons is Samun. Ik heb deze net zelf gemaakt, maar in Bosnie zijn ze 10x lekkerder.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vlees met brood en ui?
Heeft het Oostblok eigenlijk wel "verfijnde" gerechten?
Natuurlijk wel, dit is echter dé Joegoslavische 'snack'. Geen dagelijkse kost dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vlees met brood en ui?
Heeft het Oostblok eigenlijk wel "verfijnde" gerechten?
Banjalučki ćevapquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hoewel de traditionele ćevap mijn favoriet is, vind
ik de Banjalučki ćevap trouwens ook echt héérlijk.
[ afbeelding ]
Met een goede fafaronka (hete peper) erbij natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:26 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Banjalučki ćevap![]()
![]()
![]()
Hardste van allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |