Qftquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:11 schreef Socios het volgende:
Vrouwen in een vriendengroep... 80% wil er `gewoon overheen´.
Beseffen vrouwen dit denk je?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:11 schreef Socios het volgende:
Dus, hypothetisch, dat je mannelijke vrienden je willen doen maakt je niet uit? Wat is je mening daarover dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:57 schreef Taurus het volgende:
Ja. Anders ga ik natuurlijk niet bij de mannen staan.
De wereld zou een betere plek zijn als je als vrouw een dagje de gedachtes van mannen zou kunnen lezen. Zo... basic. Zo duidelijk ook. Ik denk dat je dat heel rustgevend zou vinden.quote:
Dat was een grapje. Overigens maakt het mij niet uit dat mannelijke vrienden het met me willen doen, nee. Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus, hypothetisch, dat je mannelijke vrienden je willen doen maakt je niet uit? Wat is je mening daarover dan?
Over jou gaan ze ooit nog een boek schrijven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef Taurus het volgende:
Dat was een grapje. Overigens maakt het mij niet uit dat mannelijke vrienden het met me willen doen, nee. Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Over jou gaan ze ooit nog een boek schrijven.
Ah een aandachtshoer, en wat voor eentjequote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat was een grapje. Overigens maakt het mij niet uit dat mannelijke vrienden het met me willen doen, nee. Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:59 schreef Micson het volgende:
[..]
Ah een aandachtshoer, en wat voor eentje
Mijn beeld van jou. Kan me niet voorstellen dat jij eindigt als doorsnee huisvrouwtje 3 hoog achter met 2 kleuters en een hond. Zou me niet verbazen als ik ooit ergens nog eens iets over jou lees (zonder te weten dat jij het bent natuurlijk).quote:
Dat denk ik ook wel eens. Tot nu toe reikt mijn invloed echter niet verder dan fok. Mocht dat ooit veranderen, dan zal ik zorgen dat je weet dat ik het benquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Mijn beeld van jou. Kan me niet voorstellen dat jij eindigt als doorsnee huisvrouwtje 3 hoog achter met 2 kleuters en een hond. Zou me niet verbazen als ik ooit ergens nog eens iets over jou lees (zonder te weten dat jij het bent natuurlijk).
Hij doelt op dit zinnetje 'Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen', waarbij ik hem gelijk met geven dat je een aandachts**** bent als dit echt het geval is.quote:
Hoe maakt mij dat een aandachtshoer? Kun je dat uitleggen? Dat het als arrogant kan worden opgevat kan ik mij nog voorstellen, maar 'aandachtshoer' begrijp ik niet in deze context.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:09 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Hij doelt op dit zinnetje 'Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen', waarbij ik hem gelijk met geven dat je een aandachts**** bent als dit echt het geval is.
Wat een onzin..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:09 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Hij doelt op dit zinnetje 'Ik heb sowieso geen mannelijke vrienden die het niet met me willen doen', waarbij ik hem gelijk met geven dat je een aandachts**** bent als dit echt het geval is.
Lijkt me fantastisch als een toekomstige vrouwelijke minister-president na haar toespraak op prinsjesdag nog een laatste toevoeging voor de camera's doet. 'Oh, en Northside, ik ben het. Dank u voor uw aandacht.'.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:09 schreef Taurus het volgende:
Dat denk ik ook wel eens. Tot nu toe reikt mijn invloed echter niet verder dan fok. Mocht dat ooit veranderen, dan zal ik zorgen dat je weet dat ik het ben
Je presenteert jezelf alsof je Jessica Alba bent en alsof het obvious is dat iedereen jou wil neuken. Nou, ik betwijfel dat dus en ik vind het typisch iets voor een oppervlakkige aandachtsgeile vrouw om te zeggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hoe maakt mij dat een aandachtshoer? Kun je dat uitleggen? Dat het als arrogant kan worden opgevat kan ik mij nog voorstellen, maar 'aandachtshoer' begrijp ik niet in deze context.
Ik heb geen mannelijke vrienden die het niet met me zouden willen doen, dat weet ik omdat die mannelijke vriendschap is ontstaan uit een kortstondige 'relatie', al mag het die naam niet hebben. Ik ben ze vervolgens blijven zien, maar zonder seks. Dat laatste is echter altijd mijn idee, en dus weet ik en merk ik dat ze het nog steeds wel met me zouden willen doen. Sowieso is het voor vrouwen niet zo moeilijk om mannen in bed te krijgen, ik dacht dat dat wel algemeen bekend was en niet alleen voor 'aandachtshoeren' gold, een wat onvriendelijk woord overigens.
Mwahhaa, maak dat de kat wijs, ik ga mezelf niet voor zoiets afsluiten omdat ze part of the group is hoor!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat een onzin..
Het grote verschil zit hem in het 'eroverheen kunnen' en het ook echt willen/doen. Ze is aantrekkelijk dus je zou dr doen, maar het is een vriendin en vriend van de groep dus je doet het niet.
Ik heb eigenlijk geen vriendinnen die mij niet zouden doen, ben ik nu ook een aandachtshoer?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Micson het volgende:
[..]
Je presenteert jezelf alsof je Jessica Alba bent en alsof het obvious is dat iedereen jou wil neuken. Nou, ik betwijfel dat dus en ik vind het typisch iets voor een oppervlakkige aandachtsgeile vrouw om te zeggen.
Vandaar dus:
[ afbeelding ]
Neequote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:10 schreef Northside het volgende:
Makkelijke vraag:
Kan een vrouw 'one of the guys' zijn bij een groep mannen?
En dan gaat het het voor het gemak over een gemiddelde vrouw qua uiterlijk. Ik denk zelf dat mannen en vrouwen hier anders tegenaan kijken. Mannen zullen haar toch altijd als een vrouw zien, met alle gevolgen vandien. Maar ik hoor graag hoe jullie hierover denken.
En, andere vraag, voor de vrouwen die zichzelf als one of the guys zien: hebben jullie het idee dat jullie mannelijke vrienden jullie niet/nooit vanuit een seksueel oogpunt bekijken?
Okay.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwahhaa, maak dat de kat wijs, ik ga mezelf niet voor zoiets afsluiten omdat ze part of the group is hoor!
Jij hebt waarschijnlijk gewoon helemaal geen vriendinnenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen vriendinnen die mij niet zouden doen, ben ik nu ook een aandachtshoer?![]()
Lelijke mensen zijn simpelweg niet aantrekkelijk en vaak niet sociaal genoeg om tot je vriendenkring toe te treden..
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:25 schreef Micson het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk gewoon helemaal geen vriendinnen
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Micson het volgende:
[..]
Je presenteert jezelf alsof je Jessica Alba bent en alsof het obvious is dat iedereen jou wil neuken. Nou, ik betwijfel dat dus en ik vind het typisch iets voor een oppervlakkige aandachtsgeile vrouw om te zeggen.
Vandaar dus:
[ afbeelding ]
Heb je expres alleen maar vrienden die met je naar bed willen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:28 schreef Taurus het volgende:
[..]ik ben hier wat eerlijk in en dat ben jij niet gewend. Ik heb geen mannelijke vrienden die het niet met me zouden willen doen, dat is wat ik heb gezegd (en uitgelegd nota bene!), ik heb niet gezegd dat er 'geen mannen bestaan die het niet met me zouden willen doen'. Wel goed lezen hoor. Of begrijpend, in ieder geval.
Je hebt me door, ik ga anoniem op een forum posten om mijzelf beter te voelen en mijzelf het idee te geven dat ik een leven hebquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:25 schreef Micson het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk gewoon helemaal geen vriendinnen
Waarom heb jij alleen maar lelijke vrienden?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je expres alleen maar vrienden die met je naar bed willen?
Ook dat vind ik heel vreemd. Dat jij blijkbaar alleen vrienden hebt waarbij een seksuele spanning aanwezig is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:28 schreef Taurus het volgende:
[..]ik ben hier wat eerlijk in en dat ben jij niet gewend. Ik heb geen mannelijke vrienden die het niet met me zouden willen doen, dat is wat ik heb gezegd (en uitgelegd nota bene!), ik heb niet gezegd dat er 'geen mannen bestaan die het niet met me zouden willen doen'. Wel goed lezen hoor. Of begrijpend, in ieder geval.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom heb jij alleen maar lelijke vrienden?
Ik heb dat hierboven al uitgelegd: dat is gewoon zo gelopen door het begin van onze vriendschap. Het is niet zo dat ik 30 mannelijke vrienden heb overigens hoor, ik heb voornamelijk vriendinnen. Met de mannen is het gewoon nooit neutraal, of in ieder geval is dat het ooit niet geweest, dat is maar wat ik bedoel te zeggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je expres alleen maar vrienden die met je naar bed willen?
Als je met iemand naar bed wilt hoef je nog niet altijd een actieve seksuele spanning te veroorzaken...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef Micson het volgende:
[..]
Ook dat vind ik heel vreemd. Dat jij blijkbaar alleen vrienden hebt waarbij een seksuele spanning aanwezig is.
Correct me if I'm wrong, maar wat bij mij dan te binnen schiet zijn van die meisjes die elke week als een dronken hoer op de bar staan te dansen en daar een aantal 'vrienden' aan overhouden.
Nee, je hebt het hierboven niet uitgelegd...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb dat hierboven al uitgelegd: dat is gewoon zo gelopen door het begin van onze vriendschap. Het is niet zo dat ik 30 mannelijke vrienden heb overigens hoor, ik heb voornamelijk vriendinnen. Met de mannen is het gewoon nooit neutraal, of in ieder geval is dat het ooit niet geweest, dat is maar wat ik bedoel te zeggen.
Daarom zijn fora ook zo handig. Mensen zijn veel eerlijker dan in het echte leven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef Northside het volgende:
[..]
De wereld zou een betere plek zijn als je als vrouw een dagje de gedachtes van mannen zou kunnen lezen. Zo... basic. Zo duidelijk ook. Ik denk dat je dat heel rustgevend zou vinden.
Gewoon tegen potentieel relatiemateriaal zeggen: ''ik wil gewoon je chickie zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:34 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik krijg nogal vaak van mannen te horen dat ik "one of the guys" ben. Zowel door gewone vrienden als ook door potentieel relatiemateriaal. Ik baal daar enorm van want ik wil gewoon het chickje zijn.
Dus blijbaar kan het wel
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef Micson het volgende:
[..]
Ook dat vind ik heel vreemd. Dat jij blijkbaar alleen vrienden hebt waarbij een seksuele spanning aanwezig is.
Correct me if I'm wrong, maar wat bij mij dan te binnen schiet zijn van die meisjes die elke week als een dronken hoer op de bar staan te dansen en daar een aantal 'vrienden' aan overhouden.
Gemeen!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
maar met deze mannen heb ik een andere historie. Een historie waarbij ik het heb omgebogen tot een vriendschap door hen 'af te wijzen'.
Dit zal ook wel als arrogant worden opgevat, maar ik heb het simpelweg nooit meegemaakt dat de man vanaf het begin af aan al alleen vriendschap wilde. Er is altijd wel wat geprobeerd. Van wat ik om mij heen hoor is dat ook redelijk 'common', mannen zijn daar over het algemeen aan het begin toch wel op uit?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, je hebt het hierboven niet uitgelegd...
Dat het zo gelopen is door het begin van jullie vriendschap kan best, maar het is kennelijk nooit zo gelopen in het begin van jullie vriendschap dat ze nadrukkelijk geen seks wilden... mijn vraag dan ook of je hier gewoon niet voor open staat ofzo.. of je expres deze mensen weert
Maar ik drink bier uit een flesje en rook shagquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon tegen potentieel relatiemateriaal zeggen: ''ik wil gewoon je chickie zijn''
zal hij je vast een knuffel geven
en dan: im serious!
Daten?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Maar ik drink bier uit een flesje en rook shagen ik zeg w00t als er dikke tieten voorbij komen
Misschien weten ze dat ook en spreken ze het daarom niet uit?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
Verder ken ik wel mannen die mij als een 'vriendin' zien. Ze weten dat ik geen relatie met ze wil en ik dwing ze ook niet om met mij om te gaan. Mocht iemand meer van mij willen, dan verbreek ik gewoon het contact.
Wattttt...........quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Daarom zijn fora ook zo handig. Mensen zijn veel eerlijker dan in het echte leven.
Verder ken ik wel mannen die mij als een 'vriendin' zien. Ze weten dat ik geen relatie met ze wil en ik dwing ze ook niet om met mij om te gaan. Mocht iemand meer van mij willen, dan verbreek ik gewoon het contact.
Lol, treurwilg. De eerste vrouw die een bij mannen breed bekend sociaal fenomeen onderkent en jij begint meteen aandachtshoer te brullen. Je snapt er echt geen reet van hè?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Micson het volgende:
[..]
GAquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een vrouw kan vanuit vriendschappelijk oogpunt nooit een waardige aanvulling zijn zoals een man dat zou kunnen zijn.
Jawel. Maar niet zoals een man dat zou kunnen zijn, en dus is ze niet one of the guys. Lezen...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
GA
tuurlijk is een vriendin een waardige aanvulling
![]()
Ah daar is de eerste droeftoeter al die meteen op elke meisje dat hij ontmoet loopt te geilenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lol, treurwilg. De eerste vrouw die een bij mannen breed bekend sociaal fenomeen onderkent en jij begint meteen aandachtshoer te brullen. Je snapt er echt geen reet van hè?
OT: Nee. Imo is een vrouw nooit one of the guys, omdat vrouw. Een vrouw kan vanuit vriendschappelijk oogpunt nooit een waardige aanvulling zijn zoals een man dat zou kunnen zijn. Net als dat een vent ook niet "one of the girls" is als 'ie goed met vrouwen kan. Hij blijft een vent, met alle gevolgen van dien.
Nou, als ik soms zie hoe vrouwen met homo's weglopen... Maar ik snap wat je zegt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
Net als dat een vent ook niet "one of the girls" is als 'ie goed met vrouwen kan. Hij blijft een vent, met alle gevolgen van dien.
De onbegrijpelijkheid van jouw woorden...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Jawel. Maar niet zoals een man dat zou kunnen zijn, en dus is ze niet one of the guys. Lezen...
Ik hoop het eigenlijk niet...quote:En, andere vraag, voor de vrouwen die zichzelf als one of the guys zien: hebben jullie het idee dat jullie mannelijke vrienden jullie niet/nooit vanuit een seksueel oogpunt bekijken?
Ik heb het over een waardige aanvulling zoals een man dat kan zijn. Dus niet een waardige aanvulling alleen, maar met de toevoeging zoals man. Want daar hebben het over: one of the guys.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De onbegrijpelijkheid van jouw woorden...
Wel zoals een man dat zou kunnen zijn... je hebt het over waardige aanvullingen, binnen een vriendschap..
dat ze niet one of the guys zou kunnen zijn vind ik ook bullshit maar dat ligt wellicht aan jouw definitie van ''one of the guys''
lijkt mij gewoon een groep jongens + een meisje, die altijd samen afspreken en het naar hun zin hebben, dat een meisje een compleet andere persoonlijkheid heeft doet mij daar niks aan af.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Doe het vooral af onder de noemer sneu en oppervlakkig, kijk vooral niet om je heen en denk er volgens vooral niet over na. Nee, beter is het om een vrouw die dat wel doet voor aandachtshoer uit te maken. Kudo's voor jou hoor!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:54 schreef Micson het volgende:
[..]
Ah daar is de eerste droeftoeter al die meteen op elke meisje dat hij ontmoet loopt te geilenEcht, serieus, zijn jullie allemaal zo oversekst dat je geen normale vriendschap met iemand van het andere geslacht kunt onderhouden.?
En het dan ook nog als een 'breed bekend fenomeen' afdoen![]()
Ja jong, blijf er maar vooral in geloven dat iedereen zo sneu en oppervlakkig is als jij, hoef je je niet de kneus te voelen die je ongetwijfeld wel bent
Dus het licht aan je definitie van one of the guys, een waardige aanvulling als een man dat kan zijn dat kan wel, dat is jouw mening dat dat niet kan...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb het over een waardige aanvulling zoals een man dat kan zijn. Dus niet een waardige aanvulling alleen, maar met de toevoeging zoals man. Want daar hebben het over: one of the guys.
Dat kan imo dus niet, want ze is een vrouw. Ik heb hele waardevolle vriendschappen met vrouwen, maar dat zijn heel andere vriendschappen dan die ik met mannen heb. Dat vind ik prima, maar één van die vrouwen zou ik nooit als one of the guys beschouwen. En dat hoeft ook niet, want juist daar zit de waarde van die vriendschap.
Oh, nu sla je de inhoudelijke discussie maar meteen over en begin je te huilen over mijn woordkeuzequote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Doe het vooral af onder de noemer sneu en oppervlakkig, kijk vooral niet om je heen en denk er volgens vooral niet over na. Nee, beter is het om een vrouw die dat wel doet voor aandachtshoer uit te maken. Kudo's voor jou hoor!
Ik vind jou dus one of the guysquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:11 schreef formerjellybean het volgende:
even door hoe ik ben en dat is toch wat jongensachtiger vergeten ze wel eens dat ik een vrouw ben, met bepaalde vrouwen houden ze zich, maar bij mij minder omdat ze van mij weten of ik lach er hard om of ik doe mee met de sexistische grappen.
Denk niet dat ze me echt als een kerel zien, daar ben ik anders voor gebouwd, maar benaderen mij heel anders dan een meisjesachtig meisje die ze er liever niet bij willen bij een jongensavond uit.
ben het toch eens met aglarr...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:10 schreef Micson het volgende:
[..]
Oh, nu sla je de inhoudelijke discussie maar meteen over en begin je te huilen over mijn woordkeuzeEn dat terwijl jij degene was die zijn kansloze betoog met het woord 'Treurwilg' begon.
Vind ik altijd jammer, met een slapjanus discussieren die het meteen over een andere boeg gooit als hij de discussie verliest.
Nah, als jij bij mijn vriendengroep hoorde dan was jij gewoon one of the guys hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:14 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk eigenlijk wel dat ik erin de buurt kom in ieder geval
My thoughts exactly, maar dank voor de reactie. Ik was al niet meer van plan de moeite te nemen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ben het toch eens met aglarr...
Welke discussie, ik hoor alleen maar verwijten? vooral van jouw kant ja, want aglarr maakt slechts een analyse van wat jij allemaal zegt, en dat doet hij omdat het allemaal zo onduidelijk gepost is als de pest, door jou ja.
dus als je een discussie wilt, stel dan vragen.
Hij legt het hierboven uit: hij zegt helemaal niet dat vrouwen niet 'one of the guys' kunnen zijn omdat hij seks met ze wil, maar omdat ze vrouw zijn en vrouw blijven. En die verschillen van mannen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:10 schreef Micson het volgende:
[..]
Oh, nu sla je de inhoudelijke discussie maar meteen over en begin je te huilen over mijn woordkeuzeEn dat terwijl jij degene was die zijn kansloze betoog met het woord 'Treurwilg' begon.
Vind ik altijd jammer, met een slapjanus discussieren die het meteen over een andere boeg gooit als hij de discussie verliest.
Ik ben niet woedend, ik hou er gewoon van om een discussie op het scherpst van de snede te voeren. Om niet om de hete brij heen te draaien, zeggen wat ik denk.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij legt het hierboven uit: hij zegt helemaal niet dat vrouwen niet 'one of the guys' kunnen zijn omdat hij seks met ze wil, maar omdat ze vrouw zijn en vrouw blijven. En die verschillen van mannen.
Wat mij overigens doet afvragen waar jouw woede vandaan komt als het gaat om mannen die in vrouwen snel iets seksueels zien, of vrouwen die alleen mannelijke vrienden hebben waarmee ze seks willen. Is dat iets wat jij slecht kunt hebben of gewoon slecht vindt? Kun je onderbouwen waarom dat 'niet goed' is, volgens jou? (Want dat oordeel heb je wel gegeven, 'aandachtshoer', 'oversekst' met negatieve toon)
Zorg dan voor wat meer inhoud, en leg dit eens uit.
mwah je interpreteerd em verkeerd,quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:24 schreef Micson het volgende:
[..]
Het stoort mij echter wel dat die knul zelf blijkbaar niet normaal met vrouwen kan omgaan, en het dan maar goed praat met een of ander vaag 'algemeen principe'. Hij probeert dus te zeggen dat iedereen zo is, terwijl het in mijn ogen gewoon zijn eigen zwakte is.
Ik ben heel lief, maar wel eerlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wattttt...........
jij ben niet lief
''Mocht iemand meer van mij willen, dan verbreek ik gewoon het contact. ''quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben heel lief, maar wel eerlijk.
Nee hij verpakt het gewoon heel erg sluw, alsof het feiten zijn.quote:
Ik ook, maar ik doe dat wel zonder te oordelen, althans dat probeer ik. Jij balanceert op het randje van 'schreeuwen', wat niet erg beheerst overkomt (en dus niet scherp).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:24 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik ben niet woedend, ik hou er gewoon van om een discussie op het scherpst van de snede te voeren. Om niet om de hete brij heen te draaien, zeggen wat ik denk.
Het stoort mij echter wel dat die knul zelf blijkbaar niet normaal met vrouwen kan omgaan, en het dan maar goed praat met een of ander vaag 'algemeen principe'. Hij probeert dus te zeggen dat iedereen zo is, terwijl het in mijn ogen gewoon zijn eigen zwakte is.
Ik heb vriendinnen waarmee ik prima op kan schieten, zonder dat ik meteen over haar heen loop te kwijlen. Ik zou het ook iedereen willen aanraden, omdat de mening van een vrouw wel eens verfrissend kan werken, ook op seksueel gebied.
Mag ik nogmaals aanstippen dat hij mij bejegende als een 'treurwilg' , en dat ik daarna pas 'losging' ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik doe dat wel zonder te oordelen, althans dat probeer ik. Jij balanceert op het randje van 'schreeuwen', wat niet erg beheerst overkomt (en dus niet scherp).
Bovendien lees je niet goed (je overschreeuwt jezelf, wellicht), want hij geeft dus aan dat het niet om 'ik geil op vrouwen en daarom kan er geen vriendschap zijn' ging, maar omdat er verschil zit tussen mannen en vrouwen en het dus niet dezelfde soort vriendschap kan zijn. Daar lijkt me niets mis mee?
Maar dan nog: zelfs als er een man is die geen vriendschappen met vrouwen kan ondergaan omdat hij vrouwen per definitie seksueel aantrekkelijk vindt, dan is dat nog steeds geen reden om daar zo los op te gaan zoals jij doet. Ik vraag dus naar een inhoudelijk argument voor jouw afkeuring van dat gedrag, die heb ik nog niet gekregen. Wat is er precies 'erg' aan, waarom stoort het je als iemand geen gewone vriendschap kan onderhouden met een vrouw?
Om me er zelf ook maar even mee te bemoeien: een scherpe discussie vind ik prima. Graag zelfs. Maar de scherpte van de discussie komt niet ten goede door termen als aandachtshoer, of het consequent referen naar knul (je hebt geen idee wie of hoe oud ik benquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:24 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik ben niet woedend, ik hou er gewoon van om een discussie op het scherpst van de snede te voeren. Om niet om de hete brij heen te draaien, zeggen wat ik denk.
Met het 'algemene principe' doel ik op de dynamiek tussen man en vrouw. Dat die dynamiek over het algemeen iets van seksuele spanning met zich mee brengt behoeft volgens mij bewijs nog betoog. Of je er vervolgens iets mee doet, of je vriendschappen er op uit zoekt is een tweede. Waar je in vredesnaam vandaan haalt dat ik dat doe is me een raadsel. Ik erken alleen dat die dynamiek er is, en meende in de post van Taurus hetzelfde te lezen.quote:Het stoort mij echter wel dat die knul zelf blijkbaar niet normaal met vrouwen kan omgaan, en het dan maar goed praat met een of ander vaag 'algemeen principe'. Hij probeert dus te zeggen dat iedereen zo is, terwijl het in mijn ogen gewoon zijn eigen zwakte is.
Ik ook.quote:Ik heb vriendinnen waarmee ik prima op kan schieten, zonder dat ik meteen over haar heen loop te kwijlen.
Ik wil ook graag met mijnheer aangesproken worden, heeft niks met leeftijd te maken!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
of het consequent referen naar knul (je hebt geen idee wie of hoe oud ik ben) omdat je het niet met iemand eens bent. Je voert geen discussie, je beledigt mensen die niet denken zoals jij.
Aandachtshoer is gewoon een algemene term, met wellicht een ietwat vervelende nasmaak.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Om me er zelf ook maar even mee te bemoeien: een scherpe discussie vind ik prima. Graag zelfs. Maar de scherpte van de discussie komt niet ten goede door termen als aandachtshoer, of het consequent referen naar knul (je hebt geen idee wie of hoe oud ik ben) omdat je het niet met iemand eens bent. Je voert geen discussie, je beledigt mensen die niet denken zoals jij.
[..]
Met het 'algemene principe' doel ik op de dynamiek tussen man en vrouw. Dat die dynamiek over het algemeen iets van seksuele spanning met zich mee brengt behoeft volgens mij bewijs nog betoog. Of je er vervolgens iets mee doet, of je vriendschappen er op uit zoekt is een tweede. Waar je in vredesnaam vandaan haalt dat ik dat doe is me een raadsel. Ik erken alleen dat die dynamiek er is, en meende in de post van Taurus hetzelfde te lezen.
[..]
Ik ook.
Dat is meer omdat ik iemand geen valse hoop wil geven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
''Mocht iemand meer van mij willen, dan verbreek ik gewoon het contact. ''
das nie lief!![]()
wel eerlijk though...
Een 'algemene' term waarmee je iemand voor hoer uit maakt, en iemand in een discussie wegzetten als knul (synoniemen zijn jochie, ventje) zullen in de regel als kleinerend worden opgevat (en je gaat mij niet vertellen dat je het ook niet zo bedoelde, maar whatever).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:41 schreef Micson het volgende:
[..]
Aandachtshoer is gewoon een algemene term, met wellicht een ietwat vervelende nasmaak.
Met 'knul' bedoelde ik niets vervelends, en ik vind ook niet dat je daarover hoeft te vallen.
Dat is helemaal geen algmene term, dat is een scheldwoord. En op een keurige post van mij, dus je gaat niet alleen 'los' als iemand je 'treurwilg' noemt, dat lijkt me niet juist. Ook inhoudelijk was er geen enkele reden mij 'aandachtshoer' te noemen, en je nam zomaar aan (zonder reden) dat ik een 'dronken hoer op een bar zou zijn'.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:41 schreef Micson het volgende:
[..]
Aandachtshoer is gewoon een algemene term, met wellicht een ietwat vervelende nasmaak.
Met 'knul' bedoelde ik niets vervelends, en ik vind ook niet dat je daarover hoeft te vallen.
Daarmee breek je een jongen finaal, als ik sommige topics hier op Fok moet geloven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:48 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan toch ook gewoon eerlijk zeggen nee, ik zie je meer als een broer
ahh, das lievvquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat is meer omdat ik iemand geen valse hoop wil geven.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een 'algemene' term waarmee je iemand voor hoer uit maakt, en iemand in een discussie wegzetten als knul (synoniemen zijn jochie, ventje) zullen in de regel als kleinerend worden opgevat (en je gaat mij niet vertellen dat je het ook niet zo bedoelde, maar whatever).
Misschien moet je even iets van een disclaimer toevoegen na je posts: "Ik maak je uit voor kutmongool, maar ik bedoel het goed, want ik voer graag een scherpe disccusie."
Ja maar ben je wel eerlijk, ik ga niet liegen als ik echt alleen maar vriendschap voor die ander voel. Tuurlijk is dat niet leuk om te horen maar weet je wel waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Daarmee breek je een jongen finaal, als ik sommige topics hier op Fok moet geloven.
Ik zou mij niet beledigd voelen als ik 'knul' werd genoemd, maar wellicht verschillen we daar in. Ik meen echter oprecht dat het woordje 'knul' niet beledigend was bedoeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een 'algemene' term waarmee je iemand voor hoer uit maakt, en iemand in een discussie wegzetten als knul (synoniemen zijn jochie, ventje) zullen in de regel als kleinerend worden opgevat (en je gaat mij niet vertellen dat je het ook niet zo bedoelde, maar whatever).
Misschien moet je even iets van een disclaimer toevoegen na je posts: "Ik maak je uit voor kutmongool, maar ik bedoel het goed, want ik voer graag een scherpe disccusie."
Hoe treffend.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:36 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ben one of the guys , en misschien zullen ze wel af en toe meer denken van dan wil ik meer , maar om heel eerlijk te zeggen boeit me dat niet .
Als ze wat proberen zeg ik toch gewoon nee. Wat me trouwens ook wel eens gedaan heb en daarna gaan we weer gewoon op oude fout verder.
Ja als je gewoon direct en eerlijk ben , dan waarderen ze dat alleen maar . Het hoeft niet meteen een hele vriendschap te beeindigen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:57 schreef Ripley het volgende:
Ik denk dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Ik heb jarenlang een stapgroepje gehad met 4 jongens en zij zagen me wel echt als een van de guys. Ze deden zich niet anders voor en waren heel open over hun eigen sletterige gedrag etc of we zaten 's morgen om half zes met zijn allen thuis moppen te tappen en goor vet te ontbijten zeg maar
Wat je dan wel krijgt is dat ze denken: he, dat is tof. Een vrouw die er enigzins okay uitziet en met wie ik gewoon mezelf kan zijn . Die wil ik wel als vriendin.
En dat ze dan dus meer willen. Dat gebeurde bij twee mannen van het groepje. Maar toen duidelijk werd dat dat er niet inzat hadden we nog steeds een toffe vriendschap. Een van de mannen die toen verliefd werd spreek ik nu, 15 jaar later, zelfs nog steeds vriendschappelijk
In mijn ogen zou het afbreuk doen aan de vriendschap tussen een man en een vrouw als de vrouw wulps doet en toespelingen maakt naar de man. Maar dat is omdat in mijn hoofd vriendschappen en sexuele omgang niet samengaan, iedereen kan hier natuurlijk een andere mening over hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:51 schreef jonkeau het volgende:
De meeste jongens hebben niet echt veel criteria wat dames betreft. Als de dame in kwestie er redelijk uitziet, walst 80% van de jongens er graag overheen. Vooral als ze zich een beetje wulps opstelt en zo nu en dan een toespeling maakt. Ik zou niet inzien waarom dit niet zou gelden in een vriendengroep met verschillende sexes.
Ik maak mij hier ook ´schuldig´ aan. En nee, ik zit hier niet een persoonlijke situatie te generaliseren
Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:57 schreef Ripley het volgende:
En dat ze dan dus meer willen. Dat gebeurde bij twee mannen van het groepje. Maar toen duidelijk werd dat dat er niet inzat hadden we nog steeds een toffe vriendschap. Een van de mannen die toen verliefd werd spreek ik nu, 15 jaar later, zelfs nog steeds vriendschappelijk
Ja, mee eens. Maar dan zou de vergelijking "een lesbische vrouw in een groep mannen moeten zijn". Ik vind homo's dan weer een geval apart eigenlijk. Hebben die biologisch gezien ook niet meer een vrouwelijk brein? (ik roep nou iets waarvan ik meen dat ik het ooit ergens gelezen heb).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:55 schreef Northside het volgende:
[..]
Nou, als ik soms zie hoe vrouwen met homo's weglopen... Maar ik snap wat je zegt.
Als mannen dat denken gaat het mis.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?
lijkt me toch dat hij wel een heel speciaal plekje bij jou heeft?
achja, frontaal broer gevoel zou ook kunnen...
Hey, je begint het te lerenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:58 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik zou mij niet beledigd voelen als ik 'knul' werd genoemd, maar wellicht verschillen we daar in. Ik meen echter oprecht dat het woordje 'knul' niet beledigend was bedoeld.
Dat ik niet alles zo erg nuanceer als jullie , is in mijn ogen niet een tekortkoming van mijn kant. Het woord aandachtshoer kan wellicht ook gevoeliger worden omschreven, maar als er een term voor is, waarom zou je hem dan niet gebruiken .
Ik vind het juist verwarrend dat jij alles tot op het bot nuanceert, ik mis duidelijke uitspraken. Eerst zeg je dat er vanwege de 'dynamiek' vrouwen en mannen geen 'normale' vriendschap kunnen houden, en dat er hierdoor een seksuele spanning is. Ik vind het uiterst storend dat je dit toch brengt als algemeen geldend principe, want dat doe je, en hiermee dus ook een stempel drukt op mijn vriendschappen met vrouwen. Spreek gewoon voor je zelf alstublieft![]()
Daarna zeg je dat je ook vriendschappen hebt zonder over de dame in kwestie heen te kwijlen, dit spreekt zich naar mijn mening tegen. Waar is die seksuele spanning opeens gebleven?
Ik dacht dat jij gelijk het contact verbrak?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:58 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja als je gewoon direct en eerlijk ben , dan waarderen ze dat alleen maar . Het hoeft niet meteen een hele vriendschap te beeindigen.
Nee. Ik ben dol op hem maar echt als een neefje of zo. Ik moet er niet aandenken zeg, dat hij mijn vriendje zou zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?
lijkt me toch dat hij wel een heel speciaal plekje bij jou heeft?
achja, frontaal broer gevoel zou ook kunnen...
Dankjequote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hey, je begint het te leren2e helft van je post is al beduidend beter dan de eerste
'Als ik maar lang genoeg doorga en het maar hard genoeg probeer komt ze er wel achter dat ze me eigenlijk toch wil'.quote:
Ja, zo geldt dat ook wel een beetje bij mij ja. Ik vind het zelf ook gewoon prettig om met mannen om te gaan, want directer, meer to the point, en ja.. ik vind het gewoon gezelliger vaak. Ik heb ook net iets vaker raakvlakken qua onderwerpen en interesses met mannen dan met vrouwen. Ik heb het meestal ook niet in de gaten als ik met alleen maar mannen ben, sta er dan niet echt bij stil dat ik de enige vrouw ben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:57 schreef Ripley het volgende:
Ik denk dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Ik heb jarenlang een stapgroepje gehad met 4 jongens en zij zagen me wel echt als een van de guys. Ze deden zich niet anders voor en waren heel open over hun eigen sletterige gedrag etc of we zaten 's morgen om half zes met zijn allen thuis moppen te tappen en goor vet te ontbijten zeg maar
Wat je dan wel krijgt is dat ze denken: he, dat is tof. Een vrouw die er enigzins okay uitziet en met wie ik gewoon mezelf kan zijn . Die wil ik wel als vriendin.
Nee, nu ben je in de war met een ander waar ik op antwoordde dat je ook gewoon kan zeggen nee, ik zie je als een broer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij gelijk het contact verbrak?
Been there, done that, got the T-shirts. Na tien jaar bedacht er eentje toch een poging te wagen en had in z'n hoofd dat het wederzijds was en ik hem om de vriendschap niet kwijt te raken afwees. Gevolg: afgewezen en vriendschap kapot. Jammer.quote:
Dat dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef Northside het volgende:
[..]
'Als ik maar lang genoeg doorga en het maar hard genoeg probeer komt ze er wel achter dat ze me eigenlijk toch wil'.
Ook wel bekend als einde vriendschap.
Joah, zo bedoel ik het niet, als je na 15jaar 1 speciale avond organiseert, en het ff kwijt moet dat je der steeds specialer gaat vinden is dat wat anders dan steeds opnieuw proberen -- irritant doen dus, man-up, ze wilt nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef Northside het volgende:
[..]
'Als ik maar lang genoeg doorga en het maar hard genoeg probeer komt ze er wel achter dat ze me eigenlijk toch wil'.
Ook wel bekend als einde vriendschap.
Tjah, niet alles is zwart-wit. In ieder geval niet bij mij. Ik zeg niet dat door die dynamiek mannen en vrouwen geen normale vriendschap kunnen hebben (want wat is normaal in deze?). De vriendschap zal wel anders zijn dan tussen man-man of vrouw-vrouw juist omdat je van een ander geslacht bent. Alleen daarom zit er al iets van een seksueel element in, iets van aantrekkingskracht, even er vanuitgaande dat we bijna allemaal hetero zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:58 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik zou mij niet beledigd voelen als ik 'knul' werd genoemd, maar wellicht verschillen we daar in. Ik meen echter oprecht dat het woordje 'knul' niet beledigend was bedoeld.
Dat ik niet alles zo erg nuanceer als jullie , is in mijn ogen niet een tekortkoming van mijn kant. Het woord aandachtshoer kan wellicht ook gevoeliger worden omschreven, maar als er een term voor is, waarom zou je hem dan niet gebruiken .
Ik vind het juist verwarrend dat jij alles tot op het bot nuanceert, ik mis duidelijke uitspraken. Eerst zeg je dat er vanwege de 'dynamiek' vrouwen en mannen geen 'normale' vriendschap kunnen houden, en dat er hierdoor een seksuele spanning is. Ik vind het uiterst storend dat je dit toch brengt als algemeen geldend principe, want dat doe je, en hiermee dus ook een stempel drukt op mijn vriendschappen met vrouwen. Spreek gewoon voor je zelf alstublieft![]()
Daarna zeg je dat je ook vriendschappen hebt zonder over de dame in kwestie heen te kwijlen, dit spreekt zich naar mijn mening tegen. Waar is die seksuele spanning opeens gebleven?
1 keer je gevoelens op tafel leggen, afgewezen worden en verdergaan met je leven is heel iets anders dat wat jij eerst stelde, namelijk: 'Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?'quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:05 schreef kingtoppie het volgende:
Joah, zo bedoel ik het niet, als je na 15jaar 1 speciale avond organiseert, en het ff kwijt moet dat je der steeds specialer gaat vinden is dat wat anders dan steeds opnieuw proberen -- irritant doen dus, man-up, ze wilt nietniet doorzeuren
Ja maar mijn ervaring is dat ze het uiteindelijk wel snappen en dat daarna wel de vriendschap gewoon kan worden omdat ze zich er bij neergelegd hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:08 schreef Northside het volgende:
[..]
1 keer je gevoelens op tafel leggen, afgewezen worden en verdergaan met je leven is heel iets anders dat wat jij eerst stelde, namelijk: 'Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?'
Als een man daarvan overtuigd is blijft het niet bij 1 keer gevoelens eruit gooien en vervolgens je afwijzing accepteren, dan krijg je eerdergenoemde situaties.
O, interpreteer je dat zo?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:08 schreef Northside het volgende:
[..]
1 keer je gevoelens op tafel leggen, afgewezen worden en verdergaan met je leven is heel iets anders dat wat jij eerst stelde, namelijk: 'Wil je stiekum, onbewust niet wat meer met die jongen?'
Als een man daarvan voertuigd is blijft het niet bij 1 keer gevoelens eruit gooien en vervolgens je afwijzing accepteren, dan krijg je eerdergenoemde situatie.
Het is een algemene term die wellicht niet in de Tweede Kamer wordt gebruikt, maar wel degelijk een bepaalde lading dekt en daarmee een algemene term is. Ik meende deze lading te herkennen in een van je uitspraken, namelijk dat je er vanuit ging dat je man-vrienden met je naar bed zouden willen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen algmene term, dat is een scheldwoord. En op een keurige post van mij, dus je gaat niet alleen 'los' als iemand je 'treurwilg' noemt, dat lijkt me niet juist. Ook inhoudelijk was er geen enkele reden mij 'aandachtshoer' te noemen, en je nam zomaar aan (zonder reden) dat ik een 'dronken hoer op een bar zou zijn'.
Let wel: je hebt me hiermee niet beledigd (omdat het niet juist is) maar ik wil bestrijden dat je scherp post, wat je zelf wel schijnt te denken. Je post schreeuwerig en zonder goed te lezen. Aglarrr legt keurig uit wat hij bedoelde, en jij haalt er bij dat hij alleen seksueel met vrouwen om kan gaan.
Dus wat ik ook wil bestrijden is jouw beeld dat anderen hier oppervlakkig posten terwijl jij zelf enkele woorden uit de inhoud opvangt en daar op gaat stampen. Dat zijn dingen om op te letten, want door dat ene woordje 'aandachtshoer' (wat jij normaal vindt) diskwalificeer je jezelf in serieuze discussies. Aangezien jij vraagt om minder oppervlakkigheid doe je er verstandig aan eerst je eigen stijl aan te passen.
Ik zeg dat twee van die heren er om vroegen, dat ik ze beiden heb afgewezen en dat ik er eentje 15 jaar later nog spreek en dan kom jij met de vraag of ik stiekem niet iets met hem wil. Ik snap niet zo goed waar die vraag dan vandaan komtquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
O, interpreteer je dat zo?
ik vroeg meer zoiets van... zou je er misschien niet voor open staan als hij je er echt om vraagt... is het een optie?
ik bedoel het niet als dat de man ervan overtuigt is, maar dat de man het als optie ziet dat het van 2 kanten KAN komen, je moet altijd je afwijzing accepteren, ook al ben je er van overtuigt dat het wederzijds is... dan zou ze namelijk niet durven --- therefore ook onbegonnen zaak.
liefde moet van 2 kanten komen
Beide, mag wel toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:12 schreef loveli het volgende:
Wat was eigenlijk de reden om deze vraag te stellen, vrijdagmiddag en niets om handen of een persoonlijke vraag?
Waarvoor sowieso altijd kudo's.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:13 schreef Micson het volgende:
[..]
EDIT: Zoals gezegd ben ik geen man van de nuances, maar ik heb bij deze een poging gedaan
Ik leerde die vriendengroep kennen omdat ze de vrienden van mijn toenmalige vriendje waren. Toen het uitging vonden ze mij leuker dan mijn ex. De insteek was dus ook niet in eerste instantie aantrekkingskracht.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:07 schreef AgLarrr het volgende:
In het geval van mijn eigen vriendschappen is die seksuele spanning er nog steeds, als die er ook in het begin was. Ik heb vrouwelijke vriendinnen waarmee ik het bed gedeeld heb (of mits gelegenheid) het bed zou kunnen/willen delen. Maar dat is dat. In de dagelijkse omgang zijn we gewoon vrienden, ik ben niet elke keer bezig om haar in bed te krijgen - dat zal mijn vriendin ook niet echt op prijs stellen -, ik ben me er ook niet bewust van, maar het zit nog wel ergens. Het is in veel gevallen ooit aanleiding geweest om het eerste contact te zoeken: "goddomme, die ziet er leuk uit; praatje maken!" Ik meen dat Taurus dat ook (h)erkende.
Precies om die reden kunnen vrouwen in mijn ogen dus ook niet "one of the guys" zijn, hoe mannelijk ze zich ook gedragen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:20 schreef Ripley het volgende:
Ik leerde die vriendengroep kennen omdat ze de vrienden van mijn toenmalige vriendje waren. Toen het uitging vonden ze mij leuker dan mijn ex. De insteek was dus ook niet in eerste instantie aantrekkingskracht.
De insteek niet nee, omdat je "vriendinnetje van" was. Maar dat neemt niet weg dat ze je niet aantrekkelijk vonden. Sterker nog, dat vonden ze, dat bleek. Die dynamiek tussen m/v zal er dus geweest zijn vanaf moment één. In ieder geval voor hen. Hoezo one of the guys?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:20 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik leerde die vriendengroep kennen omdat ze de vrienden van mijn toenmalige vriendje waren. Toen het uitging vonden ze mij leuker dan mijn ex. De insteek was dus ook niet in eerste instantie aantrekkingskracht.
Maar wat is hier dan mis mee volgens jou? Als dit het geval is? Ik ga er niet vanuit dat mijn man-vrienden met me naar bed zouden willen, ik wéét dat. Dat geeft toch niets? Ik begrijp niet wat 'iemand die houdt van aandacht' (want zo kun je 'aandachtshoer' ook vertalen, maar dan wat vriendelijker) te maken heeft met het hebben van vrienden die met me naar bed zouden willen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:13 schreef Micson het volgende:
Ik meende deze lading te herkennen in een van je uitspraken, namelijk dat je er vanuit ging dat je man-vrienden met je naar bed zouden willen.
Ik heb geen inzicht in jouw leven, en ik weet niet hoe jouw mannelijke vrienden in elkaar zitten. Je post kwam echter over alsof je een aantrekkelijke vrouw schijnt te zijn en dit maar al te goed weet.
Zie je daar geen samenhang tussen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:32 schreef Taurus het volgende:
Ik begrijp niet wat 'iemand die houdt van aandacht' (want zo kun je 'aandachtshoer' ook vertalen, maar dan wat vriendelijker) te maken heeft met het hebben van vrienden die met me naar bed zouden willen?
Nee, ik kan er toch niets aan doen dat ze seks willen?quote:
Gewoon, iets met extreem goede maatjes zijn... ik ben gewoon zo hopeloos optimistisch dat ik denk dat het wel iets heel moois kan wordenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik zeg dat twee van die heren er om vroegen, dat ik ze beiden heb afgewezen en dat ik er eentje 15 jaar later nog spreek en dan kom jij met de vraag of ik stiekem niet iets met hem wil. Ik snap niet zo goed waar die vraag dan vandaan komt
Het verkondigen ervan daarnaast....quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, ik kan er toch niets aan doen dat ze seks willen?Daar hoef ik echt niet de 'aandachtshoer' voor uit te hangen hoor, ik gedraag me normaal en het zijn normale vriendschappen, maar ik weet dat ze daar geen nee tegen zouden zeggen. En ik begrijp niet wat daar verkeerd aan is, ik zit er althans niet mee.
Ik wil ook vriendinnetjes die met me naar bed willenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, ik kan er toch niets aan doen dat ze seks willen?Daar hoef ik echt niet de 'aandachtshoer' voor uit te hangen hoor, ik gedraag me normaal en het zijn normale vriendschappen, maar ik weet dat ze daar geen nee tegen zouden zeggen. En ik begrijp niet wat daar verkeerd aan is, ik zit er althans niet mee.
Ik zeg niet dat het onlosmakelijk verbonden is, maar de link tussen mensen die van aandacht genieten en mensen die veel aandacht geven (in dit geval omdat ze je willen) lijkt me toch wel duidelijk?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:37 schreef Taurus het volgende:
Aandacht kan je ook krijgen van iemand die niet met je naar bed wilt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het onlosmakelijk verbonden is, maar de link tussen mensen die van aandacht genieten en mensen die veel aandacht geven (in dit geval omdat ze je willen) lijkt me toch wel duidelijk?
Besef wel dat het dan einde vriendschap is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:41 schreef kingtoppie het volgende:
Ik wil ook vriendinnetjes die met me naar bed willen
ik zou er in ieder geval niet mee zitten hoorrr
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Jij keert het om.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:43 schreef kingtoppie het volgende:
Aandacht kan je ook krijgen van iemand die niet met je naar bed wilt.
lijkt me toch wel duidelijk?
Waarom?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Besef wel dat het dan einde vriendschap is.
Het is al iets moois, namelijk een vriendschap. Voor de rest heb ik persoonlijk een hele leuke relatie, maar ook in de jaren dat we beiden vrijgezel waren is er in die tijd niets gebeurd.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon, iets met extreem goede maatjes zijn... ik ben gewoon zo hopeloos optimistisch dat ik denk dat het wel iets heel moois kan worden![]()
Maar om dan met termen als aandachtshoer te strooien...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Jij keert het om.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is al iets moois, namelijk een vriendschap. Voor de rest heb ik persoonlijk een hele leuke relatie, maar ook in de jaren dat we beiden vrijgezel waren is er in die tijd niets gebeurd.
Ik heb ook een hele goede vriend waarvan ik zeker weet dat hij niets seksueels van me wil en ik niet van hem. Onze vriendschap is niet echt een mannen vriendschap omdat hij met mij andere dingen bespreekt dan met mannelijke vrienden, maar desalniettemin wel een hechte vriendschap zonder bijbedoelingen.
Eh? Strooien met termen? Volgens mij praten we een beetje langs elkaar door. Ik zeg alleen dat ik wel een samenhang zie tussen iemand die houdt van aandacht en het hebben van vrienden die met je naar bed zouden willen. Niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:48 schreef kingtoppie het volgende:
Maar om dan met termen als aandachtshoer te strooien...
terwijl het niet zeker is zoals je zelf zegt...
tjah, dat zegt iets over je persoonlijkheid
O, alrighty then, sorry, volgens mij verwarde ik me na een post van jou op een post van ''taurus'' waarin dus haar stukje tekst met de woorden ''aandachtshoer'' geciteerd werd, waaruit ik de ongegronde conclusie trok dat jij daadwerkelijk degene was die haar aandachtshoer noemde...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Eh? Strooien met termen? Volgens mij praten we een beetje langs elkaar door. Ik zeg alleen dat ik wel een samenhang zie tussen iemand die houdt van aandacht en het hebben van vrienden die met je naar bed zouden willen. Niets meer en niets minder.
twee van hen hebben nooit interesse getoond. En waarom zou one of the guys zijn niet naast een moment van aantrekkingskracht kunnen bestaan?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De insteek niet nee, omdat je "vriendinnetje van" was. Maar dat neemt niet weg dat ze je niet aantrekkelijk vonden. Sterker nog, dat vonden ze, dat bleek. Die dynamiek tussen m/v zal er dus geweest zijn vanaf moment één. In ieder geval voor hen. Hoezo one of the guys?
Je kunt iemand aantrekkelijk/mooi vinden zonder interesse te tonen. Je kunt dan geen one of the guys zijn omdat je je als hetero man niet aangetrokken zou voelen tot een guy. Dat verandert een hoop. Daarom kan het volgens mij niet. Maar goed, c'est moi.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
twee van hen hebben nooit interesse getoond. En waarom zou one of the guys zijn niet naast een moment van aantrekkingskracht kunnen bestaan?
Dan heb je een andere definitie van one of the guys zijn ja, ik kan nooit een piemale kweken. Volgens mij gaat het meer om een gevoel en als een man dingen in mijn omgeving doet die aangeven dat ie niet bezig is met eventuele aantrekkingskracht, als ie niet anders doet als ik er bij ben dan wanneer ik er niet bij ben: dan ben ik in mijn ogen one of the guys.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je kunt iemand aantrekkelijk/mooi vinden zonder interesse te tonen. Je kunt dan geen one of the guys zijn omdat je je als hetero man niet aangetrokken zou voelen tot een guy. Dat verandert een hoop. Daarom kan het volgens mij niet. Maar goed, c'est moi.
Ik denk alleen dat mannen dat gedrag nooit vertonen. Ze zullen daar altijd rekening mee houden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:18 schreef Ripley het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het meer om een gevoel en als een man dingen in mijn omgeving doet die aangeven dat ie niet bezig is met eventuele aantrekkingskracht, als ie niet anders doet als ik er bij ben dan wanneer ik er niet bij ben: dan ben ik in mijn ogen one of the guys.
Okay, wat zal een man niet doen in aanwezigheid van een vrouwelijke vriendin en wel in aanwezigheid van een man?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat mannen dat gedrag nooit vertonen. Ze zullen daar altijd rekening mee houden.
OKquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat mannen dat gedrag nooit vertonen. Ze zullen daar altijd rekening mee houden.
Cruciaal ja. Verliefdheid = Endquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:22 schreef Northside het volgende:
In mijn ogen gaan verliefdheid en vriendschap niet samen, het een overstemt het ander. Mensen die verliefd zijn gedragen zich vaak anders tegenover die persoon dan ze tegen vrienden zouden doen etc.
Ik ben een vrouw en doe daar vrolijk in mee hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef waht het volgende:
Nee kan niet. The guys gaan opmerkingen over vrouwen maken waar geen enkele vrouw bij wil zijn.
Je wil niet weten wat ik allemaal over andere vrouwen gehoord heb hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef waht het volgende:
Nee kan niet. The guys gaan opmerkingen over vrouwen maken waar geen enkele vrouw bij wil zijn.
Ik weet van vrienden dat ze me mij anders benaderen dan andere vrouwen omdat ik gewoon lekker meedoe, en mezelf ook niet in hou.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
vertelquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat ik allemaal over andere vrouwen gehoord heb hoor
Ik denk dat het wel kan, maar voornamelijk online. Bij een ander forum dacht zo'n beetje iedereen dat ik een gozer wasquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef waht het volgende:
Dan ben je een van de weinigen. Meestal hoor ik "nouja zeg" als reactie.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw en doe daar vrolijk in mee hoor
Maar vind je het ook leuk om het te horen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat ik allemaal over andere vrouwen gehoord heb hoor
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:01 schreef BorusBulldog het volgende:
"One of the guys" is niet mogelijk.
Opmerkingen die mannen maken daargelaten zal er in een groep altijd een probleem ontstaan.
Als de vrouw niet aantrekkelijk is zal ze door de "guys" wel als "one of the guys" gezien worden, echter is er dan het probleem dat zij waarschijnlijk interesse krijgt in 1 van die mannen.
Andersom is het hetzelfde probleem, als de vrouw semi-aantrekkelijk is dan zal er al 1 persoon in de groep zich aangetrokken voelen tot de vrouw en doordat je zoveel tijd in een vriendschapsomgeving doorbrengt zal de persoon die zich aangetrokken voelt redelijk makkelijk gevoelens gaan ontwikkelen.
Een man en een vrouw kunnen wel vrienden met elkaar zijn maar ok daar zal er altijd of aantrekkingskracht van beide kanten zijn of van 1 kant. Of je hier iets mee doet en of de ander hier geen misbruik van maakt bepaald of je vrienden kan zijn of niet.
Zodra je met elkaar zoent of naar bed gaat moet je accepteren dat een vriendschap niet zal gaan lukken, een relatie of helemaal niks.
In een groep is het een groter probleem omdat je niet zwart-wit voor helemaal niks kan kiezen, dit zal altijd voor problemen zorgen en er kanten gekozen moeten worden, ik zeg altijd laat vrouwen lekker buiten de groep (tenzij vriendin van een vriend), als je er een keer 1tje wilt neuken kan je die gerust meenemen maar doe dan of iets of laat haar de volgende keer lekker thuis.
Uiteindelijk is het altijd gezeik, groepen lekker gescheiden laten, vrouwen hun ding en mannen hun ding.
Oneensquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:01 schreef BorusBulldog het volgende:
Opmerkingen die mannen maken daargelaten zal er in een groep altijd een probleem ontstaan.
Als de vrouw niet aantrekkelijk is zal ze door de "guys" wel als "one of the guys" gezien worden, echter is er dan het probleem dat zij waarschijnlijk interesse krijgt in 1 van die mannen.
Andersom is het hetzelfde probleem, als de vrouw semi-aantrekkelijk is dan zal er al 1 persoon in de groep zich aangetrokken voelen tot de vrouw en doordat je zoveel tijd in een vriendschapsomgeving doorbrengt zal de persoon die zich aangetrokken voelt redelijk makkelijk gevoelens gaan ontwikkelen.
Een man en een vrouw kunnen wel vrienden met elkaar zijn maar ok daar zal er altijd of aantrekkingskracht van beide kanten zijn of van 1 kant. Of je hier iets mee doet en of de ander hier geen misbruik van maakt bepaald of je vrienden kan zijn of niet.
Zodra je met elkaar zoent of naar bed gaat moet je accepteren dat een vriendschap niet zal gaan lukken, een relatie of helemaal niks.
In een groep is het een groter probleem omdat je niet zwart-wit voor helemaal niks kan kiezen, dit zal altijd voor problemen zorgen en er kanten gekozen moeten worden, ik zeg altijd laat vrouwen lekker buiten de groep (tenzij vriendin van een vriend), als je er een keer 1tje wilt neuken kan je die gerust meenemen maar doe dan of iets of laat haar de volgende keer lekker thuis.
Uiteindelijk is het altijd gezeik, groepen lekker gescheiden laten, vrouwen hun ding en mannen hun ding.
Het interesseerde me niet zoveel hoor. Denk je dat vrouwen niet ook zo over mannen kunnen praten?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:02 schreef waht het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen. Meestal hoor ik "nouja zeg" als reactie.
[..]
Maar vind je het ook leuk om het te horen?
Mwah, ik denk dat ze het meer over het totaal plaatje hebben over mannen /quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het interesseerde me niet zoveel hoor. Denk je dat vrouwen niet ook zo over mannen kunnen praten?
Ja maak jezelf dat lekker wijs, het is naief om te denken dat het vlekkeloos kanquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:02 schreef Ripley het volgende:
[..]niet iedereen is in de puberteit blijven hangen
De vraag is of iemand "one of the guys" kan zijn, dit geef ik hierboven aan, als je het er niet mee eens bent geef dan je argumentatie waarom dit wel zou kunnen in groepsverband, enkel oneens is zo lekker weinig zeggend.quote:
Gewoon goed mikken, niks vlekkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:05 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ja maak jezelf dat lekker wijs, het is naief om te denken dat het vlekkeloos kan
Keiharde humor hoor ik zelden bij vrouwen. Daar is niets vrouwelijks aan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het interesseerde me niet zoveel hoor. Denk je dat vrouwen niet ook zo over mannen kunnen praten?
nahquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:01 schreef BorusBulldog het volgende:
Jah, so what?quote:Als de vrouw niet aantrekkelijk is zal ze door de "guys" wel als "one of the guys" gezien worden, echter is er dan het probleem dat zij waarschijnlijk interesse krijgt in 1 van die mannen.
joah niks mis met een relatie dan, daar gaat je one of the guys verhaal toch niet mee aan de haal?quote:Een man en een vrouw kunnen wel vrienden met elkaar zijn maar ok daar zal er altijd of aantrekkingskracht van beide kanten zijn of van 1 kant. Of je hier iets mee doet en of de ander hier geen misbruik van maakt bepaald of je vrienden kan zijn of niet.
Oneens, gezellig met zen allen bier drinkenquote:In een groep is het een groter probleem omdat je niet zwart-wit voor helemaal niks kan kiezen, dit zal altijd voor problemen zorgen en er kanten gekozen moeten worden, ik zeg altijd laat vrouwen lekker buiten de groep (tenzij vriendin van een vriend), als je er een keer 1tje wilt neuken kan je die gerust meenemen maar doe dan of iets of laat haar de volgende keer lekker thuis.
Nah? Nah wat? Je wilt zeggen dan mannen en vrouwen in een groep mixen probleemloos verloopt? Lekker realistisch...quote:
So what? Je snapt toch wel dat het hele topic hierom draait, jij vindt het feit dat "one of the guys" niet kan terwijl die vraag de essentie van dit topic is "so what?"quote:Jah, so what?
Ik haalde dit stuk aan om aan te geven dat naar mening een MV vriendschap kan ondanks dat het vaak gecompliceerd is.quote:joah niks mis met een relatie dan, daar gaat je one of the guys verhaal toch niet mee aan de haal?
Ja dat gaat zo lekker als eerder vermeld scenario zich voordoetquote:Oneens, gezellig met zen allen bier drinken
meestal als er gemixed wordt is het meestal 1 meisje, soms 2, gaat probleemloos, anders bestond die groep niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nah? Nah wat? Je wilt zeggen dan mannen en vrouwen in een groep mixen probleemloos verloopt? Lekker realistisch...
Wat maakt het uit jonge!? ik zie het probleem niet, dat is de essentie van dit topic, dus so what laat al duidelijk zien dat ik je hele ophef niet snap - ergo erg duidelijk.quote:[..]
So what? Je snapt toch wel dat het hele topic hierom draait, jij vindt het feit dat "one of the guys" niet kan terwijl die vraag de essentie van dit topic is "so what?"
Lekker op niveau bezig..
laatste stuk snap ik niks van.quote:[..]
Ik haalde dit stuk aan om aan te geven dat naar mening een MV vriendschap kan ondanks dat het vaak gecompliceerd is.
Anders zou je de aanname kunnen maken dat ik een MV vriendschap sceptici ben en daardoor automatisch aanneem dat "one of the guys" niet mogelijk zou moeten zijn.
[..]
Ja dat gaat zo lekker als eerder vermeld scenario zich voordoet
"Meestal" "1 meisje, soms 2" , het gaat in dit topic om "1 of the guys" niet een aantal willekeurige dames die soms wel soms niet erbij zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:22 schreef kingtoppie het volgende:
meestal als er gemixed wordt is het meestal 1 meisje, soms 2, gaat probleemloos, anders bestond die groep niet.
De essentie van dit topic is dat jij het probleem niet ziet? Sorry maar volgens mij stelt TS een vraag waar ik mijn visie op geef, en om nou over ophef te spreken? Ik zeg dat "one of the guys" niet kan, jij beaamt dat door "so what?" te zeggen.quote:Wat maakt het uit jonge!? ik zie het probleem niet, dat is de essentie van dit topic, dus so what laat al duidelijk zien dat ik je hele ophef niet snap - ergo erg duidelijk.
Als je even aangeeft wat je niet snapt kan ik het wellicht nader toelichten.quote:laatste stuk snap ik niks van.
Ja interpreteer me maar ff willekeurig naar jouw hand...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:31 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
"Meestal" "1 meisje, soms 2" , het gaat in dit topic om "1 of the guys" niet een aantal willekeurige dames die soms wel soms niet erbij zijn.
"1 of the guys" houdt in dat de dame in kwestie een vast lid van de groep is en er bijna altijd bij is.
De situatie die jij schept is niet relevant.
wtf man, ik zeg juist dat het wel kan? ik zeg so what op het stukje dat ik van jou gequote had over dat er misschien mensen zijn in de groep die elkaar leuk gaan vinden, wat maakt dat nou weer uit voor de groep dan? waarom zou die opeens uiteen moeten vallen --- daarom zei ik ook ''so what'' licht jezelf nader toe als je wilt, maar zoals het er nu staat kan ik het niet bepaald een reden noemen.quote:De essentie van dit topic is dat jij het probleem niet ziet? Sorry maar volgens mij stelt TS een vraag waar ik mijn visie op geef, en om nou over ophef te spreken? Ik zeg dat "one of the guys" niet kan, jij beaamt dat door "so what?" te zeggen.
Voor jou maakt het dus niet uit dat het niet kan en je ziet het probleem niet, dat is allemaal best echter is dat niet de essentie van dit topic. De vraag is kan het ja of nee en ook jij geeft dus aan dat het niet kan.
Enige verschil tussen jou en mij is dat het jou niks uitmaakt en mij wel.
Ehm, ik ben maar half nederlands denk, want ik snap gewoon echt niet wat er staat.quote:[..]
Als je even aangeeft wat je niet snapt kan ik het wellicht nader toelichten.
Dat klopt helemaal. Maar soms is dat positief en soms negatief.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:11 schreef Garisson72 het volgende:
Met een vrouw erbij is de dynamiek in een vriendengroep per definitie altijd anders dan met alleen mannen, heb ik altijd gemerkt.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom er vrouwen zijn die dat willen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:28 schreef dawg het volgende:
vrouwen denken soms mss dat ze one of the guys zijn, maar dat is natuurlijk niet zo en zo zullen mannen het ook nooit zien.
Misschien is dat niet het doel op zich, maar meer een situatie waar ze in rollen omdat met mannen wél valt te lachen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:42 schreef Taurus het volgende:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom er vrouwen zijn die dat willen.
Daarom begeef ik me ook graag onder mannen, maar zonder 'one of the guys' te zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Misschien is dat niet het doel op zich, maar meer een situatie waar ze in rollen omdat met mannen wél valt te lachen.
Dat type vrouwen valt ook altijd keihard door de mand als het schouderstompen begint, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:47 schreef Taurus het volgende:
Daarom begeef ik me ook graag onder mannen, maar zonder 'one of the guys' te zijnPersoonlijk vind ik 'one of the guys'-vrouwen weinig aantrekkelijk. Het kan me niet vrouwelijk genoeg zijn.
Dat geloof ik wel ja. Ik ga ook niet de gesprekken die ik met mijn vriendinnen heb voortzetten als er een man bij is. Dat lijkt me niet slim, en niet leuk voor hem.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:51 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat type vrouwen valt ook altijd keihard door de mand als het schouderstompen begint, is mijn ervaring.
Overigens, jij bent dan dus precies zo'n vrouw die de bepalende factor is in de sfeer en de dynamiek in zo'n vriendengroep. Niet beter of slechter dus, maar wel ánders.
Vooropgesteld dat het onderwerp sex-gerelateerd is, wil hij maar al te graag deelgenoot zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:55 schreef Taurus het volgende:
Dat geloof ik wel ja. Ik ga ook niet de gesprekken die ik met mijn vriendinnen heb voortzetten als er een man bij is. Dat lijkt me niet slim, en niet leuk voor hem.
Dan nog is het aangepast. Ik denk niet dat de man in kwestie wil horen wat wij allemaal bespreken. Tot in detail..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:01 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat het onderwerp sex-gerelateerd is, wil hij maar al te graag deelgenoot zijn.
Ik kan niet voor alle mannen spreken natuurlijk, maar het zou je nog kunnen verbazen. Mits het niet over hem persoonlijk gaat, niet alle gevoelens uitvoerig de revue passeren, en er niet gesidetracked wordt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:05 schreef Taurus het volgende:
Dan nog is het aangepast. Ik denk niet dat de man in kwestie wil horen wat wij allemaal bespreken. Tot in detail..
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat het daarover ging, en ik hoef daar ook absoluut niet bij te zijn. Ik bedoelde net met 'ik begeef me graag onder mannen' letterlijk onder mannen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik kan niet voor alle mannen spreken natuurlijk, maar het zou je nog kunnen verbazen. Mits het niet over hem persoonlijk gaat, niet alle gevoelens uitvoerig de revue passeren, en er niet gesidetracked wordt.
Wordt het gesprek (in jouw beleving) andersom ook bijgesteld als jij bij je mannelijke vrienden erbij komt staan en het gesprek ging over seksuele escapades?
Hm, dat is niet conform het beeld dat ik van je had. Enigszins ontluisterend, eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:18 schreef Taurus het volgende:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat het daarover ging, en ik hoef daar ook absoluut niet bij te zijn. Ik bedoelde net met 'ik begeef me graag onder mannen' letterlijk onder mannen.
Nee grapje, maar ik bedoelde meer 1 op 1 of gewoon aangepast aan mijn gezelschap. Ik ben wel zo 'ouderwets' dat in mijn kringen snel genoeg de mannen bij elkaar zitten en de vrouwen bij elkaar. Dat vind ik ook wel fijn.
Hoe wil je het dan interpreteren? Ik heb eerder al aangegeven dat sporadisch een mengelmoes van geslacht geen probleem is echter is de vraagstelling hier of "1 of the guys" te doen is en dat verreist per definitie toch permanente aanwezigheid in de groep net als de rest.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:34 schreef kingtoppie het volgende:
Ja interpreteer me maar ff willekeurig naar jouw hand...
komop man, je snapt me wel.
Zodra mensen elkaar leuk gaan vinden houdt het hele "1 of the guys" toch op, en dat is waar het hier om gaat, niet het algemeen functioneren van een gemengde groep.quote:wtf man, ik zeg juist dat het wel kan? ik zeg so what op het stukje dat ik van jou gequote had over dat er misschien mensen zijn in de groep die elkaar leuk gaan vinden, wat maakt dat nou weer uit voor de groep dan? waarom zou die opeens uiteen moeten vallen --- daarom zei ik ook ''so what'' licht jezelf nader toe als je wilt, maar zoals het er nu staat kan ik het niet bepaald een reden noemen.
Dan kan ik je helaas niet verder helpen, tenzij je "eerder genoemd" verwart met "bovengenoemd"quote:Ehm, ik ben maar half nederlands denk, want ik snap gewoon echt niet wat er staat.
En die drie mannen gaan zich uitsloven om op te vallen voor die vrouw, terwijl die vrouw niet achter wil blijven bij die mannen omdat ze op de werkvloer natuurlijk gelijken willen zijn. Komt productie allemaal ten goede.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:42 schreef loveli het volgende:
Bij een grote vrachtwagenfabriek werken ze in teams van 4 bij assemblage. 3 mannen en 1 vrouw. Zo werken ze het nauwkeurigst en hebben ze onderling het minste onenigheid. Alleen mannen bij elkaar en je hebt meer ruzie, meer vrouwen en je krijgt nijd. Natuurlijk verandert de dynamiek als je geslachten gaat mengen, maar dat moet geen discussiepunt zijn.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe aantrekkelijk de dame in kwestie is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En die drie mannen gaan zich uitsloven om op te vallen voor die vrouw, terwijl die vrouw niet achter wil blijven bij die mannen omdat ze op de werkvloer natuurlijk gelijken willen zijn. Komt productie allemaal ten goede.
Het is assemblage in een vrachtwagenfabriek.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:47 schreef BorusBulldog het volgende:
Hangt er natuurlijk vanaf hoe aantrekkelijk de dame in kwestie is.
Ik dacht dat we gewoon een hypotetisch scenario hadden geschept waar het soort werk niet van belang wasquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:50 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het is assemblage in een vrachtwagenfabriek.. Maar goed, mannen die dat werk doen hebben ook weer een heel ander referentiekader, denk ik zo.
Heb ik bijvoorbeeld ook altijd als ik ga posten in topics waar ook mooie vrouwen in posten.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:56 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik dacht dat we gewoon een hypotetisch scenario hadden geschept waar het soort werk niet van belang wasHoe aantrekkelijker de vrouw hoe meer de mannen zich zullen uitsloven, ongeacht het werk dat wordt verricht.
Vrienden en bekenden zijn 2 heel verschillende dingen he. Ik persoonlijk zou het, als ik een vrouw was, storend vinden als mijn mannelijke vrienden me alleen als een stel fijne tieten zouden zien. Denk ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Mishu het volgende:
Ik heb ook veel mannelijke vrienden. Wat maakt mij het uit of ze wel of niet over me heen willen? Zolang ik er geen last van heb mogen ze willen wat ze willen. Krijgen zullen ze waarschijnlijk nietdus het is dan hun verspilde tijd
Je kan ook de chick zijn die steeds zo leuk geshockeerd reageert als er weer vuige details worden gedeeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:32 schreef Chawi het volgende:
Het typische is dat je als vrouw meestal toch redelijk "grof"moet zijn om bestempeld te kunnen worden als "one of the guys". Wellicht zal ik er daarom nooit bij horen
Hehe, ik lees nu pas je sig die eigenlijk best relevant is in deze discussie.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je kan ook de chick zijn die steeds zo leuk geshockeerd reageert als er weer vuige details worden gedeeld.
Ben ik een mongol, of kan dat gewoon? permanente aanwezigheid in een mannengroep als meisje?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:42 schreef BorusBulldog het volgende:
Hoe wil je het dan interpreteren? Ik heb eerder al aangegeven dat sporadisch een mengelmoes van geslacht geen probleem is echter is de vraagstelling hier of "1 of the guys" te doen is en dat verreist per definitie toch permanente aanwezigheid in de groep net als de rest.
WAAROM?quote:Zodra mensen elkaar leuk gaan vinden houdt het hele "1 of the guys" toch op, en dat is waar het hier om gaat, niet het algemeen functioneren van een gemengde groep.
Primaquote:Dan kan ik je helaas niet verder helpen, tenzij je "eerder genoemd" verwart met "bovengenoemd"
FUCK THAT blegh...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:52 schreef loveli het volgende:
Ze hebben ooit testosteron gehalte gemeten bij mannen met en zonder vrouw in een ruimte. Ook al was het een vrouw van 80, testosteron ging omhoog zodra er een vrouw in de buurt kwam.
Jij hanteert de definitie van ''one of the guys'' ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:13 schreef Frag_adder het volgende:
Ai moeilijk dilemma TS, veel vrouwen zullen zeggen dat het prima kan en er dan na een aantal jaar toch achter komen dat er stiekem best wat van die "guys" op hun geilden en het dus geen vriendschap was. Bij one of the guys, is er geen seksuele aantrekking onderling. Waarschijnlijk heeft het er wat van weg maar hangt het er toch tussen in.
Nog wat gescoord meid?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef formerjellybean het volgende:
Nou ik heb weer heerlijk gestapt hoor met de guys en het is gewoon feesten![]()
Eerlijk gezegd is het juist een verademing om met jongens te stappen, want meiden kunnen ongelooflijk miepen en jongens boeit het gewoon niet.
Vind je dat leuk?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je kan ook de chick zijn die steeds zo leuk geshockeerd reageert als er weer vuige details worden gedeeld.
Joah, want jongens zijn stiekum wel erg sympathiek, en dat wekt sympathie op.quote:
Hey ja, nu zie ik het ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:44 schreef waht het volgende:
Hehe, ik lees nu pas je sig die eigenlijk best relevant is in deze discussie.
Soms, totdat het te krampachtig gaat worden.quote:
Zonder de context van dit topic zou deze post ook zomaar over een huisdier kunnen gaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:03 schreef Warrick21 het volgende:
Het kan, maar niet zomaar een willekeurige meid! Moet wel iemand speciaal zijn. Wij hebben al jaren eentje. Maar komt ook omdat we met haar zijn opgegroeid vanaf jongs af aan.
Ik ben biseksueel. Misschien dat dat ook wel wat verschil maakt want ik kan meepraten over een aantal dingen waarover hetero vrouwen dat niet kunnen. Al betwijfel ik of dat echt veel verschil maakt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:40 schreef kingtoppie het volgende:
maar mevrouw,
bent u dan ook een soort van biseksueel? of vindt u het slechts leuk om mooie vrouwen te bekijken?
Ehm, nah lijkt mij wel prettig een biseksuele vriendinquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik ben biseksueel. Misschien dat dat ook wel wat verschil maakt want ik kan meepraten over een aantal dingen waarover hetero vrouwen dat niet kunnen. Al betwijfel ik of dat echt veel verschil maakt.
Ja, met dat soort gevoelens is het geen vriendschap meer, dan hangt het er wat meer tussen in. Bij een echte vriendschap zit die fysieke aantrekkingskracht niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
O, en als je op iemand geilt, dan is dat ook per definitie geen vriendschap?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ja, met dat soort gevoelens is het geen vriendschap meer, dan hangt het er wat meer tussen in. Bij een echte vriendschap zit die fysieke aantrekkingskracht niet.
Ik vind friends met benefits maar riskant hoor..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:48 schreef Taurus het volgende:
[..]Says who? Serieus, staat dat in een bijbel of iets dergelijks? Lijkt me onjuist, je kunt je vrienden best aantrekkelijk vinden. Zeker als je 'niet verliefd' bent maar wel seks met diegene wil of hebt.
Is dat dan niet opwindend dat riskante?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:49 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik vind friends met benefits maar riskant hoor..
Mwah, ik zie het wel bij vrienden van me.. heel spannend enzo en dan na 4-5 maanden komt er drama omdat 1 toch iets voor de ander voelt of zich gebruikt voelt..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is dat dan niet opwindend dat riskante?
Joah, geen drama lijkt me.. misschien is het wel gewoon wederzijds?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:56 schreef linpunt het volgende:
[..]
Mwah, ik zie het wel bij vrienden van me.. heel spannend enzo en dan na 4-5 maanden komt er drama omdat 1 toch iets voor de ander voelt of zich gebruikt voelt..
Ja, maar van mij moeten ze het ook zelf weten hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Joah, geen drama lijkt me.. misschien is het wel gewoon wederzijds?
En dat je je dan gebruikt voelt is je eigen probleem, je ging er zelf in mee? geen reden om je gebruikt te voelen eigenlijk gewoon....
''om je vriendschap op spel te zetten'' (ik heb em even voor je afgemaakt, ik denk dat je dit bedoelt namelijk)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ja, maar van mij moeten ze het ook zelf weten hoor
Ik zie gewoon dat het wel vaak die kant op gaat, is dat het dan waard?
ja, maar meestal loopt t toch anders, daarom zit ik er persoonlijk niet op te wachten dat weer 2 vrienden uit de vriendengroep gaan lopen klooien..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
''om je vriendschap op spel te zetten'' (ik heb em even voor je afgemaakt, ik denk dat je dit bedoelt namelijk)
Naja go with the flow, je verzint ergens wel een oplossing voor, ik vind gevoelens die niet wederzijds zijn geen excuus voor een breuk in je normale relatie.
Ik weet niet of het meestal anders loopt... et zou voor mij zo niet gelden, dus enige overtuigingskracht en communicatie, en ik zou jou (in theorie dan hè) wellicht kunnen overtuigen om toch wel een friend met profits te wordenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:33 schreef linpunt het volgende:
[..]
ja, maar meestal loopt t toch anders, daarom zit ik er persoonlijk niet op te wachten dat weer 2 vrienden uit de vriendengroep gaan lopen klooien..
Ik niet. Nooit problemen mee gehad. Punt is dat het wel gecombineerd kan met vriendschap, seks dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:49 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik vind friends met benefits maar riskant hoor..
Dat riep ik ook altijd heel hard, tot dat ik een keer dronken regelde met een ander op een feestje. Daar is toen nog wel heel wat drama van gekomen, want dat vonden we allebei toch eigenlijk helemaal niet zo leuk. Er zit bij zoiets vaak toch wat meer gevoel achter.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik niet. Nooit problemen mee gehad. Punt is dat het wel gecombineerd kan met vriendschap, seks dus.
Hupsee, dat was mijn reactie ook. Zolang de dame in kwestie bezet is (door een van de vrienden) en je vriendengroep niet uit achterlijke, asociale geilneven bestaat, kan ze prima functioneren als one of the guys. Mits ze relativerings- en incasseringsvermogen heeft. En als ze ook nog humor heeft is het helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef P8 het volgende:
Mijn ervaring is dat het kan, mits de vrouw bij één van de vrienden hoort.
Nee, je hoeft zelf geen (grove) grappen te maken, je hoeft er alleen maar om te lachen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:32 schreef Chawi het volgende:
Het typische is dat je als vrouw meestal toch redelijk "grof"moet zijn om bestempeld te kunnen worden als "one of the guys". Wellicht zal ik er daarom nooit bij horen
Wordquote:Op zondag 29 mei 2011 16:23 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hupsee, dat was mijn reactie ook. Zolang de dame in kwestie bezet is (door een van de vrienden) en je vriendengroep niet uit achterlijke, asociale geilneven bestaat, kan ze prima functioneren als one of the guys. Mits ze relativerings- en incasseringsvermogen heeft. En als ze ook nog humor heeft is het helemaal geweldig.
Ik ben gisteravond /'s nachts ook met wat jongens wezen stappen, maar dat kwam meer doordat de meiden die ik had uitgenodigd hadden afgezegd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:14 schreef linpunt het volgende:
Ik ga vanavond voetbal kijken met 8 jongens, ontzettend gezellig.
Het is wel de vriendengroep van mijn schoonbroer van oorsprong, dus er word sowieso niets geprobeerd.
Maar ik heb ook met 10 jongens in een studentenhuis gewoond, 1 grote vriendengroep. Maar t was wel gecompliceerd..
Had ik ook, 2 weken van te voren afgesproken na aandringen van haar; zou een weekend blijven slapen en chillen etc.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond /'s nachts ook met wat jongens wezen stappen, maar dat kwam meer doordat de meiden die ik had uitgenodigd hadden afgezegd.
Tot zover de theorie. De praktijk wijst anders uit.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:03 schreef kingtoppie het volgende:
Joah, geen drama lijkt me.. misschien is het wel gewoon wederzijds?
En dat je je dan gebruikt voelt is je eigen probleem, je ging er zelf in mee? geen reden om je gebruikt te voelen eigenlijk gewoon....
Ik stond zaterdag met een stel vrouwen op een feest. Halverwege de dag ben ik andere mannen gaan zoeken. Hoe kunnen jullie met jezelf leven zeg?quote:Op zondag 29 mei 2011 17:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben gisteravond /'s nachts ook met wat jongens wezen stappen, maar dat kwam meer doordat de meiden die ik had uitgenodigd hadden afgezegd.
Inderdaad ja! Ook als vrouwen samen op vakantie gaan en er is op dag 1 ruzie dan hebben ze ook gelijk een kutvakantie vol met ruziequote:Op maandag 30 mei 2011 12:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik stond zaterdag met een stel vrouwen op een feest. Halverwege de dag ben ik andere mannen gaan zoeken. Hoe kunnen jullie met jezelf leven zeg?
Daarom heet het ook Band of Brothers en niet Band of Sisters.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:34 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Inderdaad ja! Ook als vrouwen samen op vakantie gaan en er is op dag 1 ruzie dan hebben ze ook gelijk een kutvakantie vol met ruzieIk heb daar nou echt nooit last van...
Ik ben wel eens met 2 vriendinnen op vakantie geweest en dat was erg gezellig. Geen ruzie en alleen maar lol.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:34 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Inderdaad ja! Ook als vrouwen samen op vakantie gaan en er is op dag 1 ruzie dan hebben ze ook gelijk een kutvakantie vol met ruzieIk heb daar nou echt nooit last van...
Ik ben ook wel eens met 2 vriendinnen op vakantie geweest, en dat was erg gezellig. Het verschil is dat als ik met mannen op vakantie ga ik WEET dat het leuk wordt. Als ik met vrouwen iets ga doen is dat altijd maar afwachten, want 1 kink in de kabel en de stemming kan helemaal omslaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben wel eens met 2 vriendinnen op vakantie geweest en dat was erg gezellig. Geen ruzie en alleen maar lol.
Nou ja zeg! Wat was er dan zo verschrikkelijk aan?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik stond zaterdag met een stel vrouwen op een feest. Halverwege de dag ben ik andere mannen gaan zoeken. Hoe kunnen jullie met jezelf leven zeg?
Dat ze de hele tijd wilden praten. Ik vind het geen probleem om even te luisteren naar de dramatische verhalen over mannen en afwijzingen en alle andere problemen in de wereld, maar ik ben daar gewoon te oplossingsgericht voor. Maar dat is dan ook weer niet goed, want ze willen alleen maar 'hun gevoelens delen', niet dat je ook daadwerkelijk met oplossingen komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef Taurus het volgende:
Nou ja zeg! Wat was er dan zo verschrikkelijk aan?
Dat is toch niet zo vreselijk dat je je afvraagt hoe 'wij' met onszelf kunnen leven? Prima dat jou de onderwerpen niet aanstaan en dat je het ergens anders zoekt, maar ik vind 'problemen in de wereld' al een stuk ontwikkelder en interessanter klinken inderdaad dan 'drank en vrouwen'. Toch denk ik best dat jij met jezelf kan leven als je daarover praat.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat ze de hele tijd wilden praten. Ik vind het geen probleem om even te luisteren naar alle dramatische verhalen over mannen en afwijzingen en alle andere problemen in de wereld, maar ik ben daar gewoon te oplossingsgericht voor. Maar dat is dan ook weer niet goed, want ze willen alleen maar 'hun gevoelens delen', niet dat je ook daadwerkelijk met oplossingen komt.
En toen kwam ik een stel bekende mannen tegen. Toen ging het weer over drank en vrouwen. Lekker makkelijk. Lekker ontspannen.
Natuurlijk was mijn post lichtelijk gedramatiseerd, vrouwen zijn ook best leuk en 'wij' mannen zouden niet zonder kunnen. Maar al dat overanalyseren en herkauwen van gebeurtenissen lijkt me zo... onrustig? Zeker als je niet eens naar een conclusie toewerkt. En de hele tijd maar opletten hoe je erbij staat, of de kleren/haren/etc nog wel goed zitten en of de jongens nog kijken. Wanneer ontspannen 'jullie'?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:40 schreef Taurus het volgende:
Dat is toch niet zo vreselijk dat je je afvraagt hoe 'wij' met onszelf kunnen leven? Prima dat jou de onderwerpen niet aanstaan en dat je het ergens anders zoekt, maar ik vind 'problemen in de wereld' al een stuk ontwikkelder en interessanter klinken inderdaad dan 'drank en vrouwen'. Toch denk ik best dat jij met jezelf kan leven als je daarover praat.
Dit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:31 schreef Copycat het volgende:
Ik kan me best aardig als one of the guys gedragen zonder mijn vrouwelijkheid compleet overboord te gooien.
Ik ben ook liever one of the guys dan one of the girls.
Hmm toch wel ook met een wijntje in de hand in de kroeg hoor. Dat opletten op uiterlijk gebeurt niet 'zenuwachtig', dat is voor mij behoorlijk ontspannen. Ik voel me goed als ik er goed uit zie, dus check ik dat regelmatig (en iedere keer als ik check en ik ben tevreden, is dat fijn).quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Natuurlijk was mijn post lichtelijk gedramatiseerd, vrouwen zijn ook best leuk en 'wij' mannen zouden niet zonder kunnen. Maar al dat overanalyseren en herkauwen van gebeurtenissen lijkt me zo... onrustig? Zeker als je niet eens naar een conclusie toewerkt. En de hele tijd maar opletten hoe je erbij staat, of de kleren/haren/etc nog wel goed zitten en of de jongens nog kijken. Wanneer ontspannen 'jullie'?
Na de 2e pagina ben ik wat sneller gaan scrollen, maar deze reactie zocht ik. Dit zijn dan maar 3 voorbeelden, maar mijn ervaring tot nu toe met vrouwen die zich "one of the guys" voelen, is dat ze uiteindelijk toch allemaal net teveel vrouw zijn en vele (imo) typische mannendingen niet kunnen relativeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:45 schreef Fes1-2 het volgende:
Als je een vrouw onder andere onderstaande uitspraken hebt horen zeggen kun je toch niet anders dan concluderen dat het antwoord op de vraag in de OP ja moet zijn.
"Wordt er nog een beetje geneukt vanavond"
"Waar blijft godverdomme me bier"
"Ik ga ff pissen" (waarna ze ff tussen twee auto's inhurkt buiten en dr behoefte op straat doet)
Nee gekkigheid. "One of the guys" zal een vrouw nooit worden denk ik. Ik denk echter ook niet dat ik ooit een vrienden groep zou hebben waarin een vrouw "One of the guys" zou moeten zijn. Gewoonweg omdat het me geen reet interesseert met wie of wat ik wat leuks ga doen. Man of vrouw maakt me dan niet echt uit. En als iemand woest aantrekkelijk is, natuurlijk zou ik dan best seks met dr willen hebben.
Ok, duidelijk. Is het een automatisme of een bewuste actie, dat checken?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:57 schreef Taurus het volgende:
Hmm toch wel ook met een wijntje in de hand in de kroeg hoor. Dat opletten op uiterlijk gebeurt niet 'zenuwachtig', dat is voor mij behoorlijk ontspannen. Ik voel me goed als ik er goed uit zie, dus check ik dat regelmatig (en iedere keer als ik check en ik ben tevreden, is dat fijn).
Ik ben helemaal voor analyse en verdieping, maar je moet ergens naartoe werken. Als we na een lang en indringend gesprek tot de conclusie zijn gekomen dat hij je waarschijnlijk inderdaad leuk vond die avond, dan is het onderwerp klaar. Om dan een paar minuten later het onderwerp weer op te pakken met 'Ja, weet je, ik weet het toch niet zeker hoor, hij keek zo en zo en daarna hoorde ik dit en dat...'. Voor mij lijkt het dan alsof je nergens anders meer aan kan denken en je niet meer van het moment kan genieten. Maar ik ben blij te horen dat het voor vrouwen een vorm van ontspanning is.quote:Over dat analyseren en herkauwen: tsja, sommige zaken zijn niet op te lossen maar wel interessant om over te praten en je in te verdiepen. Een vriendin van mij is wel altijd oplossinggericht, ik merk inderdaad dat de meeste vriendinnen zo niet praten. Andersom vind ik dat bij mannen ook wel eens een teleurstelling hoor, best jammer als ik merk dat een man snel afgeleid is en van onderwerp verandert (of het afkapt) omdat het hem niet aanspreekt, terwijl het dan bijvoorbeeld juist óver hem gaat! Daar begrijp ik soms niets van, dat hem dat niet aanspreekt. Voor dat soort praat moet ik inderdaad vaker naar vrouwen toe. Maar dat is heerlijk ontspannen trouwens hoor, als ik een persoon analyseer of bespreek doe ik dat niet 'onrustig'.
Als ik het in plaatjes had moeten uitdrukken had ik mezelf een kalme vijver gegeven en de vrouwen in kwestie een snelstromende rivier.quote:Daarbij wil ik emotie. Dus wat jij wellicht als onrustig ervaart (opwinding, boosheid, iets in die richting) ervaar ik als prettig en levendig.
Bewust.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef Northside het volgende:
Ok, duidelijk. Is het een automatisme of een bewuste actie, dat checken?
Nouja, dat is wat mij betreft niet meer analyseren, dat is gewoon in de herhaling vallen. Daar ben ik ook niet zo dol op.quote:Ik ben helemaal voor analyse en verdieping, maar je moet ergens naartoe werken. Als we na een lang en indringend gesprek tot de conclusie zijn gekomen dat hij je waarschijnlijk inderdaad leuk vond die avond, dan is het onderwerp klaar. Om dan een paar minuten later het onderwerp weer op te pakken met 'Ja, weet je, ik weet het toch niet zeker hoor, hij keek zo en zo en daarna hoorde ik dit en dat...'. Voor mij lijkt het dan alsof je nergens anders meer aan kan denken en je niet meer van het moment kan genieten. Maar ik ben blij te horen dat het voor vrouwen een vorm van ontspanning is.
Dat kan, maar als je een snelstromende rivier als spannend en leuk ervaart is dat dus niet op een vervelende manier onrustig.quote:Als ik het in plaatjes had moeten uitdrukken had ik mezelf een kalme vijver gegeven en de vrouwen in kwestie een snelstromende rivier.
Inderdaad. De avonden zonder vrouwen zijn toch 't leukst.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Casos het volgende:
Daarnaast zal het gedrag van de groep mannen altijd net even wat anders zijn met een vrouw erbij.
AAAH, BEN IK NOG MOOI!?quote:
Vrouwen werken gewoon anders dan mannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef kingtoppie het volgende:
AAAH, BEN IK NOG MOOI!?
*kijkt in spiegel*
fpuw gelukkig....
*5min later weer kijken*
klinkt mij niet als relaxed in de oren hoor
Multitasken he, ook een kwaliteit van dames. Ik kan gewoon even in mijn spiegeltje kijken en ik hoor nog goed wat je zegt. Overigens hebben we het niet over de hoeveelheid checken gehad, eens in de vijf minuten is schromelijk overdreven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
AAAH, BEN IK NOG MOOI!?
*kijkt in spiegel*
fpuw gelukkig....
*5min later weer kijken*
klinkt mij niet als relaxed in de oren hoor
vandaar dat er dus jongens zijn die zoiets hebben van ''worden jullie niet gek van jullie zelf van dat zenuwachige, onrustige gedoe?''quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
Vrouwen werken gewoon anders dan mannen.
Ik snap je helemaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef Northside het volgende:Ik ben helemaal voor analyse en verdieping, maar je moet ergens naartoe werken. Als we na een lang en indringend gesprek tot de conclusie zijn gekomen dat hij je waarschijnlijk inderdaad leuk vond die avond, dan is het onderwerp klaar. Om dan een paar minuten later het onderwerp weer op te pakken met 'Ja, weet je, ik weet het toch niet zeker hoor, hij keek zo en zo en daarna hoorde ik dit en dat...'. Voor mij lijkt het dan alsof je nergens anders meer aan kan denken en je niet meer van het moment kan genieten. Maar ik ben blij te horen dat het voor vrouwen een vorm van ontspanning is.
Als er geen mannen bij zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Natuurlijk was mijn post lichtelijk gedramatiseerd, vrouwen zijn ook best leuk en 'wij' mannen zouden niet zonder kunnen. Maar al dat overanalyseren en herkauwen van gebeurtenissen lijkt me zo... onrustig? Zeker als je niet eens naar een conclusie toewerkt. En de hele tijd maar opletten hoe je erbij staat, of de kleren/haren/etc nog wel goed zitten en of de jongens nog kijken. Wanneer ontspannen 'jullie'?
Ik was semi-serieus, maar inderdaad. Je gaat geen kerel strikken als je lekker ontspannen in je joggingbroek wijdbeens op de kruk gaat zitten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je dan niet perfect hoeft te zijn?
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens met 2 vriendinnen op vakantie geweest, en dat was erg gezellig. Het verschil is dat als ik met mannen op vakantie ga ik WEET dat het leuk wordt. Als ik met vrouwen iets ga doen is dat altijd maar afwachten, want 1 kink in de kabel en de stemming kan helemaal omslaan.
En DAT zijn dus precies de redenen waarom ik het over het algemeen prettiger vind om met mannen te praten dan met vrouwen. De kink in de kabel die de sfeer meteen verpest. In plaats van gewoon te denken: ah, jammer dat is kut en we gaan nu weer leuke dingen doen, moet er drie uur over gepraat worden en is het ineens drama.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat ze de hele tijd wilden praten. Ik vind het geen probleem om even te luisteren naar de dramatische verhalen over mannen en afwijzingen en alle andere problemen in de wereld, maar ik ben daar gewoon te oplossingsgericht voor. Maar dat is dan ook weer niet goed, want ze willen alleen maar 'hun gevoelens delen', niet dat je ook daadwerkelijk met oplossingen komt.
En toen kwam ik een stel bekende mannen tegen. Toen ging het weer over drank en vrouwen. Lekker makkelijk. Lekker ontspannen.
Dat vraag ik me af. Misschien komen er andere mannen op je af, maar geen mannen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Kieswiel het volgende:
Ik was semi-serieus, maar inderdaad. Je gaat geen kerel strikken als je lekker ontspannen in je joggingbroek wijdbeens op de kruk gaat zitten.
Vrouwen letten juist op hun uiterlijk voor de andere vrouwen, niet in hoofdzaak voor de mannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus wij zijn alleen maar figuranten in het grote spel tussen vrouwen?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:59 schreef loveli het volgende:
Vrouwen letten juist op hun uiterlijk voor de andere vrouwen, niet in hoofdzaak voor de mannen.
Jammer maar waar.
quote:Op maandag 30 mei 2011 21:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrouwen letten juist op hun uiterlijk voor de andere vrouwen, niet in hoofdzaak voor de mannen.
Jammer maar waar.
Psst. Er bestaat ook nog niveauverschil tussen verschillende vrouwen, net als bij mannen. Zo zijn er tevens mannen die alleen maar over hetzelfde kunnen praten, het probleem zit hem eerder in het intellect, denk ik. Het analyseren van vrouwen herken ik, het zes keer herhalen van problemen nietquote:Op maandag 30 mei 2011 20:06 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
[..]
En DAT zijn dus precies de redenen waarom ik het over het algemeen prettiger vind om met mannen te praten dan met vrouwen. De kink in de kabel die de sfeer meteen verpest. In plaats van gewoon te denken: ah, jammer dat is kut en we gaan nu weer leuke dingen doen, moet er drie uur over gepraat worden en is het ineens drama.
Dat maar doorgaan over een onderwerp. Wat schiet je er nu mee op om er dertig keer over te beginnen? Daar los je het probleem toch niet mee op? Sterker nog, daar wordt het toch alleen maar erger van, want dan heb je én een probleem én een kutavond. Kun je beter een keer je hart luchten en daarna gewoon een leuke avond hebben.
Ik ben daar veel te pragmatisch voor en ja, ook oplossingsgericht. Het heeft me 8 jaar geduurd met een vriendin die STEEDS weer bij me kwam met haar problemen tot ik snapte dat ze gewoon wilde dat ik luisterde en zei dat het inderdaad heel vervelend was, in plaats van oplossingen aan te komen dragen.
Pas was een vriendin van me aan het huilen over iets, op koninginnedag. We hebben een uur gepraat en op een gegeven moment vielen we steeds in herhaling. Dan had ik een mooie conclusie getrokken ("Ja, het is vervelend, maargoed, je kunt er niets aan veranderen nu en je maakt jezelf alleen maar gek, probeer het nou eens los te laten" e.a.), ze knikte ja, je hebt gelijk, het was even stil... en net op het punt dat ik dacht: goed, nu kan ik zeggen we lopen ff naar het station (ze wilde naar huis) [niet uitgesproken: en dan kan ik nog lekker ff de stad in en bier drinken met die vrienden die nu al een uur op me wachten], begon ze weer met "ja, maar ik vind het zo kut... en toen hij dat zei, was het dan niet ook zo dat...".
Even praten over relatieperikelen, ok. Maar ik hoef het er niet elke keer over te hebben, de godganse tijd. Heb ik het liever een goede discussie over politiek ofzo. Of gewoon simpel geouwehoer.
Als we het daar toch over hebben, ontspannen als er geen mannen bij zijn: dat geldt ook voor mannen volgens mij. Mannen gedragen zich goddank ook niet hetzelfde als er vrouwen bij zijn, dus zullen ze onder elkaar wel meer ontspannen zijn ja. Vandaar dus dat 'one of the guys' wat onwaarschijnlijk lijkt. Behalve als de vrouw in kwestie een soort kenau is.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:11 schreef Socios het volgende:
Rest van het topic niet gelezen. Maar staat de conclusie in de fipo? Kan iemand dat bevestigen?
Dat is weer terug te voeren op seksuele spanning. Dan krijg je dus weer dat een vrouw wel one of the guys zou kunnen zijn als er totaal geen seksuele aantrekkingskracht is. Wat weer niet echt samengaat met jouw mening dat seksualiteit en vriendschap prima hand in hand kunnen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Taurus het volgende:
Als we het daar toch over hebben, ontspannen als er geen mannen bij zijn: dat geldt ook voor mannen volgens mij. Mannen gedragen zich goddank ook niet hetzelfde als er vrouwen bij zijn, dus zullen ze onder elkaar wel meer ontspannen zijn ja. Vandaar dus dat 'one of the guys' wat onwaarschijnlijk lijkt. Behalve als de vrouw in kwestie een soort kenau is.
Dat ik seks kan hebben met vrienden maakt mij toch niet 'one of the guys'? Dan ben je een meisje temidden van mannen, wat volgens mij dus altijd het geval is, tenzij er echt 0 seksuele spanning is, en dán ben je 'one of the guys'. En dat is denk ik alleen mogelijk bij voor mannen seksueel onaantrekkelijke vrouwen. Die term betekent letterlijk 'een van de mannen', het is dus het ontkennen van het vrouwelijke aan die persoon, ze 'hoort bij de mannen' in niet seksuele zin.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:11 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is weer terug te voeren op seksuele spanning. Dan krijg je dus weer dat een vrouw wel one of the guys zou kunnen zijn als er totaal geen seksuele aantrekkingskracht is. Wat weer niet echt samengaat met jouw mening dat seksualiteit en vriendschap prima hand in hand kunnen.
Ja dat is jouw mening...quote:Op maandag 30 mei 2011 23:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat ik seks kan hebben met vrienden maakt mij toch niet 'one of the guys'? Dan ben je een meisje temidden van mannen, wat volgens mij dus altijd het geval is, tenzij er echt 0 seksuele spanning is, en dán ben je 'one of the guys'. En dat is denk ik alleen mogelijk bij voor mannen seksueel onaantrekkelijke vrouwen. Die term betekent letterlijk 'een van de mannen', het is dus het ontkennen van het vrouwelijke aan die persoon, ze 'hoort bij de mannen' in niet seksuele zin.
enquote:Op maandag 30 mei 2011 23:18 schreef loveli het volgende:
Blijkbaar kunnen vrouwen "one of the guys" zijn, anders bestond de term niet. Uit de ervaringen met dat soort vriendschappen die posters in dit topic hebben, blijkt dat vrouwen geen mannen zijn en vriendschappen tussen mannen en vrouwen in de regel gehinderd worden door emoties of lustgevoelens die de kop opsteken.
Mooie conclusies. Weer een mysterie opgelost door een stel fokkers. Op naar de volgende.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:41 schreef Taurus het volgende:
Dat ik seks kan hebben met vrienden maakt mij toch niet 'one of the guys'? Dan ben je een meisje temidden van mannen, wat volgens mij dus altijd het geval is, tenzij er echt 0 seksuele spanning is, en dán ben je 'one of the guys'. En dat is denk ik alleen mogelijk bij voor mannen seksueel onaantrekkelijke vrouwen. Die term betekent letterlijk 'een van de mannen', het is dus het ontkennen van het vrouwelijke aan die persoon, ze 'hoort bij de mannen' in niet seksuele zin.
Termen kunnen ook bestaan om iets aan te duiden wat niet bestaat, snap niet hoe je de conclusie kunt trekken dat een term bevestiging is van het bestaan van iets.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:18 schreef loveli het volgende:
Blijkbaar kunnen vrouwen "one of the guys" zijn, anders bestond de term niet. Uit de ervaringen met dat soort vriendschappen die posters in dit topic hebben, blijkt dat vrouwen geen mannen zijn en vriendschappen tussen mannen en vrouwen in de regel gehinderd worden door emoties of lustgevoelens die de kop opsteken.
Precies, alleen krijg je wel het probleem dat als de dame onaantrekkelijk is voor de mannen, een van de mannen waarschijnlijk wel aantrekkelijk is voor de dame en dan kan het dus ook weer niet.quote:Dat ik seks kan hebben met vrienden maakt mij toch niet 'one of the guys'? Dan ben je een meisje temidden van mannen, wat volgens mij dus altijd het geval is, tenzij er echt 0 seksuele spanning is, en dán ben je 'one of the guys'. En dat is denk ik alleen mogelijk bij voor mannen seksueel onaantrekkelijke vrouwen. Die term betekent letterlijk 'een van de mannen', het is dus het ontkennen van het vrouwelijke aan die persoon, ze 'hoort bij de mannen' in niet seksuele zin.
Dus omdat jij het meisje als "one of the guys" ziet betekent dus niet dat het ook zo is, wellicht voelt zij zich aangetrokken tot jou, 1 van jouw vrienden tot haar of wellicht heb jij wel interesse in haar maar geef je dat gewoon niet toe.quote:Ja dat is jouw mening...
Als een meisje onlosmakend verbonden is met de groep, en je zegt ''ik ga de gasten bellen'' dan denk ik ook wel aan het meisje, en nodig ik ook het meisje uit, therefore:
one of the guys KAN
maar jullie definities zijn anders... prima (y) voor mij geld het zo.
Nee, een van de kerels liegt erover of de vrouw voelt zich aangetrokken tot 1 of meerdere mannen uit de groep.quote:Stelling: als een man of groep mannen over een vrouw zegt: "zij is one of the guys" dan betekent dat dat er geen seksuele spanning omtrent bovengenoemde vrouw bestaat. Eens?
Dus omdat jij het meisje niet als ''one of the guys'' ziet, betekent nog niet dat het ook zo is, wellicht maakt het geen donder uit of ze zich aangetrokken voelt tot mij, of 1 van mijn vrienden, of andersom.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:52 schreef BorusBulldog het volgende:
Dus omdat jij het meisje als "one of the guys" ziet betekent dus niet dat het ook zo is, wellicht voelt zij zich aangetrokken tot jou, 1 van jouw vrienden tot haar of wellicht heb jij wel interesse in haar maar geef je dat gewoon niet toe.
"one of the guys" moet in groepsverband werken, niet enkel vanuit jouw persoonlijk perspectief.
Tenzij die spanning al is 'uitgeleefd' of tenzij er een andere vrouw is waar de kerels op geilen. In dat geval wordt gezegd "zij is one of the guys" en als die spanning er nog wel is wordt dat dus ook niet gezegd. Zo bedoelde ik het meer.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:52 schreef BorusBulldog het volgende:
Nee, een van de kerels liegt erover of de vrouw voelt zich aangetrokken tot 1 of meerdere mannen uit de groep.
Seksuele spanning is altijd aanwezig, het zit in ons.
Je snapt toch wel dat wat je daar uitlegt precies is wat "one of the guys" niet is? Of wil je wellicht graag een relatie met je mannelijke vrienden en heel veel dingen delen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus omdat jij het meisje niet als ''one of the guys'' ziet, betekent nog niet dat het ook zo is, wellicht maakt het geen donder uit of ze zich aangetrokken voelt tot mij, of 1 van mijn vrienden, of andersom.
wellicht wil ik zelfs wel een relatie met haar, en heel veel dingen delen.
''one of the guys'' moet in groepsverband werken, niet enkel vanuit mijn persoonlijk perspectief''
inderdaad, moet kunnen dus
Dat haalt alleen de lichamelijke aantrekkelijkheid nog niet weg, iets wat tenzij de mannen van de andere kant zijn niet van toepassing zal zijn als het echt enkel mannen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tenzij die spanning al is 'uitgeleefd' of tenzij er een andere vrouw is waar de kerels op geilen. In dat geval wordt gezegd "zij is one of the guys" en als die spanning er nog wel is wordt dat dus ook niet gezegd. Zo bedoelde ik het meer.
Ik hou het gewoon voor mogelijk om een relatie te hebben met iemand, ook al hoort ze ook bij de groep... ik vind niet dat je dezelfde relatie moet hebben met ieder individu in de groep, het enige wat ik nodig acht is dat ze gewoon onderdeel is van de groep, ''dat ze erbij hoort''.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat wat je daar uitlegt precies is wat "one of the guys" niet is? Of wil je wellicht graag een relatie met je mannelijke vrienden en heel veel dingen delen?
Zeer goede fipo = concluderende lapo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:11 schreef Socios het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |