abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:59:14 #181
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_97617722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik dus ook. Meer output dan input = afvallen. Al leef je alleen op M&M's; als je meer kcal verbruikt dan je erin stopt, dan verlies je vet. Dat is natuurlijk niet gezond, dus kan je het het best inderdaad een beetje gevarieerd eten. En dan kun je dus nogmaals alle soorten voedzaam voedsel nemen (zoals aardappelen en pindakaas). Van voedzaam eten word je alleen dik als je er teveel van eet. Hell, van radijsjes word je ook moddervet als je er teveel van eet. Het weglaten van hele voedselgroepen hou je niet vol. Vergeet dus dr. Frank en al die rare fratsen.
Ik eet bijna precies zoals ik het fijn vind en gewend ben. Ik eet alleen minder, en in verhouding wat meer groenten en fruit en zuivel dan pasta, brood en vlees. En afentoe een borrel. En ik val een pond per week af.
Dit inderdaad. Tevens de "makkelijkste" manier want geen rare regeltjes. Makkelijkst tussen aanhalingstekens want afvallen kan soms best lastig zijn ;-) en je moet er wel moeite voor doen.
Maar ik doe t ook op die manier. Verlies een pond per week. Soms meer soms minder, soms niets. Verder hardloop ik een kilometer of 6 en dan 3 of 4x per week. Indien last van knieen ga ik een uur fietsen.
Heb er een tijd krachttraining bij gedaan maar dat deed mijn figuur niet erg goed. Voel me hier het prettigst bij. Succes :) en 300 gram per week is prima!
pi_97626877
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:27 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Sowieso, op elkaar gepakt op de roltrap (zijn ook altijd dezelfde friet-etende figuren) of snel boven via een trap die helemaal vrij is.
Met veel van die kleine dingen krijg je toch alles bij elkaar nog wat extra's.
Dat sowieso inderdaad, gewoon lekker de trap pakken.
Mensen die voor een paar verdiepingen de lift of roltrap pakken vind ik nooit zo snugger bezig. Daar kan je juist net even wat gezond beetje beweging uit halen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 6 juni 2011 @ 23:29:52 #183
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_97818710
Eet je dit iedere dag hetzelfde?

eet gevarieerd, eet vaker (6 keer per dag) kleine beetjes, dus gewoon ontbijt, lunch en diner en daartussen ''gezonde'' tussendoortjes zoals: stuk fruit, glas zuivel, plakje ontbijtkoek, 1liga o.i.d.

Daarnaast veel water drinken en minstens half uur bewegen..
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2011 @ 23:55:13 #184
230491 Zith
pls tip
pi_97820232
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:29 schreef ReVamp_ het volgende:

eet gevarieerd, eet vaker (6 keer per dag) kleine beetjes, dus gewoon ontbijt, lunch en diner en daartussen ''gezonde'' tussendoortjes zoals: stuk fruit, glas zuivel, plakje ontbijtkoek, 1liga o.i.d.

Het 6x per dag idee betekent ook dat je meer dan 1 liga of 1 glas melk moet consumeren.

Stel man 2500 cals:
600 - 400 - 550 - 400 - 400 - 250 (naar beneden afbouwen)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:06:07 #185
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97823673
MAW ts. Niets aantrekken van alles wat hier gezegd wordt.

De enige overeenkomsten zijn dat je kipfilet en kalkoenfilet moet kanen, en je door moet blijven sporten. De één valt nu eenmaal anders / sneller of trager af dan de andere. Probeer te experimenteren!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:18:19 #186
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_97824105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:50 schreef Physics het volgende:
Ja leuk, "ik sport 4 uur in de week!!!"

En wat doe je dan in die 4 uur? Zit je net als al die andere lamballen urenlang voor je uit te turen op die apparaten? Of zit je 15 minuten lang buikspieren te trainen?

Het zegt mij helemaal niks, ik wil altijd weten WAT iemand doet in die tijd. 1 uurtje een flinke kickboks workout staat makkelijk gelijk aan 4-5u voor je uit staren terwijl je op zo'n bicep curl apparaat zit.
En waaraan staat een uur intensief Zumba aan gelijk? O-)
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_97827957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:18 schreef Koeketrommel het volgende:

[..]

En waaraan staat een uur intensief Zumba aan gelijk? O-)
een wandeling... zumba :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:11:34 #188
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_97828960
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:29 schreef ReVamp_ het volgende:

Uh oh, dalijk krijg je de ontbijtkoek taliban achter je aan ~O>
  Vis een optie? dinsdag 7 juni 2011 @ 10:09:10 #189
70532 loveli
N
pi_97830240
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:11 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Uh oh, dalijk krijg je de ontbijtkoek taliban achter je aan ~O>
U riep?
crap in = crap out
pi_98339789
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef telefeun het volgende:
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met afvallen, ik ben echt één brok motivatie alleen als ik mezelf vrijdags weeg zakt dit weer helemaal weg.
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af. En mijn buik- en borstomvang wil ook niet echt naar beneden.
Nu is mijn vraag of jullie mij advies zouden kunnen geven over mijn beweegschema en mijn voedingspatroon.

Beweegschema
Ik sport ca. 4 uur per week in de sportschool, twee uur cardio, twee uur kracht.

Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek

Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel

Diner Meestal wat mijn moeder klaarmaakt, dit kan aardappels met groente en een stukje vlees zijn of iets van pasta (macaroni/spaghetti). En na het eten soms een appel of een sinaasappel

Ik drink ook de hele dag door water en nooit een colaatje o.i.d.

Serieuze reacties a.u.b.!

BVD!
Ik heb geen tijd om alles in dit topic te lezen maar ik werk nauw samen met obese mensen om met succes af te vallen en dit te blijven volhouden.

Bij deze een aantal feiten die je als waarheid moet aannemen..

1) Ik besef dat jij op dit moment veel motivatie hebt. Als je nu als een gek begint te trainen / op je eten letten ga je een jojo effect krijgen zoals mijn vader. Het begint met een heel drastische ommekeer maar dit houd je niet vol. Je hebt er meer aan om 3 keer per week een beetje aan sport te doen dan om elke dag intens te gaan trainen. Denk eraan dat je het over een lange termijn doel hebt, ook al wil jij op korte termijn wat zien

2) Afvallen gaat in de eerste weken heel snel, afhankelijk van het overgewicht dat je hebt.
De reden waarom het in het begin snel gaat is omdat je vocht verliest en geen vet.
Dit vochtverlies is uitgesproken in een paar weken en vetverlies gaat traag.
Vocht heb je er trouwens zo weer bij als je stopt met trainen

3) Als je het wilt blijven volhouden raad ik je aan om groepssessies te volgen. Niet bij de weightwatchers maar in een ziekenhuis waar een diëtiste superviseert wat je eet.
Ik heb een stageperiode gelopen bij te dikke mensen die elke week met elkaar deelden hoe de progressie was. Ze hebben veel steun aan elkaar en als je het alleen gaat doen wordt het moeilijk

4) voeding is net zo belangrijk als training, op korte termijn. Maar als je een jaar bezig bent met gewicht verliezen wordt het effect van training steeds belangrijker. Dat is in veel wetenschappelijke literatuur aangetoond. Ik heb er een mooi plaatje van als je wilt, maar het komt er op neer dat training (3x per week een half uurtje) zeker zo belangrijk is dan je voeding
pi_98341335
Ruim 190 reacties en TS is nog steeds geen onsje afgevallen, de meest effectieve methode om af te vallen is gewoon minder eten en meer bewegen,mij lukt dat pertfect en met resultaat. klinkt mischien wat te simpel en afgezaagd, maar is ondanks alles nog steeds een feit. Ieder pondje gaat nog steeds door het mondje, of dacht je dat je vanzelf dik wordt, dacht het niet!
Al die zg wonder dieten waarbij je alles mag eten en kilo's afvalt is gewoon nergens op gebaseerd.

Zo straks ga ik weer 25 km (stevig door) wandelen en morgen (als het niet regent) ga ik weer 60 tot 70 km wielrennen op de racefiets, daar heb ik geen fitness of sportschool voor nodig. Zo hou ik mijn slank figuur op pijl en bij geen frisdrankjes, koeken en ander dikmakend spul!
pi_98341585
quote:
0s.gif
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af.

Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek

Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel

Pindakaas is vet en bevat weinig nuttige elementen. Ff opzij zetten.
Ontbijtkoek is al erg calorierijk van zichzelf, beter neem je fruit ( max 2 fruit per dag)
Vleesbeleg vervangen door iets gezonds en magers. Rosbief komt zo in me op.

Rest ziet er prima uit.
pi_98342117
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Pindakaas is vet en bevat weinig nuttige elementen. Ff opzij zetten.

Ontbijtkoek is al erg calorierijk van zichzelf, beter neem je fruit ( max 2 fruit per dag)
Vleesbeleg vervangen door iets gezonds en magers. Rosbief komt zo in me op.

Rest ziet er prima uit.
Onzin, pindakaas zit juist vol met goede vetten en pindakaas hoef je dus echt niet op zij te zetten.
pi_98342217
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Onzin, pindakaas zit juist vol met goede vetten en pindakaas hoef je dus echt niet op zij te zetten.
- bijna alle pindakazen bevatten geharde plantaardige vetten. Kankerverwekkend. Niet gezond.
- ts krijgt zo te lezen voldoende vet binnen. Lijkt me geen zorgpunt. Wil je afvallen dan helpt minder pindakaas.
pi_98342241
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat klopt, uitgerekend ik ben een soort grootgebruiker van Calve pindakaas (de grote 500 grams potten) en ben er na ruim 25 jaar dubbeldik smeren op het brood geen kilo zwaarder erdoor geworden. :)
pi_98342278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:01 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat klopt, uitgerekend ik ben een soort grootgebruiker van Calve pindakaas (de grote 500 grams potten) en ben er na ruim 25 jaar dubbeldik smeren op het brood
geen kilo zwaarder erdoor geworden. :)
Van zgn 'gezonde vetten' word je gewoon dik heur als je er teveel van eet. Geen argument dat jij dun blijft.
pi_98346812
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Van zgn 'gezonde vetten' word je gewoon dik heur als je er teveel van eet. Geen argument dat jij dun blijft.
neehoor.
Als je teveel kcal binnen krijgt word je dik...
Niet van teveel vetten.
pi_98346868
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:00 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

neehoor.
Niet van teveel vetten.
Dat staat er. Lezen.
pi_98346906
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat staat er. Lezen.
Nee lezen.
quote:
Van zgn 'gezonde vetten' word je gewoon dik heur als je er teveel van eet.
pi_98347976
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee lezen.

[..]

Precies. Als je er teveel van eet word je dik. Klopt als een bus.
pi_98356411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:00 schreef DeRakker. het volgende:
neehoor.
Niet van teveel vetten.
En wat zit er in vet? Kcal dus. Van een litertje olijfolie per dag word je óók dik.
pi_98357124
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:39 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En wat zit er in vet? Kcal dus. Van een litertje olijfolie per dag word je óók dik.
Ja en als je 10kg appels eet ook oid...

Het is een hele andere uitgangspunt.

Van teveel kcal word je dik... niet van het te veel vet.
Als je eten bijna alleen uit vet bestaat en dit onder je dagelijkse kcal behoefte zit... kom je nog steeds niet aan.
pi_98357220
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:54 schreef DeRakker. het volgende:

Als je eten bijna alleen uit vet bestaat en dit onder je dagelijkse kcal behoefte zit... kom je nog steeds niet aan.
Wat jij bedoelt is dat je ondanks dat je een gezond aantal kcal eet toch teveel vet kunt eten, en dat slaat inderdaad op de ongezonde soort vet. Dat heeft gezondheidsrisico's apart van overgewicht door teveel kcal.

Maar hoe je het schreef, staat er wat anders.
pi_98357359
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat jij bedoelt is dat je ondanks dat je een gezond aantal kcal eet toch teveel vet kunt eten, en dat slaat inderdaad op de ongezonde soort vet. Dat heeft gezondheidsrisico's apart van overgewicht door teveel kcal.

Maar hoe je het schreef, staat er wat anders.
nee dat bedoelde ik niet
pi_98357583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:59 schreef DeRakker. het volgende:
nee dat bedoelde ik niet
Ok.
pi_98362516
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:54 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wat begreep je niet aan het woordje teveel.
pi_98362656
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:39 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat mensen afvallen met het Atkins dieet ?
pi_98362671
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:17 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat mensen afvallen met het Atkins dieet ?
Trol
pi_98368206
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 08:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wat begreep je niet aan het woordje teveel.
teveel? dat betekend in mijn ogen dat de verhouding vet/eiwitten/koolhydraten niet klopt en dat je teveel vet binnen krijgt en dus teweinig eiwitten/hoolhy.
Je kan makkelijk hele fles olijfolie drinken.. heb je teveel vet binnen maar het kan gemakkelijk dat dit nog onder je kcal behoefte zit op een dag.

Het gaat niet om vet maar kcal... het totaal plaatje.

Marja je zal het nooit begrijpen.
pi_98370078
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:35 schreef DeRakker. het volgende:
Je kan makkelijk hele fles olijfolie drinken.. heb je teveel vet binnen maar het kan gemakkelijk dat dit nog onder je kcal behoefte zit op een dag.
Een liter olijfolie is bijna 9000 kcal. Zo gemakkelijk kan dat dus niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')