abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97383243
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:16 schreef Jarno het volgende:
Dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic, alsof 200 of 300 gram per week zo verschrikkelijk is. Iig een geweldig uitgangspunt! Nog een beetje finetunen met de tips in dit topic en moet je eens zien hoe hard het gaat. En vier uur sport per week is echt goed hoor, sommige tips slaan hier wel een beetje door vind ik... Of je moet voor de titel atleet gaan...
Eens! TS heeft een vast patroon waarbij er élke week wat afgaat. Er zijn ik-weet-niet hoeveel mensen wie dat niet lukt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:42:08 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97383361
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:16 schreef Jarno het volgende:
Dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic, alsof 200 of 300 gram per week zo verschrikkelijk is. Iig een geweldig uitgangspunt! Nog een beetje finetunen met de tips in dit topic en moet je eens zien hoe hard het gaat. En vier uur sport per week is echt goed hoor, sommige tips slaan hier wel een beetje door vind ik... Of je moet voor de titel atleet gaan...
Dat zijn mensen die zich niet realiseren dat je een eet- en beweegpatroon de rest van je leven moet kunnen volhouden, wil het zin hebben. Je kunt wel als een gek zeven dagen per week gaan sporten, maar dat is niet goed voor je lijf + je houdt het onmogelijk langere tijd vol.
Niet meer actief op Fok!
pi_97384319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:17 schreef emss het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je eet. iets ongezonds kan best hoor met mate. Veel water drinken, veel groente, 2 stuks fruit per dag (hier zit suiker in). En zorgen dat je ongeveer 1400 calorieen per dag binnen krijgt... zo val je zo 1-2 kilo's per week af.
Ik eet 1300 en zorg dat ik iedere dag óf anderhalf uur beweeg (flink doorwandelen) óf drie kwartier sport (beide komt neer op rond de 350 kcal verbranden).

En ik val toch wel zo'n 300 gram per week af :') anderhalve kilo per week red je alleen in het begin, dat hou je niet maandenlang vol dat tempo.
pi_97384455
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:55 schreef BrandX het volgende:
TS, wat weeg je nu en hoe lang ben je? Of lees ik daar overheen?

Verder: grappig sommige reacties hier :).
Mijn sportdietiste zei me dat filet american mocht, evenals vruchtenhagel. En de ontbijtkoek tussen door (wel de gewone) was geen probleem. Naast idd rosbief, kipfilet, kalkoenfilet.

En dat was toen ik voor mijn Nederlandse kampioenschap aan het trainen was.

Belangrijkste tip was: elke 1,5 tot 2 uur iets kleins eten, tussen je gewone maaltijden door. Als je te weinig eet dan gaat je lijf het voedsel oppotten ipv verbranden.

En ik weet niet wat je sport? Je zegt 4x per week? Afhankelijk van wat je doet en hoe, moet je zeker zorgen dat je voldoende eet, genoeg eiwitten eet, en ga niet geheel onthouden van koolhydraten, want die heb je wel degelijk nodig.

Ik at in mijn toptrainingstijd zeker de helft meer van wat jij nu doet, en viel gewoon af.

Ergo: ga anders gewoon eens met je huisarts praten en laat die je desnoods doorverwijzen. In mijn ervaring (ook gekeken naar de sporters om mij heen) is afvallen best een heel persoonlijk verhaal voor wat wel en niet goed voor je is :).
Ik ben 1m85 en weeg 88,8 kilo, ik heb toen ik klein was ook een keer bij een diëtist gelopen en die vertelde mij ook dat ik vruchtenhagel en filet americain op m'n brood mocht eten :P
pi_97384644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:04 schreef telefeun het volgende:

[..]

Ik ben 1m85 en weeg 88,8 kilo, ik heb toen ik klein was ook een keer bij een diëtist gelopen en die vertelde mij ook dat ik vruchtenhagel en filet americain op m'n brood mocht eten :P
Het mag toch ook gewoon? Mag je elke dag 3 dik besmeerde witte boterhammen met filet americain? Nee. Mag je in het weekend een bruine boterham met filet americain? Tuurlijk! Alles met mate, zorg voor beweging, etc. Het gaat om de gulden middenweg!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_97384721
Ik weet natuurlijk niet of dit voedingspatroon voor elke dag geld, maar probeer elke dag gewoon te variëren. Ik denk je voornamelijk ook teveel boterhammen eet. Probeer elke ochtend als ontbijt iets anders te nemen, de ene keer een boterham, andere keer iets van muesli/cruesli, of fruit met wat magere yoghurt. Daarna weer wat crackers e.d. Het is echt belangrijk dat je gaat variëren tussen hartig en zoet beleg. Neem niet de hele week zoet of de hele week hartig. Daarnaast is worst op brood ook op slecht, vooral boterhamworst e.d. Misschien kalkoenfilet of achterham, dat kan best.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_97384805
Misschien moet je wat meer geduld hebben.
Liej
pi_97384840
Bedankt voor alle reacties alvast!

Ik was alleen nog een paar dingen vergeten te vermelden, ik fiets ongeveer 40 minuten per dag (20 heen, 20 terug). Wel jammer dat je dan nèt buiten je vetverbranding zit.

Ik zal ook wel wat gevarieerder moeten gaan eten, de ene keer een boterham, dan cornflakers en dan een volkorencracker.
pi_97386115
Je kan best een tussendoortje eten. En dan is ontbijtkoek ook helemaal niet slecht, want door de suiker krijg je ook weer energie. Het is ook beter om 6-7 keer per dag iets te eten, dan 2x heel veel. Verspreid je eten over de dag als dat kan, en neem gezonde dingen. Afvallen is echt niet zo moeilijk als het lijkt en als je ook nog er bij sport (3x in de week) dan vind ik 2-300 gram echt niet zo gek. Als je meer dan een halve kilo af gaat vallen gaat dat alleen maar ten koste van je spieren en je lichamelijke gesteldheid en humeur (spreek uit ervaring (sport))
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_97387863
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die zich niet realiseren dat je een eet- en beweegpatroon de rest van je leven moet kunnen volhouden, wil het zin hebben. Je kunt wel als een gek zeven dagen per week gaan sporten, maar dat is niet goed voor je lijf + je houdt het onmogelijk langere tijd vol.
7 dagen per week sporten is helemaal niets mis mee, mits niet elke dag voluit. Mensen die dat doen zijn volgens mij niet gek maar juist verstandig.

7 dagen per week op je luie gat zitten is echter héél slecht, maar wel lang vol te houden (met alle gevolgen van dien).

Toen alle voertuigen+supermarkten nog niet bestonden, hoe denk je dat we toen als mens de dag door kwamen? Vooral bewegen inderdaad. Nog even en mensen worden bang om moe te worden zeg. Bewegingsarmoede is 1 van de grote oorzaken van problemen in de westerse wereld.

En gezonde leef- en eetpatronen zijn helemaal niet moeilijk vol te houden, als je het ECHT wilt. Probleem is dat mensen zich te snel laten verleiden door de snelle beloning (oh chips is lekker) ipv de beloning op lange termijn (lekker in je vel zitten, gezond blijven en gelukkig zijn).
pi_97394336
Meer vet en eiwitten en minder (snelle) koolhydraten.
pi_97397765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef bananablues het volgende:

[..]

7 dagen per week sporten is helemaal niets mis mee, mits niet elke dag voluit. Mensen die dat doen zijn volgens mij niet gek maar juist verstandig.

7 dagen per week op je luie gat zitten is echter héél slecht, maar wel lang vol te houden (met alle gevolgen van dien).

Toen alle voertuigen+supermarkten nog niet bestonden, hoe denk je dat we toen als mens de dag door kwamen? Vooral bewegen inderdaad. Nog even en mensen worden bang om moe te worden zeg. Bewegingsarmoede is 1 van de grote oorzaken van problemen in de westerse wereld.

En gezonde leef- en eetpatronen zijn helemaal niet moeilijk vol te houden, als je het ECHT wilt. Probleem is dat mensen zich te snel laten verleiden door de snelle beloning (oh chips is lekker) ipv de beloning op lange termijn (lekker in je vel zitten, gezond blijven en gelukkig zijn).
sporten en bewegen is een groot verschil.
pi_97417195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je kan best wel elke ochtend een stuk hardlopen hoor, of noem jij dat bewegen?
Rustig aan.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:22:36 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Elke dag wandelen kan wel, elke dag hardlopen niet.
Je kunt wel elke dag sporten, maar dan moet je niet elke dag hetzelfde doen, want je moet je spieren ook voldoende rust gunnen en dat doe je niet als je elke dag sport. Muv echte bikkels die al jaaaaaaaaren hardlopen, wellicht.
Niet meer actief op Fok!
pi_97418236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

hardlopen vind ik sporten.

Bewegen is normaal fietsen, lopen dat soort dingen... puur om je voort te bewegen en zo min mogelijk in te spannen.

Sporten ga je juist voluit.
pi_97421048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik sport in de sportschool of met hardlopen. Bewegen doe ik door tijdens de reis naar het werk een halte (bus, metro, tram) eerder uit te stappen zodat ik nog een stuk moet lopen. Niet de roltrap pakken maar de gewone trap. Sowieso, op elkaar gepakt op de roltrap (zijn ook altijd dezelfde friet-etende figuren) of snel boven via een trap die helemaal vrij is.
Met veel van die kleine dingen krijg je toch alles bij elkaar nog wat extra's.
pi_97421101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef telefeun het volgende:
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met afvallen, ik ben echt één brok motivatie alleen als ik mezelf vrijdags weeg zakt dit weer helemaal weg.
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af. En mijn buik- en borstomvang wil ook niet echt naar beneden.
Nu is mijn vraag of jullie mij advies zouden kunnen geven over mijn beweegschema en mijn voedingspatroon.

Beweegschema
Ik sport ca. 4 uur per week in de sportschool, twee uur cardio, twee uur kracht.

Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek

Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel

Diner Meestal wat mijn moeder klaarmaakt, dit kan aardappels met groente en een stukje vlees zijn of iets van pasta (macaroni/spaghetti). En na het eten soms een appel of een sinaasappel

Ik drink ook de hele dag door water en nooit een colaatje o.i.d.

Serieuze reacties a.u.b.!

BVD!
Zonder dit hele topic door te nemen; neem geen prefabs zoals ontbijtkoek. Zit relatief veel suiker / eventueel vet in, wat vrij loze calorieen zijn.

En 200 gram is prima toch, als je dit dieet kan volhouden. Beter langzaam aan ergens komen, dan rap en vervolgens dood neervallen (lees: weer in het oude eetpatroon terugvallen).
pi_97428450
Op zich is 3 ons in de week afvallen zo slecht nog niet (over het algemeen is goed afvallen ongeveer een pond in de week), zolang je maar GOED afvalt, dus vetpercentage omlaag brengt (en het liefst het spierpercentage omhoog, al is dit lastig te realiseren tegelijkertijd). Laat in de sportschool in ieder geval meten of je vet minder wordt, als je 3 ons afvalt en 1 ons spieren kweekt (dus 4 ons vet wegwerkt) in de week ben je na een jaar sporten/afvallen 20 kilo vet kwijt, lijkt mij niet echt een heel verkeerd resultaat.

Ik ben zelf iets harder gegaan, zo'n 22 kilo afgevallen in 11 maanden, bijna 30 kilo vet eraf, maar het gaat gewoon altijd langzamer dan je zelf wilt, zeker als je nog iets van een normaal leven erop nahoudt.... Gewoon volhouden, dan kom je er 'vanzelf'.

Kwa voeding, stoppen met varkensvlees, geen wit brood eten en eiwitshakes gaan gebruiken, en natuurlijk rustig aan met de biertjes/alcohol....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 30 mei 2011 @ 20:08:57 #95
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_97509493
dietiste?
jezelf cadeaus geven als je afvalt?
jezelf straffen als je aankomt?

harder werken, als oprah het kan kan jij het ook!

^O^
pi_97514357
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
dietiste?
jezelf cadeaus geven als je afvalt?
jezelf straffen als je aankomt?

harder werken, als oprah het kan kan jij het ook!

^O^
Oprah :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97514602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Elke dag wandelen kan wel, elke dag hardlopen niet.
Je kunt wel elke dag sporten, maar dan moet je niet elke dag hetzelfde doen, want je moet je spieren ook voldoende rust gunnen en dat doe je niet als je elke dag sport. Muv echte bikkels die al jaaaaaaaaren hardlopen, wellicht.
Waha, valt mee hoor;)

het is een duursport, dat is niet bepaald een opdonder voor je spieren, dus ook weinig herstel nodig voor je spieren.
kijk is naar die wielrenners, die zijn zelfs zo gek dat ze 3weken elke dag 200km fietsen op super niveau volhouden... en jij denkt dat elke dag een half uurtje hardlopen niet kan? kom nou... dat je er naartoe moet trainen dat dan weer wel, maar dat is gewoon mogelijk
Rustig aan.
pi_97514672
Als je wilt afvallen, en dit ook redelijk snel wilt doen, zou je cambridge dieet moeten gebruiken.

Heb dit zelf een maand of 3 gedaan en ben 20 kilo afgevallen.
Daarna motivatie verloren :/ en nu zit er weer een kilo of 3 bij op :P

Het gaat wel allemaal via een consulent, dus je krijgt advies en dergelijke.

Als je meer wilt weten kun je naar hun website gaan.
Het is wel een shake dieet, dus je eet absoluut niks, je mag ook niks.
Je mag alleen 3 shakes per dag (evt. een soep van hetzelfde dieet maar goed)

www.cambridgedieet.nl
Daar kun je zoeken naar een consulent bij jou in de buurt
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:03:29 #99
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_97516396
Kleine wijzigingen in mijn voedingspatroon die werkelijk verschil maakten:

- In plaats van gehakt door je pasta of bij je aardappelen hamblokjes, kip, kalkoen of magere vissoorten eten.
- In plaats van 3 boterhammen bij ontbijt en lunch teruggewerkt naar 2 per maaltijd met daarnaast een portie druiven, een banaan, plakjes komkommer of cherry tomaatjes etc.
- Kritisch gekeken naar de hoeveelheden die ik naar binnen werkte: eet je omdat het kan of eet je omdat je het echt nodig hebt? En hoeveel eet je dan? Kan het ook minder, etc.
- Tussendoortjes bestaan uit light mueslirepen (max 2 per dag) met een stuk fruit of groentes
- Verder veel 'light' of mager gekocht. Ipv vet vlees en vette kaas magere varianten, dieet boter, light frisdrank (en niet teveel!) magere yoghurt/kwark etc.
- Ik gun mezelf 1 á 2 keer per week 'fout' avondeten. Een pizza of een patatje.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 30 mei 2011 @ 22:07:00 #100
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_97516676
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:40 schreef bambino het volgende:
Als je wilt afvallen, en dit ook redelijk snel wilt doen, zou je cambridge dieet moeten gebruiken.

Heb dit zelf een maand of 3 gedaan en ben 20 kilo afgevallen.
Daarna motivatie verloren :/ en nu zit er weer een kilo of 3 bij op :P

Het gaat wel allemaal via een consulent, dus je krijgt advies en dergelijke.

Als je meer wilt weten kun je naar hun website gaan.
Het is wel een shake dieet, dus je eet absoluut niks, je mag ook niks.
Je mag alleen 3 shakes per dag (evt. een soep van hetzelfde dieet maar goed)

www.cambridgedieet.nl
Daar kun je zoeken naar een consulent bij jou in de buurt
En als je niet uitkijkt zit er straks 6, 8, 10, 12 kilo en counting aan :{
No offense intended, maar ik ben zéér kritisch wanneer het over shakedieten gaat. Ik ken 5 mensen die dit doen of gedaan hebben, Cambridge of Modifast. Bij 3 zit inmiddels het gewicht er dubbel en dwars weer aan, puur omdat ze na het shake dieet nog niet weten wat ze wel en niet kunnen eten om in balans te blijven. 1 is nog bezig, 1 is net gestopt en heeft nog geen benul van wat ze allemaal in d'r mond stopt :N
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')