Eens! TS heeft een vast patroon waarbij er élke week wat afgaat. Er zijn ik-weet-niet hoeveel mensen wie dat niet lukt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:16 schreef Jarno het volgende:
Dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic, alsof 200 of 300 gram per week zo verschrikkelijk is. Iig een geweldig uitgangspunt! Nog een beetje finetunen met de tips in dit topic en moet je eens zien hoe hard het gaat. En vier uur sport per week is echt goed hoor, sommige tips slaan hier wel een beetje door vind ik... Of je moet voor de titel atleet gaan...
Dat zijn mensen die zich niet realiseren dat je een eet- en beweegpatroon de rest van je leven moet kunnen volhouden, wil het zin hebben. Je kunt wel als een gek zeven dagen per week gaan sporten, maar dat is niet goed voor je lijf + je houdt het onmogelijk langere tijd vol.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:16 schreef Jarno het volgende:
Dat bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic, alsof 200 of 300 gram per week zo verschrikkelijk is. Iig een geweldig uitgangspunt! Nog een beetje finetunen met de tips in dit topic en moet je eens zien hoe hard het gaat. En vier uur sport per week is echt goed hoor, sommige tips slaan hier wel een beetje door vind ik... Of je moet voor de titel atleet gaan...
Ik eet 1300 en zorg dat ik iedere dag óf anderhalf uur beweeg (flink doorwandelen) óf drie kwartier sport (beide komt neer op rond de 350 kcal verbranden).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:17 schreef emss het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je eet. iets ongezonds kan best hoor met mate. Veel water drinken, veel groente, 2 stuks fruit per dag (hier zit suiker in). En zorgen dat je ongeveer 1400 calorieen per dag binnen krijgt... zo val je zo 1-2 kilo's per week af.
Ik ben 1m85 en weeg 88,8 kilo, ik heb toen ik klein was ook een keer bij een diëtist gelopen en die vertelde mij ook dat ik vruchtenhagel en filet americain op m'n brood mocht etenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:55 schreef BrandX het volgende:
TS, wat weeg je nu en hoe lang ben je? Of lees ik daar overheen?
Verder: grappig sommige reacties hier.
Mijn sportdietiste zei me dat filet american mocht, evenals vruchtenhagel. En de ontbijtkoek tussen door (wel de gewone) was geen probleem. Naast idd rosbief, kipfilet, kalkoenfilet.
En dat was toen ik voor mijn Nederlandse kampioenschap aan het trainen was.
Belangrijkste tip was: elke 1,5 tot 2 uur iets kleins eten, tussen je gewone maaltijden door. Als je te weinig eet dan gaat je lijf het voedsel oppotten ipv verbranden.
En ik weet niet wat je sport? Je zegt 4x per week? Afhankelijk van wat je doet en hoe, moet je zeker zorgen dat je voldoende eet, genoeg eiwitten eet, en ga niet geheel onthouden van koolhydraten, want die heb je wel degelijk nodig.
Ik at in mijn toptrainingstijd zeker de helft meer van wat jij nu doet, en viel gewoon af.
Ergo: ga anders gewoon eens met je huisarts praten en laat die je desnoods doorverwijzen. In mijn ervaring (ook gekeken naar de sporters om mij heen) is afvallen best een heel persoonlijk verhaal voor wat wel en niet goed voor je is.
Het mag toch ook gewoon? Mag je elke dag 3 dik besmeerde witte boterhammen met filet americain? Nee. Mag je in het weekend een bruine boterham met filet americain? Tuurlijk! Alles met mate, zorg voor beweging, etc. Het gaat om de gulden middenweg!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:04 schreef telefeun het volgende:
[..]
Ik ben 1m85 en weeg 88,8 kilo, ik heb toen ik klein was ook een keer bij een diëtist gelopen en die vertelde mij ook dat ik vruchtenhagel en filet americain op m'n brood mocht eten
7 dagen per week sporten is helemaal niets mis mee, mits niet elke dag voluit. Mensen die dat doen zijn volgens mij niet gek maar juist verstandig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die zich niet realiseren dat je een eet- en beweegpatroon de rest van je leven moet kunnen volhouden, wil het zin hebben. Je kunt wel als een gek zeven dagen per week gaan sporten, maar dat is niet goed voor je lijf + je houdt het onmogelijk langere tijd vol.
sporten en bewegen is een groot verschil.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef bananablues het volgende:
[..]
7 dagen per week sporten is helemaal niets mis mee, mits niet elke dag voluit. Mensen die dat doen zijn volgens mij niet gek maar juist verstandig.
7 dagen per week op je luie gat zitten is echter héél slecht, maar wel lang vol te houden (met alle gevolgen van dien).
Toen alle voertuigen+supermarkten nog niet bestonden, hoe denk je dat we toen als mens de dag door kwamen? Vooral bewegen inderdaad. Nog even en mensen worden bang om moe te worden zeg. Bewegingsarmoede is 1 van de grote oorzaken van problemen in de westerse wereld.
En gezonde leef- en eetpatronen zijn helemaal niet moeilijk vol te houden, als je het ECHT wilt. Probleem is dat mensen zich te snel laten verleiden door de snelle beloning (oh chips is lekker) ipv de beloning op lange termijn (lekker in je vel zitten, gezond blijven en gelukkig zijn).
Je kan best wel elke ochtend een stuk hardlopen hoor, of noem jij dat bewegen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
sporten en bewegen is een groot verschil.
Nee, dat kan niet. Elke dag wandelen kan wel, elke dag hardlopen niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kan best wel elke ochtend een stuk hardlopen hoor, of noem jij dat bewegen?
hardlopen vind ik sporten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kan best wel elke ochtend een stuk hardlopen hoor, of noem jij dat bewegen?
Ik sport in de sportschool of met hardlopen. Bewegen doe ik door tijdens de reis naar het werk een halte (bus, metro, tram) eerder uit te stappen zodat ik nog een stuk moet lopen. Niet de roltrap pakken maar de gewone trap. Sowieso, op elkaar gepakt op de roltrap (zijn ook altijd dezelfde friet-etende figuren) of snel boven via een trap die helemaal vrij is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
sporten en bewegen is een groot verschil.
Zonder dit hele topic door te nemen; neem geen prefabs zoals ontbijtkoek. Zit relatief veel suiker / eventueel vet in, wat vrij loze calorieen zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef telefeun het volgende:
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met afvallen, ik ben echt één brok motivatie alleen als ik mezelf vrijdags weeg zakt dit weer helemaal weg.
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af. En mijn buik- en borstomvang wil ook niet echt naar beneden.
Nu is mijn vraag of jullie mij advies zouden kunnen geven over mijn beweegschema en mijn voedingspatroon.
Beweegschema
Ik sport ca. 4 uur per week in de sportschool, twee uur cardio, twee uur kracht.
Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk
Tussendoor Een plakje ontbijtkoek
Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water
Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel
Diner Meestal wat mijn moeder klaarmaakt, dit kan aardappels met groente en een stukje vlees zijn of iets van pasta (macaroni/spaghetti). En na het eten soms een appel of een sinaasappel
Ik drink ook de hele dag door water en nooit een colaatje o.i.d.
Serieuze reacties a.u.b.!
BVD!
Oprahquote:Op maandag 30 mei 2011 20:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
dietiste?
jezelf cadeaus geven als je afvalt?
jezelf straffen als je aankomt?
harder werken, als oprah het kan kan jij het ook!
Waha, valt mee hoor;)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Elke dag wandelen kan wel, elke dag hardlopen niet.
Je kunt wel elke dag sporten, maar dan moet je niet elke dag hetzelfde doen, want je moet je spieren ook voldoende rust gunnen en dat doe je niet als je elke dag sport. Muv echte bikkels die al jaaaaaaaaren hardlopen, wellicht.
En als je niet uitkijkt zit er straks 6, 8, 10, 12 kilo en counting aanquote:Op maandag 30 mei 2011 21:40 schreef bambino het volgende:
Als je wilt afvallen, en dit ook redelijk snel wilt doen, zou je cambridge dieet moeten gebruiken.
Heb dit zelf een maand of 3 gedaan en ben 20 kilo afgevallen.
Daarna motivatie verloren :/ en nu zit er weer een kilo of 3 bij op
Het gaat wel allemaal via een consulent, dus je krijgt advies en dergelijke.
Als je meer wilt weten kun je naar hun website gaan.
Het is wel een shake dieet, dus je eet absoluut niks, je mag ook niks.
Je mag alleen 3 shakes per dag (evt. een soep van hetzelfde dieet maar goed)
www.cambridgedieet.nl
Daar kun je zoeken naar een consulent bij jou in de buurt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |